Hoofdcategorieën
Topicacties

Surfspot/consumenten Superaanbieding Lenovo Thinkpad T61!

Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 02 november 2007

Heb er zojuist eentje besteld :)

Ze zouden op voorraad zijn, dus hoop dat ie er snel is!

Een rib uit je lijf, is 't niet :). Ik heb me lang geinteresseerd voor de lenovo's op surfspot maar heb uiteindelijk elders een laptop besteld. Dat heeft er voornamelijk mee te maken dat ik voor de studie 14 inch breedbeeld prefereer boven 15,4. Dat is een stuk handelbaarder en toch nog ergonomisch. Ik vind het daarom ook jammer dat surfspot/megasellers 17 inch laptops opneemt ipv 14 inch. Dit is 'm geworden (voor de geinteresseerden).
quote:
Turbosjaak schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:40:
[...]

ik heb een ibm thinkpad sleeve laten overkomen voor rond de 10-12 euro in oktober uit china.

klik zo een

Deze past precies en deze gebruik ik iedere dag om in mijn rugzak te doen samen met mijn t61p
Was dat tweedehands, of bij een adres waar ze nog steeds beschikbaar zijn? Ik ben namelijk op zoek naar een sleeve voor een 14 inch t61 wide.
Reg. datum: 05 augustus 2008

Hallo,

Ik ga komend schooljaar met een opleiding beginnen (CMD) en heb daarvoor een laptop nodig.
Heb inmiddels een goede laptop gevonden voor een goede prijs op Friesland-computers.
Mijn ouders willen echter wachten tot ik mijn surfspot account krijg om zeker te weten het geodkoopste te krijgen.
Maar een surfspot account kan nog een tijd duren en ik heb het idee dat surfspot duurder is als laptops op goedkope sites.
100% zeker weet ik het echter niet, dus daarom vraag ik of iemand hier met een surfspot account een paar screens kunnen maken van aanbiedingen van laptops rond de 1000 euro.
Als ik gelijk had kan ik het hiermee aan mijn ouders bewijzen :)

Lenovo modellen:
http://i37.tinypic.com/nbcjyv.jpg

HP modellen:
http://i35.tinypic.com/2l889vr.jpg

Toshiba Modellen:
http://i37.tinypic.com/1zoghlk.jpg

Al deze laptops worden geleverd met Microsoft Student Suite:
Microsoft Vista Home Premium (NL of UK)
Microsoft Office Enterprise 2007 (NL of UK)
Microsoft Office Communicator 2007 (NL of UK)
Microsoft Windows Live met Windows Live Workspace (NL of UK)
Microsoft Math 3.0 (NL of UK)
Worldwide Telescope
Learning Essentials II
Games - Flight Simulator X trial
- Zoo TyCoon trial
- Age of Empire III trial
- Bicycle Board Games trial

prijzen zijn overigens incl. btw en verzendkosten (tenzij je een speciale levertijd wilt, zoals voor 12 uur)

henri86 wijzigde dit bericht 05-08-2008 17:02 (6%)

Reg. datum: 05 augustus 2008

Bedankt voor de moeite! =D

live cam hieronder
Reg. datum: 03 november 2003

Bleh van die specs van de Lenovo modellen klopt opnieuw geen kont.
Er zit geen N-wifi op dat 'topmodel' (het stond ook bij de specs toen ik hem kocht, maar mooi geen N kaartje erin.) en ook zit er geen FX5700 in, maar een QuadroFX 570M (en dat weet ik wel heel zeker, want een FX5xxx serie kan je nu echt niet meer verkopen.. is uit 2004). Heel wat anders imo. 8)7 Hebben ze een vakantiekrachtje ingezet om die dingen op te stellen? haha Wel paar grappige typo's eruit inmiddels (bleutooth bijv.), maar ik vraag me af of je ook echt Vista Premium krijgt, want ik had dat ook bij de specs staan, maar achteraf kreeg ik Basic (want TU Delft :S). Nja niet dat het mij boeit.
En ze zijn duurder geworden? Wat een logica... (ze worden in gewone winkels met de introductie van de Centrino2 modellen juist goedkoper) Ben blij dat ik hem twee weken geleden heb besteld.. hoef al die MS ellende er niet bij... toen was hij nog 50 euro goedkoper :)
17" voor college/school laptop? wat denken ze daar bij Surfspot? Ik had liever ook een paar 12", 13" modellen gezien. 17" ga je toch niet meezeulen?
offtopic:
MS Math?? Is dat de reincarnatie van Mathsofts MathType na de overname van MS? Lol... Hebben ze bij MS nooit zelf in huis kunnen ontwikkelen blijkbaar. :+

gertvdijk wijzigde dit bericht 06-08-2008 03:59 (59%)

You should try free software. Not just free like in costless, but free in more ways.

Reg. datum: 30 oktober 2002

Bij de bestelling moet je nu expliciet kiezen uit de Engelse of Nederlandse software suite, en daar zijn Vista Premium en Office Enterprise 2007 onderdeel van. De rest van de software deed me ook niet echt iets maar is toch wel te deinstalleren.

Dat WiFi verhaal is trouwens een beetje vaag:
http://www.thinkwiki.org/..._Mini-PCI_Express_Adapter

Bij sommige onderdelen staat N dus uit.

Was nichts kostet, ist auch *NIX.

live cam hieronder

quote:
Balkz schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 08:31:
Bij de bestelling moet je nu expliciet kiezen uit de Engelse of Nederlandse software suite, en daar zijn Vista Premium en Office Enterprise 2007 onderdeel van. De rest van de software deed me ook niet echt iets maar is toch wel te deinstalleren.
Ok, nou dat klinkt dan al beter.
quote:
Balkz schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 08:31:
Dat WiFi verhaal is trouwens een beetje vaag:
http://www.thinkwiki.org/..._Mini-PCI_Express_Adapter

Bij sommige onderdelen staat N dus uit.
Euhm ik heb geneens een 4965N erin hoor.. een ouder model: 3945ABG. Is gewoon hardwarematig geen N. Staat ook gewoon op de onderkant van de laptop. WLAN MAC: xx:xx:xx:xx (ABG model)
Als ze nou gewoon het volledige modelnummer opgeven dan kunnen we gewoon de specs opzoeken of vragen van Lenovo. Zij weten iig wel wat ze verkopen :P

gertvdijk wijzigde dit bericht 06-08-2008 12:16 (13%)

You should try free software. Not just free like in costless, but free in more ways.

Reg. datum: 21 mei 2005

Hebben meer mensen er last van dat de tekst van de licentiesticker van microsoft afslijt?

live cam hieronder

quote:
stoerjonkje schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:56:
Hebben meer mensen er last van dat de tekst van de licentiesticker van microsoft afslijt?
Ja. Is nu na twee weken niet-intensief gebruik al praktisch onleesbaar. Zie ook mijn eerdere post.

Bij m'n thinkpad van 3 jaar oud is ie nog perfect leesbaar.. eens kijken hoelang ie dat bij m'n nieuwe blijft dan :P

live cam hieronder

Zojuist heb ik mijn 2x2GB geheugen setje en tweede batterij ontvangen van MegaSellers. Extra garantie zat er niet bij (wel op de pakbon). Hoe ziet die geheugenuitbreiding er eigenlijk uit?
Ik maakte mijn laptop open volgens de handleiding. Wow wat een staal daarbinnen. Echt heel degelijk. Ik was een plastic bakje met 12 schroefjes gewend van mijn vorige 2k euro Sony laptop. Hier heb ik toch wel wat meer vertrouwen in. :)

Reg. datum: 13 januari 2001

Wellicht iets gedateerd, immers de prijzen gaan hard....maar als startvergelijking... kijk wat er nog is en wat erbij gekomen is, een vergelijking tussen de Surfspot laptop en de overigen
verhaal: http://www.uk.rug.nl/archief/jaargang37/18/07a.php
tabel: http://www.uk.rug.nl/archief/jaargang37/18/07a1

andre_at_home wijzigde dit bericht 09-09-2008 18:38 (26%)

André

geen
Reg. datum: 12 juli 2001

quote:
andre_at_home schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 18:37:
Wellicht iets gedateerd, immers de prijzen gaan hard....maar als startvergelijking... kijk wat er nog is en wat erbij gekomen is, een vergelijking tussen de Surfspot laptop en de overigen
verhaal: http://www.uk.rug.nl/archief/jaargang37/18/07a.php
tabel: http://www.uk.rug.nl/archief/jaargang37/18/07a1
Er wordt wel erg makkelijk over de 2 jaar extra garantie heen gestapt. Schaf dat extra aan bij de rest van de laptops en je bent snel 100euro verder.

Daarnaast zijn Thinkpad's natuurlijk de tanks onder de laptops :)

Mannetje Pug en een stokbrood
Reg. datum: 11 februari 2005

Het is inderdaad wel een vrij simplistisch artikel dat zeer veel overslaat. Er zitten forse verschillen tussen de zakelijke notebooks (deze Lenovo's, maar ook de aanbiedingen van de TU's) en consumentenspul als Acer en Packerd Bell... Sommige mensen kijken niet verder dan hun neus lang is, en dan krijg je dit soort artikelen :(

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Benjamin Franklin

Reg. datum: 13 januari 2001

Mee eens, ik had het expres even zonder waarde oordeel hier neer gezet. Mijn nichtje kwam met zo'n laptop gratis bij een mobiel.... aan om te kopen.... dit heb haar een paar uur geleden geschreven...
quote:
een paar zaken vooraf:
1. gaat ze hem met telefoon kopen.... mag je de kleine letters wel goed lezen, want vaak is het een lease......

2. maak een verlanglijstje wat er zeker op moet en wat er op mag..... er zijn nog al wat verschillen Denk ook aan het lezen van geheugenkaartje onderweg, voldoende USB poorten (2 is erg weinig), Heb je overal een stopcontact hang hem dan er altijd aan.... levensduur van de accu blijft hoog... Anders: is het een 4, 6 of 8 of 9 cells accu: accuduur ca 1,5 uur, 2 uur, 2,5-3 uur (globaal!) . Vind je een glimmend scherm ok of word je er GEK van (Glare scherm)
Gewicht? 15 inch gaat net, 2-3 kg, 17 inch zijn lompe dingen.....
Onopvallende tas.... diefstal.....
Er zijn kabelslotjes zodat je nog eens even weg kunt lopen, naders moet je laptop op een school haast naar de plee meenemen.... ze zijn zo weg..

3. Garantie: ten minste 2 jaar pick op en return Vaak kun je garantie erbij kopen, kijk goed hoe duur het is, OK? dan DOEN. Een jaar is echt te kort...

Ze gaan meestal uit van een economische leeftijd van ca 4 jaar. als je zuinig bent en hem "schoon" houdt is dat onzin als het doel niet verandert... alleen kom je tegen een nieuwe accu aan, kan soms wel 150-180 euro kosten....

4. Doet de school bij Surfspot mee: koop daar alle software, dan heb je voor ca 50-70 echt alles legaal, normaal zou je dat > 500 euro kosten.... . Windows Vista zit al bij de laptop (meestal) vaak is er een probeerversie van Office geïnstalleerd,
Of Surfspot een goedkopere laptop heeft...?? Lees ook onderstaand verhaal van een half jaar geleden. Prijzen van laptops veranderen snel dus even checken.... maar blijf aan die garantie denken!!!

André

Iemand toevallig de R61e met extra wireless card ingebouwd?

Ik heb er een voor mijn vriendin besteld, alleen het lijkt erop dat ik met geen enkele mogelijkheid met een draadloos netwerk kan verbinden(zowel beveiligd als onbeveiligd). Hij geeft in windows(vista home) zelf gelijk aan dat hij niet met het netwerk kan verbinden zonder duidelijke reden.

Access Connections geeft aan dat "de computer mogelijk nog geconfigureerd moet worden om met dit type netwerk te kunnen verbinden" maar krijgt er vervolgens ook geen verbinding mee.

Ik probeer naar een WPA-personal met TKIP te connecten, ik zal het vanavond of morgen nog eens proberen om het met WEP te proberen.

Het netwerkkaartje dat er in zit is er een van Atheros(oid, in ieder geval nooit van gehoord).

Hopelijk weet iemand een oplossing voordat ik met megasellers zelf ga bellen en terugsturen en dat soort fratsen...

Lenovo R61/T61 notebooks

In het tweakersforum hebben we veel reacties teruggevonden naar aanleiding van de notebook aanbiedingen op Surfspot.nl.

De notebooks van Lenovo, HP en Toshiba worden standaard geleverd met Windows Vista Premium. Veel mensen geven er de voorkeur aan om de notebooks te voorzien van Microsoft Windows XP Professional. Microsoft biedt echter alleen de mogelijkheid tot een zogenaamde downgrade naar XP Professional als een computer is voorzien van Windows Vista Business. Bij Vista Premium is een downgrade dus niet mogelijk. Je moet dus eerst overstappen van Vista Premium naar Vista Business. Om het nog ingewikkelder te maken: het is niet mogelijk om te upgraden van Vista Premium naar Vista Business. Je bent dus gedwongen om Windows Vista Business apart aan te schaffen, deze te installeren en pas dan kun je downgraden naar Windows XP Professional.

Downgrading geschiedt normaal gesproken via een CD die je bij Microsoft besteld (tegen betaling) of een download van de Microsoft website. Geen eenvoudig proces als je niet ervaren bent met dit soort acties. Je loopt namelijk het risico dat er noodzakelijke drivers voor het specifieke model notebook ontbreken, met alle gevolgen van dien.

Megasellers heeft daarom contact opgenomen met Surfspot en de betrokken fabrikanten. We zijn tot de volgende oplossing gekomen:
  • Tegen de geringe bijbetaling van 49 Euro inclusief BTW wordt de notebook voorzien van Windows Vista Business.
  • De notebook wordt vervolgens voorzien van Windows XP.
  • Je ontvangt uiteraard een CD met Windows Vista Business met een bijbehorende licentie. Handig als je in een later stadium alsnog besluit om te upgraden.
  • De MS Office Student Suite is ook nu volledig geïnstalleerd.
Vooralsnog geldt dit aanbod alleen voor de Lenovo notebooks. Lenovo heeft namelijk een door hen officieel goedgekeurde software image aangeleverd, die volledig getest is op de aangeboden modellen. Dit garandeert een veilige downgrade, waarbij wij een goede werking van de notebook kunnen blijven garanderen.

Meer informatie over deze downgrade actie kun je terugvinden op www.surfspot.nl of op www.megasellers.nl.

www.megasellers.nl www.surfspot.nl

Ik weet niet hoe het zit met andere Surfnet leden, maar via de TU Delft verleent Microsoft je een MA3D account (www.ma3d.com). Je kan daarmee gratis een valide Windows XP downloaden. Hoewel ik nu Ubuntu op de laptop draai, staat er een Windows XP virtual machine met een geldige key vanuit MA3D aan. Het is sneller en makkelijker lijkt me ;)

Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow

live cam hieronder

quote:
mithras schreef op donderdag 11 september 2008 @ 17:37:
Ik weet niet hoe het zit met andere Surfnet leden, maar via de TU Delft verleent Microsoft je een MA3D account (www.ma3d.com). Je kan daarmee gratis een valide Windows XP downloaden. Hoewel ik nu Ubuntu op de laptop draai, staat er een Windows XP virtual machine met een geldige key vanuit MA3D aan. Het is sneller en makkelijker lijkt me ;)
offtopic:
Ja, als het werkt. Ik krijg maar geen e-mail met activering van mijn account. Ik gok dat het iets te maken heeft met dat mijn NetID niet gelijk is aan het deel voor het '@' teken in mijn student.tudelft.nl adres.

Anyway, mocht je een T61p hebben aangeschaft en je gebruikt Ubuntu Hardy, dan kan je al een paar probleempjes met deze guide (die ik deels heb geschreven/aangevuld) oplossen. Standby fixen bijvoorbeeld. Die LaptopTesting op de Ubuntu Wiki klopt ook vaak gewoon niet of is niet volledig genoeg in het onderscheid van submodellen.

Un Chien De Liege
Reg. datum: 19 januari 2007

Zo na een dagje flink installeren heb ik op mijn T61p XP geïnstalleerd, Vista kwam vanmorgen op eens met spontane BSOD's aanzetten na het opstarten. Er bleken meer mensen dezelfde foutcode te krijgen in combinatie met Vista 64 bits Vage zooi.

Nu Xp er op gezet met ingebakken Sata drivers en het draait als een zonnetje.