Reg. datum: 31 januari 2006
Verder een fantastische machine! Heb hem zo hier en daar een beetje getweaked en hij draait nu helemaal perfect! Loopt nooit vast en is bloedje snel.
Sometimes an apple is just an apple
Ik ga proberen om hem via de helpdesk op garantie te laten wisselen. Als het goed is is dit dus gratis. Ik heb op andere fora al van mensen gelezen waarbij dit is gelukt.quote:Khallouki schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:41:
hoe wil je het scherm laten wisselen? wat zijn de kosten ervan?
Niet zo prijzig, andere is verkocht voor 175 euro
Nu, ik heb wat last van een "wachtend" toetsenbord.
Je drukt op een toetsen in een woord, en de letter komt er niet direct op.
Mijn idee is dit gekomen na die CPU wissel.
Iets met de cpu of een andere instelling ?
Inspiron 9400 - Intel Core2Duo Processor T7600ES - WUXGA+ - 4096MB 667MHz DDR2 - Nvidia Go7900 GTX512mb
Reg. datum: 12 februari 2007
Ik twijfel sterk tussen de 2, ik ben geen hardcore gamer maar wil wel graag dat de huidige en komende games soepel draaien. Op verschillende fora boren ze de 8700M GT kaarten helemaal de grond in als het vergeleken wordt met een 8800GTX kaart. Is de 8800GTX SLI daadwerkelijk zoveel sneller dan een 8700M GT SLI met verder ongeveer dezelfde setup?
Mijn aanschaf is in hoofdzaak voor geavanceerde fotobewerking en gaming.
Voor geavanceerde fotobewerking heb je aan de 8700 kaarten genoeg. Daar heb je niet zoveel grafische power voor nodig. Eerder een snelle CPU. Voor games hangt het er vanaf wat voor games je speelt, maar de 8800 is behoorlijk veel sneller dan de 8700. Nuttig bij zware games, overbodig bij minder zware. Als je in de toekomst ook goed wilt zitten, heb je aan de 8800 in elk geval een goede.quote:nympheus schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 17:03:
Wat denken jullie van de XPS 1730 met 2x 8800GTX tegenover de nieuwe Asus G70S met 2x 8700M GT?
Ik twijfel sterk tussen de 2, ik ben geen hardcore gamer maar wil wel graag dat de huidige en komende games soepel draaien. Op verschillende fora boren ze de 8700M GT kaarten helemaal de grond in als het vergeleken wordt met een 8800GTX kaart. Is de 8800GTX SLI daadwerkelijk zoveel sneller dan een 8700M GT SLI met verder ongeveer dezelfde setup?
Je moet dus voor jezelf bekijken of het verschil in kwaliteit het verschil in prijs waard is.
Ik ben in elk geval heel erg blij met de M1730! Perfecte machine en alles draait soepel en zonder problemen.
Persoonlijk zou ik ook voor de 8800 gaan.quote:nympheus schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 17:03:
Wat denken jullie van de XPS 1730 met 2x 8800GTX tegenover de nieuwe Asus G70S met 2x 8700M GT?
Een laptop koop je niet zo frequent als een desktop of iets anders, dus deze moet wel future proof zijn.
Als de M1730 dus nu te zwaar zou zijn voor je gevoel (en te duur) moet je maar denken: mooi, want dan is deze de komende tijd in orde.
Beter als later dure upgrades doen of weer een nieuwe laptop kopen.
Laptop's zijn een investering.
Daar moet je op vooruit denken en niet al te terug houdend in zijn en zeker niet als je aan dingen doet zoals fotobewerking (CPU) en games (GPU).
Slik nog eens en neem dan die stap in het diepe: de M1730 gaat je echt niet teleurstellen en je hoeft niet achteraf te twijfelen of je wel de goede keuze hebt gemaakt.
Laat staan dat je je zorgen hoef te maken over de toekomst voor de komende 4 a 5 jaar.
Say hello to my portable monster a.k.a "the beast"!
probeer voor een vriend van me de m1730 gaande te krijgen met supreme commander. Helaas door de shitty sigmatel HD sound werkt dit niet.
Nou ontgaat het me per definitie dat dell een chip van 20 cent gebruikt voor zo'n laptop, maar goed.
Heeft een van u hier al mee lopen stoeien en een oplossing gevonden?
dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag; Do my eyes represent the OO in gOOgle or something?
Reg. datum: 05 juli 2007
De snelheid van de frontside bus van de T9300 en de T9500 is toch 800Mhz? Is het dan niet veel slimmer om ook RAM met een snelheid van 800mhz te installeren? Ik zie bjna bij iedereen 667Mhz geheugenbankjes erin zitten
Groeten
Hoi,quote:bpat schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 16:48:
geen invoerrechten via ierland:
Shipping to Ireland 25¤ (Anpost,delivery in 1-2 working days after dispatch)
UK 45¤ (Anpost,delivery in 3-5 working days after dispatch)
UK 69¤ (UPS, delivery in 2 working days after dispatch)
Other EU countries - 65¤ (Anpost, delivery time depends on location, 3-5 working days after dispatch)
Other EU countries (UPS, contact me for price)
The rest of Europe and WORLD - 69¤ (ANPOST)
The rest of Europe and WORLD (UPS) - contact seller
INSURANCE OPTIONAL (RECOMMENDED), see SHIPPING SECTION
heb de tekst gekopieerd van ebay
Weet je zeker dat je geen invoerrechten betaald? Ik bestelde onlangs HyperX geheugen uit Amerika en na twee weken kreeg een factuur voor de invoerrechten.
Hoe verliep de betaling naar Ierland?
Reg. datum: 19 augustus 2005
Ik heb echt maar de helft van de mogelijkheden die je zou moeten hebben. Wel SLI en dat soort spul, maar geen antialiasing om maar wat te noemen.
Er is opzich niks mis met de audio chip die DELL erin heeft gegooid.quote:Four schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:22:
*kick*
probeer voor een vriend van me de m1730 gaande te krijgen met supreme commander. Helaas door de shitty sigmatel HD sound werkt dit niet.
Nou ontgaat het me per definitie dat dell een chip van 20 cent gebruikt voor zo'n laptop, maar goed.
Heeft een van u hier al mee lopen stoeien en een oplossing gevonden?
Onder welk OS draait het dan?
Vista heeft geen enkele problemen met Supreme Commander (Forged Alliance) op welk vlak dan ook.
Draait super soepel op 1920x1200 met alles op max en perfect geluid!
kun je mischien je driver versie posten voor je sound drivers en de chipset? Dan kan ik het met die drivers eens proberen bij mijn waarde waar dit probleem zich voor doetquote:Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 11:15:
[...]
Er is opzich niks mis met de audio chip die DELL erin heeft gegooid.
Onder welk OS draait het dan?
Vista heeft geen enkele problemen met Supreme Commander (Forged Alliance) op welk vlak dan ook.
Draait super soepel op 1920x1200 met alles op max en perfect geluid!
dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag; Do my eyes represent the OO in gOOgle or something?
Zelf gebruik ik de laatste Sigmatel driver van Sigmatel zelf.quote:Four schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 22:51:
kun je mischien je driver versie posten voor je sound drivers en de chipset? Dan kan ik het met die drivers eens proberen bij mijn waarde waar dit probleem zich voor doet
Idem voor de laatste Chipset driver die op de website van Intel te vinden is.
Ik wou een bone-white uitvoering maar alleen de blauwe en de rode zijn nog leverbaar, gelukkig doet de chat-hulp functie op de site het ook goed, NOT.
Lekker dan
Wördt nich hellig, pak nen grötteren hamer!
Hier, ik heb nog een adresje voor je voor een bone whitequote:allure schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 13:53:
Zou ik een Xps 1730 bestellen zijn er 2 van de 4 kleuren uit het assortiment gehaald.![]()
Ik wou een bone-white uitvoering maar alleen de blauwe en de rode zijn nog leverbaar, gelukkig doet de chat-hulp functie op de site het ook goed, NOT.
Lekker dan
http://cgi.ebay.ie/ws/eBa...p;ih=009&category=177
Ik heb m'n laptop ook bij hem gekocht. SUPER ding
Die chat van Dell is bagger. Ik heb het voor de gein eens elke 5 minuten geprobeerd om geholpen te worden maar niets doet het daar.
zweefsois wijzigde dit bericht 27-09-2008 23:30 (30%)
Ik ben sinds vorige week de gelukkige bezitter van een:
Dell XPS M1730, Intel Core2 Duo 3.4Ghz X9000, SLI 8800 GTX, AGEIA, 4GB DDR,400GB 7200rpm HD, BLU-RAY,
3 YEAR DELL WARRANTY
SYSTEM:
* BONE WHITE with 2.0 megapixel camera
* Windows Vista HOME PREMIUM (32Bit OS, ENG)
* Core2 Duo processor EXTREME X9000 (2.8Ghz) with 6MB Cache,
overclockable to 3.4Ghz via BIOS
* BLU-RAY (MATSHITA BD-RE, read and BURN BLU-RAY +DVD+/-RW)
* 3 YEAR WARRANTY BY DELL (Next Business Day)
* 4GB 667 Mhz DDR2 SDRAM (2x2048MB)
* 400GB SATA hard drive 7200rpm (2x200GB)
* 17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920x1200) TFT Display with TrueLife™
* DUAL 512MB DDR3 nVidia® GeForce™ Go 8800 GTX, total 1024MB graphics
* 128MB AGEIA PhysX Processing Unit Card
* DELL 1505 WIRELESS MINI-CARD
* QWERTY Keyboard (UK/Irish)
* DELL TrueMobile 355 internal BLUETOOTH module
* Travel Remote Control Unit
* 9 cell battery
* Genuine Dell software CDs
* IEEE 1394 (Firewire): 4-pin serial connector, non-powered
* 4 USB 2.0 (Universal Serial Bus) compliant 4-pin connectors
* Audio jacks: Line out (external speakers/headphone) and external microphone.
* ExpressCard Slot
* RJ11 (Modem V.92) and RJ45 (10/100 Ethernet network) connector
* Dual-Link DVI-I (support for 30-inch displays)
* 15-pin monitor connector, VGA & DVI
* TV-Out (S-video-Out): 7-pin mini-DIN connector (optional S-video to composite video adapter cable)
* Integrated 8-1 Card Reader
3 Year Warranty By DELL (Next Business Day)
Transferable upon request
Ik ben afgegaan op een andere bezoeker van dit forum die ook zijn laptop in Ierland via Ebay gekocht heeft. Uiteindelijk heb ik er inclusief verzenden 2619,- voor betaald. Hier in nederland zou die met deze specs 3400,- hebben gekost. Het is het aanraden waard!
Mocht iemand nog tips willen over hoe je XP op een RAID 0 Harddrive installeert, klop gerust bij mij aan. Ik heb er een week over gedaan voor ik door had, maar inmiddels draaien zowel XP prof als Vista ultimate 64-bit op mijn laptop
Fantastische laptop!!
Mooie config inderdaad.quote:zweefsois schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 23:43:
Ik ben sinds vorige week de gelukkige bezitter van een:
Dell XPS M1730, Intel Core2 Duo 3.4Ghz X9000, SLI 8800 GTX, AGEIA, 4GB DDR,400GB 7200rpm HD, BLU-RAY,
3 YEAR DELL WARRANTY
Ik ben afgegaan op een andere bezoeker van dit forum die ook zijn laptop in Ierland via Ebay gekocht heeft. Uiteindelijk heb ik er inclusief verzenden 2619,- voor betaald. Hier in nederland zou die met deze specs 3400,- hebben gekost. Het is het aanraden waard!
Mocht iemand nog tips willen over hoe je XP op een RAID 0 Harddrive installeert, klop gerust bij mij aan. Ik heb er een week over gedaan voor ik door had, maar inmiddels draaien zowel XP prof als Vista ultimate 64-bit op mijn laptop
Fantastische laptop!!
Lekker he?
Maar RAID-0 op lappy met XP?
Geen idee, maar met een beetje Google kom je er wel.
Kijk ook eens op www.xps-wiki.com
Recentelijk ben ik ook op Vista 64 over gegaan nu ik ook 4GB aan geheugen erin heb zitten.
Deze upgrade was vooral nodig met het spel Crysis WARHEAD.
Zitten een paar flinke memory leaks in nog en dat verbaasd mij dus heel erg.
Dit spel zou soepeler en beter moeten draaien dan Crysis 1.
Echter is alleen het laden van de map bijna twee keer zo lang in tijd.
Onder Vista 32 klapte hij er continu uit.
Beide Crysis-en draaien nu met de laatste getweakte config van Magnus en boy oh boy ik zak nu niet meer onder de 30 FPS.
Alles ziet er super strak uit (DX10 Very High) kwaliteit op een getweakte DX9 config. 1920x1200.
Darkwolf_1982 wijzigde dit bericht 30-09-2008 07:50 (88%)
Reg. datum: 08 oktober 2008
Zojuist geregistreerd aangezien ik dit forum heb doorgelezen naar aanleiding van mijn eigen bestelling bij Dell:
XPS M1730
T9300, 2,5 Ghz, 800 FSB, 6 Lvl2 Cache,
2x 512 Nvidia 8800 GTX
2x 250 Gb sata, raid 0, 7200 rpm
4 (2x2) Gb Dual Channel RAM @ 667
De Physx kaart heb ik niet genomen aangezien die opeens 170,- meerprijs was, en ik met deze configuratie al behoorlijk aan mijn budget zat. De laptop is sinds 2-10 in productie en ik hoop hem snel te ontvangen. Een van mijn vragen aan jullie trotse XPS bezitters is dan ook: Hadden jullie he bestelling een beetje binnen de afgesproken termijn?
Als ie binnen is zal ik jullie ervaring met tweaks en drivers vast nodig hebben! hahaha. Dan horen jullie me zeker weer.
Daarna: genieten. Doe ik ook nog steeds.
Kan niet wachten (verdorrie bijna 30 en zit als een klein kind op sinterklaas te wachten
Thanx voor je reply.
Je gaat de physx kaart trouwens niet missen. Is tegenwoordig via de grafische kaart ook te activeren met de nieuwe drivers. In praktijk zal je dit waarschijnlijk ook niet vaak gebruiken, want er zijn maar weinig games die hier gebruik van maken.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last