Hoofdcategorieën
Topicacties

[Flash] Het Creative Zen ervaringentopic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last

Reageer Nieuw Topic

Acties:

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod / Nieuwsposter
Reg. datum: 14 september 2004

Dan probeer je andere software? Er zijn zat mogelijkheden om goed geconverteerde bestanden te krijgen, onder andere door de tips in de link die ik je gaf te volgen.

Reg. datum: 02 november 2006

Lees dat topic dan eens door...

edit:
Wat RoD zegt dus.

Vihaio wijzigde dit bericht 21-10-2007 12:50 (35%)

Reg. datum: 20 oktober 2007

Hallo Ik heb het topic helemaal gelezen. maar ik kan het toch niet meer gebruiken omdat mn zen v plus gestorven is. Maar ik zou gewoon willen weten van iemand die de zen heeft of hij al eens een ander programma heeft gebruikt heeft om video's te converten. en of dit werkte. Als ik dat weet ga ik 'em ook kopen :)

Reg. datum: 18 januari 2004

Ja het is volgens mij mogeljik om amerikaans firmware erop te gooien (had dat ergens gelezen) Creative zelf is ook niet te vrijgevig als het gaat om het vrijgeven van de geluidsinfo (na een weekje nog steeds geen antwoord gehad :() Hopelijk zit het dan goed met het geproduceerde geluid. Mijn oude micro, die op sterven ligt, had gewoon eu firmware maar was voor normale mensen volgens mij een digitaal doofmakertje :P

quote:
Paul Nieuwkamp schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:19:
Mijn scherm is stuk of zo. Heb alleen nog maar wit beeld. Backlight doet het dus wel, maar heb geen beeld :'(
Ik bedacht me dat ik wel eens een reset-knop heb zien zitten op het apparaat, en die bracht uitkomst :) Hij doet het weer :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl

Wereldburger
Reg. datum: 08 augustus 2001

quote:
F4T4L_3RR0R schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:25:
Heb er even mee zitten spelen, wat een fijn apparaat! Toch wel een puntje van kritiek: er zijn geen dedicated volumeknopjes... De volumeregeling zit ergens in het menu.
De boven- en onderkant van het vierkantje zijn dedicated.

www.overduurzaamheid.nl

YNWA
Reg. datum: 08 februari 2007

quote:
Jywansa schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 21:42:
[...]

De boven- en onderkant van het vierkantje zijn dedicated.
Alleen als je in het Now Playing scherm bent. Anders niet, wat nogal eens lastig kan zijn. Gelukkig kan je de shortcut-knop toewijzen om het volumewijzigvenstertje waar dan ook te voorschijn te toveren.

-------.

Niet :> In de menu's zijn die om te scrollen. In de afspeelschermen echter zijn ze wel voor het volume :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl

Reg. datum: 01 juni 2001

Hij is binnen de 8gb Zen.

Eerste indruk de software is zwaar ruk. Kan geen paden opgeven waar de tempc cq eind files moeten, dus die worden allemaal op mijn te kleine C schijf gedumpd.

Viodeconversie traagste die ik ooit heb gezien. 10 min voor 1 clip van 3 minuten op mijn P4/3ghz.

Ik had 70 files in de lijst gezet. Van de eerste 10 clips zijn er al 8 geweigerd omdat hij er niks mee kan.

Dat viel dus even zwaar tegen :(
Maar op zoek naar alternatieven.

De updates dloaden op mijn 20 mb lijn kost 254 minuten voor 45mb.

ErikRo wijzigde dit bericht 22-10-2007 20:27 (6%)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

BF2 @ www.ndaclan.nl
Reg. datum: 05 augustus 2004

quote:
ErikRo schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:26:
De updates dloaden op mijn 20 mb lijn kost 254 minuten voor 45mb.
Daar heb je de nacht voor ;)

HDD backuppen, discdefrag, virusscan, server vullen, downloaden, allemaal dingen voor 's nachts. ;)

Hop, aan de laptop, gebruikt geen biet, is er wel wat af 's morgens.

Wat een ongelooflijke &*((^%$ zooi die videoclips.

Ik heb nu met super al 4 of 5 x die 7 clips geconverteerd. Elke keer met inlezen format wordt niet ondersteund niet ingelezen.
En de Zen ziet ook al geen verschil in verschillende mp3's die als eerste naam hetzelfde woord hebben gescheiden door een spatie + datum. ik heb nu 3 x dezelfde file volgens die zen. Ik begin er bijna aan te denken hem terug te brengen. Hij brengt geen joy maar marteling, niks kan hij zelf en niks snapt hij.

Hallo ik ben Zen en ik ben zo achterlijk als een varken :(
Zo dat moest er even uit. :(

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Weer een variant of 6 geprobeerd, met super is gewoon niet te werken. Ik ben er klaar me, ga nu naar wat anders zoeken.

Reg. datum: 26 december 2005

Voor de medebezitters van een Zen: er is een nieuwe firmware uit. Details: zie site creative

Acties:

Hier de link

Soylent Green is People!
Reg. datum: 29 maart 2000

Op de site van de Creative Singapore is de 16 Gig versie inmiddels verkrijgbaar. Dus het zal niet lang meer duren voordat die, eindelijk, leverbaar is. De andere twee vind ik echt veel te klein

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

FV
Reg. datum: 06 september 2002

Ik heb zonet de nieuwe firmware op de ZEN gezet. De verbetering in de bootsnelheid kan je idd een verbetering noemen, in 3 seconden staat ie in het menu!

Naast de bootsnelheid kan ik ook zeggen dat de videoplayback verbeterd is. Voor de firmware upgrade had ik een filmpje op de ZEN staan waarvan het geluid achterliep tov. het beeld. Na de upgrade loopt dit perfect synchroon dus dit is nu ook opgelost!

PcFer wijzigde dit bericht 23-10-2007 16:46 (45%)

hallo

Reg. datum: 20 oktober 2007

quote:
ErikRo schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:09:
Wat een ongelooflijke &*((^%$ zooi die videoclips.

Ik heb nu met super al 4 of 5 x die 7 clips geconverteerd. Elke keer met inlezen format wordt niet ondersteund niet ingelezen.
En de Zen ziet ook al geen verschil in verschillende mp3's die als eerste naam hetzelfde woord hebben gescheiden door een spatie + datum. ik heb nu 3 x dezelfde file volgens die zen. Ik begin er bijna aan te denken hem terug te brengen. Hij brengt geen joy maar marteling, niks kan hij zelf en niks snapt hij.

Hallo ik ben Zen en ik ben zo achterlijk als een varken :(
Zo dat moest er even uit. :(
En werkt video's afspelen beter als je de nieuwe firmware derop hebt gezet?
Anders denk ik dat ik ook beter iets anders koop.

Acties:

quote:
PcFer schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:40:
Ik heb zonet de nieuwe firmware op de ZEN gezet. De verbetering in de bootsnelheid kan je idd een verbetering noemen, in 3 seconden staat ie in het menu!

Naast de bootsnelheid kan ik ook zeggen dat de videoplayback verbeterd is. Voor de firmware upgrade had ik een filmpje op de ZEN staan waarvan het geluid achterliep tov. het beeld. Na de upgrade loopt dit perfect synchroon dus dit is nu ook opgelost!
Klinkt zeer goed! :) De changelog meldt dit trouwens ook:
quote:
Added Features or Enhancements:

* Adds Thai language support
* Improves startup speed

Fixes:

* Improves video playback performance
* Improves the power adapter charging process
* Ensures the alarm is working even if your player is turned off
Netjes Creative, nu het SD-probleem nog :)
quote:
humolezer schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:49:
[...]

Waarom? Alleen omdat het hem niet lukt? Dat lijkt me niet echt een reden om de Zen niet te kopen. Ik acht de kans groter dat er bij hem iets fout gaat. Wat de Zen aan video ondersteund is vrij normaal dus er zouden eigenlijk geen problemen moeten zijn. Wat er bij ErikRo het probleem is weet ik niet.

Edit: Las dit nog op Epizenter:
quote:
...video playback is altered in the following ways...
...1. it boots the video instantaneously...
...2.the screen no longer blacks out when fast forwading long periods...

RoD wijzigde dit bericht 23-10-2007 18:30 (7%)

Soylent Green is People!
Reg. datum: 29 maart 2000

quote:
[...]
Het staat zelfs in de opmerkingen bij Super dat het niet altijd werkt

Video coderen voor je PMD: Tips en trucs

Let hier wel even op:
Klein nadeel van dit programma bij Mpeg4 Divx of Xvid files is dat je niet alle instellingen die bij Mpeg4 files mogelijk zijn kunt instellen. Bijvoorbeeld "quarter pixel" , "B-frames" of "Global Motion Compensation (GMC)" kunnen niet aan of uit gezet worden. Standaard implementeert Super deze features in je videobestandje. Veel portable media players zullen moeite hebben met deze features en de video dus niet afspelen. Mocht je dus Divx en Xvid bestanden willen maken is dit geen goede oplossing.

Goed lezen had veel van zijn problemen voorkomen

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

quote:
[...]
Ik denk het niet want het Zen overzet programma moppert al dat de bestandsindeling niet goed is. De Zen krijgt dus niet eens de kans om hem af te spelen, firmware of geen firmware. heb overigens de nieuwste updates in software gebruikt.

In het begin moest ik lachen om de ipod en itunes integratie/koppelverkoop. Maar achteraf gezien was het misschien helemaal geen gek idee.
Als het namelijk binnen itunes werkt, want na de import zorgt hij er wel voor dat het goed op je ipod komt. Geen gezeur met conversiefilters, geen tientallen pogingen, gewoon aansluiten en hij regelt de rest. klaar, eigenlijk zoals alles van Apple. Het enige wat je zal missen is radio geloof ik, voor de rest is de Nano zowat hetzelfde.

Maar goed misschien helpt meer experimenteren nog wat. Ik wilde gisteren perse video op zen krijgen en als dat niet lukt wordt je helemaal gek. ;) Als je weinig tijd hebt werk je volgens het botte bijl principe, nu heb ik meer tijd.

Ik heb alweer nieuwe ideeen, dus wie weet kom t het allemaal goed. ;)

Acties:

Probeer anders eens iriverter, dan kan het bijna niet misgaan.

quote:
Ortep schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:38:
[...]
Het staat zelfs in de opmerkingen bij Super dat het niet altijd werkt
Video coderen voor je PMD: Tips en trucs
Let hier wel even op:
Klein nadeel van dit programma bij Mpeg4 Divx of Xvid files is dat je niet alle instellingen die bij Mpeg4 files mogelijk zijn kunt instellen. Bijvoorbeeld "quarter pixel" , "B-frames" of "Global Motion Compensation (GMC)" kunnen niet aan of uit gezet worden. Standaard implementeert Super deze features in je videobestandje. Veel portable media players zullen moeite hebben met deze features en de video dus niet afspelen. Mocht je dus Divx en Xvid bestanden willen maken is dit geen goede oplossing.

Goed lezen had veel van zijn problemen voorkomen
Handige tip dan voor in de startpost :) , als het toch niet werkt. Maar goed het staat er inderdaad dus dat ik ik moeten zien.

Dat veel problemen hadden kunnen worden voorkomen, is idd zo. Bv als creative een goed conversie pakket had toegevoegdl

Ik heb net een nieuwe test gedaan met creative conversie , 2 video clips van elk 3 min. Na conversie (12 min) zegt die dat alles goed is gegaan. Echter de eerste klapt na selectie meteen uit op de Zen. Hij wordt dus niet afgespeeld ondanks dat alles goed was volgens de software. De 2e speelt gelukkig wel goed af. Dat vind ik jammer. Als ik een paar honderd clips overzet heb ik liever niet dat ik eerst moet gaan testen welke wel en niet werken. Ik geloof niet dat je bestanden direct kunt verwijderen op de Zen, dus dan moet ik het op even een blaadje schrijven en dan thuis verwijderen via de pc ??

Na ja wordt vervolgd zullen we maar zeggen :+

Acties:

Post je videoconverteeravonturen anders even in dat topic, dan blijft het wat centraal :) Maare, als ze het op je pc wel doen dan lijkt het me duidelijk dat het aan bovenstaand gequote verhaal ligt.

quote:
RoD schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:28:
Post je videoconverteeravonturen anders even in dat topic, dan blijft het wat centraal :) Maare, als ze het op je pc wel doen dan lijkt het me duidelijk dat het aan bovenstaand gequote verhaal ligt.
Sorry die 2 clips waar ik het net over had. Was juist met Creative conversie gedaan, heb ik er nu bijgezet. of het op de pc werkt weet ik niet. Effe checken, oh die ene is na conversie maar 68kb :) dat is wel erg klein.

ErikRo wijzigde dit bericht 23-10-2007 19:32 (11%)

Acties:

Ah ok, ik dacht met SUPER. Ben het trouwens wel met je eens wat betreft het feit dat Creative wel wat betere software mee mag leveren.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2010 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2009