Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
kielkiel schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:07:
[...]

ik las trouwens net op de forumsite van eweka dat er vorige en deze week werkzaamheden zijn nav diverse klachten. dus vandaar misschien ook mijn tragere download
Klopt maar grotendeels van het onderhoud is al achter de rug... Het zou nu weer normaal moeten werken...

Eweka heeft op sinds een tijdje de snelheid per lijn gecapped. Je moet nu alle 8 lijnen open gooien om de volle snelheid te halen. Ik ben al ruim 2 jaar lid van Eweka en sinds kort heb ik er dus ook last van, echter hebben ze mij hierover niet geinformeerd. Ik gebruik 4 lijnen voor mijn PC thuis en 4 voor op me laptop als ik ergens anders ben, maar moet nu dus steeds alle 8 gebruiken, wel jammer van Eweka!

quote:
SH4D3H schreef op zondag 30 september 2007 @ 11:55:
[...]

Er zijn nu ook andere aanbieders die wel volle snelheid bieden voor nog minder geld.
Ik betaal nu zo'n 6,- per maand en trek m'n lijn dicht.
De retentie is wat minder, maar meestal heb ik die toch niet nodig.
Welke dan?

[ HP Pavillion dv9595 ed] [Intel Core 2 Duo T7300] [2x1024mb] [2x160gb HD] [Geforce 8600m GS]

quote:
KoBolD54 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:00:
Eweka heeft op sinds een tijdje de snelheid per lijn gecapped. Je moet nu alle 8 lijnen open gooien om de volle snelheid te halen. Ik ben al ruim 2 jaar lid van Eweka en sinds kort heb ik er dus ook last van, echter hebben ze mij hierover niet geinformeerd. Ik gebruik 4 lijnen voor mijn PC thuis en 4 voor op me laptop als ik ergens anders ben, maar moet nu dus steeds alle 8 gebruiken, wel jammer van Eweka!
Helemaal jammer voor mensen die hun account delen... zoals ik :P Haalde eerst altijd met 3 lijntjes een lekkere 1400 KBps, nu is dat ~900. Weet iemand nog een andere usenetprovider waar je ook mag sharen met volle snelheid per lijntje?
Hallo, ik heb een vervelend snelheidprobleem m.b.t. downloaden van het usenet. Als ik namelijk binaries download kom ik niet boven de 400 KB/s uit. Ik maak gebruik van Eweka en heb @Home intensief 8000 (8/1,5 mbit), ik maak gebruik van Newsleecher (heb ook Grabit geprobeerd, deze verhielp het probleem niet). De 400 KB/s haal ik met 1 lijntje (en is dan ook behoorlijk instabiel - tussen de blocks door staat 'ie vaak even stil). Gebruik ik meer lijntjes gaat de snelheid alleen maar achteruit (met 8 lijntjes zo'n 250 KB/s), deze zakt ook alleen maar verder als de download langer duurt.
Ik dacht altijd dat het aan mijn modem lag, was zo'n witte Motorola, oud model, ook op sites als http://speedtest.bbned.nl (100mb speedtest) haalde ik niet meer dan 500 KB/s. Ik heb nu een nieuw modem gekregen van @Home (een zwarte Motorola) en als ik nu de 100mb speedtest doe haal ik wel 8 mbit/s (1MB/s). Maar mijn download probleem op het usenet is niet verholpen. Ik heb zelf het idee dat een download bij mij op gang moet komen, als ik de 100 mb speedtest doe begint ie ook altijd met 300 KB/s, pas naar zo'n 30 seconden zit ik op 1 MB/s, maar de blocks op usenet zijn natuurlijk al weer binnen voor die tijd.

Kabels, router, netwerkapparatuur lijkt me allemaal goed, als ik bestanden overzet naar andere pc's binnen het netwerk gaat dit met de volle 100mbit, ook heb ik mijn pc eens aangesloten bij iemand anders (ook @Home intensief 8000), hier haalde ik de 1 MB/s wel, ik share bovendien mijn eweka account met iemand (ook @Home intensief 8000) en hij heeft geen enkel probleem met het halen van 1 MB/s, wat zoveel wil zeggen als, het probleem ligt ergens bij mij thuis en het is niet mijn pc of bekabeling, zou het @Home kunnen zijn die mij capt op een zekere snelheid ofzo?

P.S. enkele weekenden geleden haalde ik onverwacht de volle 1 MB/s, dit duurde helaas maar 1 avond.

Bij mij start hij ook altijd niet op volle snelheid meestal duurt dat 5 a 10 sec.. (Gebruik Altbinz). Begrijp ik het nu goed met 8 lijntjes behaalje per lijntje ongeveer 250KB/s? dan behaalje in totaal tegen de 10Mb/s namelijk en dat is voldoende. Is het nu zo dat je niet meer dan 250KB/s behaald dan misschien iets in je instellingen? Bij Tweaknews kun je een andere poort gebruiken als je een langzame/ instabiele verbdining hebt dat wil soms helpen maar dat is alleen bij Tweaknews.

BTO 15W25+ 15,4" @ 1680 x 1050 nVidia GO 8600M GT 512MB Intel Core 2 Duo T7300 2,0GHz 800MHz 4MB 4096MB DDR2 - 800MHz DC 120GB @ 7200 rpm HD/ DVD+-RW Integrated BT & Wi-Fi Ubuntu 8.04 64bit

quote:
Cave_Boy schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 20:12:
Bij mij start hij ook altijd niet op volle snelheid meestal duurt dat 5 a 10 sec.. (Gebruik Altbinz). Begrijp ik het nu goed met 8 lijntjes behaalje per lijntje ongeveer 250KB/s? dan behaalje in totaal tegen de 10Mb/s namelijk en dat is voldoende. Is het nu zo dat je niet meer dan 250KB/s behaald dan misschien iets in je instellingen? Bij Tweaknews kun je een andere poort gebruiken als je een langzame/ instabiele verbdining hebt dat wil soms helpen maar dat is alleen bij Tweaknews.
Nee, met 8 lijntjes haal ik in totaal 250 KB/s, de snelheid gaat achteruit als ik meer lijntjes gebruik.

Ik gebruik nu libranews. Heb het nog niet erg lang, maar tot nu toe altijd volle snelheid gehaald. En het aanmelden ging goed. Had binnen 10 minuten toegang (betaling via ideal).

Alle payservers op een rijtje..UsenetVergelijker.nl

ik wil een paar payservers gaan proberen de komende tijd.
maar welke hebben er allemaal een gratis proef periode?
xsnews, heeft een proefperiode.
libranews en eweka niet, voor zover ik kan zien op de sites.
blijft baggeren

quote:
DarkChylde schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 17:50:
ik wil een paar payservers gaan proberen de komende tijd.
maar welke hebben er allemaal een gratis proef periode?
xsnews, heeft een proefperiode.
libranews en eweka niet, voor zover ik kan zien op de sites.
xsnews, tweaknews, hitnews

Windows Vista: nutteloos en overbodig.
Officiële Telfort forum

GigaNews (www.giganews.com) heeft ook een gratis 3-dagen proef (10GB max).

Workstation: Intel Q6600, 2 x74GB WD Raptor (RAID0), Asus 8800GTS, 8GB PC6400, Dell 24" TFT- Server: AMD X2 4800+, 5.5TB-RAID6, 4GB

Screw you guys, I'm going

quote:
rally schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 00:09:
GigaNews (www.giganews.com) heeft ook een gratis 3-dagen proef (10GB max).
Zelf heb ik Giganews en die werkt perfect met Chello.

Hey ik heb telenet en ik vroeg me af of giganews daarmee goed werkt?
ik koos voor de retentie ook maar ook doordat ik daar met creditcard kon betalen
ik vraag me ook af omdat mijn ouders gescheiden zijn of ik meerdere ips mag hebben daar?

quote:
Matisto20 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:11:
Hey ik heb telenet en ik vroeg me af of giganews daarmee goed werkt?
ik koos voor de retentie ook maar ook doordat ik daar met creditcard kon betalen
ik vraag me ook af omdat mijn ouders gescheiden zijn of ik meerdere ips mag hebben daar?
Je mag met GigaNews wel van meerdere IP's downloaden, zolang dat maar niet tegelijk is. Dus: Als je eerst bij je vader zit te downloaden, de verbinding(en) met GN daarna verbreekt en (minimaal 10 minuten pauze) later bij je moeder gaat downloaden dan is het geen enkel probleem.

LET OP: als je van twee IP adressen tegelijk probeert te downloaden (bijv. een download bij je vader aanzetten en vervolgens nog eentje bij je moeder starten), dan heb je kans dat je een ban krijgt bij GigaNews. Dat beschouwen ze nl. als account sharing en is niet toegestaan.

Verder ben ik super tevreden over GigaNews, maar ik ben dan ook een beetje bevooroordeeld ;)
Inmiddels ben ik al ruim drie jaar klant en nog een enkele serieuze downtime gehad, altijd mijn maximale lijnsnelheid (17MBit) en enorme retentie (inmiddels 200+ dagen).
Oh... ik gebruik hun Europese colo om van te downloaden.

Workstation: Intel Q6600, 2 x74GB WD Raptor (RAID0), Asus 8800GTS, 8GB PC6400, Dell 24" TFT- Server: AMD X2 4800+, 5.5TB-RAID6, 4GB

hey ik heb 20 mbit account bij telenet en ik leech via newsleecher aan 600 kb op de europese server van giganews
normaal?
ik moet wel zeggen dat ik nog in die 3 dagen trial zit
is het mss daarom dat ik niet aan volle speed kan downloaden?
trouwens wat doet die accelator ?

Matisto20 wijzigde dit bericht 06-10-2007 00:51 (38%)

quote:
Matisto20 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 00:48:
hey ik heb 20 mbit account bij telenet en ik leech via newsleecher aan 600 kb op de europese server van giganews
normaal?
ik moet wel zeggen dat ik nog in die 3 dagen trial zit
is het mss daarom dat ik niet aan volle speed kan downloaden?
trouwens wat doet die accelator ?
Ik zal het nog eens testen. De laatste tijd download ik nl. ook weer van de TweakNews server. Dit scheelt ze namelijk heel veel peering verkeer. Leek me wel zo netjes.

M.b.t. die accelerator. Kijk voor een nauwkeurige uitleg even hier

Misschien een handige website voor mensen die op zoek zijn naar een usenet payserver:
http://www.usenetvergelijker.nl

Zown beetje alle nederlandse usenet abbonementen op een rijtje!

Alle payservers op een rijtje..UsenetVergelijker.nl

quote:
rally schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 22:54:
[...]

Je mag met GigaNews wel van meerdere IP's downloaden, zolang dat maar niet tegelijk is. Dus: Als je eerst bij je vader zit te downloaden, de verbinding(en) met GN daarna verbreekt en (minimaal 10 minuten pauze) later bij je moeder gaat downloaden dan is het geen enkel probleem.

LET OP: als je van twee IP adressen tegelijk probeert te downloaden (bijv. een download bij je vader aanzetten en vervolgens nog eentje bij je moeder starten), dan heb je kans dat je een ban krijgt bij GigaNews. Dat beschouwen ze nl. als account sharing en is niet toegestaan.

Verder ben ik super tevreden over GigaNews, maar ik ben dan ook een beetje bevooroordeeld ;)
Inmiddels ben ik al ruim drie jaar klant en nog een enkele serieuze downtime gehad, altijd mijn maximale lijnsnelheid (17MBit) en enorme retentie (inmiddels 200+ dagen).
Oh... ik gebruik hun Europese colo om van te downloaden.
Ach die 10 minuten hoeft niet hoor, 10 seconden is ook genoeg.
en dat sharing, ik heb ook wel eens gehad dat ik probeerde te connecten terwijl er iemand anders bezig is waarmee ik het account deel. Nog nooit problemen mee gehad.

quote:
Slasher schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 21:40:
[...]

Ach die 10 minuten hoeft niet hoor, 10 seconden is ook genoeg.
en dat sharing, ik heb ook wel eens gehad dat ik probeerde te connecten terwijl er iemand anders bezig is waarmee ik het account deel. Nog nooit problemen mee gehad.
Klopt, als de verbindingen correct worden verbroken is 10 seconden ook genoeg. Maar soms blijven ze "hangen".

Mijn waarschuwing kwam voort uit waarschuwingen van andere fora en eigen ervaring.
Ik heb twee internet aansluitingen (kabel + adsl) en downloadde daarmee tegelijkertijd. Op een gegeven moment kreeg ik een waarschuwingsmailtje dat het sharen van accounts niet was toegestaan. Op diverse fora las ik toen dat GigaNews daar erg streng tegen optrad.
Overigens blokkeren ze tegenwoordig gelijktijdig verbinden via meerdere IP's. Voor mij is het geen probleem, want ik routeer al mijn usenet traffic via mijn TweakDSL verbinding.

Better save then sorry zeg ik altijd maar ;)

Even mijn bevindingen van de afgelopen jaren...

Ik ben begonnen met Astraweb (3 jaar) altijd maximale snelheid, maar wel 15 dollar per maand.
Een aantal maanden geleden overgestapt op Eweka voor 7,50 per maand, met account sharing...Is me erg goed bevallen, snelheid was altijd goed.

Sinds een aantal dagen overgstapt op Hitnews, nog goedkoper 6,50 per maand en ook account sharing toegestaan. Werkt tot nu toe erg goed, even afwachten nog aantal daagjes maar anders verleng ik mn gratis proefabbo en mocht het niet werken ga ik weer terug naar Eweka.

[ HP Pavillion dv9595 ed] [Intel Core 2 Duo T7300] [2x1024mb] [2x160gb HD] [Geforce 8600m GS]

quote:
Menno1234 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 09:41:

Sinds een aantal dagen overgstapt op Hitnews, nog goedkoper 6,50 per maand en ook account sharing toegestaan. Werkt tot nu toe erg goed, even afwachten nog aantal daagjes maar anders verleng ik mn gratis proefabbo en mocht het niet werken ga ik weer terug naar Eweka.
Helemaal mee eens, hitnews bevalt me goed tijdens proefperiode (7dagen), account sharing + 30mbit bevalt me wel (tja.. maar 20 nodig haha)

Compleetheid en alles bevallen me goed tot nu toe. alleen heb ik nog eigenlijk 2maanden eweka...

quote:
GS2K1 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 09:46:
[...]

Helemaal mee eens, hitnews bevalt me goed tijdens proefperiode (7dagen), account sharing + 30mbit bevalt me wel (tja.. maar 20 nodig haha)

Compleetheid en alles bevallen me goed tot nu toe. alleen heb ik nog eigenlijk 2maanden eweka...
Dan zou ik na de proefperiode eweka 'opmaken', en daarna hitnews opwaarderen want bij hitnews blijft je account altijd geldig, in tegenstelling tot eweka waar je account direct vervalt als je niet bijkoopt.

Reg. datum: 09 september 2003

quote:
Menno1234 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 13:31:
[...]

Dan zou ik na de proefperiode eweka 'opmaken', en daarna hitnews opwaarderen want bij hitnews blijft je account altijd geldig, in tegenstelling tot eweka waar je account direct vervalt als je niet bijkoopt.
Das niet waar, je account blijft in het systeem staan, klanten hebben zelf de mogelijkheid om via het control panel hun account eventueel te verwijderen.

Je hoeft je dus nooit opnieuw aan te melden, gewoon op exact dezelfde manier betalen is genoeg om je account te heractiveren

quote:
Punica- schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:00:
[...]

Das niet waar, je account blijft in het systeem staan, klanten hebben zelf de mogelijkheid om via het control panel hun account eventueel te verwijderen.

Je hoeft je dus nooit opnieuw aan te melden, gewoon op exact dezelfde manier betalen is genoeg om je account te heractiveren
Oke dan heb ik me daarin vergist. Dus je kan bijvoorbeeld je account 2 maanden laten 'rusten' en daarna weer een maand erbij kopen?

quote:
Menno1234 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:38:
[...]

Oke dan heb ik me daarin vergist. Dus je kan bijvoorbeeld je account 2 maanden laten 'rusten' en daarna weer een maand erbij kopen?
Helemaal goed :)

Gegroet!

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws