Gathering of Tweakers

Quicksearch
en daar verwacht je echt antwoord op zonder snedige opmerkingen?

Nou, voorruit dan: www.kieskeurig.nl

o.a.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

ok, maar daar zie ik ze aan nog 499 euro, dat is me nog te duur, ergens goedkoper? in deze topic dacht ik ze toch gemeld te zien hebben aan minder...

Reg. datum: 17 augustus 2001

Ben sinds een aantal weken in het bezit van een Onky TX-NR905, in combinatie met een Panasonic TH42PZ85 plasmatelevisie, een PlayStation3 en een Samsung DCB-H360 digitale kabel decoder. Alle apparaten zijn met HDMI kabels (goede kwaliteit) aangesloten op de Onkyo en vanaf de Onkyo gaat er een HDMI kabel naar de TV. De Onkyo staat zo ingesteld dat het HDMI signaal ongemoeid gelaten wordt, dus op "HDMI through". Nu heb ik regelmatig last van de volgende eigenaardigheid, namelijk dat het televisiebeeld bevriest als ik televisie kijk via de Samsung decoder. Het beeld blijft hangen, terwijl het geluid via de receiver wel door blijft gaan. Via de PS3 zijn er geen problemen.
Voor ik de Onkyo had, was de Samsung decoder rechtstreeks met een HDMI kabel op de Panasonic aangesloten en was er geen probleem. Ik heb nu de Samsung decoder weer rechtstreeks met een HDMI kabel op de Panasonic aangesloten voor het beeld en met een optische digitale kabel op de Onkyo voor het geluid, waarbij het probleem zich ook niet voordoet.. Ik wil het graag met alléén een HDMI kabel, via de Onkyo regelen, zodat alles via 1 HDMI poort op de televisie binnenkomt (scheelt switchen van input op de TV) en scheelt 1 kabeltje. Heeft iemand een suggestie wat het kan zijn en belangrijker hoe ik het kan oplossen? Alvast bedankt.

Reg. datum: 13 september 2005

ouwe recievers gaan eruit en worden direct opgevolgd door nieuwe recievers.
er is weinig tot geen ouwe voorraad waardoor de prijs ook niet meer gaat zakken.

bent beter af met een 606 of 506. denk zelfs niet eens dat de 605 nog ergens te krijgen is (misschien nog ergens succes met een showmodel ??)

op ebay kan je de 605 nog kopen, maar de 606 heb ik ergens gevonden voor 420 euro.
weet het nog niet goed

Ging bij jullie de automatische afstelling mbv de microfoon meteen goed?
Dit is ook mijn eerste receiver (onkyo TX-SR606 met HKTS11) en na alle kabels te hebben aangesloten (pfff) kreeg ik een error op de speaker linksachter (kwam helemaal geen geluid uit).

Vanochtend ff de speakers linksvoor en achter verwisseld en weer deed linksachter niks. De speaker was dus niet stuk.
Vanmiddag maar n andere kabeltje trekken. Hopelijk is t dan verholpen :(

Edit: aan t kabeltje lag het niet, maar gelukkig bij t afspelen van een hd-dvd deden alle speakers het.
Nou heb ik 2 vragen : hoe kan je checken dat de receiver echt dolby true hd of dts hd speelt?

Welke instellingen moet je bij de ps3 invoeren: pcm of bitstream en moet ik alle 5.1 opties aanvinken?

Ferry34 wijzigde dit bericht 27-08-2008 14:25 (29%)

knip.

Sevenhunt wijzigde dit bericht 30-08-2008 13:43 (98%)

Reg. datum: 08 februari 2002

quote:
Sevenhunt schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:58:
Ik heb vandaag de onkyo tx-sr606 opgehaald, prima apparaat.
maar:

Iemand al uitgevonden hoe de fm antenne aan te sluiten?
Kan alleen die bijgeleverde echte antennes aansluiten, maar ik wil gewoon mijn kabelantennen aansluiten. mn coax.

Een tussenstuk ofzo?

Thx.
Op de coax-aansluiting midden achterop waar Antenna FM 75 ohm bij staat. Of begrijp ik je nu verkeerd?

quote:
drfruit schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 13:35:
[...]

Op de coax-aansluiting midden achterop waar Antenna FM 75 ohm bij staat. Of begrijp ik je nu verkeerd?
Je begreep me prima, maar ik heb mezelf net ff 3 kogels door mn kop gejaagd vanwege mn stommiteit.
Wilde de tv kabel eropaan sluiten, en das een mannetje die past natuurlijk niet :S

Reg. datum: 28 februari 2007

Iemand een idee wat de 'verbeteringen' zijn tov de 2007 modellen?

Ik zou mij graag een TX-NR905 aankopen (om dan later ook een B&W 603 surroundset aan te schaffen) maar vraag mij af of het verschil tussen de SR806 en de nr905 nog wel voldoende groot is om de meerprijs te verantwoorden.

Reg. datum: 20 september 2003

De TX-SR876 en 906 hebben ISF calibratie op de video-ingangen. Dit lijkt me op zich wel een mooie functie. Ik weet alleen niet of ze, net als de 806, lichter en, gezien het verlaagde stroomverbruik, waarschijnlijk minder krachtig zullen zijn dan hun voorgangers.
Ik was, gezien de IMO mindere specs van de 806 t.o.v. de 805, bang dat Onkyo eenmalig met de xx5 serie verlies of lagere winst voor lief nam om marktaandeel te veroveren en nu weer hogere marges wilde.

De 806 heeft, voor zover ik lees, geen ISF calibratie en als je twijfelt tussen die en de 905 zou ik voor de laatste gaan. Deze heeft een weer mooiere opbouw en netwerkfuncties.

http://www.homecinemachoi.../Onkyo+THXultra2plus+AVRS

mac1987 wijzigde dit bericht 02-09-2008 15:42 (21%)

Reg. datum: 28 februari 2007

quote:
mac1987 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:32:
De TX-SR876 en 906 hebben ISF calibratie op de video-ingangen. Dit lijkt me op zich wel een mooie functie. Ik weet alleen niet of ze, net als de 806, lichter en, gezien het verlaagde stroomverbruik, waarschijnlijk minder krachtig zullen zijn dan hun voorgangers.
Ik was, gezien de IMO mindere specs van de 806 t.o.v. de 805, bang dat Onkyo eenmalig met de xx5 serie verlies of lagere winst voor lief nam om marktaandeel te veroveren en nu weer hogere marges wilde.

De 806 heeft, voor zover ik lees, geen ISF calibratie en als je twijfelt tussen die en de 905 zou ik voor de laatste gaan. Deze heeft een weer mooiere opbouw en netwerkfuncties.

http://www.homecinemachoi.../Onkyo+THXultra2plus+AVRS
Bedankt voor de uitleg. Ik vraag mij echter af of het prijsverschil nog wel te verantwoorden is. Voor zover ik heb begrepen is de 876 een opgewaardeerde 905 en ligt de 905 nu ergens tussen de 876 en 806, er is idd een groter vermogen en enkele kleinere functies maar je leest op verschillende fora toch ook wel over een hoop kinderziektes bij de 905. En gezien het prijsverschil (kan ik mij toch al een boxje extra kopen :)

Ekfad wijzigde dit bericht 03-09-2008 12:09 (3%)

Reg. datum: 22 december 2000

Ik heb vandaag nog een nieuwe zwarte 805 kunnen scoren voor de prijs van.......... 599 euro
Geeft wel een heerlijk gevoel hoor zo'n koopje. Zal wel een van de laatsten zijn geweest.

Voor 599 zou ik dat inderdaad maar doen... ;) Er was zeker geen tweede meer voor de TS :P ?

Goede avond mensen, even snel een vraagje, ik heb onlangs de TX-SR606 gekocht met een 5.1 setje, nu heeft m'n laptop hdmi output. En m'n tv nog geen hdmi ingang, nu hoor ik wel gewoon muziek maar m'n tv blijft zwart beeld geven.

Kan m'n receiver nou gewoon geen HDMI naar S-Video weergeven?

Rrrrr!

quote:
-LA- schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:21:
Goede avond mensen, even snel een vraagje, ik heb onlangs de TX-SR606 gekocht met een 5.1 setje, nu heeft m'n laptop hdmi output. En m'n tv nog geen hdmi ingang, nu hoor ik wel gewoon muziek maar m'n tv blijft zwart beeld geven.

ff vraagje tussendoor, welke speakers heb je erachter, wil namelijk zelfde reciever maar heb geen idee van wat voor boxen (strak smal, voor de vrouw zeg maar).

Asus P5KC - Q6600 GO @ 4.0 Ghz - 4GB OCZ 4-5-5 PC6400 - Sparkle 8800GT 745/1862/2000 - Seagate 320 GB 7200.10 - Samsung 225BW 22"

quote:
-LA- schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:21:

Upscaling, geen downscaling.
Reg. datum: 18 november 2003

Beste mensen. Ik zit nu erg te twijfelen. Namelijk tussen de Onkyo TX-SR606 en de Marantz SR5002.
Nu ben ik een leek op audio gebied maar ik wel graag iets goeds.
De marantz is goedkoper maar lijk evenveel te kunnen.
Misschien dat een topkenner hier mij er meer duidelijkheid over kan geven.
Ik ben trouwens afgegaan op kieskeurig.nl en zie dat de marantz een beduidend hoger cijfer krijgt.
Maatje van me heeft veel research gedaan en die kwam toch op de onkyo terecht. Tsjah je snapt dat ik daar erg onzeker van wordt... Gezien jullie kenners zijn hoor ik het graag van jullie.

En owja meneer Gadgets: Ik heb de Jamo S 606 gekocht vanwege mn budget. Schijnt een klasse speaker te zijn. Hoop dat ik je daar mee opweg help.

Reality is just an illusion due to the lack of alcohol..

quote:
Tjaaaa, oftewel sparen voor een HD TV... :'(
quote:
Gadgets schreef op donderdag 04 september 2008 @ 23:08:
[...]

ff vraagje tussendoor, welke speakers heb je erachter, wil namelijk zelfde reciever maar heb geen idee van wat voor boxen (strak smal, voor de vrouw zeg maar).
Een Eltax Mercury setje, zonder sub....
Ben nog bezig met sparen voor het grote werk zegmaar...

-LA- wijzigde dit bericht 05-09-2008 00:49 (48%)

Rrrrr!

Denk dat Marantz/Onkyo vooral een kwestie van smaak is. Ze hebben namelijk een erg verschillende klank. Ik vond persoonlijk de Marantz mooier, maar een volgende zal hetzelfde zeggen over de Onkyo. Die Onkyo heeft inderdaad iets meer functies (o.a. scaler), maar je kunt niet simpelweg de specs vergelijken en zeggen dat de ene beter is dan de andere.
Loop eens een speciaalzaak binnen en vraag of je mag luisteren. Dit is leuk en zal meer zeggen dan 100 specsheets.

Lastige zaak dus... Ik ben iemand die graag gewoon iets goeds heeft. Dusjah marantz staat bij mij beter bekend als geluidskwalikatief een goed merk... Damns ik ga nog wel wat op audio forums kijken.
Vindt t alleen vaag dat die onkyo een veel slechter cijfer krijgt op kieskeurig.nl. Maarjah denk dat daar niet echt de audiofreaks zitten....
Ben bang dat ik een keuze zal moeten maken op uiterlijk van de 2...

Klopt het dat ik iig goed doe door uit 1 van die 2 te kiezen? qua budget/kwaliteit verhouding?

Ik vind het zowiezo lastig om te gaan luisteren naar die 2. Waarom? Omdat ik al 2x een jamo s 606 heb besteld. Kleine kans dat ik die kan beluisteren icm met die 2 versterkers... Niet slim ik weet t.

XraiDeD wijzigde dit bericht 05-09-2008 01:00 (26%)

Reg. datum: 08 februari 2002

Die Marantz is al wat ouder en was zo te zien oorspronkelijk duurder, maar is aardig in prijs gedaald. Voor zover ik het kan zien heeft hij HDMI 1.1 ipv 1.3a (ik mis ook de nieuwste HD-audiostandaarden bij de specificaties). Verder heeft hij een HDMI aansluiting minder.

Wat het geluid betreft, ik heb zowel een Marantz (SR5300) als de Onkyo 606 in gebruik en heb ze ook korte tijd met dezelfde speakers beluisterd. Ik vind de Onkyo een stuk beter klinken, maar dat zegt op zich weinig omdat het een heel ander (ouder) model is dan de 5002. De Onkyo is voor home theater toepassing in zijn prijsklasse (nog) uniek.

Overigens hebben de scores bij Kieskeurig geen enkele vergelijkende waarde, alleen de commentaren zeggen wat over specifieke gebreken of kwaliteiten. Sommige mensen geven allemaal tienen terwijl anderen wat kritischer zijn. Zo kan een beter apparaat toch lager scoren.

Bedankt drfruit. Dankzei jouw raad koop ik toch die onkyo en hoef ik me niet meer suf te zoeken.

Toch zou ik nog een keer gaan luisteren. Zoals drfruit al zegt is zijn ervaring niet meteen toepasbaar op jouw situatie. Het verschil is een kwestie van smaak en de SR5300 is bovendien 4(!) generaties ouder dan de SR5002. Sinds de SRxxx1 serie heeft Marantz een ander geluid.
Beiden zijn uitstekende receivers die, indien je bron een decoder heeft zoals bij de PS3 het geval is, je de mogelijkheid geven van HD-audio te genieten.
Het voordeel van de Onkyo is een ingebouwde scaler (hoewel die van de PS3 bijvoorbeeld een stuk beter is, maar die van de gemiddelde tv weer wat minder).
Het voordeel van de Marantz is dat die, naar wat ik hoor, wat koeler blijft en waarschijnlijk wat meer vermogen heeft dan in ieder geval de TX-SR605 volgens verschillende testen, zoals die van homecinemachoice.com
http://www.homecinemachoice.com/node/7024
http://www.homecinemachoice.com/node/5685

Die tweede test is overigens van de SR5500, maar ik neem aan dat de opvolgers niet minder vermogen hebben.

I've got the power

Hallo,

Ik heb zeer veel interesse in de 606. gezien de prijs van 440 euro lijkt me dit ook absoluut geen slechte deal. Alleen lees ik een beetje verschillende verhalen over het daadwerkelijke vermogen van het apparaat. Sommigen zeggen dat het toch wel tegen kan vallen op de wat professionelere speakers.
Natuurlijk weet ik dat zelf luisteren de beste optie is, maar ik heb te weinig tijd, en al helemaal geen tijd om de verkoop/marketing praatjes van verkopers aan te horen, die me ineens iets heel anders proberen aan te smeren dan ik daadwerkelijk naar op zoek ben.

Misschien is er iemand met meer ervaring hier die kan zeggen of de 606 krachtig genoeg is om op de B&W XT serie speakers te gebruiken. Wat betreft de specificaties is het een geschikte match, maar qua praktijk zou ik het graag bevestigd horen door een tweaker, met eenzelfde kritisch vermogen als ik zelf heb.

Toen ik onlangs de rear speakers ging kopen van de XT serie, ging de beste verkoper me adviseren om toch maar focal speakers te kopen bij m;n bestaande XT2 + XTC en PV1 . En ik moest ze eerst horen, blabla en vervolgens mocht ik dan toch nog kiezen voor de B&W's. Nou heel leuk allemaal, de focals klinken uiteraard ook erg goed, maar ik zou toch wel een debiel zijn om afwijkende speakers te bestellen bij een dergelijke design set.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws