quote:
Cruzer schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:46:
Moet je persé ITunes gebruiken om bestanden naar je Ipod te sturen?
Met mijn Iaudio U2 doe ik gewoon op een mp3 bestandje rechtermuis en kopieeren naar Iaudio.
Ik heb begrepen dat je met de Ipod eerst mp3 bestanden moet laten converteren via Itunes en dan pas kunnen ze worden doorgestuurd naar je Ipod?
Nu vroeg ik me af gaat dat converteren niet ten kosten van je geluidskwaliteit en duurt het niet lang om zo je bestanden op je Ipod te krijgen?
Kortom wat zijn de voordelen en nadelen van Itunes?
Er zijn alternatieven voor iTunes. Geen ervaring mee, maar dit is het eerste zoekresultaat uit Google:
http://www.poddox.com/
Dat "converteren" door iTunes slaat eigenlijk alleen op de metadata (titel enz). Het bestandsformaat wijzigt niet [1]: de iPod kan gewoon MP3s afspelen. De geluidskwalitieit verandert er dan ook niet door.
Bestanden op je iPod zetten is een fluitje van een cent, mits je ze in iTunes hebt staan. Je hebt ook veel meer opties om je iPod te vullen dan alleen maar rechtsklik-verzend deze MP3: je kunt playlists in iTunes maken en die overzetten. Dat kunnen ook dynamische playlists zijn (meest populaire muziek/langst geleden gehoord etc.)
Importeren in iTunes is ook niet moeilijk.
iTunes werkt lekker. Het is wel een andere manier van werken dan al je MP3s handmatig in mapjes stoppen en die via je filesysteem (Finder of Windows Explorer) te benaderen. In ruil daarvoor krijg je een interface waarmee je heel veel kunt.
De geluidskwaliteit van iTunes is beter dan die van bv. WinAmp.
1: je kunt iTunes wel instellen dat hij alle geïmporteerde muziek omzet, maar dat is een optie.