Hoofdcategorieën
Topicacties

Het grote Digitenne topic deel 4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Peer
Reg. datum: 12 november 2005

Heb digitenne op een plek in het huis al ongeveer vanaf het begin. Een paar jaar later is de kabel de deur uitgedaan en ook op twee andere plekken digitenne. Heeft wel 3 tuners gekost.... Wat ik hier mis in dit forum is Radio!!!!! De radio-doorgave is tig keer beter dan FM!!! (heb een tuner doorgelust met computer en kan TOP-opnemen en, indienst gewenst, bewerken....) En uiteraard is de radio-ontvangst over de stereo in de woonkamer ook superieur...

pvdb wijzigde dit bericht 09-09-2007 15:49 (0%)
Reden: tiepfoutje.. :-)

Met vriendelijke groet, Peer

was Bl44t44p
Reg. datum: 18 februari 2003

quote:
bitli schreef op zondag 09 september 2007 @ 12:12:
Weet iemand de status van de nieuwe zendmast Eindhoven?
Deze zou in september klaar zijn.
Sinds een aantal dagen is de ontvangst van bouquet 4 (k 56) zeer slecht, vrijwel onmogelijk.
Gek genoeg zie ik op mijn spectrum analyser een keurig signaal.
Ik vermoed echter dat ik last van storing heb van de zenders Oss of DenBosch, die vanuit mijn lokatie achter de zender Eindhoven liggen en ook op k56 zitten.
Ik woon recht onder Eindhoven, heel dicht bij de grens en gebruik een verikale yagi.
Is 20 november geworden, als je het tenminste over die mast in Eindhoven west hebt. Die moet namelijk ook Veldhoven gaan dekken, en als je daar een postcodecheck doet komt 20 november tevoorschijn :)

Nog even geduld dus denk ik.

:)

Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

quote:
Mars18 schreef op zondag 09 september 2007 @ 15:19:
[...]

Comedy Central is goed voor southpark, bij planet prime klopt er nog veel meer niet aan het uitzendschema, staat er dat blauw blauw komt om 0.00 zaterdag avond, komt het helemaal niet, en met die gids geeft die aan wat voor programma er is , maar die is er helemaal niet
Dan kunnen ze Planet Prime er wat mij betreft ook afkieperen. Zelfs al was het Film1 gratis en voor nop: als de uitzendtijden uit de gids/EPG niet kloppen met wat er op de buis te zien is, dan heb je er gewoon he-le-maal niks aan.

Anders kieperen ze Planet Prime en AT5 (buiten de randstad) eraf, en de bitrate voor de andere zenders omhoog, lijkt me een prima deal, scheelt alleen maar geld aan kosten voor rechten. :P

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 09-09-2007 19:43 (3%)

Einstein had gelijk!
Reg. datum: 20 januari 2002

Dit is maar half het juiste topic, maar ik vraag het toch maar: hoe is de beeldkwaliteit van DVB-C vergeleken met die van Digitenne? Lijkt me eventueel interessant om daar eens naar te kijken :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

HTC TYTN/Carcomm cradle/CARK7W
Reg. datum: 01 november 2006

Zijn er mensen met ervaringen met digitenne in Maastricht of de Belgische grensstreek? Ik woon in Bilzen in België, op ca. 10 km van de DVB-T zendmast in Maastricht.
Omdat in België geen mogelijkheid bestaat om de Nederlandse commerciële zenders ten ontvangen (behalve met een schotel), heb ik enige weken geleden digitenne van KPN uitgeprobeerd. Helaas zonder bevredigend resultaat. Bij KPN kon men mij alleen vertellen dat de werking van digitenne in het buitenland niet gegarandeerd wordt, maar dat in principe in een ruime straal rond Maastricht probleemloze ontvangst zou moeten zijn.
Nu zie ik bij de postcodecheck op de KPN-website dat er in het westelijk deel van Maastricht geen ontvangst mogelijk is, in het oostelijk deel wel.
Komt dit wellicht door de stand van de zendmast? Wellicht is deze op het oosten gericht en betekent het dat gebieden ten westen van de mast (dus ook waar ik woon) niet bediend worden?

Hier vanavond ook maar eens zo'n pakketje gehaald op de koopzondag. Kreeg 't zo mee.. Nou ben ik zelf niet zo'n voetbal-fan en het enige wat die KPN-dodo me kon aanbieden was 'Voetbal d'rbij?', ik dus 'eh, nou nee', maar geen WOORD over Planet Prime [pottedorrie]..

Ook mis ik BBC1,2, [da's wel minder, ben er behoorlijk aan gewend geraakt], NGC niet meer [boehoe] en Comedy Central [ook al klagen mensen hier steen en been over dat ze dat niet missen; vast voetbal/pron-fans :)] ...

Nu wilde ik ook wel NL-4 voor uitzending gemist enzo. Begon die KPN-dodo over 'ja, dan moet je internet+bellen+tv hebben' .. Nou WALG ik van VOiP, en zeker van KPN. Waar je dan 9,95 p.mnd voor moet dokken, ipv de 6,95 nu.

Een zenderuitbreiding zou fijn zijn, zeker als ik hier lees dat AT5 er binnen 3,5 week uitgegooid wordt [maar waar ze wel stellig reclame voor blijven maken] .. Desnoods per kanaal een miniem bedrag met een 'test-periode' per zender. Digitaal kan ALLES, nou, DOE er dan ook wat mee, want nu lijkt het op de regulier kabelboer-aanbiedings-pakketjes zonder de Turkse, Spaanse, Franse en Duitse meuk.

Ontvangst is hier in mijn regio verder prima. Eerste poging zag dat dingetje 0,0 .. na antenne omgedraaid te hebben kreeg ik 'volle bak' aan zenders, nadat ik ipv op 'snel zoeken' de zenderzoekfunctie op 'automatisch' had ingesteld.
Tijdsinstelling was beetje vreemd, ook al stond ie netjes ingesteld op automatisch, bleef ie de +1gmt pakken, terwijl we toch in +2gmt zitten op het moment.

Settopboxie heb ik dus wel, ik mis alleen de NL4, BBCs [prime en world wel], NGC, Comedy Central, Net5, en nog wat. De laatste paar niet extreem belangrijk, maar na al die PR voor NL4 verwacht je toch wel dat JUIST KPN dat in zijn pakketje opneemt. [Ja, bij de 9,95 met voip volgens die dodo... beetje vreemd dus]

Kan er dan ook met een andere smartcard in huidige decoder de zenderhoeveelheid worden uitgebreid ?

Nou ja, ik heb nog een weekie of 3,5 om het uit te testen, precies tot 't moment dat AT5 eraf geknalt zou worden en er iets{?!] anders voor in de plaats komt. Tot die tijd maar eens met KPN aan de babbel raken ivm de KPN-dodo uit de primafoonwinkel, om na te gaan hoe dat zit met zenderuitbreiding etc..

Reg. datum: 04 september 2006

Het is zo dat de bandbreedte die KPN mag gebruiken binnen Nederland beperkt is voor Digitenne. Dus Digitaal kan niet alles. Het huidige pakket neemt deze volledige breedte min of meer in. Dus echt zender erbij hoef je niet te verwachten, en naast de optionele "voetbal erbij" zijn er geen extra pakketten.

Het Interactieve pakket van 9,95 is volgens mij ook zonder VOIP te krijgen maar wel alleen met ADSL van KPN, daar heb je meer zenders en beter kwaliteit en meer opties en uitzendig gemist etc.

Digitenne is het mooie goedkope alternatief voor analoge kabel, geen interactiviteit en beperkt zender aanbod, en interactieve tv is het goedkope alternatief voor digitale kabel.
Simpe ;)

En waarom WALG je van VOIP? Ik gebuik het nu al een paar jaar, en inmiddels ok mijn moeder al weer vele maanden zonder klachten.

Reg. datum: 16 november 2006

quote:
PipoFiasco schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:51:
Zijn er mensen met ervaringen met digitenne in Maastricht of de Belgische grensstreek? Ik woon in Bilzen in België, op ca. 10 km van de DVB-T zendmast in Maastricht.
Omdat in België geen mogelijkheid bestaat om de Nederlandse commerciële zenders ten ontvangen (behalve met een schotel), heb ik enige weken geleden digitenne van KPN uitgeprobeerd. Helaas zonder bevredigend resultaat. Bij KPN kon men mij alleen vertellen dat de werking van digitenne in het buitenland niet gegarandeerd wordt, maar dat in principe in een ruime straal rond Maastricht probleemloze ontvangst zou moeten zijn.
Nu zie ik bij de postcodecheck op de KPN-website dat er in het westelijk deel van Maastricht geen ontvangst mogelijk is, in het oostelijk deel wel.
Komt dit wellicht door de stand van de zendmast? Wellicht is deze op het oosten gericht en betekent het dat gebieden ten westen van de mast (dus ook waar ik woon) niet bediend worden?
Ik denk dat het te maken heeft met de schaduwwerking van gebouwen of heuvels ofzo. Maastricht ligt in de Maas vallei, laag dus, sommige delen liggen iets hoger (in het oosten richting plateau van Margraten). Ikzelf woon tussen Maatricht en Heerlen in en ik kan Genk en Luik ontvangen !!!. Ook Heerlen, maar Maastricht niet. Dat komt omdat ik op een heuveltje zit en Maastricht laag. (en met laag vermogen dacht ik) Hoe hoger je antenne hoe meer kans. Je zou eigenlijk direct zicht moeten hebben op de antenne-mast. Als er iets tussen zit dan krijg je schaduwwerking. Of je moet via reflecties iets kunnen ontvangen. Een ouderwetse hoge richtantenne op een mast bovenop het dak. (of een KPN buitenantenne let op het pijltje die moet naar de zender wijzen.) Bilzen ligt laag he ? Jammer. Heerlen geprobeerd ? Heerlen zou in Maastricht te ontvangen zijn qua afstand, maar wegens de lage ligging niet: daarom hebben ze er een zwak hulpzendertje bijgezet denk ik. Die KPN-er dacht zeker dat Maastricht op het vlakke Hollandse land lag met zijn advies. Niet alleen de straal om de antenne is het belangrijkste !!!

Jan D wijzigde dit bericht 10-09-2007 00:12 (7%)

Reg. datum: 04 september 2006

quote:
Sorcerer8472 schreef op zondag 09 september 2007 @ 19:45:
Dit is maar half het juiste topic, maar ik vraag het toch maar: hoe is de beeldkwaliteit van DVB-C vergeleken met die van Digitenne? Lijkt me eventueel interessant om daar eens naar te kijken :)
DVB-C wint.

simpel ;)

Maar DVB-T is veel goedkoper en zeker acceptabel, binnen de KPN wereld moet je DVB-C vergelijken met IPTV, en dan is het niet zo makkelijk meer aanwijzen wie wint, ik vind IPTV, maar het is erg close, en dan het KPN het prijsvoordeel in zijn zak ;)

Reg. datum: 13 augustus 2002

quote:
W3ird_N3rd schreef op zondag 09 september 2007 @ 01:25:
[...]

Naar mijn mening zuigt Comedy Central hard kont en het kost alleen maar geld waardoor je weer prijsverhogingen zou krijgen. Van mij dus hulde dat KPN het niet in het pakket opneemt. _/-\o_

Wat moet je ook met een zender waarvan de uitzendtijden nooit kloppen? Een tijdje terug heb ik meerdere weken achter elkaar pogingen gedaan om ernaar te kijken en keer op keer miste ik de programma's die ik wou zien (en dan schakelde ik ruim op tijd in). Dat vind ik geen leuke geintjes, voor die troep heb ik geen cent over.

Moet je eens op de satelliet komen kijken. Bij Canal Digitaal hebben we onlangs "Body in Balance" erbij gekregen in het familiepakket. Iedereen kwaad omdat het een vage Duitse kwakzalver-zender is waar geen hond op zit te wachten, maar straks weer wel een goed excuus om de prijs te verhogen. Er zijn een hoop zenders die we graag willen hebben maar juist op deze zit niemand te wachten. En out of the blue hebben we 'm nu. Je leest het goed, wij zijn kwaad omdat we er iets bijkrijgen!

Dan liever KPN, er missen misschien een aantal dingen, maar door het pakket klein te houden kan de prijs ook lekker laag blijven.

En AT5, ach, dat kost geen cent en dat zit toevallig al in de stream.. Dat zal KPN niet bewust in heel NL verspreiden maar zolang er geen goed alternatief voor de avonduren is wat ook weinig geld kost begrijp ik deze keuze van KPN heel goed.

Misschien een idee voor KPN om voor ieder frequentiegebied* de meest bekende/best bekeken lokale zender op te nemen.

* Frequentiegebied: zenders in Almere, Alphen aan de Rijn, Amersfoort, Amsterdam, Delft, Den Haag, Gorinchem, Gouda, Haarlem, Hilversum, Krimpen aan den IJssel, Lopik, Maarssen, Naaldwijk, Oegstgeest, Rotterdam, Scheveningen, Sliedrecht, Utrecht, Vlaardingen en Wormer. Al deze plaatsen gebruiken dezelfde frequentie (kanaal 24) wat het vrijwel onmogelijk maakt AT5 op één van deze plaatsen te verwijderen. Het zou bijvoorbeeld wel mogelijk zijn in Breda (kanaal 32) AT5 om te ruilen voor een andere zender. Het gevolg is dan wel dat Goes dezelfde zender krijgt.

Snap je dat dit een beetje ingewikkeld is.. Als Goes en Breda nu Comedy Central zouden krijgen staat heel de randstad op z'n kop omdat die het niet krijgen, en leg dit maar eens uit aan je klanten..

Naar mijn mening moeten de lokale zenders gewoon een eigen frequentie krijgen, in de stad waar ze voor uitzenden, en dan met een halve kilowatt ofzo, met QAM16 (of QPSK) en een code rate van 1/2. Op die frequentie hoeft toch maar één TV-zender (en wellicht 1 radio), en ondanks het lage vermogen is je bereik met de soepele instellingen goed zat. Ik meen dat de OLON hier ook naartoe wil, maar ik moet het nog zien gebeuren, tis nogal kostbaar.
Wat interesseert mij de lokale zender van Dordrecht... het is eigenlijk wel een goede vervanger voor Comedy Central, je kan er evengoed om lachen. Echt nog 5 minuten ben je die kromme presentators meer dan beu.

Nee lokale zenders zijn pure geldverspilling, ik ben benieuwd naar de kijkdichtheid van die meuk.

En dan dat AT5... je zei dat anders met comedy central ze een uitgebreider pakket krijgen. Nee, bij UPC komt het na Nicklodeon (ComCen) en wordt dus op dezelfde bandbreedte uitgezonden kost dus niks meer.

Reg. datum: 13 augustus 2002

quote:
W3ird_N3rd schreef op zondag 09 september 2007 @ 19:43:
[...]

Dan kunnen ze Planet Prime er wat mij betreft ook afkieperen. Zelfs al was het Film1 gratis en voor nop: als de uitzendtijden uit de gids/EPG niet kloppen met wat er op de buis te zien is, dan heb je er gewoon he-le-maal niks aan.

Anders kieperen ze Planet Prime en AT5 (buiten de randstad) eraf, en de bitrate voor de andere zenders omhoog, lijkt me een prima deal, scheelt alleen maar geld aan kosten voor rechten. :P
Jouw redenatie is dat zenders eraf gekieperd moeten worden omdat de tv-gids niet klopt? _O-

En ook al zou het niet kloppen, bij bijv. Comedy Central heb je in elke reclamebreak wel een uitzendoverzicht wat ze de komende 6 uur uitzenden. En anders is er altijd nog de website van de bepaalde zender.

Reg. datum: 15 april 2005

quote:
MaCe1337 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:05:
[...]

Die zijn alleen te ontvangen in respectievelijk Limburg en Friesland.
Als je alle regionalen wilt, dan moet je dus of digitale TV via de kabel nemen, of via de schotel.
Let op: Als je schotel wilt, dan moet je nu een kop hebben die op zowel 19,2o en 23,5o Oost kan, de regionalen zitten nl. op Astra 3 en de gewone zitten op Astra 1.
In het extreemste geval kan je de meeste regionalen ook nog streaming ontvangen via internet.

2,00 m. + begane grond

Volgens mij staat aan het begin van dit topic
quote:
Berichten in de trant van "jammer dat de BBC's er niet bij zitten" zijn echter niet gewenst. Dat deze zenders er niet bij zitten is bekend, dat dat jammer is ook, en het voegt weinig toe aan het topic. Houdt het dus leuk, maar ook nuttig.
Ik vind de discussie over het uitbreiding en/of vervanging van zenders waar maar een beprekte groep naar kijkt een oninteressante discussie hier (Ik wil graag ESPN/ABC voor Amerikaans autoracen). Wil je veel zenders dan moet je DVB-C of DVB-S nemen. Digitenne beperkt zich tot +/- 24 kanalen en dat is méééér dan genoeg voor de prijs van nog geen 7 euro in de maand. En vergeet niet de voordelen van overal tv kunnen kijken, op de boot, vakantieadres, op de zolder, in de kelder, in de badkamer... Nog even en je krijgt B) !!!

giant2000 wijzigde dit bericht 10-09-2007 09:56 (32%)

2,00 m. + begane grond

Reg. datum: 22 januari 2004

quote:
MACKerMD schreef op zondag 09 september 2007 @ 23:28:
Ontvangst is hier in mijn regio verder prima. Eerste poging zag dat dingetje 0,0 .. na antenne omgedraaid te hebben kreeg ik 'volle bak' aan zenders, nadat ik ipv op 'snel zoeken' de zenderzoekfunctie op 'automatisch' had ingesteld.
De pijl boven op de antenne dient naar een raam en/of de zendmast gericht te worden.
quote:
Settopboxie heb ik dus wel, ik mis alleen de NL4, BBCs [prime en world wel], NGC, Comedy Central, Net5, en nog wat.
KPN adverteert niet met deze zenders. Het is dus bekend dat deze zenders niet in het pakket zitten.
quote:
Kan er dan ook met een andere smartcard in huidige decoder de zenderhoeveelheid worden uitgebreid?
Nee. Het is op dit moment alleen mogelijk het extra voetbalkanaal te nemen. Het tweede kanaal wordt dan gebruikt voor Planet Prime.

Whereas Europeans generally pronounce my name the right way ('Nick-louse Veert'), Americans invariably mangle it into 'Nickel's Worth.' This is to say that Europeans call me by name, but Americans call me by value - Niklaus Wirth

Paco is de kreet!
Reg. datum: 15 oktober 2001

Net5 zit wel in het pakket hor ;) Je zult wel een andere zender bedoelen.
quote:

Settopboxie heb ik dus wel, ik mis alleen de NL4, BBCs [prime en world wel], NGC, Comedy Central, Net5, en nog wat. De laatste paar niet extreem belangrijk, maar na al die PR voor NL4 verwacht je toch wel dat JUIST KPN dat in zijn pakketje opneemt. [Ja, bij de 9,95 met voip volgens die dodo... beetje vreemd dus]

swing it baby
Reg. datum: 11 december 2003

quote:
The_Cure schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 20:26:
Wat ik nog steeds jammer vind is dat Comedy Central niet wordt uitgezonden!

Ik woon in Dordrecht en wat kan mij AT5/Amsterdam interesseren...

Met Comedy Central vind ik dat NL echt wel een kwaliteitszender erbij heeft gekregen (goede series), maar bij KPN hebben ze er zeker nog nooit over gehoord.
Ja, klopt. Echt enorm zot. Wat kan de rest van Nederland boeien wat er in Amsterdam gebeurt? Als het belangrijk is wordt het wel op het journaal uitgezonden toch?

Ik begrijp echt niet waarom KPN ervoor gekozen heeft om AT5 door heel Nederland uit te zenden.

Over de kwaliteit bij mij: ik woon ongeveer 15 km van de zendmast (dat is dus erg dichtbij gezien het feit dat er maar 'een paar' tv masten door Nederland staan). Signaal is desondanks redelijk. Zelfs wanneer ik de binnenontvanger richt naar de mast en voor het raam hou, dan nog is het signaal te zwak om fatsoenlijk MTV of TMF te kijken. Sommige zenders zijn dan wel steady, andere vallen weg of blijven tijdelijk hangen.

mr. TCB wijzigde dit bericht 10-09-2007 10:43 (23%)

I'm just taking care of business

Reg. datum: 11 april 2004

quote:
Icelus schreef op maandag 10 september 2007 @ 10:02:
De pijl boven op de antenne dient naar een raam en/of de zendmast gericht te worden.
Mmm, goed dat je het zegt. Dit was me nooit zo opgevallen eigenlijk, en ik had de antenne dus 90 graden gedraaid staan. Overigens was toen het beeld ook prima.

grun

quote:
giant2000 schreef op maandag 10 september 2007 @ 09:50:
Volgens mij staat aan het begin van dit topic
[...]
Ik vind de discussie over het uitbreiding en/of vervanging van zenders waar maar een beprekte groep naar kijkt een oninteressante discussie hier
En wie heeft het laatste woord...

2,00 m. + begane grond

Reg. datum: 27 december 2005

quote:
Hoe weet je waar de zendmast staat, is er ergens een kaartje (Googe Maps) ofzo?

Zit nu nog in de gratis test periode maar merk dat het geluid af en toe niet synchroon loopt met het beeld. Las ook dat er meer mensen met dit probleem waren.
Wordt dat opgelost? Of blijf je daar af en toe last van houden.

Reg. datum: 07 januari 2007

quote:
Bl44t44p schreef op zondag 09 september 2007 @ 17:46:
[...]
Is 20 november geworden, als je het tenminste over die mast in Eindhoven west hebt. Die moet namelijk ook Veldhoven gaan dekken, en als je daar een postcodecheck doet komt 20 november tevoorschijn :)

Nog even geduld dus denk ik.
Bedankt! Die bedoel ik inderdaad. Ik zit in het middelgroene gedeelte op het plaatje van de postkode check, dat staat voor invulling in het derde kwartaal. Dat is dus kennelijk vertraagd en klopt dus niet.
Ik krijg bij mij als uitkomst dat geen ontvangst mogelijk is maar er wordt geen datum gegeven.(op http://www.kpn.com/web/show/id=76714 ). Waar krijg jij een datum?
Het vreemde is dat ontvangst op alle kanalen prima is, hoge veldsterkte (yagi) en hoge kwaliteit, behalve K56.

was Bl44t44p
Reg. datum: 18 februari 2003

quote:
bitli schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:13:
[...]

Bedankt! Die bedoel ik inderdaad. Ik zit in het middelgroene gedeelte op het plaatje van de postkode check, dat staat voor invulling in het derde kwartaal. Dat is dus kennelijk vertraagd en klopt dus niet.
Ik krijg bij mij als uitkomst dat geen ontvangst mogelijk is maar er wordt geen datum gegeven.(op http://www.kpn.com/web/show/id=76714 ). Waar krijg jij een datum?
Het vreemde is dat ontvangst op alle kanalen prima is, hoge veldsterkte (yagi) en hoge kwaliteit, behalve K56.
Dat is nou precies de reden waarom je ook vooral niet teveel waarde moet hechten aan de postcodecheck. Die datum krijg je bij sommige postcodes in Veldhoven (of Eindhoven-west ofzo)...

Ik denk dus gewoon dat je ontvangst nog beter wordt de komende maanden, maar pin me er niet op vast ;)

:)

Reg. datum: 24 september 2006

quote:
Hier vanavond ook maar eens zo'n pakketje gehaald op de koopzondag. Kreeg 't zo mee.. Nou ben ik zelf niet zo'n voetbal-fan en het enige wat die KPN-dodo me kon aanbieden was 'Voetbal d'rbij?', ik dus 'eh, nou nee', maar geen WOORD over Planet Prime [pottedorrie]..

Ook mis ik BBC1,2, [da's wel minder, ben er behoorlijk aan gewend geraakt], NGC niet meer [boehoe] en Comedy Central [ook al klagen mensen hier steen en been over dat ze dat niet missen; vast voetbal/pron-fans :)] ...

Nu wilde ik ook wel NL-4 voor uitzending gemist enzo. Begon die KPN-dodo over 'ja, dan moet je internet+bellen+tv hebben' .. Nou WALG ik van VOiP, en zeker van KPN. Waar je dan 9,95 p.mnd voor moet dokken, ipv de 6,95 nu.

Een zenderuitbreiding zou fijn zijn, zeker als ik hier lees dat AT5 er binnen 3,5 week uitgegooid wordt [maar waar ze wel stellig reclame voor blijven maken] .. Desnoods per kanaal een miniem bedrag met een 'test-periode' per zender. Digitaal kan ALLES, nou, DOE er dan ook wat mee, want nu lijkt het op de regulier kabelboer-aanbiedings-pakketjes zonder de Turkse, Spaanse, Franse en Duitse meuk.

Tijdsinstelling was beetje vreemd, ook al stond ie netjes ingesteld op automatisch, bleef ie de +1gmt pakken, terwijl we toch in +2gmt zitten op het moment.

Kan er dan ook met een andere smartcard in huidige decoder de zenderhoeveelheid worden uitgebreid ?

Nou ja, ik heb nog een weekie of 3,5 om het uit te testen, precies tot 't moment dat AT5 eraf geknalt zou worden en er iets{?!] anders voor in de plaats komt. Tot die tijd maar eens met KPN aan de babbel raken ivm de KPN-dodo uit de primafoonwinkel, om na te gaan hoe dat zit met zenderuitbreiding etc..
Jij verdiept je totaal niet in de achtergronden van DVB-T/Digitenne (gezien je beweringen hierboven) en dan durf jij het te hebben over een KPN-dodo? Lees eens eerst de voorgaande tpoics door voordat je met deze onzin aankomt, alsjeblieft. Je lijkt wel een troll.

Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

quote:
The_Cure schreef op maandag 10 september 2007 @ 01:18:
[...]

Wat interesseert mij de lokale zender van Dordrecht...
Daar woon je! Jij persoonlijk hebt er misschien niets mee, maar er zijn ook nog mensen die de lokale zender juist heel erg belangrijk vinden. Genoeg mensen die heel Digitenne niet hoeven door het gebrek aan de lokale zender.
quote:
En dan dat AT5... je zei dat anders met comedy central ze een uitgebreider pakket krijgen. Nee, bij UPC komt het na Nicklodeon (ComCen) en wordt dus op dezelfde bandbreedte uitgezonden kost dus niks meer.
Het kost geld aan rechten en maakt Digitenne dus alleen maar duurder.
quote:
Jouw redenatie is dat zenders eraf gekieperd moeten worden omdat de tv-gids niet klopt? _O-
Ja. Wat moet je met een zender als je niet weet wat er komt?
quote:
En ook al zou het niet kloppen, bij bijv. Comedy Central heb je in elke reclamebreak wel een uitzendoverzicht wat ze de komende 6 uur uitzenden. En anders is er altijd nog de website van de bepaalde zender.
Dat was dus het probleem, de TV-gids klopte niet, de website klopte niet, de EPG klopte niet, er klopte gewoon helemaal niks. Dat zijn voor een professionele TV-zender geen leuke grappen.
Reg. datum: 21 juli 2006

quote:
pjeutr schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:21:
[...]

Hier een lijstje met de in gebruik zijnde zenders,
http://home.planet.nl/~pl...dvbt/digitenne-kpntv.html

Reg. datum: 25 februari 2007

quote:
pjeutr schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:21:
[...]

Zit nu nog in de gratis test periode maar merk dat het geluid af en toe niet synchroon loopt met het beeld. Las ook dat er meer mensen met dit probleem waren.
Wordt dat opgelost? Of blijf je daar af en toe last van houden.
Ik zag laatst een Google Earth file met alle DVBT stations. heb even gezocht: Hier staat die http://www.sat4all.com/fo...p;an=0&page=0#1417660

In dit forum worden ook problemen gemeld met het niet synchroon lopen van beeld en geluid trouwens zie ik.

16x16 wijzigde dit bericht 11-09-2007 07:49 (8%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: