Hoofdcategorieën
Topicacties

[iPod Nano 3G] Discussies en ervaringen

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 30 31 32 33 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 10 oktober 2004

Moet je persé ITunes gebruiken om bestanden naar je Ipod te sturen?

Met mijn Iaudio U2 doe ik gewoon op een mp3 bestandje rechtermuis en kopieeren naar Iaudio.

Ik heb begrepen dat je met de Ipod eerst mp3 bestanden moet laten converteren via Itunes en dan pas kunnen ze worden doorgestuurd naar je Ipod?

Nu vroeg ik me af gaat dat converteren niet ten kosten van je geluidskwaliteit en duurt het niet lang om zo je bestanden op je Ipod te krijgen?

Kortom wat zijn de voordelen en nadelen van Itunes?

When the pink is snookered, Go for the brown

Yourcamera.nl
Reg. datum: 05 mei 2005

Kun je bij de nieuwe nano de Lan-Yard nog gebruiken?
Reg. datum: 16 september 2003

Ik heb hem! Wat een fantastisch ding zeg!

Ik ben nu bezig met het filmen van de verschillende mogelijkheden. Straks even monteren en op YouTube zetten. Ik hoop dat ik dan rond 7 uur hier het filmpje erop heb staan!

[ Hattrick ] - [ Fc Seinfeld (1225672) - 1ste plaats in IX.2031 - Lid van de GoT-federatie ]

Hiya, fellas!
Reg. datum: 28 juli 2000

Na het lezen van de review op ilounge (de nano krijgt een zeldzame "A" rating) neig ik nu sterk naar de nieuwe nano, ipv de touch of classic. :9 Weet iemand of hij al gewoon bij de Mediamarkt ofzo ligt? vanaf 13 september volgens de MM site...

Tourniquet wijzigde dit bericht 10-09-2007 16:08 (7%)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Reg. datum: 28 juli 2007

quote:
Cruzer schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:46:
Moet je persé ITunes gebruiken om bestanden naar je Ipod te sturen?

Met mijn Iaudio U2 doe ik gewoon op een mp3 bestandje rechtermuis en kopieeren naar Iaudio.

Ik heb begrepen dat je met de Ipod eerst mp3 bestanden moet laten converteren via Itunes en dan pas kunnen ze worden doorgestuurd naar je Ipod?

Nu vroeg ik me af gaat dat converteren niet ten kosten van je geluidskwaliteit en duurt het niet lang om zo je bestanden op je Ipod te krijgen?

Kortom wat zijn de voordelen en nadelen van Itunes?
Er zijn alternatieven voor iTunes. Geen ervaring mee, maar dit is het eerste zoekresultaat uit Google: http://www.poddox.com/

Dat "converteren" door iTunes slaat eigenlijk alleen op de metadata (titel enz). Het bestandsformaat wijzigt niet [1]: de iPod kan gewoon MP3s afspelen. De geluidskwalitieit verandert er dan ook niet door.
Bestanden op je iPod zetten is een fluitje van een cent, mits je ze in iTunes hebt staan. Je hebt ook veel meer opties om je iPod te vullen dan alleen maar rechtsklik-verzend deze MP3: je kunt playlists in iTunes maken en die overzetten. Dat kunnen ook dynamische playlists zijn (meest populaire muziek/langst geleden gehoord etc.)
Importeren in iTunes is ook niet moeilijk.

iTunes werkt lekker. Het is wel een andere manier van werken dan al je MP3s handmatig in mapjes stoppen en die via je filesysteem (Finder of Windows Explorer) te benaderen. In ruil daarvoor krijg je een interface waarmee je heel veel kunt.
De geluidskwaliteit van iTunes is beter dan die van bv. WinAmp.

1: je kunt iTunes wel instellen dat hij alle geïmporteerde muziek omzet, maar dat is een optie.

Reg. datum: 26 juli 2002

Gisteren nog in de Applestore op Central Park South de nieuwe Nano gekocht. Eigenlijk wilde we de store wel eens van binnen zien (alleen de entree is al bijzonder).

Tijdens het lopen door de zaak ff een Nano voor m'n vriendin gecheckt en zag tot mijn verbazing dat de Nano er anders uitziet dan m'n vertrouwde 2G Red. Toen maar besloten de 4GB versie mee te nemen. Voor alleen muziek is de 4GB wel voldoende. Makkelijk daar met die medewerkers met de portable credit card readers. Kaart afgeven, emailadres doorgeven en hop de IPod in de tas en aankoopbewijs wordt naar je gemaild. De prijs is wel ietsjes gunstiger dan hier. Inclusief tax zit je op $ 161,48 en met de huidige dollarkoers goed te doen.

Heb hem net ff uitgepakt en moet zeggen dat het er slick uitziet. Heb hem nog niet aan iTunes gehangen.....

De Tweakers Ipod Nano review:

http://youtube.com/watch?v=mdwBDPJHO9Q

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Even een korte review als extra:

De nieuwe iPod is zeker mooier dan haar voorganger. Ze oogt iets groter, maar heeft een fantastisch beeldscherm. Echt, het is enorm sprankelend, helder en scherp! Films kijken gaat ideaal. Verder is de nieuwe I.U. ook zeer mooi. De Coverflow valt lichtjes tegen, omdat het even duurt voor de art wordt geladen.

Enig nadeel vind ik de vlekken gevoelige achterkant (hoewel zilver er wel mooi uitziet) en ik vind het scrollwheel niet fantastisch. Dit komt omdat de draairing iets dunner is dan die van de Nano en zo schuif ik af en toe nog ernaast (omdat ik het groter gewend ben).

[ Hattrick ] - [ Fc Seinfeld (1225672) - 1ste plaats in IX.2031 - Lid van de GoT-federatie ]

Hiya, fellas!

quote:
X-GeaR schreef op maandag 10 september 2007 @ 19:35:

De nieuwe iPod is zeker mooier dan haar voorganger. Ze oogt iets groter, maar heeft een fantastisch beeldscherm. Echt, het is enorm sprankelend, helder en scherp! Films kijken gaat ideaal. Verder is de nieuwe I.U. ook zeer mooi. De Coverflow valt lichtjes tegen, omdat het even duurt voor de art wordt geladen.

Enig nadeel vind ik de vlekken gevoelige achterkant (hoewel zilver er wel mooi uitziet) en ik vind het scrollwheel niet fantastisch. Dit komt omdat de draairing iets dunner is dan die van de Nano en zo schuif ik af en toe nog ernaast (omdat ik het groter gewend ben).
Gaaf gedaan! _/-\o_
Nu wil ik er zeker één! :D

Sinds 1980
Reg. datum: 10 februari 2005

De NL handleiding staat online:
http://www.apple.com/nl/support/manuals/

Op de Apple site kan je je Nano bestellen en gratis laten graveren met een tekst.

Hebben jullie dit gedaan of gaan jullie dit ook doen mochten jullie deze bestellen?

Opzich wel grappig en maakt je Nano wel uniek. Alleen vroeg ik me af stel je Nano raakt defect etc kan je hem dan nog wel ruilen voor een nieuw exemplaar?

Reg. datum: 12 februari 2001

Garantie krijg je natuurlijk nog steeds. Enige verschil is dat je hem niet terug kunt sturen omdat je hem toch niet wilt (wat normaal bij de Apple store wel kan).

>4&X
Reg. datum: 29 juni 2002

Ik zit er ook sterk over te denken om een nieuwe Nano te kopen (of een Classic), maar ik vind het echt heel jammer dat Apple terug is gegaan naar de spiegelende achterkant. :/

[#] Viva! Blunt force trauma. | PSN: SD5k

quote:

Mooie review!! :9~

1 vraagje wat vindt jij van de geluidskwaliteit van de nieuwe Nano 3G?

Reg. datum: 19 februari 2007

Is hij nu al in de apple stores te koop?

quote:

Toffe review :P

Maar je ziet gelijk het grootste nadeel van coverflow... ik heb ook bij het merendeel van mijn songs geen plaatje... en dan is coverflow vrij useless als je allemaal dezelfde pictogrammetjes ziet... :|

quote:
Cruzer schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:11:
[...]

Mooie review!! :9~

1 vraagje wat vindt jij van de geluidskwaliteit van de nieuwe Nano 3G?
Goed. Merk verder geen verschil met het geluid van de Nano 2G.

quote:
djunclesam schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 14:29:
[...]

Toffe review :P

Maar je ziet gelijk het grootste nadeel van coverflow... ik heb ook bij het merendeel van mijn songs geen plaatje... en dan is coverflow vrij useless als je allemaal dezelfde pictogrammetjes ziet... :|
Je hebt gelijk. Coverflow werkt helaas niet op volle snelheid. Als je rustig bladert wordt alle art wel op tijd geladen.

Hiya, fellas!

Ergo: coverflow dus alleen gebruiken als je rustig door je collectie wilt bladeren. ;)

Coverflow in iTunes zelf werkt bij mij trouwens op de zelfde manier, bij te snel bladeren kunnen de afbeeldingen niet snel genoeg geladen worden.

Reg. datum: 17 april 2005

Mijn eerste iPod komt eraan besteld via de online store. Ik heb gekozen voor de 8gb zwart, twijfelde in het begin maar toen ik zag dat hij weer dat oude zilver op de achterkant had, was ik verkocht.

Reg. datum: 19 december 2004

Yope,

ik zag in een review clilp dat je er een dockstation bij krijgt geleverd?

Geldt dit alleen voor de USA of is dit ook in Europa?

En reply iemand eens op een vraag van mij ;p

xyus

Amd 64 +3000 @ +3200**cooled by thermaltake**Corsair XMS**

Reg. datum: 17 augustus 2006

een dockstation krijg je nooit bij een iPod , enkel bij de shuffle.

Reg. datum: 19 december 2004

Je kreeg zo een plastiekje erbij zag ik in de video's (amerikaanase video's)

...

xyus

Amd 64 +3000 @ +3200**cooled by thermaltake**Corsair XMS**

Reg. datum: 14 maart 2004

Mediamarkt krijgt ze dus donderdag.. Dus als ik dondermorgen laten we zeggen half 10 heen ga dan hebben ze de nano? Weet iemand hoe dit werkt? Of worden ze donderdag bij de MM geleverd en staan ze 's middags in de vakken?

Sony Vaio FW21Z, 4096 Ram, 500 GB, ATI 3650HD, Core2Duo 2.5 Ghz, Centrino 2 platform - Psp Slim en Lite - Ipod Classic 80 Gig - Nokia e71

lolbroek
Reg. datum: 12 februari 2006

Ik heb hem nu ook!
Eerste reactie: wat klein!

Reg. datum: 27 juli 2005

Er wordt een Dockadapter bijgeleverd ja , zodat je in het nieuwe Universal Dock je adapter kunt klikken en hem dan kunt gebruiken. Zijn er al mensen die foto's hebben gemaakt van hun nieuwe speeltje ? Eigen foto''s dus niet van de bekende sites . Trouwens mooie review. :)

carfreak02 wijzigde dit bericht 11-09-2007 18:42 (40%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 30 31 32 33 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: