Gathering of Tweakers

Quicksearch
Heb zelf Tweaknews en kan constant mijn volle ADSL1 download behalen. Kwam hier iemand eens langs war ik zijn Eweka abbo bij moest uitleggen. Ik dus instelle en dat was vele malen trager dan Tweaknews. Ik haalde met Tweaknews zo'n 900 a 1000KB/s en hij haalde op dezelfde lijn als ik tweaknews afgelsoten had zo'n 200 a 500KB/s. Het is nogsteeds prima te doen maar welduidelijk merkbaar.

Overgins zit ik bij Tweaknews al een tijdje ook bestanden met hoge snelhid binnen te halen van 150 of 160 dagen oud! Alles heel! Prima :)

Misschien makkelijk om erbij te zetten is bij welke provider je zit: Ikzelf Speedlinq

Cave_Boy wijzigde dit bericht 30-09-2007 09:30 (7%)

BTO 15W25+ 15,4" @ 1680 x 1050 nVidia GO 8600M GT 512MB Intel Core 2 Duo T7300 2,0GHz 800MHz 4MB 4096MB DDR2 - 800MHz DC 120GB @ 7200 rpm HD/ DVD+-RW Integrated BT & Wi-Fi Ubuntu 8.04 64bit

Ik en degene met wie ik een Eweka deel, hadden het ook al in de gaten. Maar dachten dat het misschien aan de Newsreader lag waar wij net nieuw op zaten. Maar nu blijkt dat er meer mensen zijn met klachten! Ik zit hier zelf met Speedlinq met een max dl van 1400 kbps maar ik haal nu laatste tijd met 4 draadjes maar 800-900!

Weet iemand of Eweka op de hoogte is? :9
@ home - 01/2008: Melbourne

Even offtopic, maar ik heb net eweka. NewsLeecher om te downloaden, maar welke programma's gebruiken jullie om te zoeken? (gebuirk nu usenetsearch en download dat nzb bestand)

Ik zit tegen de 300KB/s (met een 12mbit verbinding van Planet)

nl_umpire wijzigde dit bericht 30-09-2007 10:08 (34%)

Compal IFL90: 15.4" 1680x1050 - T7500 / 8600M GT 512MB / 160GB 7200rpm @16MB / 4096 MB | nl_umpire goes Olympics 2008 (Olympic Tennis Event)

ik heb een abbo bij newsleecher met supersearch. Werkt perfect
Voor de rest heb ik 22Mbit van Multikabel en haal met 8 lijnen dit volledig (2.40MB/s) gaat perfect dus ;-)

.She's so .Lovely!
-Ankh- Gear: Nikon D80 | Nikon AF-S DX 18-200mm f3.5-5.6 AF-S DX VR

quote:
peeter123 schreef op zondag 30 september 2007 @ 00:42:
Ik trek altijd mijn 4 mbit verbinding vol met eweka. Dus zon 430 KB/s. En dat met maar 2 verbindingen. Nooit last van schommelingen en vrijwel altijd een zo goed als rechte lijn.
Die schommelingen zijn pas merkbaar boven de 1000 - 1200kb. Ik download op dit moment (zondagochtend) bij Eweka weer met 1800 kb. Tijdens drukke momenten (zoals gisteravond) zakt de download naar 1000 en heb je een 'schommeling' van 800 en dat merk je natuurlijk, vandaar mijn vraag.

quote:
nl_umpire schreef op zondag 30 september 2007 @ 09:50:
Even offtopic, maar ik heb net eweka. NewsLeecher om te downloaden, maar welke programma's gebruiken jullie om te zoeken? (gebuirk nu usenetsearch en download dat nzb bestand)
Ik heb een abonnement op de 'supersearch' funktie bij Newsleecher

quote:
kielkiel schreef op zondag 30 september 2007 @ 10:51:
[...]

Die schommelingen zijn pas merkbaar boven de 1000 - 1200kb. Ik download op dit moment (zondagochtend) bij Eweka weer met 1800 kb. Tijdens drukke momenten (zoals gisteravond) zakt de download naar 1000 en heb je een 'schommeling' van 800 en dat merk je natuurlijk, vandaar mijn vraag.
Hmmm vraag ik mij toch af wat een download van bijvoorbeeld speedetest.bbned.nl doet? trek je die wel helemaal dicht dan?

1. jah eweka is wat langzamer geworden

2. waar de **** zeur je over ? je betaald goddomme 7 eurie 50 en nog loop je te klagen ?

ik heb altijd rond de 1,8MB/s (hoewel het sneller kan uiteraard)

ik ben nu 4 jaar klant en nooit geen problemen gehad, dus aub niet zo lopen flamen over eweka
als eweka je niet meer bevalt dan ga bij een andere aanbieder

Just for the record, we never broke up, we took a 14 year vacation

Extremistisch Tweakertje

quote:
Def!ance schreef op zondag 30 september 2007 @ 11:49:
2. waar de **** zeur je over ? je betaald goddomme 7 eurie 50 en nog loop je te klagen ?
Er zijn nu ook andere aanbieders die wel volle snelheid bieden voor nog minder geld.
Ik betaal nu zo'n 6,- per maand en trek m'n lijn dicht.
De retentie is wat minder, maar meestal heb ik die toch niet nodig.

:: X360 Gamertag: SH4D3H :: This line intentionally left blank. :: Specs ::

Nieuwe topic 'performance Eweka' samen gevoegd met deze bestaande.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

quote:
SH4D3H schreef op zondag 30 september 2007 @ 11:55:
[...]

Er zijn nu ook andere aanbieders die wel volle snelheid bieden voor nog minder geld.
Ik betaal nu zo'n 6,- per maand en trek m'n lijn dicht.
De retentie is wat minder, maar meestal heb ik die toch niet nodig.
dat bedoel ik ook niet SH4D3H, het gaat erom dat iedereen hier voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten

Just for the record, we never broke up, we took a 14 year vacation

Extremistisch Tweakertje

quote:
Def!ance schreef op zondag 30 september 2007 @ 12:25:
[...]
dat bedoel ik ook niet SH4D3H, het gaat erom dat iedereen hier voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten
Dat is ook wel weer zo.
Komt natuurlijk ook omdat je elke euro maar één keer uit kunt geven en giganews behoorlijk prijzig is :P

blijft baggeren

quote:
Def!ance schreef op zondag 30 september 2007 @ 12:25:
[...]

je betaalt 7,50 voor toegang tot een usenet server waar je max 20 mbit hoort te halen, dat is niet voor een dubbeltje op de eerste rang maar voor 7,50 op een server met een 20 mbit account. als je dat dan niet kan halen dan is het logisch dat men gaat klagen

Windows Vista: nutteloos en overbodig.
Officiële Telfort forum

Bij eweka is de 20 mbit nog prima haalbaar, je moet alleen wel allen 8 lijntjes gebruiken. Dan gaat het perfect. En als je je account shared, dan is er grote kans dat je je max niet gaat halen.

me systeem en natuurlijk whatpulse

Ik trek mn 4mbit lijntje helemaal vol. En dat geldt ook voor het 8mbit lijntje wat ik bij mn ouders gebruik. Misschien dat het snelheden die daarboven zitten betreft?

Dell Inspiron 6000//Asus EEEPC 900 black @ Ubuntu//Nokia E51 black//Apple iPod Classic 80GB black

quote:
Def!ance schreef op zondag 30 september 2007 @ 11:49:
1. jah eweka is wat langzamer geworden

ik heb altijd rond de 1,8MB/s (hoewel het sneller kan uiteraard)

ik ben nu 4 jaar klant en nooit geen problemen gehad, dus aub niet zo lopen flamen over eweka
als eweka je niet meer bevalt dan ga bij een andere aanbieder
mij hoor je niet klagen hoor, ik vroeg me alleen af hoe dit kan (aan eweka of aan mijn eigen verbinding) dus hou op met dit soort niets zeggende flames!

Reg. datum: 29 augustus 2006

Hey trouwe klanten :)

Mischien dat sommige van jullie wat aan de volgende informatie hebben: Om snelheden tot 24 mbit te halen, zul je echt alle 8 de connecties open moeten zetten! Sla er bij problemen ook even de Eweka forums op na ( http://www.eweka.nl/phpbb ).

BTW: Ik heb zelf speedlinq 20mbit, en haal vrijwel altijd 2100 kbps strak van de newsservers.

askie_ wijzigde dit bericht 01-10-2007 12:26 (15%)

askie_ is eweka medewerker? (die impressie wek je iig :? )

Trephix.com

Mmmmike the TV

quote:
SoaDmaggot schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:30:
askie_ is eweka medewerker? (die impressie wek je iig :? )
Newsservers met binaries [deel 6]
quote:
askie_ schreef op zondag 22 april 2007 @ 03:34:
Mag ik hier even meededelen dat we bij Eweka ook 100% ons best doen om goede service te verlenen. :Y
Lijkt er wel op :)

Direct Message is an easy way to come into contact with me :w

quote:
kielkiel schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 11:35:
[...]

mij hoor je niet klagen hoor, ik vroeg me alleen af hoe dit kan (aan eweka of aan mijn eigen verbinding) dus hou op met dit soort niets zeggende flames!
Meestal komt dit door het aantal draadjes welke gebruikt wordt.
Ook willen sommige programma's niet echt goed werken met Eweka. O.a Grabit is hier er 1 van..

Voor de rest kan het probleem ook bij de gebruiker of internetprovider liggen... het is meestal een lange route richting een newsreader... Vooral de Chello gebruikers hebben daar last van..

Extremistisch Tweakertje

quote:
The CarNagE Man schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:38:
[...]
Ook willen sommige programma's niet echt goed werken met Eweka. O.a Grabit is hier er 1 van..
Is daar ook een verklaring voor dan?
Grabit is imo een heel fijn en vooral simpel programmatje dat precies doet wat nodig is en niets meer.
Op mijn 6 Mbit lijntje bij Eweka gebruikte ik dan ook gewoon Grabit en had eigenlijk nooit problemen.

quote:
SH4D3H schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:47:
[...]

Is daar ook een verklaring voor dan?
Grabit is imo een heel fijn en vooral simpel programmatje dat precies doet wat nodig is en niets meer.
Op mijn 6 Mbit lijntje bij Eweka gebruikte ik dan ook gewoon Grabit en had eigenlijk nooit problemen.
Zover ik had begrepen ligt dit aan de manier hoe GrabIt berichten ophaald. Deze manier is oud en wordt in o.a NewsLeecher niet meer gebruikt. Daarom werkt het niet goed..

quote:
The CarNagE Man schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:38:
[...]

Meestal komt dit door het aantal draadjes welke gebruikt wordt.

Voor de rest kan het probleem ook bij de gebruiker of internetprovider liggen... het is meestal een lange route richting een newsreader... Vooral de Chello gebruikers hebben daar last van..
Ik gebruik newsleecher, heb 8 draadjes en surf via Orange family / extra. Ik vermoed dat het niet bij de provider ligt (of orange knijpt tijdens drukke momenten newsgroepen af). Op rustige moment haal ik zonder probleem 1800 via eweka. Op drukke momenten haal ik 1000-1200 via eweka en als ik een 1000mb bestand download via http haal ik weer 1800 kb.

HTTP verkeer kan je niet vergelijken met NNTP verkeer...
Er gaan geruchten dat er meerdere providers knijpen als het druk is... maar niks is zeker.. en probeer het maar eens uit te zoeken...
Uit de statistieken in de drukke uren kan ik niks raars zien... en er is genoeg capaciteit.. geloof me :)

quote:
The CarNagE Man schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:57:
HTTP verkeer kan je niet vergelijken met NNTP verkeer...
Er gaan geruchten dat er meerdere providers knijpen als het druk is... maar niks is zeker.. en probeer het maar eens uit te zoeken...
Uit de statistieken in de drukke uren kan ik niks raars zien... en er is genoeg capaciteit.. geloof me :)
ik las trouwens net op de forumsite van eweka dat er vorige en deze week werkzaamheden zijn nav diverse klachten. dus vandaar misschien ook mijn tragere download

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws