Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 02 oktober 2006

Hoe zijn jullie ervaringen met eweka de laatste tijd?
[/quote]

Prima, vandaag nog een DVD van 115 dagen terug compleet kunnen binnehalen.
Op volle snelheid, ik heb echter maar 6 Mbit.

quote:
Coach4All schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:23:
[...]

newnews.home.nl
Niet vergeten je account info in te vullen ( en max 4 threads )
ik ben hem aan het proberen, maar ik krijg niet 1 artikel binnen
Ik vind NewsZilla maar brak de laatste tijd. Paar maanden geleden was de retentie nog rond de 3 weken. Vandaag lukte het me niet eens om iets van 9 dagen oud te downloaden ~_~'
quote:
Audi-Addict schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 07:42:
[...]

Hebben we het dan ook over een verbinding van over de 10mbit?
Ik kan downloaden met 18mb en dan wil Eweka 's avonds nog wel eens wat verschillen downloads zien tussen 12 en 18 mb en dus niet standaard 18mb wat op rustige uren standaard is.

kielkiel wijzigde dit bericht 31-10-2007 09:00 (11%)

Gimme Some Sugar Baby...

Hmmm zijn er hier toevallig nog mensen die gebruik maken van Newshosting ?
Snelheid is al 2 dagen om te HUILEN, 100 kB/s met 8 draadjes, terwijl ik normaal makkelijk 2 MB/s haal :-/ (Heb ook Newzilla toegang en díé gaat nog sneller !) Zijn er meer mensen die hier last van hebben ?

Voor de volledigheid: heb Wanadoo (Orange) ADSL 20Mbit en haal via HTTP wel max snelheid...

Don't let this world become a prison planet | Huge fan of Hattrick; BT Entertainment (205907)

quote:
pven schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:42:
[...]

Giganews is geen pay-by-download en Astraweb gaat maar tot 105 dagen. :Y)
Gister was astraweb inderdaad 105 dagen, vandaag 106...het loopt op..

''106+ Days across ALL groups
- Retention is being upgraded. Keep watching it rise''

[ HP Pavillion dv9595 ed] [Intel Core 2 Duo T7300] [2x1024mb] [2x160gb HD] [Geforce 8600m GS]

Ik heb een beetje een probleempje, of meer een ongemak:

ik gebruik news.surfnet.nl zowel thuis als op de TU/e. Ik haal op beide 'slechts' ongeveer 800-1024KB/s.
Op de TU/e soms net boven de 1MB/s. Het moet veel sneller kunnen dacht ik zo, vooral omdat downloaden van FTP.surfnet.nl gewoon met 10MB/s gaat.

Tot mijn schrik zag ik verschil in newsreaders:
NewsLeecher: rond de 900 KB/s
Grabit: rond de 1500KB/s

Zelfde server, zelfde bestanden, zelfde groepen etc.
Ik wordt dus beperkt door newsleecher, en daar wil ik vanaf, ik wil met maximale snelheid kunnen dwnloaden.

Kan iemand hier iets over zeggen plz?

uiteraard staan de settings van newsleecher gewoon goed, geen max download ofzo ingesteld (staat op 1gbs).
Ik meet de snelheid met de interne meter van de programma's en met Netlimiter Pro.

Sibylle wijzigde dit bericht 31-10-2007 14:32 (13%)

Ralph,

*pven treurt*
Reg. datum: 16 oktober 1999

Is er een makkelijke manier om snel te zien wat de daadwerkelijke retentie van een usenet-provider is? (Bv een soort query die het oudst beschikbare artikel laat zien)

Ik heb niet zo veel vertrouwen in de retentie die de usenet-providers zelf noemen. :)
Ik ben mezelf aan het oriënteren in de wondere wereld van het NNTP protocol, nieuwgroepen dus... :)
Nu ben ik op zoek naar een geschikte newsserver, ik kan alleen niet echt een keus maken, dus ik wil eigenlijk middels proefaccountjes ervaren hoe een bepaalde provider is.
Ik heb gelezen in het topic (of in het vorige deel) dat Eweka ook nog proefaccountjes heeft.
Ik kan hiervoor alleen geen link vinden? :?
Hoe krijg je dan een proefaccountje voor elkaar bij Eweka?

Cheatah: Dat hoort, dat is normaal, en dat is logisch.
Nikon D80 + 18-135mm + 70-300mm VR + 50mm

quote:
pven schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:57:
Is er een makkelijke manier om snel te zien wat de daadwerkelijke retentie van een usenet-provider is? (Bv een soort query die het oudst beschikbare artikel laat zien)

Ik heb niet zo veel vertrouwen in de retentie die de usenet-providers zelf noemen. :)
Niet echt.. ligt ook aan de hoeveelheid feed die er rond gestuurt wordt etc..

quote:
Michiel Muhlenbaumer schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:23:
[...]
Niet echt.. ligt ook aan de hoeveelheid feed die er rond gestuurt wordt etc..
Bij sommige providers kan je een proefaccount nemen, dan kun je natuurlijk gratis zelf de retentie testen.

Alle payservers op een rijtje..UsenetVergelijker.nl

*pven treurt*
Reg. datum: 16 oktober 1999

Die accounts is geen probleem, ik weet meestal wel iemand te vinden die even voor me wilt kijken. De vraag is alleen hoe je het oudste artikel kan vinden, zonder alle headers te moeten downloaden.
quote:
pven schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:26:
Die accounts is geen probleem, ik weet meestal wel iemand te vinden die even voor me wilt kijken. De vraag is alleen hoe je het oudste artikel kan vinden, zonder alle headers te moeten downloaden.
Het oudste vinden is moeilijk inderdaad, maar ja ken natuurlijk via een index-site wel bestanden vinden die bijvoorbeeld 100 dagen oud zijn. Die zou je met een retentie van 100 dagen dan nog net binnen moeten kunnen halen.

Alle payservers op een rijtje..UsenetVergelijker.nl

Reg. datum: 26 februari 2001

quote:
Tomba schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 09:24:
Hmmm zijn er hier toevallig nog mensen die gebruik maken van Newshosting ?
Snelheid is al 2 dagen om te HUILEN, 100 kB/s met 8 draadjes, terwijl ik normaal makkelijk 2 MB/s haal :-/ (Heb ook Newzilla toegang en díé gaat nog sneller !) Zijn er meer mensen die hier last van hebben ?

Voor de volledigheid: heb Wanadoo (Orange) ADSL 20Mbit en haal via HTTP wel max snelheid...
dat had ik ook, en ze deden gewoon of hun neus bloedde, dat het aan mij lag en dat de traceroutes goed waren, this nu pas weer in orde!
p.s. heb opgezegd dus 12 nov ist einde oefening daaro.

Ik heb een account bij Usenetserver.com, en een abo bij Multikabel. En ik gebruik Newsleecher & Grabit.
Ik heb het idee dat Multikabel geregeld loopt te cappen.
Tot een maand geleden hielden ze de snelheid overdag rond de 300KB/s en 's nachts was de snelheid ineens weer stable @ 1000MB/s Nu kan ik af en toe maar 2 á 3 verbindingen leggen, wat de snelheid er ook lekker uithaalt.
Zijn er meer Multikabelaars met dit vermoeden?
Of is usenetserver.com de laatste tijd gewoon brak?

M'n Oma is een site aan het haken. - 2 x Hitachi CML174SXW B @ 3.0GHz

quote:
NielsNL schreef op donderdag 01 november 2007 @ 05:09:
Ik heb een account bij Usenetserver.com, en een abo bij Multikabel. En ik gebruik Newsleecher & Grabit.
Waarom gebruik je 2 clients?
Reg. datum: 09 september 2003

quote:
Tot een maand geleden hielden ze de snelheid overdag rond de 300KB/s en 's nachts was de snelheid ineens weer stable @ 1000MB/s Nu kan ik af en toe maar 2 á 3 verbindingen leggen, wat de snelheid er ook lekker uithaalt.
Ik heb hier met multikabel geen enkel probleem mee.

Verder, hoe zou MK ervoor kunnen zorgen dat je verbindingen wegvallen? Ik zou eerst eens je router resetten oid.

Werkende R580
Reg. datum: 11 oktober 2002

quote:
Wow, 1000Mb/s! Waar ken je dat kopen en kost dat duur?? :P Het zou toch haast niet moeten kunnen dat je geknepen wordt, als het goed is, ligt de snelheid aan de drukte op je internetbackbone en moet je altijd evenveel draadjes kunnen gebruiken. Als de verbindingen geweigerd worden, lijkt het me zaak om je usenetprovider te contacteren.

FIC k8-800t, a64-3k+, 2x512 Transcend DDR400, X850Pro@540/590@12p | Luister ook van 00:00-03:00 op 538 van maandag t/m donderdag naar midnr

Reg. datum: 18 februari 2005

Zijn er hier nog meer mensen die Hitnews gebruiken als newsserver en last hebben van slechte retentie? Bij Eweka of bij Yabse had ik nooit problemen met retentie, maar bij Hitnews heb ik vaak zelfs problemen met bestanden die er maar 70 dagen opstaan. Dit terwijl hitnews 100 dagen retentie belooft.

quote:
Jaeger schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:08:
Zijn er hier nog meer mensen die Hitnews gebruiken als newsserver en last hebben van slechte retentie? Bij Eweka of bij Yabse had ik nooit problemen met retentie, maar bij Hitnews heb ik vaak zelfs problemen met bestanden die er maar 70 dagen opstaan. Dit terwijl hitnews 100 dagen retentie belooft.
Klopt...hitnews heeft ook vaak incomplete bestanden als ze wat ouder zijn...

[ HP Pavillion dv9595 ed] [Intel Core 2 Duo T7300] [2x1024mb] [2x160gb HD] [Geforce 8600m GS]

quote:
Niet door elkaar, maar om aan te tonen dat het niet aan de cliënt ligt.
quote:
Punica- schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:58:
[...]
Ik heb hier met multikabel geen enkel probleem mee.

Verder, hoe zou MK ervoor kunnen zorgen dat je verbindingen wegvallen? Ik zou eerst eens je router resetten oid.
'Comcast saboteert BitTorrent-verkeer' Om maar een een voorbeeld te noemen.
Router resetten, modem resetten, heeft geen zin, wel al diverse malen gedaan. Het zijn ook maar 8 verbindingen.
quote:
Miglow schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:06:
[...]
Wow, 1000Mb/s! Waar ken je dat kopen en kost dat duur?? :P Het zou toch haast niet moeten kunnen dat je geknepen wordt, als het goed is, ligt de snelheid aan de drukte op je internetbackbone en moet je altijd evenveel draadjes kunnen gebruiken. Als de verbindingen geweigerd worden, lijkt het me zaak om je usenetprovider te contacteren.
Floeps, 1000MkB/s.
Ik zal usenetserver eens vragen.
Ik zie ook net dat usenetserver SSL ondersteund, dat ga ik de volgende keer proberen.

NielsNL wijzigde dit bericht 01-11-2007 11:22 (3%)

M'n Oma is een site aan het haken. - 2 x Hitachi CML174SXW B @ 3.0GHz

Bakkes!

@NielsNL: Ik heb zelf Usenetserver i.c.m. @home 8Mb/1Mb....op ieder tijdstip volle pijp. Gewoon standaard op poort 119. Dus ik zou zeggen dat het probleem niet bij je USP ligt.

He would insult the universe.

quote:
Menno1234 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:49:
[...]

Omdat het erg langzaam is.....
Ligt er maar net aan wat voor verbinding je thuis hebt liggen. Met een 2 of 4Mbit ADSL lijn heb je weinig aan een 20Mbit abbo.

quote:
Daywalk3r schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:39:
Als ik zo bij die usenetvergelijker kijk zie ik dat Powernews niet duur is en geloof ik best goed

PowerNews - Start ¤2.95 2 Mbits/s 100+ Geen limit

Zijn er dan redenen dat je als nog een andere aanbieder zoekt en wat zijn die redenen?
Nog een vraag. Als je doorklikt staat er het volgende

Aantal threads: 2 4 6 10 10 12

Betekend dat je dan 2 connecties hebt? En kun je ook meer instellen? Of ligt dat aan je provider?
Het aantal threads is afhankelijk van het abonnement (de snelheid ook overigens).

Usenetvergelijker is overigens nog niet zo compleet als usenetvergelijking.nl.

Zo te zien is de abbo informatie van usenetvergelijker.nl recenter en wordt het vaker bijgewerkt, maar staan op usenetvergelijking.nl meer reacties waar je wat aan hebt.

Reg. datum: 11 april 2003

m'n abo bij tweaknews loopt bijna af en ben nog aant twijfelen of ik zou verlengen

ben best tevree ervan hoor, maar als ik vb bij http://powernews.nl/?page=pakketten zie kan ik 20¤ besparen

iemand een gedacht?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws