Gathering of Tweakers

Quicksearch
Bakkes!

quote:
yank1956 schreef op zondag 16 september 2007 @ 18:28:
newbie here!
Het is al eerder genoemd in de draadjes; maar konkreet; hoe uit te vinden of een nederlands gebaseerde USP ook gaat werken in het buitenland?? Dus; NEE, 'stuur maar een mail', of 'lees de voorwaarden' etc, maar: JA; in de praktijk, en het liefst met 100% zekerheid.;-)
eweka is dus al de revue gepasseerd an die 'doet het niet'.
Pingen en traceroute is een ding, maar of dat de juiste manier is, ik weet het niet.
Iemand suggesties? Ik houd me aanbevolen..
En ik ben me ervan bewust dat de lokale ISP natuurlijk ook nog roet in het eten kan gooien...
Mja ik zou bijna zeggen: waarom niet? Andersom werkt het toch ook? Ik zit al tijden bij Usenetserver en die zit toch echt in de USA. Ik begrijp dan ook niet waarom Eweka geen service naar het buitenland heeft, de draadjes houden toch niet op bij de grens?

He would insult the universe.

quote:
Theimon schreef op zondag 16 september 2007 @ 21:56:
[...]

Mja ik zou bijna zeggen: waarom niet? Andersom werkt het toch ook? Ik zit al tijden bij Usenetserver en die zit toch echt in de USA. Ik begrijp dan ook niet waarom Eweka geen service naar het buitenland heeft, de draadjes houden toch niet op bij de grens?
voor zover ik weet geeft eweka alleen maar draadjes aan binnenlandse providers (is ook goedkoper overigens voor eweka)

Trephix.com

Reg. datum: 16 september 2007

"Q: Kan ik Eweka Usenet ook gebruiken in het buitenland?
A: Dit verschilt sterk per provider. Wij bieden in principe onze diensten aan binnen de Benelux, daarbuiten geven wij geen garanties of de service werkt. Op dit moment kan er vanuit België met Telenet sowieso geen verbinding worden gemaakt. Voordat je dus een abbonement neemt op Eweka Usenet is het dus raadzaam een tracert en/of ping te doen naar een willekeurige newsreader, dit doe je zo:

Start --> Uitvoeren --> TYPE: cmd [Enter] of OK --> vanaf de prompt type je: tracert newsreader3.eweka.nl
voor ping type je vanaf de prompt: ping newsreader3.eweka.nl [Enter]
Zodra er staat, host niet bereikbaar, of de newsreader geeft geen antwoord (time-out's) dan mag je er vanuit gaan dat er via jou provider geen toegang is tot de newsreaders van Eweka."

Zoals gezegd; eweka is al de revue gepasseerd.. en die doet het hier vandaan dus niet (Noorwegen)
Ik ben er dus op uit om alternatieve methodes te vinden om er zeker van te zijn dat een USP in NL voor mij wel werkt. Zoals in de quote; ping, traceroute is je vriend. Maar ik ben op zoek naar andere manieren, misschien betere tools..bestaan die....

blijft baggeren

telnet gebruiken om te kijken of je kan verbinden met de newsserver is denk ik wel een goede manier om te zien of het in je land werkt voordat je een abonnement neemt

Windows Vista: nutteloos en overbodig.
Officiële Telfort forum

Reg. datum: 16 september 2007

ja, lijkt me een redelijk alternatief; telnet naar newsreader3.eweka.nl geeft bijv. aan dat we niet poort23 kunnen aanspreken, terwijl bijv.een telnet richting europe.news.astraweb.com een melding 200 geeft (NNRP service ready (posting OK). Dus lijkt de oplossing gevonden....

Wel duurder, maar een heel goed alternatief: GigaNews. Dat kan ik gebruiken in Duitsland, Nederland, Amerika, Zwitserland en Engeland (andere landen heb ik (nog) niet geprobeerd).

Workstation: Intel Q6600, 2 x74GB WD Raptor (RAID0), Asus 8800GTS, 8GB PC6400, Dell 24" TFT- Server: AMD X2 4800+, 5.5TB-RAID6, 4GB

The future is not set

quote:
rally schreef op maandag 17 september 2007 @ 09:02:
Wel duurder, maar een heel goed alternatief: GigaNews. Dat kan ik gebruiken in Duitsland, Nederland, Amerika, Zwitserland en Engeland (andere landen heb ik (nog) niet geprobeerd).
Lol, ik zou giganews eerder als een voorbeeld bestempelen dan een alternatief (je zegt toch ook niet dat Coca Cola een alternatief voor Pepsi is). Giganews is gewoon de beste usenetserver (en helaas betaal je ook daarvoor.)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

Je hebt volkomen gelijk.
GigaNews is echt top-off-the-bill met het aanbieden van usenet diensten. Ze hebben server farms in zowel Amerika als Europa (Amsterdam) waardoor je geweldige snelheden kunt halen. Zelf ben ik al ruim drie jaar klant bij ze en 100% tevreden. Het is iedere Dollar waard (en met de huidige koers wordt het alleen maar goedkoper :P )

Maar helaas zoeken de meesten mensen hier een supergoedkope nieuwsprovider met hoge retenties (TweakNews/Eweka/etc). Daarom zei ik "alternatief" ;) Had het eigenlijk moeten omdraaien (Tweak/Eweka zijn alternatieven voor GigaNews )

Workstation: Intel Q6600, 2 x74GB WD Raptor (RAID0), Asus 8800GTS, 8GB PC6400, Dell 24" TFT- Server: AMD X2 4800+, 5.5TB-RAID6, 4GB

Reg. datum: 27 augustus 2004

Ik zou ook wel giganews willen. Een retentie van 200 dagen.

Maar tweaknews voldoet voor mij goed en is nog goedkoper ook, 100 dagen retentie.

quote:
Caboman schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:48:
Ik zou ook wel giganews willen. Een retentie van 200 dagen.

Maar tweaknews voldoet voor mij goed en is nog goedkoper ook, 100 dagen retentie.
Heerlijk, FTD instellen op 200 dagen en je kunt gewoon alles binnenhalen!

Reg. datum: 05 januari 2003

quote:
Slasher schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:11:
[...]

maar hoeveel % van je downloads zijn tussen de 100 en 200 dagen oud?

quote:
aryan schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:15:
[...]

maar hoeveel % van je downloads zijn tussen de 100 en 200 dagen oud?
Niet veel, maar het is toch erg handig als je in FTD iets specifieks zoekt. het is gewoon handig dat het er is, zonder dat het je extra kost.

quote:
Slasher schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:11:
Kan ook gewoon zonder FTD op 200 te zetten? Je zal het alleen niet in FTD terugvinden, maar binnenhalen kan wel ;)

Trephix.com

blijft baggeren

quote:
rally schreef op maandag 17 september 2007 @ 11:53:
helaas zoeken de meesten mensen hier een supergoedkope nieuwsprovider met hoge retenties
werkelijk een drama inderdaad

thedude0 wijzigde dit bericht 19-09-2007 16:16 (3%)

Windows Vista: nutteloos en overbodig.
Officiële Telfort forum

Reg. datum: 05 januari 2003

quote:
thedude0 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:16:
[...]

en over welke nieuwsprovider hebben we het hier dan?

quote:
aryan schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:18:
[...]

en over welke nieuwsprovider hebben we het hier dan?
ik neem aan dat het daar om sarcasme ging? ;)

Trephix.com

quote:
thedude0 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:16:
[...]

Ik wil hier geen discussie aangaan m.b.t. "voor een dubbeltje op de eerste rang zitten"/
Maar er zijn hier een aantal mensen die klagen dat de kwaliteit niet optimaal is, retentie niet goed is, servers niet werken e.d. en het dan hebben over een account van enkele Euro's per maand.

Persoonlijk vind ik de extra kosten van GigaNews het waard. Natuurlijk zijn er mensen die er minder voor over hebben, maar dan moet je wel voorzichtig zijn met het klagen wanneer de service "problemen" heeft (in de breedste zin des woords).

Dus: to each his/her own... :)

quote:
SoaDmaggot schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:15:
[...]

Kan ook gewoon zonder FTD op 200 te zetten? Je zal het alleen niet in FTD terugvinden, maar binnenhalen kan wel ;)
Ja natuurlijk, maar op FTD wordt ook veel geplaatst en ik ben lui ;)

Reg. datum: 04 september 2005

Sinds enkele maanden gebruik ik Eweka voor het downloaden uit newsgroupen. Pakweg 2-3 maanden geleden kon ik nog netjes met rond 20 Mb downloaden.
Sinds kort is dat maar maximaal 5 Mb lijkt het. :(
Nu zouden er deze week werkzaamheden zijn maar toch niet op zaterdag en ook niet 's-nachts?
Of zou ik de pech hebben dat er teveel powerusers op 'mijn' server zijn bijgekomen?

Modbreak:
Niet doen.

bjck wijzigde dit bericht 23-09-2007 22:53 (78%)

ubuntu

Hey mensen, ik gebruik sinds kort newshosting.com. Ik heb zo een lange tijd abbo genomen, van een jaar. Je krijgt 8 draadjes, en die kan je dan met iemand delen, dus kom je op de helft van de kosten. Snelheid blijft optimaal, 1MB per draadje makkelijk. Het leuke is dat je een retentie van 100-110 dagen krijgt op alle binaries zowat. Ik ben heel tevreden erover :)

ps: de prijzen zijn in dollars, dus niet vergelijken met euros en de retentie staat 45dagen/70dagen maar in praktijk is het tenminste 100 dagen.

pyrokenshin wijzigde dit bericht 22-09-2007 10:18 (16%)

Reg. datum: 01 december 2006

quote:
Moraxv schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 09:44:
Sinds enkele maanden gebruik ik Eweka voor het downloaden uit newsgroupen. Pakweg 2-3 maanden geleden kon ik nog netjes met rond 20 Mb downloaden.
Sinds kort is dat maar maximaal 5 Mb lijkt het. :(
Nu zouden er deze week werkzaamheden zijn maar toch niet op zaterdag en ook niet 's-nachts?
Of zou ik de pech hebben dat er teveel powerusers op 'mijn' server zijn bijgekomen?
Zoiets heb ik ook, maar ik verdenk Tele2 meer van het knijpen. Omdat wij geen digitale ontvanger meer gebruiken. En binnekort gaan we als het goed is weer naar 20mb. Aangezien ik overla met 475 kb/s ongeveer download.

xfire: enpthron

quote:
raydekok schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 10:02:
** deze ga ik dus niet herhalen ;) **
Doe eens even hééééél gauw weg-editen :/

EN lees de topic-waarschuwingen eens door, deze gelden óók voor jou:
quote:
Géén index-sites of services dus !

Trephix.com

quote:
SoaDmaggot schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:47:
[...]

Doe eens even hééééél gauw weg-editen :/

EN lees de topic-waarschuwingen eens door, deze gelden óók voor jou:

[...]
Dank :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Jetzt mit ein Audi A4 Quattro.

Ik heb ADSL via Tweakdsl. Hierbij maak ik ook gebruik van Tweaknews. Nu heb ik ook een laptop en ben ik hiermee regelmatig onderweg. Op mijn laptop wil ik ook gebruik maken van tweaknews. Kan dit?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws