Hoofdcategorieën
Topicacties

[Flash] Het Creative Zen ervaringentopic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 01 juni 2001

Trouwens net even iriverter 0.16 gedload, zag er idd meer laaiende verhalen over. Helaas weigert de install routine te installeren. Hij komt tot 40%$ zegt dan iets van "connecting", met of zon Zen maakt niet uit. Waarschijnlijk merkt hij dan dat het geen iriver apparaat is en breekt dan de installatie af, helaas :)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

offtopic:
Raar. Dat moet helemaal niet gebeuren. Je hebt niet persé een "ondersteunde" speler nodig. iriverter bevat een aantal profielen, maar als je die speler niet hebt zou het niks uit mogen maken.

quote:
RoD schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:48:
offtopic:
Raar. Dat moet helemaal niet gebeuren. Je hebt niet persé een "ondersteunde" speler nodig. iriverter bevat een aantal profielen, maar als je die speler niet hebt zou het niks uit mogen maken.
Ik ontdek net trouwens toch een ikoontje op mijn buroblad ik ga even verder testen.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Ok we zijn weer een stap verder. Iriverter is bloedsnel en in 3 minuten had hij de 2 files geconverteerd. Zo kan het dus ook.

Op de pc deden ze het prima.

Maar ik kreeg ze weer niet op de Zen. Ik ontdekte wel ergens een detailknop en voila mislukt omdat de bitrate van video op een Zen niet hoger dan 1000bps mag zijn. Aangezien ik tot nu toe alles op de standaard 1500 heb staan, zou dit alle mislukkingen kunnen verklaren. Dit mag sowieso wel in de startpostgezet worden, altijd handig om te weten.

Btw de creative software komt zelf al met een waarschuwing dat er 2 nieuwe firmwares zijn, die "e" extensie is een extra voor europa only. Zie eerlijk gezegd geen verschil in specs.

De e-versie is inderdaad Europees, en bevat een volumerestrictie. Voor de rest zijn ze identiek naar mijn weten.
Maar dat de Zen een max had van 1000kbps wist ik niet. Wel is het natuurlijk logisch dat deze bitrate niet erg hoog mag zijn. De processor van de Zen is niet bijzonder snel, getuige de verplichte transcoding.
Bedankt voor de tip in ieder geval, handig :)

Weer een kleine update. Ik heb de E versie er nu op staan. Ik stop bij volume 15, als ik hem nog harder zet komt er bloed uit mn oren. ;)

Aanzetten is nu realtime. Aan de nadere kant staat er nu amper wat op mijn zen dus geen goede test. Later misschien

Ik heb even 5 clips met super geconverteerd, div types met div codes alles onder de 1000kps, alles pakte en werkt nu op de Zen. Super is dus vanaf nu wel verklaard geschikt door "Erikro" :)

Als codec kiezen mpg4, divx, xvid was geen probleem, xvid lijkt trouwens 5 x zo traag te coderen als divx, maar niet zichtbaar beter, dus skip ik die voortaan.

Betreft AAC ipv MP3 kiezen als codec bij videoclips (de Zen kan officieel aac aan, maar blijkbaar alleen als muziek/geluid) was geen succes, die pakte hij niet. Grootte bestanden is bijna aan de bestanden van iriverter.

Beeld was in alle gevallen goed en het geluid ook, maar de bron was dan ook erg goed.

Overigens heb ik niet gevonden hoe je van clip naar clip kan springen, je komt steeds bovenin in het video hoofdmenu en moet de volgende video selecteren na eerst scrollen. Met mp3's is het gewoon links en rechts. Sterker nog ik kom niet uit een video zonder te snelspoelen of via terug naar video menu, soort escape toets. Als iemand wel weet hoe wel, ik houd me aanbevolen.

itunes nog even gedaan, maar videos speelden zeer stotterig af. Heb al niet eens meer geprobeerd het naar de Zen te krijgen.

De volgende stap, zal zijn het uitzoeken van batchverwerking cq fire and forget achtige toestanden. Voor verwerken van kilo's videobestanden.

En stap 2, converteren van de moeilijkere cq meer uitzonderlijke filesl. Wordt hopelijk vervolgd.

Reg. datum: 20 oktober 2007

quote:
RoD schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:25:
[...]

Klinkt zeer goed! :) De changelog meldt dit trouwens ook:

[...]

Netjes Creative, nu het SD-probleem nog :)

[...]

Waarom? Alleen omdat het hem niet lukt? Dat lijkt me niet echt een reden om de Zen niet te kopen. Ik acht de kans groter dat er bij hem iets fout gaat. Wat de Zen aan video ondersteund is vrij normaal dus er zouden eigenlijk geen problemen moeten zijn. Wat er bij ErikRo het probleem is weet ik niet.

Edit: Las dit nog op Epizenter:

[...]
Werkt het bij jou dan wel?

@ErikRo
Hoe heb je nu video's op je zen gekregen met de laatste updates? of deed je het met een ander programma?

Ik mis mijn oude Zen V Plus. ;(

Iemand mijn Zen 4GB overkopen? kan hem niet retourneren omdat de verzegeling verbroken is. Is helemaal in orde, alleen een haarfijn optisch krasje die niet fysiek aanwezig is.

humolezer: ik gebruik geen overzet tools meer. kopieer ze nu gewoon na conversie met verkenner van de pc naar de zen in goede mappen en gebruik bij video bps van 1000 of lager, dat laatste deed de truuk.. Die tools geven altijd de verkeerde paden mee. Heb ik ineens een sub dir "4. Moet nog gebrand worden" van mijn pc in de videomap :)

ErikRo wijzigde dit bericht 23-10-2007 22:32 (11%)

quote:
Ik heb em niet :) Ik ben slechts bovenmatig geïnteresseerd in deze speler.
quote:
ErikRo schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:31:
Weer een kleine update. Ik heb de E versie er nu op staan. Ik stop bij volume 15, als ik hem nog harder zet komt er bloed uit mn oren. ;)
Gefeliciteerd, met je gehoor is dus niks mis :P
quote:
Ik heb even 5 clips met super geconverteerd, div types met div codes alles onder de 1000kps, alles pakte en werkt nu op de Zen. Super is dus vanaf nu wel verklaard geschikt door "Erikro" :)

Als codec kiezen mpg4, divx, xvid was geen probleem, xvid lijkt trouwens 5 x zo traag te coderen als divx, maar niet zichtbaar beter, dus skip ik die voortaan.

Betreft AAC ipv MP3 kiezen (de Zen kan officieel aac aan, maar blijkbaar alleen als muziek/geluid) was geen succes, die pakte hij niet. Grootte bestanden is bijna aan de bestanden van iriverter.

Beeld was in alle gevallen goed en het geluid ook, maar de bron was dan ook erg goed.
Kijk aan, mooi dat het lukt :)
quote:
De volgende stap, zal zijn het uitzoeken van batchverwerking cq fire and forget achtige toestanden. Voor verwerken van kilo's videobestanden.
SUPER kan ook batches verwerken.

OK
erg bedankt :*)
kga 'em volgende week dan hale :)

Nog even wat andere pakketten bekeken (oa auto gardian knot) en naar meer opties gezocht, waaronder compressie met mp4 die iedereen zo aanhangt. Ik heb 50 div muziekclips met SUPER en instelling divx of mp4 gedaan, ik zie het verschil niet. Ik merk idd dat de Zen moeite heeft met 1 fragment (wordt blokkering) maar de pc heeft het niet dus het ligt aan de max van de Zen.

Grootte was 1.47 gb tegen 1.46 dus daar hoef je het ook niet voor te doen. Ik heb gezocht naar vbr opties voor mp3 maar die biedt niemand en eigenlijk maakt het niet veel uit op de 30mb per clip, dan wordt het 29mb, dat is de winst niet.

Van alle pakketten is mijn favoriet toch SUPER geworden. Je kon er het meeste instellen en kiezen zonder te verdwalen in opties die je toch niets zeggen.
Je kan in één keer het save pad voor alle geconverteeerde files instellen, veel wilden het namelijk per file hebben. Ook zit alles er standaard bij en ingebakken als je hem dload en installeert, ook een behoorlijk groot voordeel inho.
Geen uitval tijdens/naconversie en het resultaat werd door ZEN geaccepteerd.

Ik zal eens een keer mijn instellingen opschrijven voor super, zie hier geen mogelijkheid om screenshot te uploaden. Anders had ik het wel gedaan.

Moraal van het verhaal luister nooit naar anderen als die zeggen dat iets niet kan. Want dan hadden we allemaal een juweeltje als SUPER links laten liggen "omdat het toch niet zou werken" ;)

Ok ik moet er nog wel aan toevoegen dat virtualdub niet is getest omdat hij steeds wat mistte, eerst xvid en later in lame. Qua opties instellingen zou hij in theorie misschien net een tikkeltje beter kunnen zijn omdat je waarschijnlijk daar wel vbr zou kunnen kiezen. En scherpere videobeeld opties, multipass enzo (als de zen het al pakt)

Maar al met al denk ik dat SUPER, net even het beste van beide werelden heeft. makkelijk genoeg voor beginners en krachtig genoeg voor gevorderden

ErikRo wijzigde dit bericht 24-10-2007 13:12 (29%)

Even iets anders over de nieuwe firmware (denk ik)

De zen staat ondertussen halfvol, opstarttijd is nog steeds SUPER ;) snel.

Sluit hem af halverwege een p3 en hij gaat daar verder. Bij video weer niet, echter hij onthoudt wel waar je gebleven bent, dus enter en hij gaat verder waar hij was. Ook als je daarna mp3 of radio gaat luisteren, en je gaat terug naar video naar die clip dan gaat hij verder op de plek waar je in die video zat :)

Dat was vroeger volgens de reacties op een ander forum niet zo. In ieder geval zeer slim en handig :)

Waar ik nu meer een probleem mee heb zijn de mp3's.

Ik heb 1 map met 600 mp3's op de zen gedumpt. Maar hij ziet het anders, als ik het nummer heb moet ik eerst door nog 2 onbestaande submappen (artiest, genre) bladeren en zie ik pas mijn nummer.
Dat heeft iets met mp3 tagging te maken die hij gebruikt ipv bestandsnamen. dat is leuk als je veel geripte cd's hebt, maar niet als ik veel lossse mp3's waar bijna niets van of verkeerd is gevuld op TAG gebied.

Dat zal niet meevallen om hier een soepel en intiutief gebeuren van de maken. ik sta open voor tips.

ErikRo wijzigde dit bericht 24-10-2007 13:32 (6%)

quote:
ErikRo schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:05:

...

Ik zal eens een keer mijn instellingen opschrijven voor super, zie hier geen mogelijkheid om screenshot te uploaden. Anders had ik het wel gedaan.

...
off-topic: Als je een foto op het forum wilt zetten moet je eerst die foto online zetten bij een foto-site zoals: http://imageshack.us/ en http://photobucket.com/

Het enige wat je daar aan kunt doen is je files goed taggen. Dat kan met verscheidene tag-programma's waarover al veel is besproken hier in PMD.

Soylent Green is People!
Reg. datum: 29 maart 2000

quote:
ErikRo schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:30:
Dat heeft iets met mp3 tagging te maken die hij gebruikt ipv bestandsnamen. dat is leuk als je veel geripte cd's hebt, maar niet als ik veel lossse mp3's waar bijna niets van of verkeerd is gevuld op TAG gebied.

Dat zal niet meevallen om hier een soepel en intiutief gebeuren van de maken. ik sta open voor tips.
Tja...tagging moet je bijhouden. Anders is het hetzelfde als je belastingpapieren opslaan onder de P van papier of onder de A van A4. Mediamonkey is daar prima voor geschikt. Die neemt ook het synchroniseren voor zijn rekening. Het voordeel is dan ook dat de filenamen min of meer willekeurig kunnen zijn. De info staat immers in de MP3. En die verander je niet zomaar. Je kan een willekeurige MP3 natuurlijk gewoon Andre Hazes noemen terwijl het eigenlijk Pavarotti is

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

quote:
Ortep schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:25:
Tja...tagging moet je bijhouden. Anders is het hetzelfde als je belastingpapieren opslaan onder de P van papier of onder de A van A4.
Nee, tagging is een (in mijn ogen) nodeloze extra stap :) Te meer daar de bestandsnaam eerder bestond dan de tag, er _veel_ meer programma's zijn die op bestandsnaam-basis werken (EAC/Lame, [ok, die kunnen ook tags invullen], p2p, Explorer, etc etc) en je dan dus geen extra meuk nodig hebt om te kijken wat je gaat horen als je dubbelklikt op "Queen - Innuendo - 03 - Headlong.mp3"

Gelukkig zijn er tooltjes genoeg die de tag kunnen vullen adhv de bestandsnaam zodat al die kreupele meuk alsnog met mijn perfect genoemde bestandjes overweg kan :+

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl

Ok dan ligt me daar nog een leuke taak te wachten ;D
Ik zal me dan nu eens gaan verdiepen in het verschijnsel TAG porgramma's

Sinds de laatste drie dagen veel codes, Zen software en coversie software geinstalleerd en gemerkt dat mijn computer enorm instabiel is geworden, verkenner klapte er om de haverklap uit of bevroor, voorheen nooit last en ik installeer best behoorlijk veel. Herstarten hielp niets, dus heb een rollback gedaan naar afgelopen donderdag. Alleen Super erop gezet en de nieuwste Creative opgehaald en geinstalleerd. Alles "lijkt" nu weer stabiel, dat zal zich deze dagen moeten bewijzen. Houdt hier rekening mee als jullie ook willen experimenteren met div codes en progs. ;)

ErikRo wijzigde dit bericht 24-10-2007 16:06 (8%)

Wat mp3 betreft ik heb nu al 3 "goed" aanbevolen TAG programma's geinstalleerd en geprobeerd. ID3-TagiT lijkt de beste, het meeste heb zo kunnen oplossen, maar ik mis eigenlijk ook hier 1 functie.

Wie kan mij vertellen welk programma zeker de filenaam in veld "titel" kan plaatsen?

Soylent Green is People!

quote:
ErikRo schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:49:
Wie kan mij vertellen welk programma zeker de filenaam in veld "titel" kan plaatsen?
Media Monkey

Huis, Tuin en Keuken Turk

Om te taggen kun je ook de nieuwste winamp gebruiken, deze heeft een automatische tag functie (werkt behoorlijk goed )
Soylent Green is People!

quote:
Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:48:
[...]
Nee, tagging is een (in mijn ogen) nodeloze extra stap :) Te meer daar de bestandsnaam eerder bestond dan de tag, er _veel_ meer programma's zijn die op bestandsnaam-basis werken (EAC/Lame, [ok, die kunnen ook tags invullen], p2p, Explorer, etc etc) en je dan dus geen extra meuk nodig hebt om te kijken wat je gaat horen als je dubbelklikt op "Queen - Innuendo - 03 - Headlong.mp3"
Euhhh....jij leeft blijkbaar in een andere 'wereld' dan ik. :) Ik gebruik werkelijk bijna nooit filenamen. Waarom zou ik ook? Veel te beperkt, het is een 'plat' zoeksysteem. Je kan geen dingen doen als: Laat me alle muziek van Queen zien. Want je kan bv wel een directory hebben waar alle Queen albums in staan. Maar op die manier ga je nooit de nummers van Queen vinden die op verzamel CD's staan. 'Andersom' zoeken, van wie heb ik allemaal het nummer 'Summertime', kan ook niet of erg lastig.

Wat je ook niet kan is alle Rock vinden die je hebt. Want veel artiesten mengen verschillende stijlen op een CD. Dus 'Rock' kan van 20 artiesten zijn en op 30 CD's staan, waar dan ook nog Ballads en R&B tussendoor staat. Daar kom je met filenamen nooit uit.

Natuurlijk bestaan er al heel lang filenamen. Net als dat er papier was voordat de Nederlandse belasting dienst er was. Maar het is toch handig om je papieren zo op te bergen dat ze handig zijn terug te vinden. En niet op de bergjes A4 A5 en A6 liggen. Maar Uitgaven voor het huis apart van Uitgaven voor de auto.

Tags zitten de laatste 10 jaar ongeveer overal in. In audio files, video files, foto's en allerlei documenten. Veel van de desktop search engines maken er ook gebruik van

Als je natuurlijk echt terug wilt naar de basis kan je ook Queen - Innuendo - 03 - Headlong.mp3 niet gebruiken. Botweg omdat er OSen zijn waarin je dit soort namen niet kan invoeren. In Dos zat je bv vast aan 8.3. Maar het is natuurlijk absoluut niet verboden om je filenamen zo te kiezen dat je ze kan lezen. Media Monkey kan dat volledig automatisch vanuit de tags, of juist de andere kant op. Maar bij het zoeken helpt het je nauwelijks.

Filenamen zijn net als lijstje aangemaakt in Notepad. Tags zijn meer voor een echte database waarin je kan zoeken/combineren op eigenschappen

quote:
Goede tip, het werkt, dank je, scheelt weer vele uren zoeken :)

btw misschien een idee om dit ook in de TS te zetten, dat scheelt beginners weer een hoop werk. MM kan echt bijna alles en daarna verzenden naar de Zen is geen enkel probleem.

Edit : een volgend probleem waar ik even tegenaan loopt. Ik heb ook nog een honderden losse mp3's. Ik heb de titel nu afgeleid van de bestandsnaam.

Nu is dat bijna altijd "Artiest - Naam Nummer", wat ik eigenlijk nog mis en dan heb ik volgens mij alle mp3's getagged. Is een manier om te zeggen, pak de titel of bestandsnaam en plak alles voor het streepje in titel en alles na het streepje in titel.
Kan dat misschien ook met Media Monkey of een ander pakket?

Ortep : ik ben het met je eens, nu ik ondertussen wat meer weet van tags, dat het heel handig is. Misschien zelfs beter dan bestandsnamen. Maar ik heb ook een nadeel ontdekt wat je in het bestandsnamen tijdperk niet had.

Mappen, nu werkt alles met albums, genre's artiesten etc. Ik heb nu bv de beste nummers van Underworld bij elkaar gezet in 1 map en juist getagged. Dat zijn 3 albums met elk 2 nummers. Nu moet ik dus eerst 2 tracks van album 1 afspelen, dan begint hij overnieuw en moet ik stoppen en via het menu naar album 2 voor de volgende 2 nummers, zelfde voor album 3.

Nu heb ik nog een map met 500 div nummers van verschillende artiesten. Ik durf er niet aan te denken hoe dat straks uitpakt. Vroeger gooide ik gewoon alles in een mapje en zei, speel alles in deze map maar af.

ErikRo wijzigde dit bericht 25-10-2007 00:04 (113%)

BF2 @ www.ndaclan.nl
Reg. datum: 05 augustus 2004

Wat ik zo stom vind is dat je op je Zen niet op componist kunt zoeken. Bij klassieke muziek is de artiest bijna altijd anders dan de componist. Want mensen als Beethoven, Mozart etc. waren allang overleden voor er enige vorm van audio recording was.

Ik heb dus met mijn geripte muziek netjes de artiest EN de componist ingevoerd, waarbij me de artiest eigenlijk niks kan schelen. Het gaat mij om de componist. No-go in de Zen? :?

De meeste mensen hebben geen behoefte aan een componist-tag, dus vandaar dat Creative (en zo'n beetje alle andere PMD-fabrikante) deze er niet bijgedaan heeft denk ik.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: