Reg. datum: 24 juli 2000
Reg. datum: 24 juli 2000
Reg. datum: 08 april 2006
Ik heb gisteren digitenne aangeschaf en een topfield 160GB. Nadat ik hem aangeloten heb, kan ik idd netjes de zenders laten zoeken etc. OOk heb ik een goede signaalsterkte en kwaliteit (beide 98%) nu merk ik toch dat bepaalde zenders, zo nu en dan geen goed beeld vertonen (blokkerig etc) als ik dan de desbetreffende zender kies zie ik mijn beeld dat de groene "streep" niet genoeg is. Bij andere zenders heb ik dit probleem niet. Als ik dan bijvoorbeeld morgen ga kijken, zou het zo weer kunnen dat de zender in kwestie het wel doet... Ook heb ik regelmatig dan zenders zwart zijn en de dag erna weer goed.. ik vind het best allemaal vaag zeg maar.... ik heb al geprobeerd de zenders opnieuw te zoeken etc. maar het "probleem" blijft aanwezig...
kan iemand me helpen? want als dit zo blijft ga ik weer terug naar mijn kabel....
alvast bedankt voor de info!
gr,
Eddie
Eddie
Reg. datum: 31 januari 2002
Na 4 telefoontjes, terug gebeld door de TD van KPN, probleem is bekend en wordt gewerkt aan een oplossing ze weten nog niet precies wat het probleem is maar zijn er mee bezig.quote:gunhead schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 11:24:
wat ik me zo afvroeg: is er eigenlijk iemand met een TF6000COK die _geen_ last heeft van asynchroon beeld/geluid bij de "hogere" kanalen? (cnn, bbc prime, etc)
zoja: waar woon je?
Wél BBC Prime en BBC World! Het is geen 1 en 2, maar wel ietsquote:grizzlybeer schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 12:11:
Als ik de SP lees begrijp ik dan goed dat BBC 1 en 2 niet in het pakket zitten? Zo nee, is er een uitbreiding te krijgen waar deze zenders wel in zitten?
Edit: heb het al in een ouder topic gevonden, geen BBC dus. Jammer voor KPN dat ze dit er niet in krijgen. Zal ze veel klanten schelen denk ik.
En trouwens, het is een rechtenkwestie he, net zoiets als bij National Geographic wat helaas ook bij Digitenne ontbreekt. Als die rechten makkelijk te verkrijgen waren, zou KPN er wel voor gaan denk ik zo...
jelle. wijzigde dit bericht 01-09-2007 18:53 (17%)
:)
Reg. datum: 07 november 2002
ah toppie. ik heb begin vorige maand ergens een mail gestuurd, maar daar nog steeds geen antwoord opquote:Jansoe schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 15:33:
[...]
Na 4 telefoontjes, terug gebeld door de TD van KPN, probleem is bekend en wordt gewerkt aan een oplossing ze weten nog niet precies wat het probleem is maar zijn er mee bezig.
ik vraag me trouwens ook wel af wat dit probleem zou kunnen veroorzaken.
zomaar een gokje:
de buitenlandse zenders hebben wat minder paritybits (iig: controlebits) in de stream zitten; decoder moet harder rekenen, en daardoor loopt het beeld wat achter.
shoot
Inactief.
Reg. datum: 28 juni 2004
Vandaag binnen gekregen, had voor het voetbalpakket gekozen als extra, wil ik nu voetbal gaan kijken krijg ik opeens een melding `geen of gecodeerde uitzending`.
Iemand enig idee??
Dit had ik aangevinkt tijdens bestellen!
Ja, ik wil Live Tele2 Eredivisievoetbal én de beste Nederlandse programma's van Planet Prime voor ¤ 6,- extra per maand
Goofkop wijzigde dit bericht 01-09-2007 20:18 (26%)
KPN al gebeld? Wellicht dat de activering daarvan simpelweg iets langer duurt.quote:Goofkop schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 20:06:
Ik heb digitenne aantal weken geleden besteld.
Vandaag binnen gekregen, had voor het voetbalpakket gekozen als extra, wil ik nu voetbal gaan kijken krijg ik opeens een melding `geen of gecodeerde uitzending`.
Iemand enig idee??
Ja, ik wil Live Tele2 Eredivisievoetbal én de beste Nederlandse programma's van Planet Prime voor ¤ 6,- extra per maand
The chase is better than the catch - Scooter
http://www.ronaldgoedemondt.nl
Reg. datum: 13 september 2006
Hier staat een 32 inch LCD tv en vraag me af of Digitenne dan de moeite waard zal zijn.
De prijs is erg aantrekkelijk. Nu hebben we kabeltelevisie van UPC.
Heb zelf ook een 32' LCD icm Digitenne, en de kwaliteit is niet denderend, maar op zich goed te doen. Ned 1/2/3 zijn een stuk scherper dan de overige kanalen, en moet zeggen dat het beeld op mn twee breedbeelds in huis stukken beter oogt (maar dat is logisch op een beeldbuis).quote:Black Bullet schreef op zondag 02 september 2007 @ 00:30:
Hoe zijn de beeldresultaten van Digitenne tegenwoordig op LCD tv's?
Hier staat een 32 inch LCD tv en vraag me af of Digitenne dan de moeite waard zal zijn.
De prijs is erg aantrekkelijk. Nu hebben we kabeltelevisie van UPC.
Al met al hoor je mij niet klagen, enkel dat ze geen NGC meer leveren is ***.
duurt zeker weer een week extra pffquote:Goofkop schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 20:06:
Ik heb digitenne aantal weken geleden besteld.
Iemand enig idee??
Ik speel nu op de PS 3: FIFA 2008, Call of Duty 4, NBA 2K8, Resistance, Motorstorm / Xbox 360: Project Gotham Racing 4, PES 2008, FIFA 08, Halo 3, Forza Motorsport 2, NFS Most Wanted
Reg. datum: 13 september 2006
Zijn er vaak blokjes/pixels zichtbaar als je er te dicht op zit? Hoe ver zit je meestal van je LCD af?quote:Exorcist schreef op zondag 02 september 2007 @ 00:35:
[...]
Heb zelf ook een 32' LCD icm Digitenne, en de kwaliteit is niet denderend, maar op zich goed te doen. Ned 1/2/3 zijn een stuk scherper dan de overige kanalen, en moet zeggen dat het beeld op mn twee breedbeelds in huis stukken beter oogt (maar dat is logisch op een beeldbuis).
Al met al hoor je mij niet klagen, enkel dat ze geen NGC meer leveren is ***.
En welke decoder gebruik je?
Ik zit er nooit te dicht op, en dat is weleens merkbaar maar het valt me eerlijk gezegd echt nooit op. Het kijkt gewoon goed weg. Ik zit meestal op een afstand tussen de 3 en de 4 meter, en gebruik (op alle drie de TV's) een Samsung decoder die meegeleverd was.quote:Black Bullet schreef op zondag 02 september 2007 @ 00:43:
[...]
Zijn er vaak blokjes/pixels zichtbaar als je er te dicht op zit? Hoe ver zit je meestal van je LCD af?
Wat ben jij een ongeduldig, niet begripvol mannetjequote:
Exorcist wijzigde dit bericht 02-09-2007 00:49 (17%)
Goofkop heeft een een tijd terug online besteld, daar heeft hij al gezegd dat die voetbal er bij wilt. krijgt die eindelijk na wat zal het zijn 2 weken ? het digitenne pakket thuis. En dan blijkt voetbal het niet te doen... En zal die misschien nog een week moeten wachten ?quote:Exorcist schreef op zondag 02 september 2007 @ 00:48:
[...]
Ik zit er nooit te dicht op, en dat is weleens merkbaar maar het valt me eerlijk gezegd echt nooit op. Het kijkt gewoon goed weg. Ik zit meestal op een afstand tussen de 3 en de 4 meter, en gebruik (op alle drie de TV's) een Samsung decoder die meegeleverd was.
[...]
Wat ben jij een ongeduldig, niet begripvol mannetje
Ik zelf krijg komende vrijdag het digitenne pakket, het is dat er geen voetbal is dat weekend, maar hoop toch dat het wel gelijk werkt.
Maar als dan weer week duurt mag ik hopen dat het zaterdag 15 september wel werkt. En dan heb ik het 27 augustus aangevraagd. Vind die tijd tussen bestellen en leveren veels te lang.
Ik speel nu op de PS 3: FIFA 2008, Call of Duty 4, NBA 2K8, Resistance, Motorstorm / Xbox 360: Project Gotham Racing 4, PES 2008, FIFA 08, Halo 3, Forza Motorsport 2, NFS Most Wanted
Ik snap wat je bedoelt, maar de voetbalzenders zijn een extra pakket die standaard niet out of the box werken. Ik vermoed dat een simpel telefoontje naar de KPN dat écht wel rechtzet hoorquote:Mars18 schreef op zondag 02 september 2007 @ 01:20:
[...]
Goofkop heeft een een tijd terug online besteld, daar heeft hij al gezegd dat die voetbal er bij wilt. krijgt die eindelijk na wat zal het zijn 2 weken ? het digitenne pakket thuis. En dan blijkt voetbal het niet te doen... En zal die misschien nog een week moeten wachten ?
Ik zelf krijg komende vrijdag het digitenne pakket, het is dat er geen voetbal is dat weekend, maar hoop toch dat het wel gelijk werkt.
Maar als dan weer week duurt mag ik hopen dat het zaterdag 15 september wel werkt. En dan heb ik het 27 augustus aangevraagd. Vind die tijd tussen bestellen en leveren veels te lang.
Ja, dat doet Lopik al. In ieder geval de publieken, weet niet zo zeker of de commerciëlen ook bovenin de mast actief zijn..quote:jozy schreef op zondag 02 september 2007 @ 02:20:
weet iemand trouwens of Lopik al dvb-t uitzend met z'n nieuwe mast?
W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 02-09-2007 03:12 (20%)
Reg. datum: 28 juni 2004
Gelukkig dat die mensen 7 dagen in de week tot savonds 22.00 bereikbaar zijn, toch Feyenoord kunnen kijken op me tv ipv van via planetvoetbal.
Toch vreemd, je kiest een voetbalpakket als extra dan verwacht je toch gewoon dat die gelijk werkt, nu moest ik eerst bellen (terwijl dat nergens stond aangegeven), en die gozer had het gelijk geactiveerd en 5 minuten later had ik beeld.
Nu kom ik er alleen met me stomme kop net achter dat ik gewoon die smartcard in me Sony Bravia kan steken haha, staat in die handleiding op internet dat je de smartcard in bijgeleverde CAM module moet doen en dan in je Bravia moet schuiven. Zit die module bij het Digitenne pakket of zat die waarschijnlijk bij me tv, dan moet ik namelijk even die doos opzoeken. Iemand misschien idee of deze manier voordelen heeft tov van het beeld?
Reg. datum: 21 februari 2005
Bij sommige zenders zit er fading op het signaal, kan komen door atmosferische storingen of dat je antenne niet goed is uitgericht, of je hebt uitgericht op een reflectie van het signaal. Ook kan een bromfiets storing geven als de bromfiets geen ontstoringsdop op de bougie heeft krijg je blokkerig beeld als hij voorbij rijd. Natuurlijk moet je er rekening mee houden dat het signaal door de lucht gaat en gevoeliger is voor storingen als een afgeschermde kabel die door de grond ligt. Het beeld op zwart komt me niet bekend voor, ja de betaalde voetbal zenders die zijn bij mij zwart omdat ik daar niet voor betaal.quote:edviss schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 14:23:
Beste Mensen,
Ik heb gisteren digitenne aangeschaf en een topfield 160GB. Nadat ik hem aangeloten heb, kan ik idd netjes de zenders laten zoeken etc. OOk heb ik een goede signaalsterkte en kwaliteit (beide 98%) nu merk ik toch dat bepaalde zenders, zo nu en dan geen goed beeld vertonen (blokkerig etc) als ik dan de desbetreffende zender kies zie ik mijn beeld dat de groene "streep" niet genoeg is. Bij andere zenders heb ik dit probleem niet. Als ik dan bijvoorbeeld morgen ga kijken, zou het zo weer kunnen dat de zender in kwestie het wel doet... Ook heb ik regelmatig dan zenders zwart zijn en de dag erna weer goed.. ik vind het best allemaal vaag zeg maar.... ik heb al geprobeerd de zenders opnieuw te zoeken etc. maar het "probleem" blijft aanwezig...
kan iemand me helpen? want als dit zo blijft ga ik weer terug naar mijn kabel....
alvast bedankt voor de info!
gr,
Eddie
drh
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
Zo'n CAM-module zit niet bij het standaard Digitenne pakket en ook niet bij je Sony-TV: er zijn wel Digitenne startpakketten in omloop (zie hier) met enkel een CAM-module, maar dan zit er (natuurlijk) geen losse decoder bij, het is of het één, of het anderquote:Goofkop schreef op zondag 02 september 2007 @ 03:29:
Nu kom ik er alleen met me stomme kop net achter dat ik gewoon die smartcard in me Sony Bravia kan steken haha, staat in die handleiding op internet dat je de smartcard in bijgeleverde CAM module moet doen en dan in je Bravia moet schuiven. Zit die module bij het Digitenne pakket of zat die waarschijnlijk bij me tv, dan moet ik namelijk even die doos opzoeken. Iemand misschien idee of deze manier voordelen heeft tov van het beeld?
Geen woorden maar daden [Apple iBook 12" 1.2 GHz/768MB/60GB/BT]
Reg. datum: 21 juli 2006
De Conax ci module zul je moeten kopen maar ook een powerinserter voeding de Bravia geeft dacht ik geen 5 volt aan de antenne en dan zou je de bijgeleverde binnen antenne kunnen gebruiken.quote:Goofkop schreef op zondag 02 september 2007 @ 03:29:
Ja de voordelen geen stroomvreter die de hele dag op standby moet staan en geen kastje onder je TV.
Ja ik zou gebruik maken van de mogelijkheden van de TV, nu kun je een ci module hier vinden
https://www.cardwriter.nl/nl/pi-1448136473.htm?categoryId=92
Maar ook een starterskit voor een Bravia maar je hebt de helft niet nodig de smartcard heb je al even als ook de antenne.
Nou ik zie dat iemand me voor is maar vooruit maar.
Ik weet niet beter dan dat je die cam module (CONAX) zelf moet kopen, deze steek je dan in je TV en daar kan je smartcard dan weer in.quote:Goofkop schreef op zondag 02 september 2007 @ 03:29:
Idd een telefoontje naar KPN was genoeg.
Gelukkig dat die mensen 7 dagen in de week tot savonds 22.00 bereikbaar zijn, toch Feyenoord kunnen kijken op me tv ipv van via planetvoetbal.
Toch vreemd, je kiest een voetbalpakket als extra dan verwacht je toch gewoon dat die gelijk werkt, nu moest ik eerst bellen (terwijl dat nergens stond aangegeven), en die gozer had het gelijk geactiveerd en 5 minuten later had ik beeld.
one man,.. one soul,.. one hart,.. no mercy,.. one vision - inVision
Geen last van... denk dat dat sterk afhankelijk is van de situatie.quote:Dagi schreef op zondag 02 september 2007 @ 09:24:
Hoe is de kwaliteit van Digitenne op regenachtige dagen? Ik hoorde van een collega dat hij dan amper bereik heeft. Klopt dit?
Ik heb gister een Samsung LE40R81 (100 cm / 40 inch) en een Samsung LE32R81 (80 cm / 32 inch) gekocht en de kwalitiet van Digitenne valt me reuze mee, ik kan verwacht dat ik de blokjes echt wel zou zien, maar zie er niets van tenzij ik dichtbij het scherm ga staan. Ik gebruik in beide gevallen de Samsung 1000T 3.5 1.53 hardware.quote:Black Bullet schreef op zondag 02 september 2007 @ 00:43:
[...]
Zijn er vaak blokjes/pixels zichtbaar als je er te dicht op zit? Hoe ver zit je meestal van je LCD af?
Bij het 40 inch scherm zit ik er zo'n 4,5 meter vanaf en bij de 32 inch ongeveer 2,5 meter.
Ik ben er erg blij mee
Bij TMF viel me een groene streep op aan de linkerkant van het beeld, ik heb nog bij andere zenders welke in 4:3 uitzenden gekeken, maar kan bij die niets vinden.
Hoe komt dit en hoe is dit op te lossen? (zit het probleem in de TV, Tuner, KPN uitzending van TMF, of TMF zelf?)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.