Gathering of Tweakers

Quicksearch
's Happen

quote:
Maxers73 schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:48:

Heeft iemand een idee ..waar nu een p35 ds4 rev 2.0 op voorraad ligt ...bij http://www.digitique.nl/ zijn ze uitverkocht.

Ik heb zelf nu 6 shops gebeld zonder resultaat.
Ik heb zojuist een rev. 2.0 binnengekregen, besteld bij azerty.nl

E6750 @ 3,2ghz<>Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 2.0<>2048 MB DDR pc8500 @ 1ghz<>Western Digital WD2000JBE WDRaptor 36gb<>8800 GTS 320mb<>Iiyama 454 en Eizo L375

Wat voor temperaturen hebben jullie op de NB? Bij mij DS3R is deze idle hetere dan de CPU 8)7, maar ik heb ook geen side intake fan, enkel airflow van voor naar achter.
Reg. datum: 13 november 2006

quote:
REDFISH schreef op maandag 24 september 2007 @ 18:20:
Wat voor temperaturen hebben jullie op de NB? Bij mij DS3R is deze idle hetere dan de CPU 8)7, maar ik heb ook geen side intake fan, enkel airflow van voor naar achter.
Maakt toch niet echt uit? Chipset mag wel wat hebben hoor.

Ik heb van mijn kant een vraag, en hoop dat 1 van de ds3r/ds4 eigenaren het antwoord weet. Ik heb nu een asus p5w mobo met intel raid ichr7 controller. De ds4 heeft een ichr9 controller. Gaat dit werken bij overstap van mobo, of ben ik dan de raid kwijt?

Verder: welke revisie van de ds4 is aan te raden? De rev 2.0 (nieuwere) of ook de 1.1?

q6600 3.42ghz 1.36v/ gigabyte p35-dq6/ 4x1024 ozc pc6400 plat./ asus 8800gtx@ultra (650,1630,2020)/ tuniq tower 120/ creative x-fi plat./ raptors etc./ 2 branders/ enermax 600w noisetaker/ revolution muis/ silverstone tj09/ Samsung 214t tft

Get Up Y'all!

Gaat gewoon werken, ik kwam zelfs van een ICH5R of 6R ofzo en het werkte direct. Je zult dan alleen wel Windows opnieuw moeten installeren en die partitie dus formatteren, maar dat is niets nieuws. Zorg dus dat je aparte partities hebt ;).

There Is Nothing More Relaxing Than Complete Silence with A Heavy Bass.

quote:
The__Virus schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:34:
Gaat gewoon werken, ik kwam zelfs van een ICH5R of 6R ofzo en het werkte direct. Je zult dan alleen wel Windows opnieuw moeten installeren en die partitie dus formatteren, maar dat is niets nieuws. Zorg dus dat je aparte partities hebt ;).
Dus met andere woorden hij is de raid kwijt :)

Graag gedaan!

quote:
Maxers73 schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:48:
[...]

Helaas, geen magnetron voor jou :P Verkeerde conclusie.

Get Up Y'all!

quote:
Maxers73 schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:48:
[...]

Tuurlijk niet, als hij gewoon een aparte partitie heeft voor Windows (en wie heeft dat nou niet?) is er niets aan de hand. Je bent toch altijd de partitie kwijt waar Windows opstaat als je van systeem wisselt? Niets nieuws.

Er sloeg gisteren een vlam van een kleine 2 centimeter uit mijn gloednieuwe P35-DS3R :/

Gevalletje RMA lijkt me :&#039;) .
Als je een update van je Bios doet ben je dan ook je RAID instellingen kwijt? Ik draai nu een RAID0 config op P35 DS4 maar heb eigenlijk niet zo heel veel zin om m'n pc weer helemaal opnieuw te installeren.

Ik had gister iets vreemds, ging ff orthos draaien (de blend test). Klapt ie er na 30 seconden uit met een error.
Met alleen de CPU gestressed ging het wel gewoon door, dus dat moest het geheugen zijn.
Echter liep het geheugen gewoon op 800Mhz, Cl4 op 2.1 Volt, zoals het hoort. Toen heb ik de bankjes in de twee andere slots gedrukt, maar dat mocht niet baten.

Nu net vanochtend zet ik ze weer terug in slot 1 en 3 en hij loopt weer perfect... 8)7
Heeft iemand hier een mogelijke verklaring voor?

Edit: te vroeg geroepen, na een half uur alsnog een fout...

Icec_Old wijzigde dit bericht 25-09-2007 11:27 (5%)

Significant lekkerder!What comes out off this mouth ain't called boastin', it's thruthin'!Pas op voor... Spul!!!

quote:
appie1981 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 10:26:
Als je een update van je Bios doet ben je dan ook je RAID instellingen kwijt? Ik draai nu een RAID0 config op P35 DS4 maar heb eigenlijk niet zo heel veel zin om m'n pc weer helemaal opnieuw te installeren.
Nee, kan je gewoon doen, niks aan de hand. Hoogstens dat je in de bios weer je raid moet aanzetten. Daarna zal de Intel chip de schijven zelf herkennen.

Drank is altijd sneller op dan je denkt...

Get Up Y'all!

Anders lees ik eerst de verdere berichten :X

The__Virus wijzigde dit bericht 25-09-2007 12:50 (90%)

quote:
Heineken01 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:14:
[...]

Nee, kan je gewoon doen, niks aan de hand. Hoogstens dat je in de bios weer je raid moet aanzetten. Daarna zal de Intel chip de schijven zelf herkennen.
Gaat windows dan niet over zijn nek i.v.m een nieuw moederbordje ?

Reg. datum: 27 maart 2001

Ondanks wat er in de openingspost staat past een Thermalright Ultra-120 Extreme niet op de GigaByte GA-P35-DQ6.

Had deze combi samen met een Q6600 bestelt bij Azerty maar er is mij verteld dat dit niet ging.

Nu heb ik de GA-P35-DS4 besteld, dit werkt volgens hun wel met de Thermalright Ultra-120 Extreme.

Is er nog niet eerder iemand geweest die dit heeft gehad?

* ik had geen zin om 3 volledige delen door te nemen om te kijken of iemand dit probleem al eerder was tegen gekomen.

quote:
Maxers73 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:45:
[...]

Dit ging over mijn vraag of een BIOS update mijn RAID 0 intact laat.

quote:
Maxers73 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:45:
[...]

De vraag was of je je raid kwijt was na een bios update..... Bij een nieuw moederbordje zal je raid wel herkent worden, maar zal je toch een clean install moeten doen.

Drank is altijd sneller op dan je denkt...

quote:
Shadow schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:28:
Gigabyte DS4, E6750 en OCZ 2P8002GK PC6400 geheugen

Processor op 416x8 = 3328MHz op het standaard voltage _/-\o_
Geheugen op 416MHz, en 4,4,4,12 timings op 2.0Volt

Nu nog met de intel boxed cooler, en na een uur stressen zo'n 70 graden, maar er komt gewoon een Arctic Freezer7 op, dan is dit mijn 24/7 set up :)

[afbeelding]
Ik kom er nu even niet meer uit... Ik heb nu een freezer 7 aangeschaft, en de temperatuur van de CPU is nu zo'n 50~55 graden stressed op 1.40Volt, maar ik krijg de FSB niet meer stabiel hoger dan 333MHz. :?

Geheugen staat op 1:1 met de FSB, Eist uitgeschakeld, PCI-e gelocked op 101MHz. Wat zie ik over het hoofd? Wat kan er plotseling zo veranderd zijn sinds de nieuwe koeler...

Airflow over de NB Heatsink?

Significant lekkerder!What comes out off this mouth ain't called boastin', it's thruthin'!Pas op voor... Spul!!!

quote:
Zat ik ook al aan te denken, of dan eerder, de arctic freezer komt in contact met de silentpipe, niet heel erg maar misschien dat hij hem net scheef drukt waardoor de temp van de Northbridge te hoog wordt. Maar aan de andere kant, waarom werkt 333x8 wel voor uren stabiel (orthos), en crashed 366x6 al binnen enkele minuten :? Zo'n verschil kan dat toch nooit zijn in temperatuur.
De silentpipe is handwarm, en volgens everest is het 'moederbord' (is dat de Northbridge?) zo'n 50 graden wat me koel genoeg lijkt.

Shadow wijzigde dit bericht 25-09-2007 19:18 (11%)

quote:
Namoh schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 14:41:
Ondanks wat er in de openingspost staat past een Thermalright Ultra-120 Extreme niet op de GigaByte GA-P35-DQ6.

Had deze combi samen met een Q6600 bestelt bij Azerty maar er is mij verteld dat dit niet ging.

Nu heb ik de GA-P35-DS4 besteld, dit werkt volgens hun wel met de Thermalright Ultra-120 Extreme.

* ik had geen zin om 3 volledige delen door te nemen om te kijken of iemand dit probleem al eerder was tegen gekomen.
Ik heb die combi en het past, maar het is echt een tight fit. Ik heb de Ultra zo georiënteerd dat de fan naar de achterkant van de kast blaast en dan schampt een van de fanclips net de koelvin op de NB. Maakt overigens geen bal uit voor je temps. E6320 idle @stock (draai 'm nog even zonder oc, gaat wel lekker zo): *kijkt naar CoreTemp* 20/19 graden.

quote:
Namoh schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 14:41:

Standaard gaat dit volgens mij niet, door de backplate die wel op de DQ6 zit, maar niet op de DS4, waardoor het met de DS4 wel zou moeten kunnen. Wat is gehoord heb past de koeler wel op de DQ6 zodra je de backplate verwijderd.
*thump*

nou sinds vandaag ook eigenaar van een p35-ds4 maar als ik boot krijg ik voor de "post" eigenlijk voor dat er nog iets op het beeld verschijnt een piep van een seconde die vrij laag is en aan het einde van die piep krijg ik het hoge korte piepje dat alles in orde is en begint ie met booten(niet het os nog).

iemand anders ook zo'n vage piep gehad ?

Nibble his fecking head off!

Heb je toevallig in bios aanstaan het volgende?:

categorie:PC Health Status-->CPU fan Fail Warning (enabled)

als deze enabled staat geeft deze dus een signaal dat de cpu fan niet draait. Wat gewoon is als je de pc aanzet. Vandaar deze waarschuwing.

Als je van deze ïrritante piep" af wilt moet je de status op Disabled zetten

quote:
Shadow schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 19:15:
[...]

Zat ik ook al aan te denken, of dan eerder, de arctic freezer komt in contact met de silentpipe, niet heel erg maar misschien dat hij hem net scheef drukt waardoor de temp van de Northbridge te hoog wordt. Maar aan de andere kant, waarom werkt 333x8 wel voor uren stabiel (orthos), en crashed 366x6 al binnen enkele minuten :? Zo'n verschil kan dat toch nooit zijn in temperatuur.
De silentpipe is handwarm, en volgens everest is het 'moederbord' (is dat de Northbridge?) zo'n 50 graden wat me koel genoeg lijkt.
Nou, mijn DS3-R draait op 400Mhz FSB en wordt 46 graden. Terwijl deze er een zeer simpel blokje op heeft, dus misschien wordt ie toch te warm.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws