Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Tortelli schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 02:44:
xsnews ziet er inderdaad ook goed uit!, alleen is account sharing daar toegestaan?, aangezien een vriend van me zo heel af en toe ook mij account gebruikt...
Als je niet op hetzelfde moment download :) (Het is niet mogelijk om tegelijkertijd vanaf meerdere IP-adressen in te loggen).

Is iemand ook opgevallen als je headert (willekeurige Usenetprovider) er enorm veel spam gerelateerd is naar een usenet provider? De laatste tijd worden er enorm veel postings gemaakt op usenet, met daarbij wachtwoorden, verkapte reclame naar een usenetprovider :/

Ook zit er bij vele postings, verkapte 'LEESMIJ!!!.TXT' bestanden met links naar fora's of websites, waar je geen drol aan hebt. Mijn boodschap luidt dan ook net zoals velen anderen, hou usenet vrij van troep !! :>

Vervelend dat het weer op deze manier moet , niet? :)
-

RichieB wijzigde dit bericht 24-10-2007 10:45 (100%)
Reden: Oops, antwoordde op heel oud bericht.

Walks at night 2

Even een hele erge noobvraag.. Zoals bij dat XSnews staat 99% compleetheid.. Betekend dat dan dat je weinig last hebt van dat herstellen met pars? Want ik ben dus ook totaal nieuw en ik ging laatst op zo'n gewone newsgroup wat gratis is wat downloaden maar ik had alllemaal pars en dan nog werkte het niet enzo.. Dus ik zou wel willen weten waar dat niet zo is.

Uiteraard zou dat bij betaalde websites niet zo zijn en bij gratis toch meer maarja. Lag dat dan echt aan het feit dat het via gewone gratis nieuwsgroep was?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Professioneel azijnpisser

Nee. Mocht iemand via een andere brakke provider uploaden (en er raken parts corrupt) kan een andere USP dat natuurlijk niet compenseren.

Gunner wijzigde dit bericht 24-10-2007 10:57 (11%)

quote:
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:46:
[...]

Bij Newsleecher ook al een aardig tijd niet meer anders.
Ah ok, dat wist ik niet, ik had 2 jaar terug nog wel een Newsleecher licentie met SS, maar toen deze afliep heb ik sindsdien Sabnzbd ingericht op een server die te benaderen is door alle pc's in het netwerk, werkt prima, en nog gratis ook.

Creative clutter is better than tidy idleness | iPhone 2.0 | iMac 24" | PB 12" | Nikon D40

Reg. datum: 09 september 2003

quote:
lism schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:16:
Is iemand ook opgevallen als je headert (willekeurige Usenetprovider) er enorm veel spam gerelateerd is naar een usenet provider? De laatste tijd worden er enorm veel postings gemaakt op usenet, met daarbij wachtwoorden, verkapte reclame naar een usenetprovider :/

Ook zit er bij vele postings, verkapte 'LEESMIJ!!!.TXT' bestanden met links naar fora's of websites, waar je geen drol aan hebt. Mijn boodschap luidt dan ook net zoals velen anderen, hou usenet vrij van troep !! :>

Vervelend dat het weer op deze manier moet , niet? :)
Dat is bekend ja... loopt op FTD al een heel topic over. Het is afaik 1 specifieke usp, die voor zover ik weet 'release groups' (zo noemen ze zich zelf, echter dit is imo veel en veel te veel eer), sponsert in de vorm van accounts, als ze hun naam in de headers zetten.

Ieck vind ut triest in elk geval.

quote:
nighthawk04nl schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 21:38:
Misschien een handige website voor mensen die op zoek zijn naar een usenet payserver:
http://www.usenetvergelijker.nl

Zown beetje alle nederlandse usenet abbonementen op een rijtje!
Thanks, handig overzicht.
Zou wel leuk zijn als er wat meer ervaringen op zouden staan. Moet vanaf 1 dec een keuze maken gezien het feit ik over ga stappen van HCCnet (XS4ALL-newsserver) naar Telfort (geen newsserver).
Maar dit topic geeft ook de nodige ervaringen weer. :)

sponsort
Reg. datum: 16 oktober 1999

http://www.usenetvergelijker.nl/ is idd leuk, maar aan termen als '100+' heb ik niet zo veel.

Is er een pay-by-download beschikbaar met de retentie van Giganews? Giganews vind ik te duur (heb nu UNS), maar soms is die retentie van 200 dagen toch best handig. :Y)
Walks at night 2

Als ik zo bij die usenetvergelijker kijk zie ik dat Powernews niet duur is en geloof ik best goed

PowerNews - Start ¤2.95 2 Mbits/s 100+ Geen limit

Zijn er dan redenen dat je als nog een andere aanbieder zoekt en wat zijn die redenen?
Nog een vraag. Als je doorklikt staat er het volgende

Aantal threads: 2 4 6 10 10 12

Betekend dat je dan 2 connecties hebt? En kun je ook meer instellen? Of ligt dat aan je provider?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Reg. datum: 09 september 2003

quote:
Daywalk3r schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:39:
Als ik zo bij die usenetvergelijker kijk zie ik dat Powernews niet duur is en geloof ik best goed

Zijn er dan redenen dat je als nog een andere aanbieder zoekt en wat zijn die redenen?
Nog een vraag. Als je doorklikt staat er het volgende

Aantal threads: 2 4 6 10 10 12

Betekend dat je dan 2 connecties hebt? En kun je ook meer instellen? Of ligt dat aan je provider?
Threads is doorgaans connecties ja, hoeveel je erin kan stellen bepaald je usenet provider, je internet provider heeft hier niets op in te brengen

Ik heb thuis @home, en wil graag hunnieuwsserver gaan gebruiken, nu lees ik dat ze verschillende hebben, maar welke kan ik nu het beste gebruiken? ik had laats voor het eerst iets met nieuwsgroepen gedaan, en het duurde een hele nacht om slechts 230 MB te downloaden. ik heb wel breedband 8000 account bij @home. het zou dan ook veel sneller moeten kunnen. als ik iets download van een websote of zo gaat dat wel lekker snel.

zelfs met torrents gaat het downloaden sneller, maar kon ik het geen ik wilde downloaden niet vinden.

quote:
Daywalk3r schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:39:

Omdat het erg langzaam is.....

[ HP Pavillion dv9595 ed] [Intel Core 2 Duo T7300] [2x1024mb] [2x160gb HD] [Geforce 8600m GS]

Meer mensen de laatste tijd last van een erg wisselvallige downloadsnelheid bij TweakNews?

Ik heb nu sinds ongeveer een week dat het downloaden bij vlagen snel gaat, maar erg vaak wordt onderbroken:

http://www.mlems.tweakdsl.nl/GoT/wisselvallige_download.PNG
Die pieken gaan 1,8mB/s, de dalen met 0,0kB/s... Via HTTP gaat wel gewoon lekker strak.

Ik heb een ADSL abbo via Tweak, dus connect naar news.tweakdsl.nl. Newsreader is SabNZBd.
Meer mensen dit probleem of moet ik het toch bij mijzelf gaan zoeken?

edit:
Wel apart dat het zo 'gelijkmatig wisselvallig' is.
http://www.mlems.tweakdsl.nl/GoT/wisselvallige_download2.PNG

edit2:
Het lag dus inderdaad aan mij :) Ik had 4 connecties naar TweakDSL en nog 4 losse ip-adressen van Tweakdsl met elk één connectie erin staan. Vroeger ging dat altijd goed, maar nu blijkbaar niet meer. Maar geen probleem dus, trek nu met 8 threads op TweakDSL m'n hele lijn weer vol...

Scooper wijzigde dit bericht 26-10-2007 19:51 (27%)

Ik ben aan het denken om over te stappen naar een 15mbit verbinding van @home ipv een 8mbit.

Helaas gaat tweaknews maar tot 10mbit. Ik ben altijd tevreden geweest met tweaknews, maar 14,95 voor het 20mbit abbo is mij toch iets te veel wanneer eweka hetzelfde aanbied voor 7,95.

Hoe zijn jullie ervaringen met eweka de laatste tijd?

i'm not dutch, so please don't mind my spellingerrors!

quote:
Audi-Addict schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:12:
Prima, downloads zijn de afgelopen tijd altijd volledig en de langzame tijden op de avond zijn (hier in ieder geval) verleden tijd :)

Trephix.com

quote:
SoaDmaggot schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:16:
[...]

Prima, downloads zijn de afgelopen tijd altijd volledig en de langzame tijden op de avond zijn (hier in ieder geval) verleden tijd :)
Hebben we het dan ook over een verbinding van over de 10mbit?

i'm not dutch, so please don't mind my spellingerrors!

Professioneel azijnpisser

Toch fijn zo'n lange retentie. Gister iets van 115 dagen binnengehengeld :)
quote:
engelbertus schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:36:
Ik heb thuis @home, en wil graag hunnieuwsserver gaan gebruiken, nu lees ik dat ze verschillende hebben, maar welke kan ik nu het beste gebruiken? ik had laats voor het eerst iets met nieuwsgroepen gedaan, en het duurde een hele nacht om slechts 230 MB te downloaden. ik heb wel breedband 8000 account bij @home. het zou dan ook veel sneller moeten kunnen. als ik iets download van een websote of zo gaat dat wel lekker snel.

zelfs met torrents gaat het downloaden sneller, maar kon ik het geen ik wilde downloaden niet vinden.
newnews.home.nl
Niet vergeten je account info in te vullen ( en max 4 threads )
Ik gebruik zelden nieuwsgroepen , maar als ik wat zoek dan is het vaak te oud, mijn newsserver (+100dgn) heeft een te beperkte retentie. Maar om nu voor die 100mb per maand een abbo af te sluiten is beetje onnozel. Ik ben dus benieuwd of er een soort pay by downloadabbo is met een megaretentie (tegen de 200dgn moet tegenwoordig mogelijk zijn). Ik kan het niet vinden.

quote:
Gunner schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:06:
Toch fijn zo'n lange retentie. Gister iets van 115 dagen binnengehengeld :)
Ik laatst met Giganews iets van 198 dagen ;)

quote:
BertvanErnie schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:51:
Ik gebruik zelden nieuwsgroepen , maar als ik wat zoek dan is het vaak te oud, mijn newsserver (+100dgn) heeft een te beperkte retentie. Maar om nu voor die 100mb per maand een abbo af te sluiten is beetje onnozel. Ik ben dus benieuwd of er een soort pay by downloadabbo is met een megaretentie (tegen de 200dgn moet tegenwoordig mogelijk zijn). Ik kan het niet vinden.
Giganews en Astraweb....

[ HP Pavillion dv9595 ed] [Intel Core 2 Duo T7300] [2x1024mb] [2x160gb HD] [Geforce 8600m GS]

quote:
Audi-Addict schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:12:
Ervaring zijn goed, betaal per maand (ivm vakanties e.d.), wordt snel geactiveerd, trek altijd alle lijntjes op volle snelheid. (En natuurlijk tot 20 mb/s, wat wel handig is ivm mijn overstap naar Telfort 20 mb/s per 18 november).

Tevens trek ik alles compleet binnen, wat ook erg leuk is, scheelt weer parren.
sponsort
Reg. datum: 16 oktober 1999

quote:
Giganews is geen pay-by-download en Astraweb gaat maar tot 105 dagen. :Y)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws