Hoofdcategorieën
Topicacties

Het grote Digitenne topic deel 4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Einstein had gelijk!
Reg. datum: 20 januari 2002

quote:
Moet wel erbij zeggen dat het een lcd-tv is die niet al te klein is (dat helpt ook al niet :P) ...

Ik neem aan dat de ontvangstkwaliteit verder niet veel uitmaakt (die is trouwens al erg goed).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Reg. datum: 19 september 2006

Kreeg net zo brief weer van KPN. overzicht van de kosten, opeens aansluitkosten 30 euro. wat een vage zooi is het daar toch.

En dat voetbal er niet bij zit, ik bellen ja dat kan niet beide tegelijk besteld worden 8)7

Mars18 wijzigde dit bericht 04-09-2007 14:15 (27%)

Ik speel nu op de PS 3: FIFA 2008, Call of Duty 4, NBA 2K8, Resistance, Motorstorm / Xbox 360: Project Gotham Racing 4, PES 2008, FIFA 08, Halo 3, Forza Motorsport 2, NFS Most Wanted

Just loving my life ....
Reg. datum: 07 maart 2002

Gisteren pakketje gekregen van KPN met Digitenne. Dit is voor mijn Samsung plasma tv (PS42C6H). Ik vind de beeldkwaliteit erg triest, sterker nog het analoge signaal van multikabel is nog beter ook!. Heeft iemand hier ook ervaringen mee? Ga het maar terugsturen dat digitenne want het beeld gaat niet vloeiend. :'(

SmooooTey SysTem: Core Duo 6400 @ 3 GHZ!! | 2x 160gb Maxtorrr | Asus P5B | Kingston 2GB DDR2 533mhz | Asus Geforce 7600 GT @ 602/1620mhz | Panasonic SC-HT870 1000W RMS BLASTER.

Just loving my life ....

quote:
TweaKah_Freak schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 16:43:
Gisteren pakketje gekregen van KPN met Digitenne. Dit is voor mijn Samsung plasma tv (PS42C6H). Ik vind de beeldkwaliteit erg triest, sterker nog het analoge signaal van multikabel is nog beter ook!. Heeft iemand hier ook ervaringen mee? Ga het maar terugsturen dat digitenne want het beeld gaat niet vloeiend. :'(

SmooooTey SysTem: Core Duo 6400 @ 3 GHZ!! | 2x 160gb Maxtorrr | Asus P5B | Kingston 2GB DDR2 533mhz | Asus Geforce 7600 GT @ 602/1620mhz | Panasonic SC-HT870 1000W RMS BLASTER.

in 10 minuten geen reactie ;)

Ik speel nu op de PS 3: FIFA 2008, Call of Duty 4, NBA 2K8, Resistance, Motorstorm / Xbox 360: Project Gotham Racing 4, PES 2008, FIFA 08, Halo 3, Forza Motorsport 2, NFS Most Wanted

Reg. datum: 04 september 2006

quote:
TweaKah_Freak schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 16:43:
Je kan ook proberen of het beter kan, door beter je antenne te plaatsen e.d.
Niet vloeiend beeld valt niet onder de standaard eigenschap van Digitenne, dus probeer je probleem op te lossen.
Zorg dat het kabeltje van de antenne niet langs sterke signaaldragers loopt (scart of stroom), zet hem hoog zi gericht mogelijk naar de mast. Scan eens opnieuw
etc

quote:
The_Cure schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 12:50:
Ik ben tot nu toe alleen maar zilveren tuners tegengekomen.

Iemand een tip voor een goede zwarte tuner? Alles is bij mij namelijk zwart (tv/dvd/versterker/cd) en vind het geen gezicht om daar een zilver kastje tussen te zetten.

Iemand een idee?
Zilveren apperatuur kopen ;) :p

Ik heb alles mooi zilver, behalve kan ik bij mijn Mine alleen een witte doos krijgen, en bij UPC alles zwart geloof ik.
Tja, design blijft ondergeschikt vind men.

Lol, vandaag kwam zo twin tuner binnen die me vader had gekocht. voor zijn tv boven. Dat is een zwart wit tv, me vader is verzamelaar van oude tv en radios.

Maar digitenne werkt er wel goed op hoor. Hij hoeft alleen ned 1 + 2 + 3 en regionale zenders.
Maar beeld was nog erg goed. :)

Reg. datum: 11 januari 2006

Ik overweeg digitenne aan te schaffen. Ik heb zelf een Pioneer harddisk recorder en vraag me af of het Guide+ systeem goed samenwerkt met Digitenne.

Rondneuzend via Google kwam ik zoveel tegenstrijdige (of al dan niet gedateerde) berichten tegen dat ik de bomen niet meer door het bos zie. Vandaar dat ik de vraag hier nu stel om hopelijk een correct september 2007 antwoord te krijgen......

Dus: Wordt het nu wel of niet ondersteund dat via Eurosport de correcte EPG data wordt meegstuurd? Ook las ik dan weer berichten dat het weliswaar zou gaan maar niet comfortabel werkt, je zou handmatig de decoder steeds op Eurosport moeten zetten. Misschien kan iemand me er iets meer over vertellen.

Wilt ook graag gelezen worden

quote:
The_Cure schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 12:50:
Ik ben tot nu toe alleen maar zilveren tuners tegengekomen.

Iemand een tip voor een goede zwarte tuner? Alles is bij mij namelijk zwart (tv/dvd/versterker/cd) en vind het geen gezicht om daar een zilver kastje tussen te zetten.

Iemand een idee?
Als de garantie je niks uitmaakt, en je neemt een kooptuner: overspuiten?

je stinkt onder je 0x01
ik val niet op uiterlijk, ik struikel er alleen over...

quote:
rens100 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 20:29:
Ik overweeg digitenne aan te schaffen. Ik heb zelf een Pioneer harddisk recorder en vraag me af of het Guide+ systeem goed samenwerkt met Digitenne.

...

Dus: Wordt het nu wel of niet ondersteund dat via Eurosport de correcte EPG data wordt meegstuurd? Ook las ik dan weer berichten dat het weliswaar zou gaan maar niet comfortabel werkt, je zou handmatig de decoder steeds op Eurosport moeten zetten. Misschien kan iemand me er iets meer over vertellen.
Nee.
Het heeft zijn eigen guide die prima werkt. En dan heb je Guide+ toch niet meer nodig. Als eht koste wat eht koste moet dien je dit aan te slauiten via de coax uit en inderdaad je tuner steeds op eurosport te laten staan, erg onhandig.
Wil je perfecte integratie van digitenne met harddisk recorders, koop een hardisk recorder met digitenne geintegreerd, niet een harddisk recorder met analoge kabel geintegreerd.

Zo logisch en simpel is het, het is natuurlijk alleen jammer dat iedereen eerst alles al heeft voor die oude analoge spullen...

Live sound engineer

Kan de standaard binnen antenne die bij de Topfield zit ook los op de USB Tuner? Die antenne is namelijk echt gaar...aanraken of bijrichten resulteerd in een enorme rotzooi op mn beeld en blok signaal. Anders toch maar de buitenantenne!

Morgen ff slijmen bij de Primafoon winkel, want zo kan het natuurlijk niet...

USB Tuner werkt prima en het beeld is (indien de antenne goed staat) prima! Wel is de USB Tuner SLOOM!

edit:
Ik heb mn antwoord al gevonden in het Digitenne met Anysee E30 USB topic

Stinger666 wijzigde dit bericht 05-09-2007 02:54 (23%)

Centurion 5, OCZ Modsteam 520W, M2N-32-SLI Deluxe, AMD Athlon 64 6000+ X2, Zalman 9500AM2, 4x 1GB DDR2 800 Geil Ultra, Asus 8800GTS 640MB, WD 250 GB 16MB, WD 200GB 8MB, Club 3D Theatron Agrippa 7.1, Klipsch Promedia 5.1, Dell 30" 3007WFP-HC

Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

Volgens mij kan de USB tuner van Digitenne gewoon 5V leveren voor de binnenantenne.. Maar PC tuners zijn sowieso meestal iets minder gevoelig dan standalone tuners.
Just loving my life ....

quote:
Kaoh schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 19:54:
[...]

Je kan ook proberen of het beter kan, door beter je antenne te plaatsen e.d.
Niet vloeiend beeld valt niet onder de standaard eigenschap van Digitenne, dus probeer je probleem op te lossen.
Zorg dat het kabeltje van de antenne niet langs sterke signaaldragers loopt (scart of stroom), zet hem hoog zi gericht mogelijk naar de mast. Scan eens opnieuw
etc
Ja dus geprobeerd maar het beeld blijft gewoon bagger. Het analoge signaal is gewoon beter dan digitenne. Klinkt gek maar toch is het zo. Het beeld is gewoon natuurlijker en zachter. Misschien heeft het te maken omdat ik plasma heb?? Las ook ergens dat niet alle digitale ontvangers geschikt zijn voor plasma??

A young loner on a crusade..
Reg. datum: 03 november 2002

Zo.... eindelijk wat ervaringen met Digitenne opgedaan :)

Een vriend van me had van de MediaMarkt aanbieding (Samsung LCD + jaar gratis digitenne) gebruik gemaakt en ik mocht `m ophalen :P

Meteen de kwaliteit van die tuner gecheckt.... en dat viel mij wel wat tegen :|
Echter, vervolgens sloot ik voor de gein de meegeleverde KPN-antenne aan op mijn Bravia, en daar was het beeld veel mooier dan met die Samsung tuner.

Het enige verschil was de Samsung tuner/Bravia Tuner..antenne stond op dezelfde plek.
Aan opwaardeertechnieken in de Bravia ligt het niet, want een extern signaal wordt ook 'verbeterd'.

Als KPN slim is, zorgen ze voor betere tuners... nauwelijks artifacts, alleen bij snelbewegende beelden (lage bitrate..). Dat zou de concurrentie met bv UPC Digital of Canal Digitaal enorm verbeteren :)

Michael Knight wijzigde dit bericht 05-09-2007 07:59 (5%)

Zet- en drukfouten voorbehouden.

Reg. datum: 07 augustus 2007

Hebben buiten antenne's minder last van langsrijdende scooters e.d.?

Daarnaast geeft de ene website aan dat zendmast Arnhem in bedrijf is, maar de andere website zegt dat hij nog gepland is. Ook de vorige topics geven geen opheldering, weet iemand hier meer van?

Reg. datum: 15 maart 2001

Is het niet mogelijk zelf een fatsoenlijke buiten antenne te maken? Niet vanwege het geld, maar gewoon uit technische interesse. Vroeger maakten we nog wel eens wifi antenne's uit een pringels doos....

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Einstein had gelijk!
Reg. datum: 20 januari 2002

Michael Knight: let wel op dat je breedbeeld met breedbeeld en niet-breedbeeld met niet-breedbeeld vergelijkt!

Ik blijf erbij: NL1, 2 en 3 zijn redelijk/voldoende te noemen, maar de commerciëlen hebben echt baggerkwaliteit. Goed te zien op een grote lcd-tv.

Gaat de bandbreedte nog toenemen in de toekomst zodat we een hogere kwaliteit kunnen verwachten, of moet ik daarvoor echt DVB-C nemen?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Warhammer <3
Reg. datum: 05 februari 2007

Jullie hebben het steeds over dat een grote (LCD/PLASMA) tv problemen opleverd met digitenne? in de vorm van slechte beeldkwaliteit. Nu vroeg ik me af wat jullie verstaan onder ''slechtbeeldkwaliteit''.
Ik ben namelijk vanplan om zeer binnenkort een nieuwe tv aan te schaffen. Het gaat om een 66'' Samsung LCD televisie. Ik vraag me dus af of dit een veel slechtere kwaliteit op gaat leveren als dat ik nu heb met men oldskool philps 40cm beeldbuis...

FF voor de duidelijkheid ik heb al digitenne.

66´´ dit moet natuurlijk 66 cm zijn :&gt;

Henk3 wijzigde dit bericht 05-09-2007 18:36 (4%)

Amdx2 4200+ || 2 Asus 7900 gt Sli || 2 gig Kingston 3200c2 || MSI K8N Daimond SLI || Antec 182

Reg. datum: 15 juli 2007

quote:
rushvwbus schreef op maandag 03 september 2007 @ 23:40:
[...]

Ik had zelf een single tuner en een Topfield PVR 160 besteld en ik moest 140 euro betalen. De korting van 89 euro krijg je dus meteen.
Is de Topfield dan in prijs verlaagd? Je zou zonder korting dan uitkomen op 229 euro, terwijl de prijs op de site en in de winkel los 279 euro is?

Digitenne tuners te koop! Singletuner Cash&Carry pakketten (nieuw, ongebruikt en geheel compleet in doos) voor 70 euro, 2 stuks voor 130 euro. Interesse, stuur een mail naar digitennerotterdam@hotmail.com

Marcel
Reg. datum: 08 september 2003

quote:
Henk3 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:57:
Jullie hebben het steeds over dat een grote (LCD/PLASMA) tv problemen opleverd met digitenne? in de vorm van slechte beeldkwaliteit. Nu vroeg ik me af wat jullie verstaan onder ''slechtbeeldkwaliteit''.
Ik ben namelijk vanplan om zeer binnenkort een nieuwe tv aan te schaffen. Het gaat om een 66'' Samsung LCD televisie. Ik vraag me dus af of dit een veel slechtere kwaliteit op gaat leveren als dat ik nu heb met men oldskool philps 40cm beeldbuis...

FF voor de duidelijkheid ik heb al digitenne.
Bedoel je echt 66"??? want dat is 167 CM.. dat is HUGE!!!

Ik heb van de week een 100 CM scherm gekocht en zit er op 4,5 meter vanaf, maar vind het beeld goed te doen, tuurlijk zie je soms wel eens wat artifacts, maar niet storend. Ik ben echter geen TV freak, als je een audio en video gek bent is Digitenne niet geschikt.

Voor gewoon normale mensen wel :)

one man,.. one soul,.. one hart,.. no mercy,.. one vision - inVision

Warhammer <3
Reg. datum: 05 februari 2007

quote:
inVision schreef op woensdag 05 september 2007 @ 18:12:
[...]

Ik heb van de week een 100 CM scherm gekocht en zit er op 4,5 meter vanaf, maar vind het beeld goed te doen, tuurlijk zie je soms wel eens wat artifacts, maar niet storend. Ik ben echter geen TV freak, als je een audio en video gek bent is Digitenne niet geschikt.

Sorry man:p
ik bedoelde natuurlijk 66cm:D

maar toch bedankt voor je antwoord. Het wordt digitenne dus!

Amdx2 4200+ || 2 Asus 7900 gt Sli || 2 gig Kingston 3200c2 || MSI K8N Daimond SLI || Antec 182

Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

quote:
Michael Knight schreef op woensdag 05 september 2007 @ 07:58:
Meteen de kwaliteit van die tuner gecheckt.... en dat viel mij wel wat tegen :|
Echter, vervolgens sloot ik voor de gein de meegeleverde KPN-antenne aan op mijn Bravia, en daar was het beeld veel mooier dan met die Samsung tuner.
Ja, dat heb je met die analoge aansluitingen.. Dat is gewoon ellende. Composiet, S-video, het maakt niet eens veel uit, het is technisch gezien gewoon ruk. In je TV kan het signaal gewoon digitaal blijven. Met een analoge verbinding kan je in principe wel goede kwaliteit bereiken, maar het is veel moeilijker vergeleken met een methode waarbij het signaal digitaal blijft.
quote:
Ganymedus schreef op woensdag 05 september 2007 @ 11:13:
Is het niet mogelijk zelf een fatsoenlijke buiten antenne te maken? Niet vanwege het geld, maar gewoon uit technische interesse. Vroeger maakten we nog wel eens wifi antenne's uit een pringels doos....
Ja hoor: http://www.xs4all.nl/~zappy/logper/
Reg. datum: 13 september 2006

quote:
rushvwbus schreef op maandag 03 september 2007 @ 23:40:
[...]

Ik had zelf een single tuner en een Topfield PVR 160 besteld en ik moest 140 euro betalen. De korting van 89 euro krijg je dus meteen.
Hoeveel moest je enkel voor de Topfield PVR 160 betalen?
Ik vraag me namelijk af of ik er ergens minder dan ¤190 voor hoef te betalen.

Reg. datum: 15 april 2005

quote:
inVision schreef op woensdag 05 september 2007 @ 18:12:
[...]

In de volksmond noemen ze Digitenne inmiddels "low-budget tv kijken". B)

2,00 m. + begane grond

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: