Gathering of Tweakers

Quicksearch
One step beyond!

quote:
Cubic X schreef op zondag 02 september 2007 @ 09:03:
Vraagje, ik bezit Driver Genius Professional (geweldig programma). Dit programma installeer je en daarna laat je hem zoeken naar de aanwezige hardware en gaat daarna op internet kijken of er een driver beschikbaar is. Voor mijn desktop heb ik dit vaak gebruikt, zal dit ook werken op me Asus A6Km? Dit omdat laptop drivers vaak anders zijn. Als ik laat zoeken (nadat de driver database geupdate is) naar drivers vindt hij wel enkele, maar kan ik deze dan gewoon veilig installeren?

Het programma is namelijk vooral handig na een format (wat ik eind deze week nog wil gaan doen :P )
Het lijkt me dat het gewoon gaat werken hoor, gewoon proberen zou ik zeggen. Zelf ben ik nooit zo'n fan van datsoort programma'tjes aangezien het lang niet altijd zo is dat de laatste driver de beste is...
Jup, hij moet vanzelf wel aangeven dat een driver niet gaat werken zoals de standaard NVIDIA drivers waarbij je de Inf moet modden... Gewoon proberen als je het handig vindt.

* GremliN-Online prefereerd ook handmatig downloaden en installeren, weet ik ook zeker dat ik alles heb op het eind.

Kryptonite | AMD A X2 5600+ - GigaByte-MA790X-DS4 - 4GB DDR2 - HD3870 512MB - 500GB - openSUSE FormulaF | Asus F3Sc - C2D T7100 - 2GB DDR2 - GeForce 8400M G - 160GB - openSUSE

One step beyond!

Vandaag een telefoontje van de TNT gehad. Morgen komen ze m'n laptop ophalen. Aangezien ik tussen 13.00 en 17.00 op school zit, heb ik gevraagd of ze het op konden halen bij het werk van m'n moeder, was geen probleem. Hoef alleen maar laptop mee te geven, poweradapter enzo niet dus dat is mooi.

Ben tot nu toe erg te spreken over hoe het allemaal geregeld is :)
ik heb een Asus A6J. Die is Vista Capable. Maar al mijn functie toetsen doen het niet meer als ik Vista heb geïnstalleerd. Weten jullie misschien of daar iets voor te downloaden is? Avb.

-> www.asustreiber.de, zie ook de uitgebreide TS voor meer Vista hints.

Kryptonite | AMD A X2 5600+ - GigaByte-MA790X-DS4 - 4GB DDR2 - HD3870 512MB - 500GB - openSUSE FormulaF | Asus F3Sc - C2D T7100 - 2GB DDR2 - GeForce 8400M G - 160GB - openSUSE

One step beyond!

Even een update: Gisteren is m'n laptop opgehaald en vandaag heeft ie al de repair status :)

Hoop dat ik hem volgende week weer terug heb :X

offtopic:
Gremlin, je moet echt eens een avatar nemen man :P
Binnenkort komt ie dr vast wel :+. Moet uberhaupt nog een nickchange aanvragen naar mn huidige nickname die nog uniek is volgens google en die ik nu ook ingame en voor nieuwe registraties gebruik. Avatar komt dan ook.

Little Idiot

Ontdek nu pas eigenlijk dat alle informatie die je maar nodig hebt over deze laptop in deel 1 tm 9 van dit topic staat :) echt top!

Vandaag extra reepje geheugen in mn A6jc geprikt, werkt allemaal vlekkeloos in dualchannel. Eind van de week maar eens Vista uit proberen :*)

Songbird | She's a little violet in my mind Singing songs she loves to pass the time

quote:
GremliN-Online schreef op woensdag 05 september 2007 @ 19:35:
-> www.asustreiber.de, zie ook de uitgebreide TS voor meer Vista hints.
He bedankt voor je antwoord, alleen hoe kan ik op die site kiezen voor wat voor versie laptop ik iets wil downloaden. En wat is precies een TS. Ik ben hier net nieuw dus sorry voor eventueel stomme vragen

Hoelang is een A6 op het moment weg naar de RMA ?

One step beyond!

quote:
W00fer schreef op donderdag 06 september 2007 @ 01:33:
Hoelang is een A6 op het moment weg naar de RMA ?
Die van mij? Staat op repairing.

Vorige week vrijdag heb ik RMA formulier ingevuld, maandag werd ik gebeld door de TNT om een afspraak te maken, dinsdag werd hij opgehaald en gisteren stond ie al op repair status :)

Het gaat van: Product Received > (Waiting) > Repairing > Final Testing > Packing > Ready for Shipping > Repair Finished
quote:
sOid schreef op donderdag 06 september 2007 @ 09:27:
[...]

Vorige week vrijdag heb ik RMA formulier ingevuld, maandag werd ik gebeld door de TNT om een afspraak te maken, dinsdag werd hij opgehaald en gisteren stond ie al op repair status :)

Het gaat van: Product Received > (Waiting) > Repairing > Final Testing > Packing > Ready for Shipping > Repair Finished
Lach maar niet te vroeg. Mijn a6t heeft een keer 4 weken en een keer 7 weken op die status gestaan.

One step beyond!

quote:
wilfer schreef op donderdag 06 september 2007 @ 10:22:
[...]

Lach maar niet te vroeg. Mijn a6t heeft een keer 4 weken en een keer 7 weken op die status gestaan.
What makes you think I want to know that? :(

Overigens ga ik, als het lang duurt, er gewoon achteraan bellen.

Wat was er toen mis met die van jou btw?
Little Idiot

Wat raden jullie aan, ik kom er nog niet echt uit: Vista 32 of 64 bit installeren op mn A6jc:

Intel Core Duo T2300E / 1.66 GHz
2 GB DDR II SDRAM - 667 MHz
NVIDIA GeForce Go 7300

Songbird | She's a little violet in my mind Singing songs she loves to pass the time

The future is not set

Core duo heeft toch geen 64 bit?
Ik zou het sowieso op 32bit houden, minder gezeur met drivers.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

quote:
sOid schreef op donderdag 06 september 2007 @ 10:42:
[...]

What makes you think I want to know that? :(

Overigens ga ik, als het lang duurt, er gewoon achteraan bellen.

Wat was er toen mis met die van jou btw?
Bij mij ging het scherm niet meer aan. Dit betekende een nieuw moederbord.
Dit is trouwens 4 keer vernieuwd. Mijn a6t is gecrapt of te wel vernietigd.
Het Asus avontuur is bij mij afgelopen. Wat betreft dat bellen wens ik je veel succes. Ik heb uren aan de telefoon gehangen en beloftes werden keer op keer niet nagekomen.

Wilfer, we weten dat jij ongeloofelijk veel pech hebt gehad met je A6T, heel jammer voor je, maar zit niet te zeiken op de rest daarover. De rest werkt prima met de A6T en heeft geen grote problemen behalve sOid nu. Die van mij heeft een half glas ranja zonder kosten overleefd :+

@ Mobie, de 64-bit versie zal niet eens starten omdat je CPU de code niet helemaal gaat begrijpen ;)
quote:
He bedankt voor je antwoord, alleen hoe kan ik op die site kiezen voor wat voor versie laptop ik iets wil downloaden. En wat is precies een TS. Ik ben hier net nieuw dus sorry voor eventueel stomme vragen
TS = TopicStart = Eerste Post ;)

Verder hangt het gewoon van je hardware af. Die zul je op internet moeten zoeken. Zo zal je vast wel een Realtek onboard Audio hebben, een NVIDIA of ATI videokaart etc. Asus zelf update niet vaak. Je laptop bestaat gewoon uit allemaal onderdelen van andere fabrikanten die wel hun eigen drivers uo to date houden en die je dus ook veel beter kan gebruiken. Het kost je alleen wat meer tijd om ze te zoeken, maar ze werken dan ook beter en geeft je meer functionaliteit.

GENETX wijzigde dit bericht 06-09-2007 21:07 (49%)

quote:
GremliN-Online schreef op donderdag 06 september 2007 @ 20:41:
Wilfer, we weten dat jij ongeloofelijk veel pech hebt gehad met je A6T, heel jammer voor je, maar zit niet te zeiken op de rest daarover. De rest werkt prima met de A6T en heeft geen grote problemen behalve sOid nu. Die van mij heeft een half glas ranja zonder kosten overleefd :+

@ Mobie, de 64-bit versie zal niet eens starten omdat je CPU de code niet helemaal gaat begrijpen ;)

[...]

TS = TopicStart = Eerste Post ;)

Verder hangt het gewoon van je hardware af. Die zul je op internet moeten zoeken. Zo zal je vast wel een Realtek onboard Audio hebben, een NVIDIA of ATI videokaart etc. Asus zelf update niet vaak. Je laptop bestaat gewoon uit allemaal onderdelen van andere fabrikanten die wel hun eigen drivers uo to date houden en die je dus ook veel beter kan gebruiken. Het kost je alleen wat meer tijd om ze te zoeken, maar ze werken dan ook beter en geeft je meer functionaliteit.
@ Gremlin,

Als de reparatie afdeling van Asus niet goed functioneerd en zijn afspraken niet na komt in mijn geval mag ik dat zeggen. Als jij die mening niet hebt en mij vindt zeiken zegt dat meer over jou dan over mij. En dat met die ranja is meer geluk dan wijsheid. Jij vind die a6t geweldig, dat mag je. Mijn ervaringen met de asus zijn slecht en dat heeft niet alleen met pech te maken.

quote:
sOid schreef op donderdag 06 september 2007 @ 09:27:
[...]

Ik heb gemist wat er kapot was, maar zeer bedankt voor die diverse fases !

The future is not set

quote:
wilfer schreef op donderdag 06 september 2007 @ 23:14:
[...]

@ Gremlin,

Als de reparatie afdeling van Asus niet goed functioneerd en zijn afspraken niet na komt in mijn geval mag ik dat zeggen. Als jij die mening niet hebt en mij vindt zeiken zegt dat meer over jou dan over mij. En dat met die ranja is meer geluk dan wijsheid. Jij vind die a6t geweldig, dat mag je. Mijn ervaringen met de asus zijn slecht en dat heeft niet alleen met pech te maken.
Bij ieder bedrijf gaat het wel een keertje mis en bij jouw ging het goed mis. Om dat heel Asus en iedereen die tevreden is met zijn laptop aan te rekenen :?

PS Ervaringen? Volgens mij is het nu een keer misgegaan met 1 laptop?

MeNTaL_TO wijzigde dit bericht 07-09-2007 00:13 (5%)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

quote:
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 00:12:
[...]

Bij ieder bedrijf gaat het wel een keertje mis en bij jouw ging het goed mis. Om dat heel Asus en iedereen die tevreden is met zijn laptop aan te rekenen :?

PS Ervaringen? Volgens mij is het nu een keer misgegaan met 1 laptop?
Soory hoor. Maar ik reken alleen de supportafdeling van Asus iets aan. En daar heb alle redenen toe. Ik beweer ook nergens dat die a6t erg slecht is. Ik heb inderdaad de pech gehad dat het ding niet deugde. Ik vind alleen dat men hier wat hyper reageert als ik mijn ervaring met die supportafdeling ventileer.

Wanneer je een forum objectief wilt houden zodat lezers er werkelijk iets aan hebben moet je je mening kunnen zeggen. Wat ik wel eens op dit forum heb beweert is; dat ik de combinatie snelle videokaart en laptop storingsgevoelig vind. Dit omdat er toch gauw temperatuur problemen voordoen.
Dit is een algemene opmerking.

Ik ben niet de enige met support problemen. Kijk maar eens bij de volgende link.
Het topic loopt vanaf 2005. Maar in wanneer je kijkt naar de postings in 2007 zie je dat de reparatietijden
ook maanden duren. Het is duits. Maar hun supportafdeling is dezelfde als die in Nederland.
http://www.asusforum.enck...viewtopic-topic-2580.html

One step beyond!

Bedankt voor je ervaringen wilfer.

Ik hoop er maar het beste van (meer kan ik toch niet doen) en meestal heb ik wel mazzel met ditsoort dingen ;)
The future is not set

quote:
wilfer schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 10:52:
Ik ben niet de enige met support problemen. Kijk maar eens bij de volgende link.
Het topic loopt vanaf 2005. Maar in wanneer je kijkt naar de postings in 2007 zie je dat de reparatietijden
ook maanden duren. Het is duits. Maar hun supportafdeling is dezelfde als die in Nederland.
http://www.asusforum.enck...viewtopic-topic-2580.html
Dat soort dingen gebeuren helaas bij ieder bedrijf, kijk oa maar eens in het Zepto topic of bij Dell op het forum (ik ken iemand die heeft 9 maanden moeten wachten op een paar schroefjes die niet in zijn nieuwe laptop zaten). Hoe vervelend ook, zulke dingen gebeuren en tuurlijk ligt de schuld bij het bedrijf.

wat zal de maximale resolutie zijn van de go7600? Ik ben van plan om een Samsung Syncmaster 206BW te kopen, deze heeft een resolutie van 1680x1050.

edit: Ik heb een paar notebooks met 20inch scherm gevonden, die dezelfde resolutie hebben ( WSXGA+ ), dus dat zal wel gaan lukken :)

hellboy123 wijzigde dit bericht 07-09-2007 17:35 (31%)

Asus A6T: Mobile AMD Turion 64 TL52, 2GB DDR2, GeForce Go 7600 256MB, 100GB HD, Samsung 206bw 20"

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws