Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
sjaakduhuuhl schreef op woensdag 19 september 2007 @ 23:39:
[...]

Op een vaste PC misschien. Maar op een laptop waarmee je veel op reis bent en/of veel presentaties geeft, kan het wel handig zijn om het wat makkelijker in te kunnen stellen. En ook voor minder ervaren gebruikers die zich de eerste keer toch al kapot zoeken, natuurlijk.
Onder Gutsy is de tool displayconfig-gtk gewoon standaard meegeleverd. Het is zeer eenvoudig het tweede scherm in te stellen op die manier. Je kan ook, mocht dat nog teveel moeite zijn, de configuratie opslaan, zodat je een tweede keer gelijk de config terug kan halen. Simpel, makkelijk en doeltreffend: iets waar Gnome imho nog steeds sterk in is.

* mithras hoopt nu wel niet wéér de DE-war op te starten :X

Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow

Ik heb een klein vraagje dat het maken van een nieuw topic niet waard is.
In Ubuntu kan je op de klok klikken voor een agenda. Deze is default ingesteld op evolution.
Ik wil nu thunderbird gebruiken als kalender. Is er een mogelijheid om dit te doen ?

Al gekeken of Systeem -> Voorkeuren -> Standaardtoepassingen werkt :?

Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow

quote:
berzoid schreef op woensdag 19 september 2007 @ 23:35:
ik zoek de msn client die het meeste aanleunt bij de functionaliteit van de officiële versie voor mijn zus
geprobeerd:
GAIM / Pidgin: laat de "tweede nickname" niet zien, psersonal message dat ie noemt ofzo
aMSN: gebruiksonvriendelijk, ze kon er niet mee overweg
eMeSeNe: maakt geen automatische logs aan, brakke bestadsoverdrachten

At the moment gebruikt ze eMeSeNe
Waarvoor heeft ze die tweede nickname nodig dan? Meestal staat dat vol breezah taal. Ik vind gaim één van de betere, aMSN is inderdaad gebruiksonvriendelijk.
quote:
Ik heb tot nu toe altijd GNOME gebruikt als desktopomgeving (dus ubuntu-desktop) en sinds Knoppix 1.5 heb ik geen KDE meer gezien, maar gisteren zag ik het in de meuktracker staan dus ik dacht: 'Maar weer even proberen'. Het pakket kubuntu-desktop op me installatie geinstallleerd, en ik wist werkelijk niet meer wat ik zag :)

KDE is nu wel heel volwassen geworden, mooie effecten en eye-candy (met alles op max), fris uiterlijk en frisse geluiden en pictogrammen. En ook heel gebruiksvriendelijk. Ik denk zelfs dat KDE nog wat gebruiksvriendelijker is dan GNOME. Bij KDE kan je grafisch je dualscreen opstelling instellen, en apply'en terwijl ik in GNOME daar altijd nog nvidia-settings voor nodig hebt :)
Met betrekking tot het instellen van netwerken is KDE ook veel gebruiksvriendelijker dan GNOME.
Ik ben binnenkort overgestapt
Kan je gewoon KDE installeren, of moet er meer gebeuren? Hoe weet Ubuntu welke gui er geladen moet worden (gnome of kde) of moet je gnome eerst verwijderen?

Hacku wijzigde dit bericht 20-09-2007 01:41 (43%)

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

quote:
software schreef op woensdag 19 september 2007 @ 23:44:
Ik heb een klein vraagje dat het maken van een nieuw topic niet waard is.
In Ubuntu kan je op de klok klikken voor een agenda. Deze is default ingesteld op evolution.
Ik wil nu thunderbird gebruiken als kalender. Is er een mogelijheid om dit te doen ?
De klok haalt zijn data uit de gegevens die evolution-data-server aanlevert. Dat is de dataserver waar onder andere Evolution zijn data uithaalt, maar je kan ook zelf applicaties schrijven die hun data daaruit halen of erin wegschrijven. Geen idee of Thunderbird met e-d-s communiceert. Zo ja, dan werkt het automatisch en zo nee, dan heb je pech (of er moet een extension zijn die dit voor elkaar maakt).

God Bless America | Jesus is Lord!

Bakkes!

quote:
Jungian schreef op woensdag 19 september 2007 @ 09:49:
Je kunt zelf beslissen welke versies van bepaalde software je op je pc wilt zetten en welke onderdelen/plugins daarvan/daarvoor. Daarnaast heb je ook vrij weinig te maken met het begrip "releases", aangezien je systeem constant door evolueert. Een nadeel van Gentoo is dat je alles moet compilen en dat sources en het compilen zelf schijfruimte innemen. Iets waar je overigens alleen echt last van hebt bij de installatie en als je een gigantische revdep-rebuild moet doen (expat is NIET je vriend wat dat betreft).

Configuratietooltjes en andere usabilityverbeteringen die niet door derden gemaakt zijn hoef je niet te verwachten.
Qua performance scheelt het wel iets (of het is placebo ;)). Het nadeel is inderdaad compile time enn schijfruimte. Openoffice updaten is een crime wat dat betreft bijvoorbeeld, duurt lang en neemt enorm veel ruimte in beslag. Maar wat Jungian al aangeeft: je bepaalt zelf wat er op je systeem komt. Bovendien is het meer gespitst op je eigen systeem.
En nieuwere versies van software worden sneller opgenomen in Portage, bij Ubuntu kost het een paar dagen voordat updates beschikbaar zijn.

En expat kan idd een b*tch zijn!! :P

He would insult the universe.

quote:
Hacku schreef op donderdag 20 september 2007 @ 01:39:
[...]

Kan je gewoon KDE installeren, of moet er meer gebeuren? Hoe weet Ubuntu welke gui er geladen moet worden (gnome of kde) of moet je gnome eerst verwijderen?
Je moet het pakket kubuntu-desktop installeren (via synaptic of apt-get) en that's it.
Als je dan uitlogt (of de volgende keer inlogt) moet je voordat je inlogt in je inlogscherm op een knopje 'Sessies' klikken en dan KDE selecteren. Als je dan inlogt dan vraagt ie of je het standaard wil maken.

Als je gestolen spullen van een dief steelt, ben je dan dubbel strafbaar?

quote:
ik zoek de msn client die het meeste aanleunt bij de functionaliteit van de officiële versie voor mijn zus
geprobeerd:
GAIM / Pidgin: laat de "tweede nickname" niet zien, psersonal message dat ie noemt ofzo

Emesene maakt wel automatisch HTML/tekst logs aan, dat kun je in de instellingen aanzetten. Mocht dat niet werken open dan een bug-topic in emesene.org/forum dan kijken we er naar...

De ontwikkeling van emesene gaat enorm hard, file transfers zijn in de achterliggende library al geimplementeerd, alleen het GUI gedeelte mist nog :)
quote:
JanDM schreef op donderdag 20 september 2007 @ 08:34:
[...]

Emesene maakt wel automatisch HTML/tekst logs aan, dat kun je in de instellingen aanzetten. Mocht dat niet werken open dan een bug-topic in emesene.org/forum dan kijken we er naar...

De ontwikkeling van emesene gaat enorm hard, file transfers zijn in de achterliggende library al geimplementeerd, alleen het GUI gedeelte mist nog :)
Emesene vind ik persoonlijk toch wel één van de betere en gebruikersvriendelijke msn client voor unbuntu. Ikzelf gebruik deze ook.

Sinds eergisteren Ubuntu geÍnstalleerd op een amd 64 3000+ / 512 mb ram / geforce 2 400 mx / 80 Gig HD en het bevalt me best.

Ik kon al een tijdje geen goede drivers voor mijn HP PSC 1350 printer vinden, was altijd al een gekloot om deze in windows te installeren en de cd ben ik al tijden kwijt.

Gisteren onder linux geprobeerd en het was nog geen 5 minuten werk en de printer was geïnstalleerd en ik kan weer printen :D

Ik heb nog wel Windows XP op mijn werkstation, dit is gewoon meer om er bekend mee te raken en er lekker mee te experimenteren :D

Asus P5B | Intel Core 2 Duo E6400 L629A922 @ 3200 Mhz (400FSB) | Kingston HyperX PC6000 @ 400 Mhz (1:1) | 1320 GIG HD | MSI GeForce 7900GTO @ 687/775(1550)

Reg. datum: 15 september 2003

Is het nog steeds zo dat Ubuntu grafisch gezien minder presteert dan Kubuntu? Want eigenlijk wil ik GNOME wel weer een keer proberen. Blijft bij jullie de GUI eventjes hangen, en beginnen mp3's te haperen bij het laden van een 'zware' site als digg.com? Dat is een van de redenen waarom ik nu Kubuntu gebruik. Daar heb ik geen last van haperende GUI's en mp3tjes.

Reg. datum: 09 februari 2002

Ik heb net Kubuntu-desktop geinstalleerd en ik vind KDE er zelf gewoon veel mooier uitzien. Veel mooie effectjes en het werkt net wat fijner.. maar dat is uiteraard persoonlijk. Ik weet niet hoe makkelijk GNOME onder Kubuntu is te installeren maar Kubuntu onder Ubuntu is echt een peuleschil... alleen ik vind het lettertype in Opera wel f*cked up he... even zoeken hoe ik dat goed kan instellen.

Peedy wijzigde dit bericht 20-09-2007 17:18 (14%)

quote:
El Cid schreef op donderdag 20 september 2007 @ 17:10:
Is het nog steeds zo dat Ubuntu grafisch gezien minder presteert dan Kubuntu? [.. knip ..]
:D Dit topic gaat weer lekker jongens.
quote:
Peedy schreef op donderdag 20 september 2007 @ 17:17:
Ik weet niet hoe makkelijk GNOME onder Kubuntu is te installeren [.. knip ..]
Wat zou je zeggen van "even makkelijk" ? :+ Hoe weinig mensen (behalve de paar terugkerende gasten) in deze topicreeks verdiepen zich überhaupt ook maar enigszins in het OS dat ze gebruiken ?

Jungian wijzigde dit bericht 20-09-2007 20:01 (12%)
Reden: topicreeks, ook ff wat gekuist

Last.fm | "I don't care who uses what, so long as they're not coming to me for tech support"

quote:
Jungian schreef op donderdag 20 september 2007 @ 19:31:
[...]

Wat is er mis met mijn vraag?

Ik vraag me alleen maar af of een enkel proces nog steeds de hele desktop kan meeslepen.

quote:
El Cid schreef op donderdag 20 september 2007 @ 20:20:
Wat is er mis met mijn vraag?

Ik vraag me alleen maar af of een enkel proces nog steeds de hele desktop kan meeslepen.
Ik zie alleen een als vraag vermomde GNOME-bash staan. Je stelt nu een heel andere vraag, die ook nog eens niet GNOME-specifiek is. Dus waar wil je nu precies antwoord op ?

Last.fm | "I don't care who uses what, so long as they're not coming to me for tech support"

quote:
Jungian schreef op donderdag 20 september 2007 @ 20:25:
[...]

Ik zie alleen een als vraag vermomde GNOME-bash staan. Je stelt nu een heel andere vraag, die ook nog eens niet GNOME-specifiek is. Dus waar wil je nu precies antwoord op ?
Kortgezegd hou ik van het uiterlijk van GNOME, maar prefereer ik de functionaliteit van KDE. Beide desktops heb ik veel gebruikt, en het was zeker geen bash. Maar waar ik mij bij GNOME/Ubuntu het meest aan ergerde was de slechte grafische performance. Vandaar mijn vraag of dat nog steeds zo is in bijvoorbeeld Gutsy. Als ik bijvoorbeeld met Firefox digg.com bezocht, begon het afspelen van muziek te haperen, en was de GUI eventjes bevroren. Ik ergerde mij daar zo aan, dat ik ben overgestapt naar Kubuntu. Maar als dat inmiddels verholpen is, dan zou ik graag nog eens de moeite nemen om Ubuntu te installeren.

quote:
Jungian schreef op donderdag 20 september 2007 @ 19:31:
[...]

[...]

Wat zou je zeggen van "even makkelijk" ? :+ Hoe weinig mensen (behalve de paar terugkerende gasten) in deze topicreeks verdiepen zich überhaupt ook maar enigszins in het OS dat ze gebruiken ?
Euh sorry hoor, maar ik verdiep me zeker wel in het OS, maar dat doe ik gaandeweg. Al doende leert men. En in mijn opinie ben jij de enige die in dit topic vervelend loopt te doen, met posts zoals deze. [/gezeur]

@El Cid; ik had ook last van haperende dingen onder GNOME. Maar dat is niet heel verwonderlijk met m'n AMD 2000+... in KDE draait alles echter prima, ook Flash in Opera doet het helemaal prima (geen grijze schermen meer opeens).

Peedy wijzigde dit bericht 20-09-2007 20:48 (16%)

quote:
Peedy schreef op donderdag 20 september 2007 @ 20:46:
[...]

@El Cid; ik had ook last van haperende dingen onder GNOME. Maar dat is niet heel verwonderlijk met m'n AMD 2000+... in KDE draait alles echter prima, ook Flash in Opera doet het helemaal prima (geen grijze schermen meer opeens).
Tja, ik heb een Athlon XP 2400+ met een sloot geheugen. En mijn Radeon 8500 is zo'n beetje de best ondersteunde grafische kaart. Dit zou toch genoeg moeten zijn voor een moderne desktop.

quote:
El Cid schreef op donderdag 20 september 2007 @ 20:40:
Kortgezegd hou ik van het uiterlijk van GNOME, maar prefereer ik de functionaliteit van KDE. Beide desktops heb ik veel gebruikt, en het was zeker geen bash.
Mooi :)
quote:
Maar waar ik mij bij GNOME/Ubuntu het meest aan ergerde was de slechte grafische performance. Vandaar mijn vraag of dat nog steeds zo is in bijvoorbeeld Gutsy. Als ik bijvoorbeeld met Firefox digg.com bezocht, begon het afspelen van muziek te haperen, en was de GUI eventjes bevroren. Ik ergerde mij daar zo aan, dat ik ben overgestapt naar Kubuntu. Maar als dat inmiddels verholpen is, dan zou ik graag nog eens de moeite nemen om Ubuntu te installeren.
Je weet zeker dat Firefox hier niet de storende factor is ?
quote:
Peedy schreef op donderdag 20 september 2007 @ 20:46:
Euh sorry hoor, maar ik verdiep me zeker wel in het OS, maar dat doe ik gaandeweg. Al doende leert men. En in mijn opinie ben jij de enige die in dit topic vervelend loopt te doen, met posts zoals deze. [/gezeur]
In mijn opinie wordt het tijd dat dit soort basisbrol eens even een keer opgezocht gaat worden op Google. Een Ubuntu Topic zonder newbie quatsch, maar interessante discussies en ervaringen. Dat zou ik graag eens willen zien :Y

quote:
Jungian schreef op donderdag 20 september 2007 @ 21:03:
[...]

Nope, Firefox onder Kubuntu sleept niet de hele desktop mee bij zware belasting. Overigens weet ik niet of het aan GNOME of Ubuntu ligt. Mischien gaat KDE wel iets verstandiger om met het toewijzen van prioriteiten aan processen.

Ligt het niet aan die radeon kaart? Met een FX5200 in m'n notebook heb ik dat probleem niet.
quote:
Je moet het pakket kubuntu-desktop installeren (via synaptic of apt-get) en that's it.
Als je dan uitlogt (of de volgende keer inlogt) moet je voordat je inlogt in je inlogscherm op een knopje 'Sessies' klikken en dan KDE selecteren. Als je dan inlogt dan vraagt ie of je het standaard wil maken.
Als dat zo eenvoudig is ga ik KDE ook even proberen :)

Hacku wijzigde dit bericht 20-09-2007 21:13 (66%)

quote:
Jungian schreef op donderdag 20 september 2007 @ 21:03:
[...]

Mooi :)

[...]

[...]

In mijn opinie wordt het tijd dat dit soort basisbrol eens even een keer opgezocht gaat worden op Google. Een Ubuntu Topic zonder newbie quatsch, maar interessante discussies en ervaringen. Dat zou ik graag eens willen zien :Y
www.ubuntu-forums.org :w

cheese man
Reg. datum: 30 oktober 2002

Ik heb trouwens ook last van een Firefox die traag reageert. Als ik bijvoorbeeld bij T.net een paar artikelen in tabs wil openen, dan gaat op een gegeven moment de cursor schokken. Dan moet ik dus wachten totdat die pagina's geladen zijn voordat ik verder kan met middelklikken.

Epiphany heeft er minder last van.

I wear the cheese, it does not wear me.

Voorkom verdronken kittens: steriliseer of castreer uw kat!

quote:
geprobeerd:

aMSN met Live Skin, vind het zelf de fijnste

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws