Hoofdcategorieën
Topicacties

Het grote Digitenne topic deel 4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Einstein had gelijk!
Reg. datum: 20 januari 2002

quote:
Icelus schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:27:
Kan iemand het volgende verklaren:

Ik gebruik een Samsung Twin Tuner icm een breedbeeld-TV; dit werkt ok. Stel ik de tuner en TV in op 4:3 dan zet de tuner het breedbeeld om naar letter box-formaat (met de balken boven en onder) zoals zou horen.

Het zichtbare deel is nu echter groter dan hetzelfde beeld in 16:9-mode. De afstand van bijvoorbeeld een logo tot de rand is groter in 4:3-mode dan in 16:9. In 16:9 wordt er een klein deel ‘afgeknipt’.

Hoort dit zo?
Er wordt een stukje boven en onder afgeknipt ja, als je beeldformaat 'gemengd' kiest. Je kunt echter ook 'letterbox' kiezen, dan krijg je zwarte balken links en rechts. Bij Pan&Scan wordt je beeld uitgerekt. Had je ook zelf kunnen uitproberen en zien ... ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Reg. datum: 20 maart 2006

Thanks Bl44t44p!!!

Work Smart - Not Hard
Reg. datum: 13 juli 2006

quote:
giant2000 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 12:38:
[...]

Ja hoor dat kan. Ik heb de antenne op de 1e verdieping van mijn huis met een kleine 30 m kabel ertussen.
Ik heb nu 75% bereik maar kan denk ik wel 90% halen. Hoe is jouw bereik nu je toch 30m kabel ertussen hebt gedaan? Hoe kom je trouwens aan dat kabel?

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

Reg. datum: 15 april 2005

quote:
Dagi schreef op donderdag 20 september 2007 @ 13:55:
[...]

Ik heb nu 75% bereik maar kan denk ik wel 90% halen. Hoe is jouw bereik nu je toch 30m kabel ertussen hebt gedaan? Hoe kom je trouwens aan dat kabel?
Ik had in de woonkamer ook iets van 70% en heb nu nagenoeg 100% (ondanks de negatieve postcodecheck).
Zo'n kabel maak je zelf en is te koop in alle electronicawinkels en bouwmarkten (ze liggen zelfs nog bij de Aldi hier als antenneuitbreidingset), gewoon (coax)antennekabel op lengte en 2 losse stekkertjes.

2,00 m. + begane grond

Ik heb het gisteravond aangesloten, smartcard geactiveerd, en ik had >95% bereik. Echter, kwaliteit was minder dan ik gewend was via @home. Was te verwachten natuurlijk, maar ik ga 't denk ik toch maar niet doen. Ik ga een retourcode aanvragen of zoiets :)

was Bl44t44p
Reg. datum: 18 februari 2003

quote:
Sandrioni schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 08:45:
Ik heb het gisteravond aangesloten, smartcard geactiveerd, en ik had >95% bereik. Echter, kwaliteit was minder dan ik gewend was via @home. Was te verwachten natuurlijk, maar ik ga 't denk ik toch maar niet doen. Ik ga een retourcode aanvragen of zoiets :)
En wat betaal je bij @home?

:)

Reg. datum: 19 september 2006

Dat geluid zo slecht mee loopt met beeld is echt drama. Merk het nu ook gewoon bij Canvas.

Ik speel nu op de PS 3: FIFA 2008, Call of Duty 4, NBA 2K8, Resistance, Motorstorm / Xbox 360: Project Gotham Racing 4, PES 2008, FIFA 08, Halo 3, Forza Motorsport 2, NFS Most Wanted

Einstein had gelijk!
Reg. datum: 20 januari 2002

quote:
Mars18 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 09:15:
Dat geluid zo slecht mee loopt met beeld is echt drama. Merk het nu ook gewoon bij Canvas.
Euh, ik denk dat dat aan je ontvanger ligt...
* Sorcerer8472 bestelt intussen DVB-C en bewaart Digitenne als backup O-)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Bij @Home:

TV: 15,40 euro TV basis (=tevens TV Digitaal)
Internet: 19,95.

Totaal 35 euro.

Alternatief zou zijn:

Digitenne: 6,95
Orange ADSL (geen KPN lijn): na afloop van allerlei proefaanbiedingen: 17,95 + 9,95 (huur koper van KPN). Al met al: bijna 35

Reg. datum: 17 september 2007

Weet iemand hoe je topfield single tuner kunt resetten?

Reg. datum: 08 september 2003

quote:
Sandrioni schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:37:
Bij @Home:

TV: 15,40 euro TV basis (=tevens TV Digitaal)
Internet: 19,95.

Totaal 35 euro.

Alternatief zou zijn:

Digitenne: 6,95
Orange ADSL (geen KPN lijn): na afloop van allerlei proefaanbiedingen: 17,95 + 9,95 (huur koper van KPN). Al met al: bijna 35
je bent voor internet bij orange al klaar voor 13,95 (incl kpn-lijn)

totaal dan : 20,90

penlighted
Reg. datum: 07 november 2002

quote:
AFCA-CBS schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 14:26:
Weet iemand hoe je topfield single tuner kunt resetten?
hebben ze dat niet in de handleiding gezet?
anyways: menu > installatie > fabrieksinstellingen

sig...

Dit is toch een boventitel?
Reg. datum: 03 juni 2005

Als je naar een Primafoon winkel gaat en je neemt Digitenne een week op proef. Krijg je dan direct het pakket mee naar huis?

En is het wijs om meteen een buitenantenne te nemen? Ik woon op het platteland, en dus niet in een dichtbevolkte wijk o.i.d.

Nog niet misschien

Reg. datum: 17 september 2007

quote:
gunhead schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 15:05:
[...]

hebben ze dat niet in de handleiding gezet?
anyways: menu > installatie > fabrieksinstellingen
Ik ben mijn handleiding kwijt :X

Maar het probleem is dat mijn single tuner niet altijd aangaat
Zie een paar post hierboven

Ik helpdesk gebeld zegge ja dan moet u reset en en de stekker er 15 min uitlaten

Maar ik weet nie hoe ik dat ding kan resetten
Ik kan dus niet in een menuofzo komen aangezien hij niet eens aangaat

Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

quote:
dCY schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 14:32:
[...]

je bent voor internet bij orange al klaar voor 13,95 (incl kpn-lijn)

totaal dan : 20,90
Dat klopt niet.

http://www.orange.nl/adsl/tarieven/

Eerste jaar 8,95+5=¤13,95. Daarna 17,95+9,95=¤27,90. Ik blijf normaliter bij zulke dingen ook langer dan een jaar lid dus kijk meestal ook alleen naar definitieve prijs.
quote:
the-edge schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 15:07:
Als je naar een Primafoon winkel gaat en je neemt Digitenne een week op proef. Krijg je dan direct het pakket mee naar huis?

En is het wijs om meteen een buitenantenne te nemen? Ik woon op het platteland, en dus niet in een dichtbevolkte wijk o.i.d.
Op het platteland ben je juist in het voordeel: geen obstakels! Ik was eens bij iemand op het platteland, ver buiten het ontvangstgebied (Steenbergen in NB) had getest met de binnenantenne en had die direct buitengezet, maar had het eigenlijk ook met de binnenantenne binnen moeten proberen, want de ontvangst (van de publieke zenders) was subliem. Zulke percentages had ik nog nooit gezien. De commerciëlen heb ik niet getest (FTA doos) maar die hadden het vast ook gedaan. Goes, Breda, Rotterdam en zelfs kanaal 52 (Alphen aan den Rijn/Naaldwijk/Den Haag) kwam erop binnen. Nu Lopik een nieuwe antenne heeft verwacht ik dat hij ook regio TV Utrecht kan kijken..
Work Smart - Not Hard
Reg. datum: 13 juli 2006

Ik heb tijdelijk een grootbeeld televisie aangesloten aan digitenne en wat mij opvalt is dat er maar 4 zenders zijn die nog aan 4:3 uitzendingen doen. Ik dacht dat breedbeeld uitzendingen nog altijd in de minderheid waren maar dat blijkt inmiddels niet meer zo te zijn :)

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

quote:
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 15:29:
[...]

Dat klopt niet.

http://www.orange.nl/adsl/tarieven/

Eerste jaar 8,95+5=¤13,95. Daarna 17,95+9,95=¤27,90. Ik blijf normaliter bij zulke dingen ook langer dan een jaar lid dus kijk meestal ook alleen naar definitieve prijs.

[...]

Op het platteland ben je juist in het voordeel: geen obstakels! Ik was eens bij iemand op het platteland, ver buiten het ontvangstgebied (Steenbergen in NB) had getest met de binnenantenne en had die direct buitengezet, maar had het eigenlijk ook met de binnenantenne binnen moeten proberen, want de ontvangst (van de publieke zenders) was subliem. Zulke percentages had ik nog nooit gezien. De commerciëlen heb ik niet getest (FTA doos) maar die hadden het vast ook gedaan. Goes, Breda, Rotterdam en zelfs kanaal 52 (Alphen aan den Rijn/Naaldwijk/Den Haag) kwam erop binnen. Nu Lopik een nieuwe antenne heeft verwacht ik dat hij ook regio TV Utrecht kan kijken..
Ben heel benieuwd naar het ontvangst, zal het dan ook posten als ik eenmaal resultaten heb.

Maar 1 vraag is nog onbeantwoord; krijg je het pakket meteen mee als je het besteld in een Primafoon winkel?

Nog niet misschien

Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

quote:
Dagi schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 15:29:
Ik heb tijdelijk een grootbeeld televisie aangesloten aan digitenne en wat mij opvalt is dat er maar 4 zenders zijn die nog aan 4:3 uitzendingen doen. Ik dacht dat breedbeeld uitzendingen nog altijd in de minderheid waren maar dat blijkt inmiddels niet meer zo te zijn :)
De meeste zenders zijn gedeeltelijk over, oude producties worden nog gewoon in 4:3 uitgezonden hoor. Alles wat nieuw is op NED123, RTL4578 en SBS6/Net5/Veronica is wel breedbeeld. Maar b.v. BBC Prime en World zijn nog gewoon 4:3 afaik. Jetix is ook nog 4:3 meen ik.
Reg. datum: 11 april 2004

quote:
the-edge schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 15:07:
Een week? Ik dacht dat de proefperiode een maand was.

En ja, als het pakket op voorraad is, krijg je het meteen mee. Je moet wel de hardware betalen trouwens, na een tijdje krijg je een voucher waarmee je 89,95 euro terug krijgt. Vergeet ook geen legitimatie mee te nemen, dat willen ze beslist noteren.

btw: over die voucher, die heb ik al minstens 9 weken geleden ingestuurd en nog steeds geen geld ontvangen... dat zou toch binnen uiterlijk 6 weken gebeuren? Overigens is er ook nog nooit abonnementsgeld of aansluitkosten afgeboekt van mijn rekening.

grun93 wijzigde dit bericht 21-09-2007 18:17 (4%)

grun

Marcel
Reg. datum: 08 september 2003

quote:
Dagi schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 15:29:
Ik heb twee weken geleden alle Nederlandse zenders welke niet in breedbeeld uitzenden gemaild, of ze dit gaan doen, en wanneer. Heb tot nu toe alleen van Discovery wat terug gehad. Hun antwoord was dat ze er mee bezig waren, maar ze konden nog geen tijd zeggen.

Deze zenderd hebben nog niets van zich laten horen:
-TMF
-MTV
-Private Spice

one man,.. one soul,.. one hart,.. no mercy,.. one vision - inVision

Reg. datum: 22 januari 2004

quote:
Sorcerer8472 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 12:44:
[...]

Er wordt een stukje boven en onder afgeknipt ja, als je beeldformaat 'gemengd' kiest. Je kunt echter ook 'letterbox' kiezen, dan krijg je zwarte balken links en rechts. Bij Pan&Scan wordt je beeld uitgerekt. Had je ook zelf kunnen uitproberen en zien ... ;)
Nee, dit is geloof ik niet wat ik bedoel.

Ontvanger staat op letter boxed.

Een breedbeeld uitzending wordt op een 4:3 TV in letter boxed weergegeven (zoals verwacht). Het zichtbare deel is nu groter dan diezelfde uitzending op een 16:9 TV. Er wordt op een 16:9 een deel van de randen geknipt.

Op een 4:3 TV is de afstand van de rand van een logo op NL123 tot de rand van het scherm groter dan op een 16:9 TV.

Weet niet wat de beste manier is om het te beschrijven ;)

Whereas Europeans generally pronounce my name the right way ('Nick-louse Veert'), Americans invariably mangle it into 'Nickel's Worth.' This is to say that Europeans call me by name, but Americans call me by value - Niklaus Wirth

quote:
grun93 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 18:16:
[...]

Een week? Ik dacht dat de proefperiode een maand was.

En ja, als het pakket op voorraad is, krijg je het meteen mee. Je moet wel de hardware betalen trouwens, na een tijdje krijg je een voucher waarmee je 89,95 euro terug krijgt. Vergeet ook geen legitimatie mee te nemen, dat willen ze beslist noteren.

btw: over die voucher, die heb ik al minstens 9 weken geleden ingestuurd en nog steeds geen geld ontvangen... dat zou toch binnen uiterlijk 6 weken gebeuren? Overigens is er ook nog nooit abonnementsgeld of aansluitkosten afgeboekt van mijn rekening.
Ben net naar de Primafoon winkel geweest, hoefde helemaal NIETS te betalen, kon het zo meenemen..
Volgens KPN.com heb ik hier geen dekking, maar ik heb een signaalsterkte van 93%. Al is die antenne wel heeeel erg gevoelig..
Snap alleen nog steeds niet hoe het zo goedkoop kan..

Nog niet misschien

was Bl44t44p
Reg. datum: 18 februari 2003

quote:
the-edge schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 22:13:
[...]

Ben net naar de Primafoon winkel geweest, hoefde helemaal NIETS te betalen, kon het zo meenemen..
Volgens KPN.com heb ik hier geen dekking, maar ik heb een signaalsterkte van 93%. Al is die antenne wel heeeel erg gevoelig..
Snap alleen nog steeds niet hoe het zo goedkoop kan..
Eerste huurtuner is gratis (ipv 3 euro per maand) dus dan hoef je in de winkel inderdaad niets af te rekenen. Heb je een kooptuner dan reken je ¤89.95 af die je na de proefperiode (30 dagen!) terug krijgt. :)

:)

Reg. datum: 05 januari 2004

Als ik bv kanaal 16 (Discovery) aan het opnemen ben met de Topfield PVR kan ik een boel andere kanalen niet bekijken (zwart beeld). In de handleiding staat hier een zinnetje over maar hoe zit dat nu precies en welke kanalen beinvloeden elkaar?

Reg. datum: 22 maart 2007

quote:
raven22 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 10:32:
Als ik bv kanaal 16 (Discovery) aan het opnemen ben met de Topfield PVR kan ik een boel andere kanalen niet bekijken (zwart beeld). In de handleiding staat hier een zinnetje over maar hoe zit dat nu precies en welke kanalen beinvloeden elkaar?
Heb je het antennekabeltje wel doorgelust ? In de handleiding staat hoe dit werkt

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: