Hier nog steeds een tevreden gebruiker van Ubuntu, en ondanks het feit dat Windows stukken gebruiksvriendelijker is blijf ik erbij, denk ik
@topicstart:
Er wordt melding gemaakt van een prelinking-tutorial, maar dat is sinds Feisty niet meer nodig.
quote:
berzoid schreef op woensdag 19 september 2007 @ 23:35:
ik zoek de msn client die het meeste aanleunt bij de functionaliteit van de officiële versie voor mijn zus
geprobeerd:
GAIM / Pidgin: laat de "tweede nickname" niet zien, psersonal message dat ie noemt ofzo
aMSN: gebruiksonvriendelijk, ze kon er niet mee overweg
eMeSeNe: maakt geen automatische logs aan, brakke bestadsoverdrachten
At the moment gebruikt ze eMeSeNe
Ik heb een beetje hetzelfde.
Ik zal dat eMeSeNe eens proberen (als ik daar de site van kan vinden

).
Weet iemand of anders WLM onder WINE werkt?
Overigens, ik wil MS Office gebruiken (OOO is het toch niet echt, MS Office werkt beter), maar is dat dan handiger om via WINE te doen of via Virtualbox?
En als ik Totem fullscreen doe, dan is de seekbar relatief klein, is het mogelijk dat aan te passen?
Oh, en als Gutsy in oktober uitkomt, gaat dat gewoon via de update manager? Of moet ik dan (als ik persé Gutsy wil) opnieuw installeren?
quote:
Interessant. Werkt Compuz Fusion ook onder KDE?
(Anders is het natuurlijk niet de moeite waard om KDE te nemen, tenzij dat nog mooier is dan Compiz Fusion

)
Ben wel benieuwd naar Gutsy

Vooral het verbeterde drag-&-drop. Ik hoop ook dat resizen eens aangepakt wordt
Ow, en ook iets wat ik niet echt kon vinden is hoe ik een system restore point aanmaak. Zeker omdat ik nu nog veel aan het experimenteren ben zou ik graag terug kunnen gaan naar een restore point, maar ik heb dat nog niet echt kunnen vinden
(Behalve een artikel die ging over alles tarren

)
Weet iemand welk programma daar handig voor is? Of zit het ergens verstopt in Ubuntu?
Ook ben ik op zoek naar een fatsoenlijk Media Center (dus niet mythtv

), maar er zijn verdacht weinig Media Centers te vinden onder Linux. En een port van Mediaportal naar Linux is pas in een vroeg stadium.
Iemand suggesties?
quote:
Jungian schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:09:
[...]
GNU/Linux faalt ook niet. De verwachtingen van "gebruikers" komen alleen niet overeen met de werkelijkheid. Als je het mij vraagt is het staven van een operating system aan Windows al iets belachelijks.
Waarom?
Vergeleken met Ubuntu zijn Windows en OSX vanuit een gebruikersstandpunt een stuk beter.
Ubuntu is nog volop in ontwikkeling, en over een aantal jaar zal Ubuntu er ook wel zijn, maar het blijft nog steeds het 'bijeengeraapt zooitje'-gevoel hebben (maarja, daar is het een distro voor

).
Ik heb helemaal niet het gevoel dat er 1 look is, 1 feeling. Bij Windows en OSX heb je dat wel.
Daardoor hebben zij een veel afgewerkter gevoel en wennen gebruikers er ook snel aan.
Ook het gebrek aan drag-droppen is jammer (maar hopelijk gefixt in Gutsy).
Windows of OSX zie ik inderdaad als dé OS-maatstaf (vanuit een gebruikers point-of-view, voor admin-point-of-view is het natuurlijk anders.)
Desalniettemin blijf ik bij Ubuntu, de filosofie bevalt me wel en het ziet er gewoon retegeil uit (dat is overigens reden nummer 1 dat ik ben overgestapt, anders was het OSX geworden, maar wobbly windows zijn zo fijn

).
anandus wijzigde dit bericht 26-09-2007 13:18 (23%)