Gathering of Tweakers

Quicksearch
Na deel 6 is het nu alweer tijd voor het volgende hoofdstuk over pay-servers (en tijd voor het schaamteloos jatten van topics :> ) _o_

Natuurlijk levert elke internet provider een eigen news-service, alleen zijn deze vaak niet geschikt voor het downloaden van binaries. Binaries zijn in feite (grote) bestanden, die beschikbaar zijn voor iedereen die aan de news-service verbonden is. Tenminste, als de server dit ondersteund.

Voor meer info over usenet, zie: http://www.binaries4all.nl/ (Met dank aan Pven)

Dit topic gaat echter over newsservers, die als los abonnement kunnen worden afgesloten. Deze hebben als voordeel, dat er meestal meer ruimte beschikbaar is voor binaries; bestanden zullen er dus langer op blijven staan.

Let wel op dat het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling is. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing). Géén index-sites of services dus !

Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.

Trephix.com

quote:
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 14:57:
Tegenwordig doen ze dat ook vaak, alleen zetten ze er een wachtwoord op, waar ik een nog grotere hekel aan heb dan het verhaspelen.
Moet zeggen dat ik daar geen last van heb eur :)

Trephix.com

quote:
Michiel Muhlenbaumer schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:37:
[...]
Mwah te duur.. het is gewoon policy.. en als je groot inkoopt valt het ook wel weer mee. :) Of je wilt dat iedereen over goedkope (als dat van toepassing is) verbindingen gaat (en daardoor misschien niet iedereen te bereiken is), of je zorgt dat iedereen over goede (hoeft dus ook niet perse dure) verbindingen gaat en dat wel iedereen te bereiken valt ;)

Nogmaals, kwestie van policy.. :)
Ook met groot inkoop is transit schreeuwend duur. In vergelijking tot peering althans.

Peering op 10GE kost je ergens rond de 30-40 cent per Mbit als je dat over bijv de AMSIX doet. Transit via de goedkoopste Cogent/BTN/HE zit op minimaal 6 euro per mbit. Dat is 15 keer zo duur :)

Je moet wel in de gaten houden dat we het hier over accountjes hebben van een paar euro per maand, die potentieel 20Mbit gebruiken op piekuren. Dan kan het simpelweg niet uit voor die 7.50 euro per maand als dat over transit moet gaan.

Its so hot today here in New York City, that the hookers in Times Square are offering to blow ON you!

quote:
Xandrios schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 18:05:
[...]

Ook met groot inkoop is transit schreeuwend duur. In vergelijking tot peering althans.

Peering op 10GE kost je ergens rond de 30-40 cent per Mbit als je dat over bijv de AMSIX doet. Transit via de goedkoopste Cogent/BTN/HE zit op minimaal 6 euro per mbit. Dat is 15 keer zo duur :)

Je moet wel in de gaten houden dat we het hier over accountjes hebben van een paar euro per maand, die potentieel 20Mbit gebruiken op piekuren. Dan kan het simpelweg niet uit voor die 7.50 euro per maand als dat over transit moet gaan.
Daarom zeg ik ook.. policy :) Of je houdt meer over, of je betaalt wat meer zodat _iedereen_ toegang heeft. Andere USP's (wil niet wijzen O-)) doen bv. wel over transit.

En over commits en transit.. mits je genoeg te bieden hebt willen ze wel zakken.

Michiel Muhlenbaumer wijzigde dit bericht 01-09-2007 18:41 (4%)
Reden: Kleine toevoeging

The future is not set

Zijn er nog meer mensen waarbij giganews op het moment niet echt snel gaat, vermoed dat chello weer aan het knijpen is (bij 10 draadjes gaat ie wel iets sneller namelijk), bij 6 draadjes haal ik nu 500 kb/s bij 10 draadjes 900 kb/s

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

Je hebt ut.. of je hebt ut ni

Ik heb sinds kort een abbo op TweakNews via Tele2 (4,95 per maand voor 10mbit), moet zeggen dat het best aardig gaat, eigenlijk altijd 10mbit snelheid wat ik haal, maar gisteravond kwam ik er niet op, bij het authenticeren bleef hij maar zeuren dat ik al mijn connecties al in gebruik had, terwijl ik de rest van de dag nog niet op de server geweest was. Meer mensen wel eens last van?

Wallie wijzigde dit bericht 07-09-2007 14:42 (6%)

....Mooie vrouwen maken me bang. Ze vooroorzaken meer problemen dan mooie mannen, die zijn meestal verlegen. Mooie vrouwen hebben echter geleerd met hun schoonheid te handelen en ze maken er nog misbruik van ook...

Reg. datum: 09 september 2003

quote:
MeNTaL_TO schreef op donderdag 06 september 2007 @ 22:51:
Zijn er nog meer mensen waarbij giganews op het moment niet echt snel gaat, vermoed dat chello weer aan het knijpen is (bij 10 draadjes gaat ie wel iets sneller namelijk), bij 6 draadjes haal ik nu 500 kb/s bij 10 draadjes 900 kb/s
Ik kan je vertellen dat veel van onze (eweka) klanten exact dezelfde hinder ondervinden.

Chello is weer aan het knijpen ja, echter niet iedereen ondervind 'r hinder van.

Kan je bij o.a. GigaNews niet kiezen voor encrypted NNTP verkeer, wat speciaal bedoeld is om knijpen door providers onmogelijk te maken?

Nee dat is er om ervoor te zorgen dat men (de grote boze buitenwereld) niet kan zien wat jij download.

quote:
tweak_dude schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:39:
Nee dat is er om ervoor te zorgen dat men (de grote boze buitenwereld) niet kan zien wat jij download.
Dat ook, maar zie het stukje uit de mailing van xsnews over SSL:
quote:
Het grote voordeel van downloaden via SSL is dat snelheidsbeperkende maatregelen van vooral kabelinternetproviders niet meer mogelijk zijn.
Ik gebruik het niet, mijn (ADSL) provider knijpt niet, maar klopt het misschien wat XSNews schrijft?

quote:
vanaalten schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:45:
[...]

[...]

Ik gebruik het niet, mijn (ADSL) provider knijpt niet, maar klopt het misschien wat XSNews schrijft?
Ja, grootste effect zie je bij kabelaars (Casema, @Home, UPC) omdat die per regio in de centrale hun verkeer limiteren.

Perenijs

quote:
vanaalten schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:45:
[...]

[...]

SSL nntp is natuurlijk ook een standaard poort. Dan kan @home die toch gaan knijpen??
En overigens gaat de nieuwe newsserver van @Home 17 oktober live.

quote:
Michiel Muhlenbaumer schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:28:
[...]
Ja, grootste effect zie je bij kabelaars (Casema, @Home, UPC) omdat die per regio in de centrale hun verkeer limiteren.
Michiel, probleem waar wij ook bang voor zijn, is dat als je met SSL gaat werken, men gewoon je compelete netblock gaat limitten :/ En dan heeft dus echt iedereen 'r last van.

Weet iemand welke nl newsserver er ook in het buitenland gebruikt kan worden? Ik probeer nu in spanje om eweka aan de praat te krijgen maar dat gaat niet werken :{

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Mijn ervaring in newsserver land is dat het gros van de gevestigde aanbieders levert wat hij zegt te leveren. Voor hen die de (over)stap gaan maken naar een betaalde nieuwsserver, kan ik easyusenet van harte AFRADEN.
Qua service/helpdesk kan je het daar gevoegelijk bekijken. Als je al wordt beantwoord (suf ticket systeem is het enige point of contact), dan is het kort en zeer onpersoonlijk, bij het horkerige af. Bij het afsluiten van een abonnement ging het bij mij met de betaling mis. Je kan dan echt fluiten naar je centjes.

quote:
Xandrios schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 18:05:
[...]

Peering op 10GE kost je ergens rond de 30-40 cent per Mbit als je dat over bijv de AMSIX doet.
offtopic:
Ik dacht altijd dat peering 'gratis' was als je peering-contracten met diegene waarna je peert hebt enzo? Of bereken je die 30-40 cent per Mbit d.m.v. de 'vaste' kosten die je betaalt aan zowel de AMS-IX of peering-contracten?

GPG Public Key: Haal 'm nu binnen via wwwkeys.eu.pgp.net of van m'n eigen site.

quote:
Osiris schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 01:08:
[...]

offtopic:
Ik dacht altijd dat peering 'gratis' was als je peering-contracten met diegene waarna je peert hebt enzo? Of bereken je die 30-40 cent per Mbit d.m.v. de 'vaste' kosten die je betaalt aan zowel de AMS-IX of peering-contracten?
Kosten bereken je idd met je vaste kosten die je hebt: 10GE-optical: 2000, 10GE-uplink naar amsix: 2500 euro (maandelijks), huur glasvezel: 250-500 euro (maandelijks). En je betaalt niet voor peering-contracten :)

Reg. datum: 05 september 2007

Ik ben op zoek naar een payserver en heb al een beetje rond gekeken (eweka, tweaknews etc.). Maar Eweka is gewoon 7,50 voor 20Mbit terwijl Tweaknews hetzelfde biedt voor 10Mbit. Giganews kon ik niet bekijken want zit op mijn werk. Zijn er nog andere die misschien interessant zijn? Wil inderdaad zo rond de 7 euro betalen en unlimited kunnen downloaden. Liefst met 10Mbit of hoger.

Alvast bedankt.

quote:
Kase NL schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:52:
Ik ben op zoek naar een payserver en heb al een beetje rond gekeken (eweka, tweaknews etc.). Maar Eweka is gewoon 7,50 voor 20Mbit terwijl Tweaknews hetzelfde biedt voor 10Mbit. Giganews kon ik niet bekijken want zit op mijn werk. Zijn er nog andere die misschien interessant zijn? Wil inderdaad zo rond de 7 euro betalen en unlimited kunnen downloaden. Liefst met 10Mbit of hoger.

Alvast bedankt.
eweka dus, probeer het gewoon een maandje. 7,50 kost je de wereld niet hè ;)

me systeem en natuurlijk whatpulse

quote:
Punica- schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 16:24:
Chello is weer aan het knijpen ja, echter niet iedereen ondervind 'r hinder van.
En dat is maar goed ook ;) Tot Docsis 3.0 beschikbaar komt is de last mile gewoon lastig voor elke kabelaar. Het frequentiespectrum is beperkt, en de daarmee de hoeveelheid Mbits die het lokale coax netwerk opgepompt kunnen worden.

Dus beter dat het usenetverkeer een beetje ingeperkt wordt, dan dat alles baggertraag wordt :+ After all, usenet kun je ook wel op off-peak uren gebruiken :)

Je kunt er in ieder geval wel van uitgaan dat het niet is om transitverkeer of iets dergelijks te besparen, het is puur om het laatste stukje netwerk in de straat snel te houden. En dat is afhankelijk van je buren :) (Dus het verschilt per regio)

Its so hot today here in New York City, that the hookers in Times Square are offering to blow ON you!

quote:

Alvast bedankt.
XSNews, 5.95 voor 10Mbit/6 draadjes/unlimited (voor Pro-abbo)

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

quote:

Alvast bedankt.
www.smsusenet.nl

al twee jaar een tevreden klant daar ;)

-

Punica- wijzigde dit bericht 12-09-2007 18:58 (104%)

quote:
Dit werkt opzich ook goed ja. Ik vind het bij Eweka erg prettig dat ik daar kan delen met anderen. Maar goed als je dat niet doet zou ik voor Hitnews.eu gaan denk ik.

Reg. datum: 16 september 2007

newbie here!
Het is al eerder genoemd in de draadjes; maar konkreet; hoe uit te vinden of een nederlands gebaseerde USP ook gaat werken in het buitenland?? Dus; NEE, 'stuur maar een mail', of 'lees de voorwaarden' etc, maar: JA; in de praktijk, en het liefst met 100% zekerheid.;-)
eweka is dus al de revue gepasseerd an die 'doet het niet'.
Pingen en traceroute is een ding, maar of dat de juiste manier is, ik weet het niet.
Iemand suggesties? Ik houd me aanbevolen..
En ik ben me ervan bewust dat de lokale ISP natuurlijk ook nog roet in het eten kan gooien...

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws