Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Asus A6/Z92 serie - Deel 9

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 01 oktober 2005

Denk dat die gaten in laptops zitten omdat laptop fabrikanten stiekem het liefst van hun garantie verplichting af willen, vooral als klanten drinken over hun toetsenbord gaan gooien ;)
Mooi makkenlijk en scheelt de fabrikant een hoop geld.

@GENETIX:
Was het zelf ook alweer vergeten.

Als ik hem trouwens voor 400 nog wat euro laat repareren, heb ik dan nog steeds mijn overige 1,2 jaar garantie over?
Want dat ding staat al aangeschreven bij Asus dat hij waterschade heeft gehad.

redstorm wijzigde dit bericht 19-10-2007 12:00 (34%)

The future is not set
Reg. datum: 24 januari 2000

quote:
redstorm schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:26:
Hallo,

Heb hier een laptop met gefrituurd moederbord.(meer info).
Nu verwees iemand mij naar dit topic omdat er misschien mensen zijn die een nieuwe accu zoeken voor hun A6/Z92 laptop.

Mocht iemand nog een accu nodig hebben, mijne is maar 5 maanden gebruikt (de laptop heeft 3 maanden bij de winkel/asus gelegen). Heb helaas maar kort gebruik mogen maken van dat dure kreng |:(

De Accu is 14,8V / 4800mAh, type: Z92M-Q081M.
Accu is niet vaak intensief gebruikt, meestal werkte ik op netstroom zonder accu in de laptop.
Wel af en toe gebruikt en opgeladen natuurlijk.
De Accu is voor ¤85 over te nemen.

Wat ik wel geleerd heb: als ik nog een nieuwe laptop koop dan ga ik het toetsenbord denk ik maar met plastic intapen of uit een drinkbeker met een rietje drinken want een glas cola over je laptop heen is echt zonde.

Voor de mensen die een defect onderdeel hebben heb ik ook nog een DVD drive, 1x512MB DDR2-SODIMM geheugen en het 15" TFT scherm wat nog goed werkt, HDD en WLAN pci kaartje kan ik zelf nog wel gebruiken. Hopenlijk weten jullie je laptop daarmee nog aan de praat te krijgen want het zijn mooie laptops die van asus.
Als je het van plan ben vaker te doen moet je een Thinkpad kopen, andere prijsklasse dan de Asus, maar wel een (spat)waterdicht toetsenbord, zitten zelfs speciale gaten aan de onderkant om het water af te voeren.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

One step beyond!

quote:
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:02:
[...]
Als je het van plan ben vaker te doen moet je een Thinkpad kopen, andere prijsklasse dan de Asus, maar wel een (spat)waterdicht toetsenbord, zitten zelfs speciale gaten aan de onderkant om het water af te voeren.
Nadeel van die dingen is dat ze belachelijk lelijk zijn :P
Aanvraag verzonden, bon erbij en een hele tekst met omschrijving+koste versie. Daarbij nog de specs van mn laptop om er zeker van te zijn dat ik ook een Go 7600 terug ga krijgen :+. Verder verwijs ik ze ook ff naar onze zwarteschermen topic... Ik wacht af.

Kryptonite | AMD A X2 5600+ - GigaByte-MA790X-DS4 - 4GB DDR2 - HD3870 512MB - 500GB - openSUSE FormulaF | Asus F3Sc - C2D T7100 - 2GB DDR2 - GeForce 8400M G - 160GB - openSUSE

The future is not set

quote:
sOid schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:22:
[...]

Nadeel van die dingen is dat ze belachelijk lelijk zijn :P
Who cares hoe je hardware eruit ziet.
Kreeg de mijne toch gratis (werk laptop), vind hem wel een stuk degelijker dan de Asus (rollcage, airbags in hdd enz).

Asus gamed wel stukken beter.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

quote:
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:15:
[...]
Asus gamed wel stukken beter.
Tot die oververhit raakt... Vanaf nu voor mij meer laptop + verzekering met de kwaliteit van tegenwoordig. Zet maar eens laptops (behalve de echte dure sterke jongens) naast een 7 jaar oude Toshiba oid. Die dingen zijn niet kapot te krijgen, met de huidige laptops meot je blij zijn als hij het 3 jaar uithoudt volgensmij..

Kryptonite | AMD A X2 5600+ - GigaByte-MA790X-DS4 - 4GB DDR2 - HD3870 512MB - 500GB - openSUSE FormulaF | Asus F3Sc - C2D T7100 - 2GB DDR2 - GeForce 8400M G - 160GB - openSUSE

Reg. datum: 18 juni 2004

quote:
GENETX schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:08:
[...]

Tot die oververhit raakt... Vanaf nu voor mij meer laptop + verzekering met de kwaliteit van tegenwoordig. Zet maar eens laptops (behalve de echte dure sterke jongens) naast een 7 jaar oude Toshiba oid. Die dingen zijn niet kapot te krijgen, met de huidige laptops meot je blij zijn als hij het 3 jaar uithoudt volgensmij..
die oude toshiba's waren vroeger ook al dure krengen. Wil je een goede laptop dan ben je gewoon veel geld kwijt. Zelfs bij modellen van HP ben je niet veilig meer, de HP van een klasgenoot is in een jaar tijd langer in Duitsland(voor reparatie) geweest dan in Nederland. Maar ik ben het er wel mee eens, gezien de ervaringen met een "gaming- notebook", dat het inderdaad beter is om een goeie desktop te kopen, en daarnaast een wat goedkopere laptop.

Asus F3Sc: C2D T7100 - 2GB DDR2 - GeForce Go 8400M - 160GB - Samsung 206bw 20"

Reg. datum: 04 oktober 2006

Volgens mij overdrijf je nu een beetje gremlin, nadat jij die ranje-incident hebt meegemaakt. 'Overhitting', is dat niet een beetje overdreven? Weet niet of het veel verschil is tussen X1600 en Geforce 7600, maar hij word idd wel eens warm (op de schoot of andere ondergrond waar warmte niet goed weg kan) maar nou zeggen dat laptops van tegenwoordig waardeloze kwaliteit is en overhit raakt.... Denk toch dat het meer aan dat glaasje ranja ligt.

Ik weet het niet, voor het accident werd hij ook warm. Ik zal wel een beetje overdrijven ja.. Maar ik ben toch echt van mening dat de kwaliteit gewoon bagger is, misschien niet in het begin, maar na een tijdje kom je er wel achter. Lees genoeg problemen met dikke laptops (buurman heeft ook 1 die kaduk is na amper 2 jaar).

Heb daarbij wel sterke aanwijzingen dat het oververhitting is: had mn laptop een dagja aan te downloaden op energiebesparing. Powermizer mist in Vista en daardoor stond de GPU op full performance. Als de fan idd alleen reaggeerd op de CPU kan dat veel problemen veroorzaken. Een game daarna opstarten kan dan snel dat laatste beetje warmte veroorzaken. Houdt het met 75% zekerheid op oververhitting hier, met 60% zekerheid veroorzaakt door software/BIOS fouten.

Er zullen vast prima laptops bij zitten, maar voor mij is het mede door de kosten geen echte optie meer als poweruser. Ik zie een gaming laptop vanaf nu meer voor erbij en voor onderweg als je geld over hebt en met voorkeur er direct ook een verzekering bij afsluiten.

Het kan wel goed, dat ben ik met je eens. Vindt het alleen zo jammer dat ze niet even 100 euro meer kosten waarbij er wel goed naar warmte afvoer en koeling is gekeken, want dat gaat nu gewoon te goedkoop...

GENETX wijzigde dit bericht 20-10-2007 13:28 (23%)

Reg. datum: 07 augustus 2006

quote:
GENETX schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:25:
Heb daarbij wel sterke aanwijzingen dat het oververhitting is: had mn laptop een dagja aan te downloaden op energiebesparing. Powermizer mist in Vista en daardoor stond de GPU op full performance. Als de fan idd alleen reaggeerd op de CPU kan dat veel problemen veroorzaken. Een game daarna opstarten kan dan snel dat laatste beetje warmte veroorzaken. Houdt het met 75% zekerheid op oververhitting hier, met 60% zekerheid veroorzaakt door software/BIOS fouten.
De coolfan reageert inderdaad alleen op de CPU. Mijn GPU (Geforce Go 7300) bereikt soms 70 graden(in energie besparing), terwijl de CPU 51 graden is en de coolfan dus niet aanslaat. Meestal start ik dan even een stresstestje voor 2 minuten zodat de CPU temp oploopt en de GPU temp daalt :P

www.neome.tk

Als je je zorgen maakt over de temperatuur kun je voor die 100 euro ongeveer 3 a 4 laptopcoolers kopen :) Weet niet of die dingen werken, maar ik ben er in ieder geval niet bereid voor om daar 100 euro meer voor te betalen, hij wordt inderdaad warm, zelfs overgelocked...maar ik heb nooit geen problemen gehad. Ga zeer zuinig met mijn laptop om, en geef hem ook geen ranja...ook al vraagt hij erom ik weiger :P

Laptop Coolers: http://www.google.nl/sear...q=laptop+coolers&meta=

NeoMe wijzigde dit bericht 20-10-2007 14:17 (8%)

* F3-Ka - AMD Turion 64 X2 TL-62 @ 2,1 Ghz - 2 GB RAM - HD2600 512MB - 250 GB 5400 RPM * Xbox 360 * Philips HD-LCD 32'' * 500 GB My Book * HTC Touch Dual *

Leuke excuses... Als ik een laptop koop kan ik er toch vanuit gaan dat hij ook naar behoren werkt? Je koopt toch ook geen centrifuge waarbij je krijgt te horen dat je er nog een blok beton onder meot monteren van een ander merk omdat anders de kans groot is dat hij om gaat vallen :|

Ieder zo zijn mening, en die van mij is dus simpelweg: PC voor gamen/prutsen en die hard spul. Laptopje voor licht typwerk ed..

www.neome.tk

Das waar, maar ik neem aan dat Asus in dit geval een laptop afleverd maar daarin een standaard fan en koeling apparatuur. Dus wat jij eigenlijk wilt is een 'betere' koeling...de huidige koeling voldoet maar jij wilt beter...ja helaas kan je bij laptops niet zoveel sleutelen dus houdt het een eind op en zul je dan toch naar alternatieven moeten zoeken. Zoals laptop coolers, ijsblokjesbak eronder of in de winter het raam open.

* F3-Ka - AMD Turion 64 X2 TL-62 @ 2,1 Ghz - 2 GB RAM - HD2600 512MB - 250 GB 5400 RPM * Xbox 360 * Philips HD-LCD 32'' * 500 GB My Book * HTC Touch Dual *

ik moet zeggen dat ik het met mijn 7600 nog wel mee vind vallen, hij staat nu een paar uurtjes aan op high perfermance(vista 32bit, met xp blijft ie koeler). Ben een beetje aan het internetten en aan het downloaden/muziek luisteren. De videokaart zit op 65graden en de proc op 59. Nette waardes vind ik zelf, en zeker geen waardes om bang van te worden. De gpu klokt standaard pas terug wanneer hij de 110 graden bereikt!!!
En als ik aan het gamen ben wordt de gpu maximaal 85 graden, en de cpu rond de 70. Dus om nou meteen te zeggen dat de cooling van de laptop helemaal bagger is vind ik nou ook wel weer extreem.

hellboy123 wijzigde dit bericht 20-10-2007 14:52 (18%)

www.neome.tk

Ben het met HellBoy eens, er is niks mis met de A6T ! Hij gaat echt niet kapot als je gaat gamen of avondje aan laat staan, mijne staat zovaak heel de nacht op super te downloaden.

Zijn er trouwens mensen die op HIGH gaan als ze op netstroom zitten ipv super ?
Op High doet de cpu geloof ik trouwens 60% ipv 100%.

NeoMe wijzigde dit bericht 20-10-2007 15:06 (65%)

quote:
NeoMe schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:54:
Ben het met HellBoy eens, er is niks mis met de A6T ! Hij gaat echt niet kapot als je gaat gamen of avondje aan laat staan, mijne staat zovaak heel de nacht op super te downloaden.

Zijn er trouwens mensen die op HIGH gaan als ze op netstroom zitten ipv super ?
Op High doet de cpu geloof ik trouwens 60% ipv 100%.
bij vista kan ik nergens die instellingen meer vinden, daar is high performance ook de hoogste trouwens. Bij XP gebruik ik ook altijd High Performance, als hij op super staat dan merk ik alleen dat de fan veel sneller aanslaat bij hetzelfde werk. Ik ga nog eens kijken naar die instellingen straks ;)

www.neome.tk

Gebruik iemand die FAN-Control van NHC ?
Silent & Loud kun je uit kiezen, neem aan dat LOUD beter koelt ?

Ik heb nooit auto-opstart functies aanstaan, start alles zelf wel op als ik er gebruik van wil maken.

NeoMe wijzigde dit bericht 20-10-2007 17:41 (33%)

Reg. datum: 07 augustus 2006

quote:
NeoMe schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:48:
Gebruik iemand die FAN-Control van NHC ?
Silent & Loud kun je uit kiezen, neem aan dat LOUD beter koelt ?
Volgens mij werkte dat bij mij niet. Ik gebruik nu RMClock, die heeft het niet dus kan niet testen.
Maar toen ik NHC gebruikte werkte die optie iig niet, ik kan wel ACPI aanpassen maar dit was geen groot succes. (vastlopers enzo :9 )

NHC vind ik zoieso langzaam, zeker met opstarten van je systeem ;)

nhc werkt zowieso een stuk beter met de combo van Intel+ati

One step beyond!

quote:
Cubic X schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:15:
[...]

Volgens mij werkte dat bij mij niet. Ik gebruik nu RMClock, die heeft het niet dus kan niet testen.
Maar toen ik NHC gebruikte werkte die optie iig niet, ik kan wel ACPI aanpassen maar dit was geen groot succes. (vastlopers enzo :9 )

NHC vind ik zoieso sowieso langzaam, zeker met opstarten van je systeem ;)
:P
The future is not set

quote:
Cubic X schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:05:
[...]

De coolfan reageert inderdaad alleen op de CPU. Mijn GPU (Geforce Go 7300) bereikt soms 70 graden(in energie besparing), terwijl de CPU 51 graden is en de coolfan dus niet aanslaat. Meestal start ik dan even een stresstestje voor 2 minuten zodat de CPU temp oploopt en de GPU temp daalt :P
Uhm, volgens mij zitten zitten de gpu en cpu via een heatpipe op hetzelfde koelblok en dus reageert de fan wel op de gpu temp (indirect).

Reg. datum: 07 maart 2005

quote:
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:08:
[...]

Uhm, volgens mij zitten zitten de gpu en cpu via een heatpipe op hetzelfde koelblok en dus reageert de fan wel op de gpu temp (indirect).
Dat klopt wel Maar zoals ik al eerder meldde stuurt de temp van de CPU de fan aan. Dus wanneer je bijvoorbeeld een lange tijd aan het downloaden bent dan kun je problemen krijgen. De CPU wordt dan niet belast en wordt ook niet warm, maar de GPU draait wel voluit zonder koeling en blijft dus uur na uur heet. ik heb dit gecheckt met asusprobe en Riva tuner. Dit is naar mijn mening een fout in het ontwerp. Die mening had ik toen al en alle problemen die nu voorbij komen sterken mij in mijn mening.

@ Genetix, ik zou als ik jou was goede afspraken maken met asus voordat je dat moederbord laat vervangen. Gezien mijn ervaring en niet die alleen van mij kan het moederbord weer snel kapot zijn.
Je zult dan de discussie krijgen of het aan het moederbord ligt of dat het moerderbord door iets anders is defect geraakt. Asus zal zich erop beroepen dat zij dat niet hebben controleren. En daar valt dan echt niets tegen in te brengen.

Ik verwacht zelf dat alle a6t's het uiteindelijk gaan begeven. Wanneer de 2 jaar garantie voorbij zijn dan zit je echt met de gebakken peren. Ik heb het ook niet geaccepteerd dat het ding zo kwetsbaar is en met succes.

Dit is mijn laatste bijdrage aan dit topic, want ik heb inmiddels al een tijdje een ander notebook. Dit is geregeld door Dynabyte.

Reg. datum: 24 oktober 2004

quote:
wilfer schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:33:
[...]
Ik verwacht zelf dat alle a6t's het uiteindelijk gaan begeven. Wanneer de 2 jaar garantie voorbij zijn dan zit je echt met de gebakken peren. Ik heb het ook niet geaccepteerd dat het ding zo kwetsbaar is en met succes.
Dat zal nog te bezien zijn.

Feit is volgens mij dat vrijwel iedereen die een gefrituurde GPU heeft gehad al meer problemen had met zijn A6T. Het kan dus best zo zijn dat er een bepaalde serie van deze laptops gewoon slecht is geweest.

In het geval van Gremlin / Genetx lag het er overduidelijk aan dat de laptop wat te drinken had gekregen en dat niet zo'n succes bleek te vinden. Daar kan Asus verder weinig aan doen.

Mijn A6T draait nu ruim 15 maanden zonder problemen en heeft er al veel draaiuren opzitten, ook waarbij de GPU het aardig warm heeft gekregen terwijl de CPU het niet zo warm had én waarbij de fan ook nog op 'quiet' draait. Heb in al die tijd nog geen enkele BSOD gezien en ook geen uitval of artifacts vanwege te hoge temperatuur.

Hierbij blijft ook gelden dat je, zoals vrijwel altijd het geval is, bijna alleen mensen hoort waarbij het níet goed gaat. Ik weet zeker dat er veel van deze A6T laptops verkocht zijn, maar hoeveel mensen zie je hier nu terug? Een handvol die problemen tegenkomt.

Dat er in de A6 serie enkele ontwerpmissers zitten is onomstreden. De manier waarop de fan aangestuurd wordt is er een van. Dat maakt het hele type A6T echter niet slecht.

Wel ben ik blij dat ik in ieder geval met m'n verzekering nog voor 2 jaar verzekerd ben van een goed werkende laptop :)

Desktop: Intel E6850, Asus P5K Premium, 4GB PC6400, X1900XT, X-Fi Platinum, Raptor 150GB, Samsung 226BW 22"
Laptop: Asus F3KA
Sound: Logitech Z-5500 + Sennheiser HD 555

@ Wilfer: Ik geef nu die ongeveer 350 euro uit en hoop dat hij het nog minimaal een jaar uithoudt. Ik ga daarnaast gewoon een desktop aanschaffen en niet meer echt die hard gamen op mn laptop. Daarna is het jammer dat hij wss vroeg weg moet, maar ik ga hem iig geen 2e keer laten repareren. Heb er iig een brief bij gedaan met de specs van mn laptop zodat ik geen A6Tc mobo terug krijg.

Voor mij geen gaming laptop, de A6T is helemaal geen verkeerde laptop, alleen ik blijf erbij dat je geen enkele gaming laptop echt als DTR kan gebruiken, ze worden vroeg of laat gewoon te warm.. Geef mij maar een wat midnere, maar koele laptop vanaf nu. Als DTR gebruiken is bijna onmogelijk zonder problemen... Verder hangt het er van af wat voor problemen jij met je defect mobo bedoeld. Het zwarte scherm valt bij mij niet onder dusdanig defect meoderbord dat ik hem opstuur. Net zo min als een paar vastlopers. Pas wanneer mn laptop neit meer normaal wil doen is die kapot zoals nu.

Reg. datum: 02 maart 2003

Ik volg de A6T discussie nu al geruime tijd, jammer om te zien dat er mede A6-gebruikers toch nog zoveel problemen hebben.
Zelf heb ik een A6Va, en ik kan je op het punt dat een laptop niet als DTR te gebruiken is toch geen gelijk geven. Ik heb mijn A6Va gedurende de afgelopen 2 jaar érg vaak gebruikt voor (zware)games, en hij heeft zich altijd prima gehouden, ook tijdens langere gaming sessies(8+ uur).
Jammer dat de A6T dit niet volhoud.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: