Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Albert020 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:39:
Vraag 1. Als ik internet Explorer gebruik zie in boven me het scherm een grote H, dit betekend toch dat hij op dat moment HSPDA gebruikt.. ?

Vraag 2. Als ik Internet Explorer afsluit blijft de Verbinding actief, hoe sluit ik deze direct ?

Vraag 3. Als ik een software programma wil installeren zeg maar een Anti Virus
moet ik dan eerst de zip uitpakken dan in een map zetten, de map over brengen
naar het geheugen kaartje van de iPaq en daar vandaan de exe openen ?

Vraag 4. Tot hoeveel GB kan deze phone aan, 16GB of tot 32GB micro sd ?
Zelf heb ik een TyTN II, maar denk je vragen naar behoren te kunnen beantwoorden, tenslotte draaien ze beiden op hetzelfde OS.

Vraag 1.Jup, ik zie normaal gesproken altijd een vierkantje met een G of 3G erin (respectievelijk GPRS en UMTS). Dit betekent dat 'ie bereik heeft. In buitenland ook weleens een E vanwege EDGE. Daarnaast verticale streepjes met een antenne tekentje. Zoals onderstaande afbeelding (niet van m'n PPC).
http://img505.imageshack.us/img505/7729/calcmk5.png

Maak ik verbinding met bijvoorbeeld PIE dan verandert die antenne in een G, 3G of E. Dus Staat er eigenlijk GG, 3G3G of EE. Maar meestal verspringt 3G3G bij mij naar HH (HSDPA). Dit is bij mij alleen als ik verbinding heb, gewoon in standby staat er bij mij dan 3G. HSDPA en 3G is alleen als 'ie daarvoor bereik heeft (heel af en toe niet in minder geciviliseerde gebieden), echter zet ik vaak zelf op G om zo batterij te besparen. Voor mailtjes ophalen is dit ruim voldoende en binnen een paar tellen heb ik 'm 3G/H staan.

Vraag 2. Door op G/E/3G/H te tikken en te disconnecten/verbreken.
Ik heb wel een bestandje om te installeren die registerwijziging zo doorvoert dat verbinding na 1 minuut verbroken wordt. Deze heb ik ook in 5 minuten versie.

Vraag 3. Dat ligt aan het programma/extensie. Doorgaans worden .exe vanaf PC geinstalleerd en .cab in de device. Verder raad ik je aan om programma's in de map Program Files te zetten en op je device zelf te installeren. Die .cab bestanden kun je na installatie weer verwijderen als je wilt. Bestanden bewaren op opslagkaart en programma's op device zelf.

Nieuwkomers opgelet! -klik- (geluid aan!) | Word geen slaaprijder!

quote:
Mini Poeper schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 00:23:
[...]

Zelf heb ik een TyTN II, maar denk je vragen naar behoren te kunnen beantwoorden, tenslotte draaien ze beiden op hetzelfde OS.

Vraag 2. Door op G/E/3G/H te tikken en te disconnecten/verbreken.
Ik heb wel een bestandje om te installeren die registerwijziging zo doorvoert dat verbinding na 1 minuut verbroken wordt. Deze heb ik ook in 5 minuten versie.
Bedankt voor je info,
Even over het bestandje dat de registerwijziging zo doorvoert dat verbinding na 5 minuut verbroken wordt, is dit als je internet 5 min niet gebruikt of gewoon als je aan het internetten bent vliegt ie er naar 5 min uit ?

Albert020 wijzigde dit bericht 01-07-2008 15:36 (20%)

Als je internet oid 5 minuten niet gebruikt: eigenlijk als je 5 minuten geen data transporteerd

quote:
Mini Poeper schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:43:
Als je internet oid 5 minuten niet gebruikt: eigenlijk als je 5 minuten geen data transporteerd
Ahh dat is mooi, heb je een link voor mij waar ik dit proggie kan downloaden...
En weet je toevallig ook of de Adobe Flash Player 8 al beschikbaar is voor WM-6 pro ?

quote:
Albert020 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 18:34:
[...]

Ahh dat is mooi, heb je een link voor mij waar ik dit proggie kan downloaden...
En weet je toevallig ook of de Adobe Flash Player 8 al beschikbaar is voor WM-6 pro ?
Ik heb zojuist een aantal keer de 5 minuten versie geprobeerd en nu weet ik waarom ik deze nooit op m'n PPC installeer: doet het niet. Maar... de 1 minuut versie doet het wel! Deze heb ik voor je geupload: -klik-

Flash 8 is volgens mij nog niet uit...

quote:
Mini Poeper schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:38:
[...]

Ik heb zojuist een aantal keer de 5 minuten versie geprobeerd en nu weet ik waarom ik deze nooit op m'n PPC installeer: doet het niet. Maar... de 1 minuut versie doet het wel! Deze heb ik voor je geupload: -klik-

Flash 8 is volgens mij nog niet uit...
Dankje wel, hier ben ik echt heel blij mee, scheelt een hoop werk iedere keer >:)

*** EDIT ***

Als ik deze geinstalleerd heb werkt mijn internet niet meer, heb um dus weer verwijderd...... :'(

Albert020 wijzigde dit bericht 03-07-2008 19:56 (9%)

quote:
Mini Poeper schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:10:
[...]

Dat denk ik juist niet! Probeer het! Van die ¤ 17,- ga je echt niet dood en als het lukt ben je zo blij als een jonge hond. Voor alleen geluid heeft 'ie niet echte connectoren nodig!
Wel ff je ervaringen posten, je doet er anderen een hoop plezier mee.
Die HTC-connector heeft een afwijkende vorm, en past niet in een standaard mini-USB-gat, zoals op de 614c zit....

Zie hier om wat voor stekker het gaat.:
http://www.tracyandmatt.co.uk/blogs/media/EMU_pin_config.png
http://www.msmobilenews.c...-connector-explained.html

M.a.w... Ik ben nog steeds op zoek :)

quote:
Sjaakman schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 23:36:
[...]

Die HTC-connector heeft een afwijkende vorm, en past niet in een standaard mini-USB-gat, zoals op de 614c zit....

Zie hier om wat voor stekker het gaat.:
[afbeelding]
http://www.msmobilenews.c...-connector-explained.html

M.a.w... Ik ben nog steeds op zoek :)
Deze mini usb pas dus niet in de iPaq 614c :?
Wel erg jammer, ben er namelijk ook naar op zoek....

http://www.pdashop.nl/images/product/image.php?id=49616&dimensionid=17&shopid=2

Albert020 wijzigde dit bericht 05-07-2008 18:29 (7%)

Als ik Internet Explorer heb gebruikt en de verbinding weer verbreek
gaat de tel steeds rebooten, hebben meer mensen hier last van ?
En hoe verhelp ik dit probleem, dit is erg lastig Grrr :?

*** Edit ***

>:) Opgelost >:)

Albert020 wijzigde dit bericht 08-07-2008 17:58 (202%)

Heb TomTom geinstalleerd en werkt perfect.
Maar hoe kan ik zien als A-GPS aan staat of dat hij alleen GPS gebruikt :?

Nou... Ik heb een paar dagen geleden opera mobile geinstalleerd, en alles werkt mooi.
Toch bijna alles...

Als ik iets wil intypen in opera met het fysieke keyboard herkent opera de toetsen enkel als de getallen die erop staan...

Als ik a/b/c wil typen geeftie dus 2
DEF => 3
GHI => 4

Iemand enig idee waarom dit komt?
Ik heb al aant zoeken geweest op google, maar niemand anders heeft dit probleem blijkbaar :o
(of niemand gebruikt opera mobile op een 614c :p )
De reden dat ik dit toestel heb gekocht is toch wel omdat er een ietswat deftig toetsenbord op zit...
Maar opera wilt het niet herkennen :o

Freelance ITer
Reg. datum: 02 februari 2002

quote:
ET71 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:36:
[...]

P.S. heb je trouwens de laatste bootloader van HP geinstalleerd? Kan misschien helpen bij stabiliteit en accutijd.

Eric T.
De Bootloader is niet voor de Nederlandse versie...

But thnx anyway, Activesync op om de 10 minuten synchroniseren zetten heeft de accuduur al aanzienlijk verbeterd....

If you can't take the heat, get burried!

Reg. datum: 29 april 2008

quote:
Sieking schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:27:
[...]

De Bootloader is niet voor de Nederlandse versie...

But thnx anyway, Activesync op om de 10 minuten synchroniseren zetten heeft de accuduur al aanzienlijk verbeterd....
Maar wel voor de engelse versie en mijn 614c is de UK uitvoering vandaar :*)

ET

Even een vraagje over de A-GPS

Ik heb op mijn iPaq 614c TomTom6 het werkt allemaal goed
maar heb gemerkt dat soms een fix erg lang kan duren, dit betekend dat de A-GPS niet aan staat
heb ik de instelling wel goed staan, hij staat bij mij zo ingesteld :?

Settings in de iPaq 614c

Externe GPS
GPS Programma poort staat op COM 5
GPS Hardwarepoort staat op COM 6 met een Baudrate van 57600
Toegang staat op GPS automatisch beheren

Settings in TomTom

Andere NMEA GPS- ontvanger
GPS-baudsnelheid 57600
Poort staat op COM 6

*** Edit ***
Ben er dus achter gekomen dat ik een software programma nodig heb om de A-GPS
te kunnen aanzetten, Quick GPS heet deze software, nu heb al een tijd gezocht naar de
downloud link van dit proggie, maar kan hem nergens vinden, vind alleen
deze link Quick GPS
Maar deze link is dead . . . . . Pffff , wie kan mij vertellen waar ik hem kan downloaden :?

Albert020 wijzigde dit bericht 21-07-2008 13:12 (29%)

Netware o mania (CNE6)

quote:
Albert020 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:16:
Even een vraagje over de A-GPS

Ik heb op mijn iPaq 614c TomTom6 het werkt allemaal goed
maar heb gemerkt dat soms een fix erg lang kan duren, dit betekend dat de A-GPS niet aan staat
heb ik de instelling wel goed staan, hij staat bij mij zo ingesteld :?

Settings in de iPaq 614c

Externe GPS
GPS Programma poort staat op COM 5
GPS Hardwarepoort staat op COM 6 met een Baudrate van 57600
Toegang staat op GPS automatisch beheren

Settings in TomTom

Andere NMEA GPS- ontvanger
GPS-baudsnelheid 57600
Poort staat op COM 6

*** Edit ***
Ben er dus achter gekomen dat ik een software programma nodig heb om de A-GPS
te kunnen aanzetten, Quick GPS heet deze software, nu heb al een tijd gezocht naar de
downloud link van dit proggie, maar kan hem nergens vinden, vind alleen
deze link Quick GPS
Maar deze link is dead . . . . . Pffff , wie kan mij vertellen waar ik hem kan downloaden :?
Kan je zeggen dat die ook niet goed werkt.. Heb het hier ook gebruikt, maar het duurde bij net zo lang met het vinden van een fix.... Soms was hij al na 30 seconden zo ver maar het kon net zo goed 5 tot 10 minuten duren... Geen idee waarom...

Gebruik zelf tomtom 7.

PS3 40GB User...

quote:
supernova schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:52:
[...]

Kan je zeggen dat die ook niet goed werkt.. Heb het hier ook gebruikt, maar het duurde bij net zo lang met het vinden van een fix.... Soms was hij al na 30 seconden zo ver maar het kon net zo goed 5 tot 10 minuten duren... Geen idee waarom...

Gebruik zelf tomtom 7.
Hmm dat is vreemd, je zou zeggen dat zo'n programma-tje wel zou moeten werken
Is er niet een andere manier om A-GPS in te schakelen :?

Gebruik hier overgens: TomTom 6 ( West Europa ) werkt overgens perfect !

( Al met al ben ik toch wel zeer blij met deze alles kunner )

Albert020 wijzigde dit bericht 22-07-2008 08:20 (12%)

Waneer ik Wi-Fi gebruik met mijn outlook email werkt deze goed
Als ik de Vodafone verbinding gebruik kan hij geen verbinding maken
Heb met Vodafone wel gewoon Internet en alles werkt goed behalve me outlook mail
hoe krijg ik deze ook werkend met de Vodafone verbinding ?

*** EDIT ***

Ben er al uit . . . . . . .

Bij de uitgaande mail moest staan: autsmtp@vodafone.nl
Dat was alles :--)

Albert020 wijzigde dit bericht 27-07-2008 12:58 (17%)

Netware o mania (CNE6)

quote:
Albert020 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:01:
[...]

Hmm dat is vreemd, je zou zeggen dat zo'n programma-tje wel zou moeten werken
Is er niet een andere manier om A-GPS in te schakelen :?

Gebruik hier overgens: TomTom 6 ( West Europa ) werkt overgens perfect !

( Al met al ben ik toch wel zeer blij met deze alles kunner )
TomTom 7 Werkt verder ook perfect, al is de GPS wel eens de weg kwijt.. Maar voordat hij een fix heeft , dat duurt wel even. Dus ook de tools daar voor die ik in verschillende forums tegen kom, willen niet werken...

PS3 40GB User...

Reg. datum: 09 maart 2008

Heren,

In rusland heeft men mobile 6.1 gepoort naar de 614, hij werkt perfect bij mij, een heel stuk sneller.
Q-gps zit hier nu standaard in gebakken.

Je kunt alles vinden op de xda-developer forum

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=404657

quote:
dodgie schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 11:05:
Heren,

In rusland heeft men mobile 6.1 gepoort naar de 614, hij werkt perfect bij mij, een heel stuk sneller.
Q-gps zit hier nu standaard in gebakken.

Je kunt alles vinden op de xda-developer forum

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=404657
Had hem gisteren al geinstalleerd, werkt idd perfect ;)

ET

Hallo,

Heb een ipaq 614 NL aangeschaft op 28 juli, wilde hier een geheugen kaart in plaatsen. Maar geen enkele kaart werkt in het toestel, een sandisk sd 2gb werkt niet (na een 1 minuut loopt de ipaq vast en kan niets meer naar de kaart schrijven of wat dan ook) en dan geeft hij bij memory aan dat deze geheel vol is terwijl er niets op staat. En een sandisk class 2 4gb sdhc ziet hij helemaal niet.
Heb beide kaartjes verschillende malen geformateerd (fat / fat32) met verschillende cluster groottes maar niets wil helpen. Zelfs het toestel al een soft/hard reset laten doen, maar ook dat helpt niet.

Wie heeft hier een oplossing voor ?

Frank J. _/-\o_

Frank, ik zou even een "clean boot" doen. Even je iPaq uitzetten, gelijktijdig de muteknop, de recordknop en de aan/uit toets indrukken op je toetsenbordje. Hierna zal je iPaq een fabrieksherstel doen. Grote kans dat je probleem verholpen is.

ET

Voor het geval het iemand interesseerd........ als je je 614c upgrade naar professional 6.1 zal je Parrot CK3100 niet meer correct functioneren. De stem van diegene die jouw belt zal onverstaanbaar zijn. Tis maar dat je het weet, ik heb de originele ROM weer terug moeten zetten.

Eric T.

Iemand al ervaring (of in een ander forum wat gelezen over-) met de High capacity accu?

Motorfret wijzigde dit bericht 02-09-2008 01:50 (52%)

Te koop; Adire Shiva subwoofer. in 125 liter gesloten kast, met hypex HS200 subamp.

Ik heb sinds gisteren ook deze telefoon.
Alleen 1 probleempje met mijn bluetooth carkit van nokia.

Stem van degene met wie ik bel is zacht, hoog en onverstaanbaar.
Zet ik het volume hoger, dan hoort diegene zichzelf nog harder terugpraten dan dat ze mij horen.

Hopelijk komt hier nog een patch o.i.d. voor, dit is niet leuk bellen in de auto.

toevoeging: ook met mobile 6.1 blijft het probleem.
wat heb je nu aan een carkit als je niemand kan verstaan :(

peer wijzigde dit bericht 05-09-2008 10:50 (14%)

het is geen probleem, het is een uitdaging

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws