Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 26 november 2005

quote:
Beuzelarij schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:20:
Ik weet niet of het inmiddels al gelukt is, maar ik zag toevallig een schermopname van jou in het topic van ArChie over Digitale TV frequenties bij Ziggo Casema/Multikabel. Daarbij geef je de frequenties aan waartussen moet worden gescand, alsmede een stapgrootte van 8 Mhz. Op zich klopt dat ook, alleen houdt Ziggo zich niet strikt aan die stapgrootte. M.a.w. er zijn een aantal frequenties die je handmatig moet invullen om ook die transportstreams te scannen. Welke dat zijn, kun je uit het overzicht van ArChie halen.
Klopt. Carpetburn geeft echter niet aan welke Ziggo kabelbedrijf zijn voormalig kabelbedrijf is en eventueel welk netwerk ID hij dient te gebruiken volgens de instructies bij zijn smartcard zodat we hem kunnen verwijzen naar de juiste frequentielijst.

Wie heeft een idee wat er fout zit?

Ik gebruik de Technisat Cablestar HD alweer een tijdje. Zowel DVB als HDTV werkten prima totdat ik m'n nieuwe videokaart 4870X2 installeerde:

Ik heb een week lang getest om te zien wat er nu eigenlijk fout gaat en dit is het resultaat:

Alles werkt perfect totdat ik de Mainconcept Codec installeer die bijgeleverd wordt op de installatie-CD van de technisat.

Met deze codec werkt de gewone DTV niet meer (alleen geluid, geen beeld) en om de een of andere wazige reden werkt Vista's Dreamscene ook niet meer. (processor gaat naar 100% - Taskmanager geeft 100% gebruik van explorer.exe aan) HDTV kanalen worden wèl ontvangen met beeld en geluid.

Zonder deze codec werkt alles weer als vanouds, maar kan ik geen HDTV meer ontvangen.... Logisch, want er is immers geen codec meer.

Een andere codec geprobeerd: FFDshow:
HDTV: Dit geeft even geluid en blokken beeld waarna DVBViewer vastloopt
TV: werkt OK.

Aardige puzzle nietwaar ??

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
Rob1958 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 00:22:
Wie heeft een idee wat er fout zit?

Ik gebruik de Technisat Cablestar HD alweer een tijdje. Zowel DVB als HDTV werkten prima totdat ik m'n nieuwe videokaart 4870X2 installeerde:

Ik heb een week lang getest om te zien wat er nu eigenlijk fout gaat en dit is het resultaat:

Alles werkt perfect totdat ik de Mainconcept Codec installeer die bijgeleverd wordt op de installatie-CD van de technisat.

Met deze codec werkt de gewone DTV niet meer (alleen geluid, geen beeld) en om de een of andere wazige reden werkt Vista's Dreamscene ook niet meer. (processor gaat naar 100% - Taskmanager geeft 100% gebruik van explorer.exe aan) HDTV kanalen worden wèl ontvangen met beeld en geluid.

Zonder deze codec werkt alles weer als vanouds, maar kan ik geen HDTV meer ontvangen.... Logisch, want er is immers geen codec meer.

Een andere codec geprobeerd: FFDshow:
HDTV: Dit geeft even geluid en blokken beeld waarna DVBViewer vastloopt
TV: werkt OK.

Aardige puzzle nietwaar ??
Lijkt me een issue tussen de Mainconcept decoder icm met de ATi drivers. Dus probeer eens een andere (recentere?) ATi graphics driver en/of een andere decoder. PowerDVD (8 Ultra) moet ook alles wat jij wilt kunnen decoderen........

Thanks man !!!

PowerDVD werkt !

Newbie
Reg. datum: 28 februari 2004

quote:
Beuzelarij schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:25:Sowieso lijkt het me nuttig dat je dit topic even vanaf het begin doorleest, dat zal e.e.a. verduidelijken. Dat is doorgaans geen reactie waarop mensen die hier mee gaan beginnen op zitten te wachten, maar het draagt echt een hoop bij aan wat of hoe iets wel of niet kan. Dat wordt hier Op GoT ook verwacht. Bovendien voorkomt het teleurstellingen, als je vóór de aanschaf van nieuwe spullen, een beetje inzicht in de materie hebt. Met enkel een DVB-C kaart ben je er namelijk meestal niet. In ieder geval niet bij Ziggo. :)
Het is wel redelijk ingewikkelde materie moet ik zeggen. Ik ben met net een beetje aan het orienteren op het kijken van TV op de PC, vooral omdat ik, sinds ik een nieuwe PC heb, een computermonitor heb die even groot is als mijn TV, en de TV is 15 jaar oud :p

In elk geval begrijp ik dat de analoge zenders via de kabel gewoon te ontvangen zijn met een simpel TV-tuner kaartje, maar dat je voor digitale zenders (in elk geval via @Home/Ziggo) een TV-tunerkaart met CAM slot nodig hebt, waar vervolgens specifiek een Alphacrypt module in moet, omdat dat de enige soort PC-decoder is die de encryptie aankan die Ziggo gebruikt. En vervolgens is er geen enkele garantie dat Ziggo niet overstapt op iets anders waardoor die spullen nutteloos worden.

Wel een erg nuttig topic, trouwens :)

Charlie was a chemist, but Charlie is no more. What Charlie thought was H2O was H2SO4.

quote:
NHJ BV schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 15:08:
[...]

Het is wel redelijk ingewikkelde materie moet ik zeggen. Ik ben met net een beetje aan het orienteren op het kijken van TV op de PC, vooral omdat ik, sinds ik een nieuwe PC heb, een computermonitor heb die even groot is als mijn TV, en de TV is 15 jaar oud :p

In elk geval begrijp ik dat de analoge zenders via de kabel gewoon te ontvangen zijn met een simpel TV-tuner kaartje, maar dat je voor digitale zenders (in elk geval via @Home/Ziggo) een TV-tunerkaart met CAM slot nodig hebt, waar vervolgens specifiek een Alphacrypt module in moet, omdat dat de enige soort PC-decoder is die de encryptie aankan die Ziggo gebruikt. En vervolgens is er geen enkele garantie dat Ziggo niet overstapt op iets anders waardoor die spullen nutteloos worden.

Wel een erg nuttig topic, trouwens :)
Je conclusies zijn juist. Zelf heb ik 2x FloppyDTV in mijn HTPC met Alphacrypt module en ik woon dus in een @Home/Ziggo gebied. Ik ben er tevreden over. Deze combinatie werkt goed. De juiste transponderlijsten zijn makkelijk te vinden in verschillende forums. Ziggo wil wel af en toe de indeling veranders waardoor je opeens een aantal zenders "kwijt' bent en opnieuw een scan moet doen. Zelf heb ik dit pas 1x ervaren (HTPC 3 maanden in bezit) en toen was ik alleen RTL8 opeens kwijt. En aangezien ik deze zender dagelijks kijk, een aantal uren per dag heb ik gelijk een rescan gedaan..... NOT! ;)

eigen topic hiervoor geopend: zie hier als je benieuwd bent

mathman wijzigde dit bericht 26-08-2008 08:24 (92%)

quote:
mathman schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 16:54:
Ik ben met mijn huidige configuratie toch tegen een probleem aangelopen. Even nog in het kort mijn configuratie:
................

In het begin heb ik de configuratie middels een vga-kabel aan mijn tv aangesloten. Dit heeft altijd prima gewerkt, echter kan mijn tv via vga geen 1080P aan, maar maximaal 1360x768 welke hij dan ook automatisch selecteert. Vandaar heb ik hierna een HDMI kabel gekocht om mijn tv met mijn pc aan te sluiten en fijn hd-materiaal te bekijken.
.......................
Maar die TV van je accepteert toch helemaal geen 1080p signaal op z'n HDMI ingang?
Ik lees op p35 van de manual dat ie op de HDMI ingang van een PC maximaal 1280x1024 bij 60Hz. Stuur eens 720p uit anders........

edit: ik zie nu eigenlijk pas dat jouw probleem helemaal niets met dit topic te maken heeft.......(dus zullen we maar snel ophouden?)

kaajee wijzigde dit bericht 25-08-2008 23:12 (7%)

Kaajee: als je iets verder had gelezen had je gezien dat ik een andere pc op mijn tv had aangesloten en direct 1080P beeld kreeg. Wat jij zegt wat in de manual staat had ik ook al gelezen, maar dat klopt dus niet. Foutjes in de manuals komt vaker voor. ;)

Maar je hebt gelijk, mijn vraag hoort niet echt thuis in dit topic. Zal er zelf 1tje openen voor mijn probleem.

Ik ben nieuw met DVB-C kaarten en heb sinds kort een Floppy dtv kaart.

Ik loop alleen bij het scannen naar kanalen tegen wat problemen aan met zowel Firedtv viewer als Mediaportal.

In Firedtv viewer scan ik met transponderlist "cable 6875" en vind ik 17 kanalen (aantal test kanalen, History channel HD, 3 testkanalen, Aljazeera TV5 etc.) waarvan ik er 1 kan bekijken (locale tv-zender DHTV, ik heb dan ook alleen het standaard pakket).

Met Mediaportal (gaat mijn voorkeur naar uit) heb ik aan de hand van een andere gebruiker van MP (volgens mij van dit forum) een transponderlijst samen gesteld (copy/paste). Die andere gebruiker melde erbij dat hij het voor voormalig casema gebied gebruikt. Aangezien ik in een dergelijk gebied woon (Den Haag) leek mij dat wel oke zitten.

Ik de volgende lijst gebruikt:
298000,64QAM,6875000
340000,64QAM,6875000
348000,64QAM,6875000
356000,64QAM,6875000
364000,64QAM,6875000
380000,64QAM,6875000
372000,64QAM,6875000
388000,64QAM,6875000
396000,64QAM,6875000
404000,64QAM,6875000
412000,64QAM,6875000
420000,64QAM,6875000
428000,64QAM,6875000
436000,64QAM,6875000
444000,64QAM,6875000
324000,64QAM,6875000
332000,64QAM,6875000
308000,64QAM,6875000
316000,64QAM,6875000
290000,64QAM,6875000

Alleen vindt ik daarbij slechts 4 kanalen (meerdere scans gedaan). Gaat wederom om History Channel HD en 3 testkanalen. DHTV etc worden in dit geval ook niet gevonden. In sommige gevallen (ben al een aantal weken bezig) krijg ik de hele dag het status bericht "no signal" in het rood ipv "0 new, 4 updated" (die 4 kanalen die ik wel kan vinden). Waar dat aan ligt blijft mij ook een raadsel.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Heb ook al contact gehad met Digital everywhere, die wisten me te vertellen dat het waarschijnlijk aan de frequenties lag waar ik op scande, maar welke dat dan wel moesten zijn wisten zij ook niet (begrijpelijk, verschilt per land/stad).

Erik070 wijzigde dit bericht 26-08-2008 13:59 (6%)

quote:
Erik070 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:51:
Ik ben nieuw met DVB-C kaarten en heb sinds kort een Floppy dtv kaart.
[knip]
Ik de volgende lijst gebruikt:
[knip]
Ik gebruik DVBviewer in het Ziggo (Casema) gebied met de volgende transponderlijst:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
[SATTYPE]
1=4000
2=Kabel Ziggo
[DVB]
0=27
1=300000,3,6875
2=340000,3,6875
3=348000,3,6875
4=356000,3,6875
5=364000,3,6875
6=380000,3,6875
7=372000,3,6875
8=388000,3,6875
9=396000,3,6875
10=404000,3,6875
11=412000,3,6875
12=420000,3,6875
13=428000,3,6875
14=436000,3,6875
15=444000,3,6875
16=324000,3,6875
17=332000,3,6875
18=308000,3,6875
19=316000,3,6875
20=292000,3,6875
21=260000,3,6875
22=268000,3,6875
23=276000,3,6875
24=284000,3,6875
25=162000,3,6875
26=170000,3,6875

Frequenties kun je zo overnemen. Die 3 staat er bij jou niet bij. Ik meen dat het in DVBviewer staat voor QAM64. Dat zijn de actuele transponders waarmee het moet lukken.

Oh no! What a mad blundering, incredibly handsome young nincompoop I've been!

Ondersteunt de TechnoTrend C-1501 nu wel of niet MPEG4 HDTV streams? Neem eigenlijk aan van wel, aangezien er MPEG2 en MPEG4 software decoders meegeleverd worden, maar in de specs zie ik alleen MPEG2 Transport Stream support staan. En zijn de drivers WHQL?

Bedankt mphilipp voor de lijst.

In Firedtv viewer kan ik nu wel alle kanalen vinden (255 stuks). Maar ik kan ze nog niet zien, komt een Duitse melding in het scherm over rechten etc., mijn Duits is niet zo goed.

Het gekke is, met MP kan ik ze niet vinden.

Waar ik achter ben gekomen is dat MP alleen de kanalen vindt van de transportstream die ik als laatst bekeken hebt (of geprobeerd hebt te bekijken) via Firedtv viewer.

Hier kwam ik achter nadat ik RTL4 probeerde met FireDTV viewer te bekijken, dat lukte niet. Toen gaan scannen in MP en plots vindt hij niet History Channel e.d. maar de stream met RTL4,5 en 7 (en SBS6 geloof ik).

Het lijkt wel alsof MP niet een bepaalde frequentie scant, maar domweg naar het signaal kijkt wat er op dit moment binnen komt. Alsof de frequentie gelocked staat.

MP kan ook niet twee keer achter elkaar scannen, dan geeft hij een melding dat de kaart nog in gebruikt is. Pas als ik de TVserver config afsluit en de Tvserver-service afsluit via de taskmanager kan ik opnieuw een scan doen. Wellicht gerelateerd aan het probleem dat hij die laatste stream alleen ziet/leest.

quote:
Erik070 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:12:
Het gekke is, met MP kan ik ze niet vinden.
Ik vond MP sowieso erg tegenvallen, en aangezien ik met een (interne) cardserver werk, kan ik al geen tv kijken met MP. Die ondersteunt namelijk geen softcams. Het is wel te doen, maar dan op een hele ingewikkelde manier. Een beetje zoals alles in MP. Ik wacht geduldig op MP v2, want ik geloof wel in het product, maar ik wil TV en films kijken, niet dagen bezig zijn met configureren van dat ding (die tijd heb ik gehad zeg maar).

Trek je poeplat en geef Meneer DVBviewer zijn ¤15, en je kunt gewoon onbezorgd TV kijken. Je kunt MP wel zover krijgen dat ie DVBviewer gebruikt als TV app (dacht ik).

quote:
Nielson schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:09:
Ondersteunt de TechnoTrend C-1501 nu wel of niet MPEG4 HDTV streams? Neem eigenlijk aan van wel, aangezien er MPEG2 en MPEG4 software decoders meegeleverd worden, maar in de specs zie ik alleen MPEG2 Transport Stream support staan.
H264/MPEG4 HDTV wordt inderdaad gewoon ondersteund, er worden hiervoor TechnoTrend/Cyberlink codecs meegeleverd.
Zelf prefereer ik echter de CyberLink PowerDVD8 H264 codec in combinatie met ProgDVB. :)
quote:
De laatste beschikbare drivers zijn naar ik weet nog niet WHQL.

Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501

quote:
mphilipp schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:22:
Trek je poeplat en geef Meneer DVBviewer zijn ¤15, en je kunt gewoon onbezorgd TV kijken. Je kunt MP wel zover krijgen dat ie DVBviewer gebruikt als TV app (dacht ik).
Kan dat standaard binnen Mediaportal, of moet dat via DVBSBridge o.i.d.? Dat laatste kan bij MCE ook.

Hoe zit het nu met Europsport en NL HD, trouwens? Heb je ProgDVB al geprobeerd?

quote:
Beuzelarij schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 18:55:
[...]
Hoe zit het nu met Europsport en NL HD, trouwens? Heb je ProgDVB al geprobeerd?
Ja, maar die loopt vast op een of andere manier. Ik heb met de installatie niet gekozen voor die meegeleverde MPEG codec omdat dat een trial ding is, en ik heb ffdshow. Misschien dat ie dat niet leuk vindt, maar ik heb verder alle codecs geprobeerd die ik had. Scannen doet ie, hij vind alle kanalen, maar als ik wil kijken blijft het stil en concumeert ie alleen maar CPU.

Ik heb afgelopen weekend toch weer een vreemde ontdekking gedaan: Discovery HD zend als enige bij Ziggo niet in H264 uit maar in MPEG. En het is full hd, met een bitrate van tegen de 20Mb/s en Dolby Surround 5.1 geluid (384Kb/s). Die loopt als een speer. Dus het is (maar dat wist ik al) absoluut geen kwestie dat de PC of de codecs het niet aan kunnen. Het zit 'm denk ik in de combi H264 en DVBviewer. De codecs kunnen het ook makkelijk aan. Hooguit de combinatie Cyberlink/DVBviewer, maar ik denk dat er gewoon iets fundamenteels fout zit in DVBviewer.

Ik ben uiteindelijk toch nog de bekabeling gaan checken (desperate!) en heb de metalen pluggen aan beide kanten gecontroleerd en eentje iets beter (meer mantel contact laten maken met het metaal) gemonteerd. Ook heb ik een nieuwe doos in de woonkamer (een Hirschmann) gemonteerd en in de meterkast de doos geaard. Die doos heeft een aardeaansluiting maar daar zat niets op. Ik heb dus een stuk installatiedraad aan het blokje van de aarde in de meterkast geschroefd en die in de kabelaansluiting vastgemaakt. Van daaruit loopt ie dus naar de woonkamer (dikke kabel, installatiekwaliteit zeg maar). Ik ben er dus wel van overtuigd dat het geen storing is die in mijn bekabeling zit. Ik heb nog wel een extra kwaliteit antennekabel liggen. Dat is zo'n kabel met minder demping. De kabel moet langs de muren naar de TV en dat is een meter of 10. Als het écht desparate wordt, kan ik die wel even proberen. Je weet maar nooit.

Maar anders dan dat weet ik het echt niet meer. En aangezien ik op de DVBviewer fora al las dat heel veel mensen een probleem hebben met DVBviewer en Full-HD heb ik het idee dat het een soort bug is. Alleen vind ik het gek dat ze er nog niets aan gedaan hebben.

Is hier dan niemand met DVBviewer die HD kijkt zonder problemen?

quote:
mphilipp schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:35:
[...]
Is hier dan niemand met DVBviewer die HD kijkt zonder problemen?
Jawel. Ik gebruik (naast MCE) ook DVBviewer (licensed) voor de weergave van HD materiaal en dit gaat met behulp van PowerDVD 8 Ultra codec via een Asus HD3650. Voor de installatie van PowerDVD ging deze weergave mis onder DVBviewer waarbij het bovenste gedeelte van het beeld rededlijk was maar naar onderen toe erg vervormd weergegeven werd.

1) C²Q Q6600, 8800GTX768, 4Gb, 500GB+500GB, Dell 2407WFP-HC@1920x1200, Win Vista Ultimate 64b NL. 2) HTPC, Silverstone SST-LC14M black, single FloppyDTV+Alphacrypt CI i.c.m. @home and Windows Vista Ultimatie 32b NL.

Ik denk dat ik eruit ben. Niet dat ik een oplossing heb, maar het ligt denk ik niet aan DVBviewer. Eerst heb ik toch maar eens die mooie dikke kabel geprobeerd. Helpt niet (natuurlijk). Toen ben ik eens wat nauwkeuriger gaan kijken welke zenders nou precies storing gaven. Dit eigenlijk omdat ik merkte dat Misdaad.net af en toe ook een storinkje gaf. Niet heel erg, maar toch af en toe een tikje en wat kleine blokjes.

De overeenkomst tussen de zenders die storen, blijkt de transponder te zijn. Ik merkte dit niet zo omdat er de twee EO themakanalen en het Gay pakket (nee, geen abo op...) op zitten. Verder dus Eurosport HD, HD NL, History Channel HD en die storen dus allemaal in meer of mindere mate. History Channel HD heb ik wel eens gekeken en toen stoorde ie niet.

Deze twee transponders zitten op de frequenties 162 en 170. Ik kan me herinneren dat iemand ooit zei dat de lage frequenties bijzonder gevoelig zijn voor storingen.

Ik durf het wel aan om uit te sluiten dat ik in mijn bekabeling een storing heb zitten, dus ik zal Ziggo maar eens gaan bellen of zij niet iets kunnen doen.

Misschien krijg je er ter compensatie een extra zender bij.....

:+

Master_A
Reg. datum: 14 februari 2005

Ik ben misschien van plan om zo'n FireDTV te kopen maar vraag me nog een aantal dingen af. Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om analoge televisie te bekijken via het apparaat? Werkt het ook volledig in Windows Vista Mediacenter?

PS
Als ik het goed begrijp kun je zelfs HD-kanalen met dit apparaat ontvangen?!

Amiet01 wijzigde dit bericht 28-08-2008 12:23 (15%)

Master_A

quote:
Amiet01 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 12:20:
Ik ben misschien van plan om zo'n FireDTV te kopen maar vraag me nog een aantal dingen af. Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om analoge televisie te bekijken via het apparaat? Werkt het ook volledig in Windows Vista Mediacenter?

PS
Als ik het goed begrijp kun je zelfs HD-kanalen met dit apparaat ontvangen?!
Via de meegeleverde driver zou het ding ook in MCE moeten werken. Standaard snapt MCE niets van digitale TV zoals wij dat hier hebben (DVB-C). HD gaat helemaal niet lukken heb ik begrepen.
Analoge TV kun je er niet mee kijken; hij heeft alleen een digitale tuner. Maar als je een basis abo neemt van bv Ziggo, heb je zonder extra kosten alle 'analoge' kanalen ook digitaal. De bron is overigens voor beiden hetzelfde. Het enige verschil is uiteindelijk het transport van het signaal. Maar het heet nu eenmaal digitale tv. Maar je kijkt in essentie naar exact hetzelfde als voorheen. Het ziet er alleen een heel stuk beter uit.

Master_A
Reg. datum: 14 februari 2005

quote:
mphilipp schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 12:27:
[...]

Via de meegeleverde driver zou het ding ook in MCE moeten werken. Standaard snapt MCE niets van digitale TV zoals wij dat hier hebben (DVB-C). HD gaat helemaal niet lukken heb ik begrepen.
Analoge TV kun je er niet mee kijken; hij heeft alleen een digitale tuner. Maar als je een basis abo neemt van bv Ziggo, heb je zonder extra kosten alle 'analoge' kanalen ook digitaal. De bron is overigens voor beiden hetzelfde. Het enige verschil is uiteindelijk het transport van het signaal. Maar het heet nu eenmaal digitale tv. Maar je kijkt in essentie naar exact hetzelfde als voorheen. Het ziet er alleen een heel stuk beter uit.
Je zou dus ook gewoon kunnen zappen volgens de Vista Mediacenter knoppen en dergelijke, zoals je bij de analoge kanalen zou doen? Als ik hem namelijk koop kan ik het voor zowel mijn gewone computer als mijn (toekomstige) laptop gebruiken icm Mediacenter.

Master_A

quote:
mphilipp schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 12:27:
[...]

.....................
HDTV kan ook inmiddels, niet helemaal met native MCE, maar als je per se HD wilt zien.........
Gaat middels een FireDTV plugin, zie hier voor meer info
(ook hier staat 1 en ander)

quote:
kaajee schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 12:34:
[...]

HDTV kan ook inmiddels, niet helemaal met native MCE, maar als je per se HD wilt zien.........
Gaat middels een FireDTV plugin, zie hier voor meer info
(ook hier staat 1 en ander)
Dat snap ik, ik kijk zelf ook met DVBviewer. De vraag was of het in MCE kon. Niet rechtstreeks dus.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws