hmm, spekkies Laptop Soms een beetje een taalpurist.
Wil een herverdeling van Nederland op de Patat-/Frietgrens
En je zal al rijdend door het land bij elke zendmast weer alle kanalen moeten laten zoeken?quote:MaCe1337 schreef op maandag 17 september 2007 @ 00:00:
[...]
Je hebt wel een speciale antenne nodig, want digitenne werkt niet boven bepaalde snelheden.
2,00 m. + begane grond
Ik heb namelijk die TV besteld en wil met de FTA kanalen eens beginnen om te zien of het wat is dat digitenne. Ik heb er grote verwachtingen van en denk voor het eind v.h. jaar UPC er uit te kunnen doen en volledig op digitenne te zijn overgeschakeld. Daarom nog een 2e vraag: Hoe zit het met meerdere TV's en HDD-recorders en de abbo's? Moet ik voor alles een nieuw abbo afsluiten?
Tot slot nog de opmerking dat ik deze vragen typisch iets voor de startpost vindt. Ik heb de indruk dat deze matig onderhouden wordt. Mijn vragen zullen ongetwijfelt wel ergens al behandeld zijn maar ik heb het niet kunnen vinden.
Webmaster ADSLCentrale en ZigBee
*Spycams*
*HACKS*
Je zal met zo'n ingebouwde DVB-T alleen de FTA kanalen kunnen ontvangen, dus NL1,2,3 en een regionale omroep.quote:Hasse schreef op maandag 17 september 2007 @ 10:48:
Als ik een TV koop met ingebouwde DVB-T mogelijkheid (bijvoorbeeld Philips 42pfl9732d) zit dan alles in de doos om de FTA's te bekijken of heb ik dan nog wat nodig?
Ik heb namelijk die TV besteld en wil met de FTA kanalen eens beginnen om te zien of het wat is dat digitenne. Ik heb er grote verwachtingen van en denk voor het eind v.h. jaar UPC er uit te kunnen doen en volledig op digitenne te zijn overgeschakeld. Daarom nog een 2e vraag: Hoe zit het met meerdere TV's en HDD-recorders en de abbo's? Moet ik voor alles een nieuw abbo afsluiten?
Tot slot nog de opmerking dat ik deze vragen typisch iets voor de startpost vindt. Ik heb de indruk dat deze matig onderhouden wordt. Mijn vragen zullen ongetwijfelt wel ergens al behandeld zijn maar ik heb het niet kunnen vinden.
Om de andere zenders te ontvangen hebben je een CONAX decoder nodig (een kastje ertussen voor de smartcard). Een smartcard van KPN kun je uitbreiden naar 3 kaarten per abonnement, van Tele 2 niet.
Het opnemen naar een HDD recorder gaat niet zo eenvoudig omdat je de tuner niet meer kan gebruiken (bij alle vormen van DVB (digitale tv), dus ook kabel en sateliet ontvangst). Iets moet dus het signaal naar de SCART ingang van je HDD sturen. Dat zou je tv kunnen doen of je neemt er een single tuner bij voor je HDD. In elk geval ben je dan 2 kaarten nodig.
2,00 m. + begane grond
Reg. datum: 22 januari 2004
Indien je het volledige pakket wilt kun ook een starterskit halen. Deze kost op dit moment ¤90 die je volledig terugkrijgt.quote:Hasse schreef op maandag 17 september 2007 @ 10:48:
Als ik een TV koop met ingebouwde DVB-T mogelijkheid (bijvoorbeeld Philips 42pfl9732d) zit dan alles in de doos om de FTA's te bekijken of heb ik dan nog wat nodig?
Helder!quote:giant2000 schreef op maandag 17 september 2007 @ 11:25:
[...]
Je zal met zo'n ingebouwde DVB-T alleen de FTA kanalen kunnen ontvangen, dus NL1,2,3 en een regionale omroep.
Om de andere zenders te ontvangen hebben je een CONAX decoder nodig (een kastje ertussen voor de smartcard). Een smartcard van KPN kun je uitbreiden naar 3 kaarten per abonnement, van Tele 2 niet.
Het opnemen naar een HDD recorder gaat niet zo eenvoudig omdat je de tuner niet meer kan gebruiken (bij alle vormen van DVB (digitale tv), dus ook kabel en sateliet ontvangst). Iets moet dus het signaal naar de SCART ingang van je HDD sturen. Dat zou je tv kunnen doen of je neemt er een single tuner bij voor je HDD. In elk geval ben je dan 2 kaarten nodig.
Conax = CAM? Die kan ik in te TV schuiven is ook dat waar de smartcard in moet toch? Waar haal je zo'n ding?
Heb ik verder niet iets van een antenne of zo nodig? Zit dat er bij of er in? In de handleiding van Philips kan ik hier niets over vinden.
Met de HDD-Recorder bedoel ik een model met ingebouwde DBT-T tuner. 3 kaarten met 1 abbo is dan net voldoende (2x TV, 1x recorder). Wat kost dat?
Zonder Conax module kan ik dus wel FTA kijken. Dat werkt dus direct uit de doos en ik heb niets extra's nodig?
*Spycams*
*HACKS*
Dat zou best kunnen, geen ervaring mee, maar binnen dit forum zijn er genoeg die daar wat meer over kunnen vertellen.quote:
die heb je inderdaad nodig, kun je in de primafoon halen (14,95 zie website www.kpn.com)quote:Heb ik verder niet iets van een antenne of zo nodig? Zit dat er bij of er in? In de handleiding van Philips kan ik hier niets over vinden.
Daar zit een twin-tuner in en die werkt op 1 kaartquote:Met de HDD-Recorder bedoel ik een model met ingebouwde DBT-T tuner. 3 kaarten met 1 abbo is dan net voldoende (2x TV, 1x recorder). Wat kost dat?
De prijzen staan op de site van KPN, een smartcard kost 12,95 euro (bij de groothandel zijn ze goedkoper)een topfield HDD recorder staat op http://www.kpn.com/kpn/sh...d=315676/typeofpage=77285.
Helemaal waar. Wellicht is de antenne niet meegeleverd, die heb je wel nodig natuurlijk.quote:Zonder Conax module kan ik dus wel FTA kijken. Dat werkt dus direct uit de doos en ik heb niets extra's nodig?
giant2000 wijzigde dit bericht 17-09-2007 13:58 (7%)
2,00 m. + begane grond
*Spycams*
*HACKS*
Reg. datum: 17 juli 2006
Loop de eerste 3 delen ook nog even door.quote:Hasse schreef op maandag 17 september 2007 @ 14:17:
Is er al een keer een posting geweest over de verschillende Conax modulen? Ik zag veel verschillende maar zonder dat uitgelegd werd wat het verschil is.... Misschien iets voor de startpost ook.
2,00 m. + begane grond
Reg. datum: 12 juni 2006
Kan iemand een goede startpost maken misschien?quote:giant2000 schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:25:
[...]
Loop de eerste 3 delen ook nog even door.
*Spycams*
*HACKS*
Dankjewel, ik ben blij dat mijn inzet in het kleine beetje tijd dat ik nog over heb zo ontzettend wordt gewaardeerd. Ik kan nu eenmaal niet _alles_ in de startpost zetten, afgezien van het gebrek aan tijd heeft een topic als deze dan helemaal geen nut (als alles al in de startpost staat, wat moet men hier dan nog meer behandelen?), plus dat er dan blijkbaar circa 3000 posts voor niks in de database staan. Vooralsnog zou het de moeite waard zijn om even de zoekfunctie te gebruiken. Dat scheelt een hoop geïrriteerde reacties, maar nog veel belangrijker: dan heb je je antwoord sneller. Als je het dan niet kan vinden kan je altijd nog die vraag plaatsen, en als je het wel kon vinden maar je vind dat het in de startpost hoort, stuur even een PM, dan kan ik altijd nog kijken of het in de topicstart hoort.quote:Hasse schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:32:
[...]
Kan iemand een goede startpost maken misschien?
je stinkt onder je 0x31
Reg. datum: 17 september 2007
Maar ik krijg de ontvanger niet meer aangezet
op de display staat 6.6. ofzo
het bovenste lampje is groen
En het power lampje is rood
Alles is goed aangesloten
Dit had ik vrijdag ook en toen deed die het opeens
Weet iemand watr het probleem is?
Reg. datum: 12 april 2005
Hier precies hetzelfde probleem. Op mijn tv doet ie het prima maar als ik de tuner aansluit op mijn hauppauge HVR-900 via coax krijg ik geen beeld. Ook als ik em aansluit via de tulp stekkers die in de hauppauge HVR-900 kunnen krijg ik geen beeld.quote:gscholman schreef op maandag 17 september 2007 @ 14:31:
Ik heb sinds kort ook digitenne en het werkt goed! Maar nou wil ik alles aansluiten op mijn pc en ik kan nergens duidelijk vinden wat ik dan nodig heb. Kan ik gewoon een Happauge 150mce gebruiken en hier de digitale ontvanger van KPN op aansluiten? Of heb ik een speciale kaart nodig die het DVB-T signaal ondersteund (zo ja, weet iemand welke kaarten dit ondersteunen)? Ik maak gebruik van Windows Mediacenter.
Zou iemand me opweg kunnen helpen?
zie homepage :)
Reg. datum: 12 juni 2006
Om even wat meer info erbij te zetten mijn kwalliteit en ontvangst sterkte zitten altijd rond de 85 a 90 % dus dat lijkt mij goed toch ? Ik snap niet hoe ik ze er handmatig tussen kan krijgen kan iemand me dit aub uitleggen want vindt het zo irritant dat ik deze zenders niet ontvangquote:lexi1986 schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:28:
Mensen ik zit met een probleempje met digitenne. Ik woon in Zeist omgeving utrecht en ik ontvang de zender RTL 8 nickelodeon niet. Ik kan ze wel ontvangen maar dan ontvang ik RTL 4 RTL 5 en SBS6 weer niet. Ik weet niet waar dit aan ligt weet iemand hier wat het kan zijn ? Ik doe het via Automatisch zoeken. Hopelijk kan iemand me hier helpen
Reg. datum: 15 juli 2007
Wellicht dat iemand een shop weer waar ze (al dan niet online) verkrijgbaar zijn?
Digitenne tuners te koop! Singletuner Cash&Carry pakketten (nieuw, ongebruikt en geheel compleet in doos) voor 70 euro, 2 stuks voor 130 euro. Interesse, stuur een mail naar digitennerotterdam@hotmail.com
Reg. datum: 07 maart 2007
Ik ken het probleem, er zijn ontvangers geweest met een cam-lock, die dus alleeen op een blauwe Digitenne kaart werken ,niet op een groene KPN , dit in de tijd dat het nog "concurenten" van elkaar waren. Zo'n blauwe kaart kan je nog gewoon als extra kaart aanmelden bij KPN als je erbij zegt dat je een ontvanger hebt met een camlock.quote:koektrommeltje schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 00:08:
Iemand enig idee waar ik de oude blauwe smartcard nog kan vinden voor digitenne van voor het kpn-tijdperk? Ik ben er naar op zoek voor iemand die zn abo wil uitbreiden maar de huidige kaartjes slikken de nieuwe niet (of zoiets?)
Wellicht dat iemand een shop weer waar ze (al dan niet online) verkrijgbaar zijn?
Ik heb ze hier nog op voorraad liggen , nieuw , ongebruikt , voor als je er belang bij hebt, kun je me bereiken via mijn site tvreparaties.nl
tvdoc wijzigde dit bericht 18-09-2007 08:23 (22%)
Het is een bekend probleem. Bij mij werkt het zo:quote:lexi1986 schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:28:
Mensen ik zit met een probleempje met digitenne. Ik woon in Zeist omgeving utrecht en ik ontvang de zender RTL 8 nickelodeon niet. Ik kan ze wel ontvangen maar dan ontvang ik RTL 4 RTL 5 en SBS6 weer niet. Ik weet niet waar dit aan ligt weet iemand hier wat het kan zijn ? Ik doe het via Automatisch zoeken. Hopelijk kan iemand me hier helpen
Terugzetten naar fabrieksinstellingen
Automatisch zoeken
handmatig zoeken op het kanaal wat je mist (dit kanaal kun je vinden op http://www.digitenne.nl/t...STMP=1337780206&DLG=1
2,00 m. + begane grond
Het is niet mijn bedoeling om iemand aan te vallen hoor. Ik mis gewoon enorm veel dingen waar ook anderen mee zitten. Het is ook vervelend als je continue de zelfde vragen in je topic krijgt. Er is niets mis met een beetje overzicht om anderen op weg te helpen. Ik zoek me een ongeluk en vind hier niet de juiste antwoorden. Er wordt zelfs gezegd dat ik meer dan 3000 berichtjes door moet kijken..... Dus tot daar de behulpzaamheid en de bruikbaarheid van jouw werk. Je zou je zelf kunnen afvragen of anderen niet tegen hetzelfde aanlopen.quote:Seven of Nine schreef op maandag 17 september 2007 @ 17:41:
[...]
Dankjewel, ik ben blij dat mijn inzet in het kleine beetje tijd dat ik nog over heb zo ontzettend wordt gewaardeerd. Ik kan nu eenmaal niet _alles_ in de startpost zetten, afgezien van het gebrek aan tijd heeft een topic als deze dan helemaal geen nut (als alles al in de startpost staat, wat moet men hier dan nog meer behandelen?), plus dat er dan blijkbaar circa 3000 posts voor niks in de database staan. Vooralsnog zou het de moeite waard zijn om even de zoekfunctie te gebruiken. Dat scheelt een hoop geïrriteerde reacties, maar nog veel belangrijker: dan heb je je antwoord sneller. Als je het dan niet kan vinden kan je altijd nog die vraag plaatsen, en als je het wel kon vinden maar je vind dat het in de startpost hoort, stuur even een PM, dan kan ik altijd nog kijken of het in de topicstart hoort.
Ik heb verder geen haast met mijn antwoord. Verder on-topic wat mij betreft.
*Spycams*
*HACKS*
De startpost is volgens mij dik in orde en ik vind ook niet dat deze continue moet worden aangepast, behalve als er belangrijke wijzigingen zijn, maar dat kan ook wel met overgang naar deel 5, 6, enz..quote:Hasse schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 08:53:
[...]
Het is niet mijn bedoeling om iemand aan te vallen hoor. Ik mis gewoon enorm veel dingen waar ook anderen mee zitten. Het is ook vervelend als je continue de zelfde vragen in je topic krijgt. Er is niets mis met een beetje overzicht om anderen op weg te helpen. Ik zoek me een ongeluk en vind hier niet de juiste antwoorden. Er wordt zelfs gezegd dat ik meer dan 3000 berichtjes door moet kijken..... Dus tot daar de behulpzaamheid en de bruikbaarheid van jouw werk. Je zou je zelf kunnen afvragen of anderen niet tegen hetzelfde aanlopen.
Ik heb verder geen haast met mijn antwoord. Verder on-topic wat mij betreft.
Stel de vragen gewoon (domme vragen bestaan niet), er is altijd wel iemand die de moeite weer neemt ze te beantwoorden.
2,00 m. + begane grond
Ok. Prima. Ben andere topics gewend waar het echt niet gewaardeerd werd als je iets vroeg wat al besproken is geweest.quote:giant2000 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 09:34:
[...]
De startpost is volgens mij dik in orde en ik vind ook niet dat deze continue moet worden aangepast, behalve als er belangrijke wijzigingen zijn, maar dat kan ook wel met overgang naar deel 5, 6, enz..
Stel de vragen gewoon (domme vragen bestaan niet), er is altijd wel iemand die de moeite weer neemt ze te beantwoorden.
Wat is het verschil tussen de verschillende Conax modulen? Welke kan ik het beste in mijn Philips 42pfl9732 zetten en waarom?
*Spycams*
*HACKS*
Reg. datum: 19 maart 2002
Core2Duo e6600, 2gb ram, 1tb opslag, x1950pro, 20,1" tft en de gebruikelijke zooi, ;) plus Sony VAIO SR19VN (P8400, 4GB, 200GB, ati hd3470 en zooi.)
dat zou ik ook wel willen wetenquote:Hasse schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 09:40:
[...]
Wat is het verschil tussen de verschillende Conax modulen? Welke kan ik het beste in mijn Philips 42pfl9732 zetten en waarom?
en bovendien: hoe is de kwaliteit t.o.v. de samsung singletuner? En is een externe antenne vereist?
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.