Hoofdcategorieën
Topicacties

[Flash] Het Creative Zen ervaringentopic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last

Reageer Nieuw Topic
Soylent Green is People!
Reg. datum: 29 maart 2000

quote:
jcvjcvjcvjcv schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:22:
Haha, en weet je wat er tussen zit? Juist, schuim om de remafstand te vergroten. ;)
Klopt...en weet je hoe hard dat schuim is? Sla er maar eens met je vuist op. De pleisters liggen in de kast. Het enige wat dat schuim doet is (ongeveer) de vorm van je hoofd aannemen zodat de kracht verdeeld wordt.
Er zitten alleen een paar zacht schuim stukken in omdat je anders je hoofd er niet in krijgt. Zou je ze er uit laten dan maakt hij te veel herrie en zit hij niet lekker

Maar on topic: Dat hard plastic schaaltje om een MP3 speler vangt dus ook de klap op en verdeelt die. Iets vervormen doe dat harde plastic immers ook. Bovendien komen eventuele krassen op de schaal en die kan je eenvoudig vervangen.

Ortep wijzigde dit bericht 12-10-2007 13:54 (32%)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

Volgens een forumtopic op EpiZenter blijkt de Zen gapless te zijn

Zeer interessant.

BF2 @ www.ndaclan.nl
Reg. datum: 05 augustus 2004

quote:
Ortep schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:44:
[...]

Klopt...en weet je hoe hard dat schuim is? Sla er maar eens met je vuist op. De pleisters liggen in de kast. Het enige wat dat schuim doet is (ongeveer) de vorm van je hoofd aannemen zodat de kracht verdeeld wordt.
Er zitten alleen een paar zacht schuim stukken in omdat je anders je hoofd er niet in krijgt. Zou je ze er uit laten dan maakt hij te veel herrie en zit hij niet lekker

Maar on topic: Dat hard plastic schaaltje om een MP3 speler vangt dus ook de klap op en verdeelt die. Iets vervormen doe dat harde plastic immers ook. Bovendien komen eventuele krassen op de schaal en die kan je eenvoudig vervangen.
Het gaat niet alleen om de kracht verdelen, het gaat ook om het vergroten van de remweg, want dan is de vertraging een stuk kleiner.

Dat is ook het principe van de autogordel: het vergroten van de remweg, zodat de vertraging een stuk kleiner is. (Zonder autogordel ga je bij een botsing gewoon naar voren en kom je tot stilstand in 1 klap tegen het stuur.)

Soylent Green is People!

quote:
jcvjcvjcvjcv schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:42:
[...]
Dat is ook het principe van de autogordel: het vergroten van de remweg, zodat de vertraging een stuk kleiner is. (Zonder autogordel ga je bij een botsing gewoon naar voren en kom je tot stilstand in 1 klap tegen het stuur.)
Je geeft het zelf al aan...Je klapt met het meest kwetsbare deel van je lichaam (Je hoofd, je buik) met een rotklap tegen je stuur of je ruit aan als je geen gordel draagt. Bovendien voorkomt hij dat je uit de auto wordt geslingert en door de naast je rijdende vrachtwagen wordt overreden.

De gordel vangt je ook in één klap op en verdeeld die exact dezelfde kracht over je hele bovenlichaam, ribben en je bekken. Die gordel is niet van elastiek hoor. Die is rekt nauwelijks mee. Er zit wel een soort breekstuk in, dat kan helpen, maar het is niet zijn hoofddoel. Wat hij dus wel doet is de kracht verdelen over die delen van je lichaam die er het beste tegen kunnen. En ja, die delen van je lichaam zullen vervormen. Bv je ribben doen dat. Dat helpt bij het vertragen. Vertragen is natuurlijk wel gunstig, en alle beetjes helpen

En dat is dus precies wat die clear case ook doet. De eerste klap komt op de buitenkant van dat ding. Hij vervormt een heel klein beetje en zorgt dat niet alle kracht precies op de hoekpunt van je player komt maar over de hele zijkant wordt verdeeld. En mocht hij barsten dan vervang je de case en niet de speler.

Een vrouw van 60 kg op naaldhakken maakt putten in je keiharde laminaat. Zelfs al zitten er rubber dopjes op. Maar een kerel met een bierbuik die 150 kg weegt doet dat niet, ook al loopt hij op houten klompen. Zijn gewicht is hoger maar de druk is lager

Wat wel netjes je remweg veel groter maakt is een airbag. Maar we zijn inmiddels behoorlijk off topic bezig

Reg. datum: 13 oktober 2007

quote:
Vassie18 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:34:
Heb vandaag naast de zen stone plus in roze(voor men vriendin) de nieuwe Creative Zen 8gb gekocht.
Ik had wat opstart problemen, hij wilde niet in het menu komen na de firmware update(zelfde versie) werkte die weer.
mooi dingetje op zich, maar na een paar keer opstarten gaf hij ineens een foutmelding in de firmware...

maar het lukt me niet de firmware ergens anders vandaan te halen, om deze opnieuw te installeren...

(de creative site is niet erg hulpvaardig...)

anyone?

¬.¬
Reg. datum: 27 november 2006

check hier eens: klikkos

staat de firmware te download

Blinkenlights!

BF2 @ www.ndaclan.nl

quote:
Ortep schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 14:55:
[...]

Je geeft het zelf al aan...Je klapt met het meest kwetsbare deel van je lichaam (Je hoofd, je buik) met een rotklap tegen je stuur of je ruit aan als je geen gordel draagt. Bovendien voorkomt hij dat je uit de auto wordt geslingert en door de naast je rijdende vrachtwagen wordt overreden.

De gordel vangt je ook in één klap op en verdeeld die exact dezelfde kracht over je hele bovenlichaam, ribben en je bekken. Die gordel is niet van elastiek hoor. Die is rekt nauwelijks mee. Er zit wel een soort breekstuk in, dat kan helpen, maar het is niet zijn hoofddoel. Wat hij dus wel doet is de kracht verdelen over die delen van je lichaam die er het beste tegen kunnen. En ja, die delen van je lichaam zullen vervormen. Bv je ribben doen dat. Dat helpt bij het vertragen. Vertragen is natuurlijk wel gunstig, en alle beetjes helpen

En dat is dus precies wat die clear case ook doet. De eerste klap komt op de buitenkant van dat ding. Hij vervormt een heel klein beetje en zorgt dat niet alle kracht precies op de hoekpunt van je player komt maar over de hele zijkant wordt verdeeld. En mocht hij barsten dan vervang je de case en niet de speler.

Een vrouw van 60 kg op naaldhakken maakt putten in je keiharde laminaat. Zelfs al zitten er rubber dopjes op. Maar een kerel met een bierbuik die 150 kg weegt doet dat niet, ook al loopt hij op houten klompen. Zijn gewicht is hoger maar de druk is lager

Wat wel netjes je remweg veel groter maakt is een airbag. Maar we zijn inmiddels behoorlijk off topic bezig
Jawel, want het ineenkreukelen van je kreukelzone aan de voorkant van je auto kost tijd, dus is remweg. Zonder gordel remt je auto wel af, maar vlieg je zelf rechtdoor.

Reg. datum: 13 oktober 2007

quote:
Proto schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:12:
check hier eens: klikkos

staat de firmware te download
perfect...thanx...vreemd dat ik het eerder niet kon downloaden daar

Whoop dee doe
Reg. datum: 14 maart 2000

Ik heb de 8gb versie gekocht. Helaas geen kopieer functie. Het wordt meer gezien als een extra sd card-reader voor de pc :(

Verder is de speler wel goed. De geluid is erg goed te noemen ( ik kom van een iriver h10 6gb af en heb sony mdr-ex71 ) in vergelijking met de h10. Heeft geen X-Fi functie.

Wat ik wel leuk vind is dat je veel dingen kunt customizen. Maar als ik even snel tijdens het afspelen mijn equalizer wil veranderen, moet ik weer tig knopjes indrukken voordat ik daar ben. Maar achteraf denk ik dan, dit is nieuwigheid, als ik de goede setting vind dan zit ik niet meer aan mijn equilizer. Ik heb em trouwens gekocht voor 170euro.

'Not getting what you want is sometimes a wonderful stroke of luck.'

Soylent Green is People!

quote:
jcvjcvjcvjcv schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:31:
[...]

Jawel, want het ineenkreukelen van je kreukelzone aan de voorkant van je auto kost tijd, dus is remweg. Zonder gordel remt je auto wel af, maar vlieg je zelf rechtdoor.
Dacht je dat die kreukelzone niet kreukelde als je geen gordel droeg? Maar daar gaat het niet om. Je vliegt gewoon rechtdoor totdat je of de gordel of het stuur raakt. Het gaat er om dat de kracht op een andere plaats van je lichaam wordt uitgeoefend.

Je hebt zelfs speciale gordelspanners die de gordel aanspannen bij een ongeluk. Soms gebruiken ze daar zelfs een kleine springlading voor. In de praktijk betekent dat dat de gordel naar achteren gaat tov de auto. In de parktijk vlieg je dus met een (iets)hogere snelheid in die gordel dan dat je de voorruit zou hebben geraakt. Maar dat is niet erg. Je bekken kan nu eenmaal beter tegen een harde klap dan je schedel.

Maar goed, dat is meer voor een autorubriek.

Weet iemand wanneer de 16G versie komt. Want die wil ik dus hebben

Ortep wijzigde dit bericht 14-10-2007 10:15 (5%)

Reg. datum: 15 augustus 2007

Erg leuk apparaatje, alleen zijn er toch wel wat minpuntjes vind ik.
Dat je de organizer via de software moet editten bijv -_- en dat het geen UMS is vind ik ook een belemmering, ook is het jammer dat ie geen .vob kent maar goed dat hebben de meesten niet.
Maar toch ben ik op zoek naar iets wat veel van deze Zen weg heeft.
2.5" screen vind ik fijn, slot voor memorykaartje, radio.
Ben druk bezig te zoeken naar een combinatie van de Zen, maar dan UMS :P
Goed topic dit trouwens!!

beh: Enermax ECA3050 Chakra; mb: Asus M2N-SLI Deluxe; graf: XFX NVIDIA GeForce 7950 GT 512MB DDR3; Proc: AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5200+ (2.6ghz); Voeding: Asus Atlas A-55GA (550 Watt); Int.Geh.: Kingston HyperX 2Gb DDR2-800

quote:
Blueflame_Core schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:19:
Erg leuk apparaatje, alleen zijn er toch wel wat minpuntjes vind ik.
Dat je de organizer via de software moet editten bijv -_- en dat het geen UMS is vind ik ook een belemmering, ook is het jammer dat ie geen .vob kent maar goed dat hebben de meesten niet.
Volgens mij is er geen enkele speler die .vob ondersteund.
quote:
Maar toch ben ik op zoek naar iets wat veel van deze Zen weg heeft.
2.5" screen vind ik fijn, slot voor memorykaartje, radio.
Ben druk bezig te zoeken naar een combinatie van de Zen, maar dan UMS :P
Goed topic dit trouwens!!

hmz nee haast geen 1 inderdaad maar toch ben ik 1 tegengekomen ergens.. alleen weet niet meer waar en welke het was :D

o ja thx btw voor je offtopic links :P
kzal ze eens bekijken..
Volgens jou zijn dit dus de apparaatjes die aan mijn eisen voldoen heh :P?

Blueflame_Core wijzigde dit bericht 14-10-2007 16:33 (37%)

beh: Enermax ECA3050 Chakra; mb: Asus M2N-SLI Deluxe; graf: XFX NVIDIA GeForce 7950 GT 512MB DDR3; Proc: AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5200+ (2.6ghz); Voeding: Asus Atlas A-55GA (550 Watt); Int.Geh.: Kingston HyperX 2Gb DDR2-800

Reg. datum: 30 oktober 2001

quote:
Blueflame_Core schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:19:

Dat je de organizer via de software moet editten bijv
kun je niet on the fly op het apparaat editen waarna hij het synced met de software? Zou dit nml echt groot minpuntje vinden.

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag; Do my eyes represent the OO in gOOgle or something?

Reg. datum: 01 juni 2001

Zeker een leuk ding die Zen, wat me opvalt is dat de 4mb versie hier 150 euro kost en de 8gb = 190/200 euro.
Is amerika kosten ze $129 en $199 en $249 (16gb).

Kan dat nou niet goedkoper? De dollar is nog maar 70% van de euro en dan kost hij ook al $20 minder. Dan zou je hier 90 euro verwachten voor de 4gb versie.

btw kan ik gewooon vob files op de Zen dumpen?

ErikRo wijzigde dit bericht 14-10-2007 21:40 (7%)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Spijtig genoeg doen ze net zoals alle electronica toestellen. Gewoon het teken vervangen en hup we hebben onze prijs.

quote:
Jormungandr schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 22:12:
Spijtig genoeg doen ze net zoals alle electronica toestellen. Gewoon het teken vervangen en hup we hebben onze prijs.
Nou ja dan kom ik nog op 130 euro klinkt alweer iest beter :)

Ik kom net een review tegen en van één ding schrok ik, als dat klopt zou de Zen voor mij echt een showstopper zijn. Kan iemand met een Zen hier eens op letten en hier het resultaat mededelen.

Pros:

* Its overall quality
* Ergonomics and usability
* Finishing and manufacturing quality
* One of the first 16GB Flash players
* Price

Cons:

* Usefulness of SD slot?!
* Small hiss at low volumes
* Videos must be encoded
* Hold Switch hidden by a headphone jack (again no clue)
* Battery life shorter than advertised

Nu had ik hem naast mp3 afspelen ook voor radio ontvangst uitgezocht.
kom ik dit in een review tegen :
The FM radio is of poor quality. En tout cas, la réception avec des EM3-Pro n'est pas des meilleures. In any case, with EM3-Pro reception is not the best. L'organiseur devrait rester inutile. The organizer should remain useless.

Hoe vinden jullie de radio ontvangst van de Zen?

ErikRo wijzigde dit bericht 14-10-2007 22:38 (18%)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Nee als je naar filmpjes van de zen kijkt dan komen ze op een gegeven moment bij de organizer, dan doen ze tasks bijv en dan staat er iets.. weet niet precies meer wat :P maar iig dat er geen toegang is en dat het moet met de software die is bijgeleverd.
quote:
Four schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 17:46:
[...]

kun je niet on the fly op het apparaat editen waarna hij het synced met de software? Zou dit nml echt groot minpuntje vinden.

quote:
ErikRo schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 21:40:
Zeker een leuk ding die Zen, wat me opvalt is dat de 4mb versie hier 150 euro kost en de 8gb = 190/200 euro.

Kan dat nou niet goedkoper? De dollar is nog maar 70% van de euro en dan kost hij ook al $20 minder. Dan zou je hier 90 euro verwachten voor de 4gb versie.

Nee dit kan dus niet, en als je ff boven kijkt dan had ik dat al aangestipt :P

Je kunt de files er wel opzetten, echter ze worden niet afgespeeld. Mocht je de files gewoon willen vervoeren dan kan dat dus gewoon.

quote:
Ik heb hem gevonden voor je !!! ff offtopic maar het moet ff ;)
het gaat om de PHILIPS SA6145/02 GoGear 4 GB MP3-speler (bij dixons te koop btw)
speelt .vob af :D

ja idd je hebt gelijk, beetje voor het loodje houden dus, jammer maar helaas we zoeken weer ff verder :P, ik denk dat ik maar ff op zoek ga naar een site die de release dates van de nieuwste mp3spelers laat zien die in de toekomst verschijnen, waar?.. geen idee

Blueflame_Core wijzigde dit bericht 14-10-2007 23:06 (18%)

quote:
Blueflame_Core schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 22:56:
[...]

Ik heb hem gevonden voor je !!! ff offtopic maar het moet ff ;)
het gaat om de PHILIPS SA6145/02 GoGear 4 GB MP3-speler (bij dixons te koop btw)
speelt .vob af :D
offtopic:
Nee, dat klopt niet. .vob is slechts een formaat dat door de bijgeleverde software ondersteund wordt. Zie ook de Productpage.

Maargoed niet echt belangrijk, zeker niet hier :)

BF2 @ www.ndaclan.nl

quote:
ErikRo schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 21:40:

Omrekenen met BTW erbij he ;)

Dus:
$ 129*1.19/1.41=¤ 108,90 4 GB
$ 199*1.19/1.41=¤ 167,95 8 GB
$ 249*1.19/1.41=¤ 210,15 16 GB

Dan vind ik de prijzen hier van 170 euro voor de 8 GB toch niet echt slecht.

Je haalt er de verzendkosten vanuit de USA in ieder geval niet uit als je hem legaal wilt invoeren.

Whoop dee doe
Reg. datum: 14 maart 2000

In HongKong zijn de prijzen standaard ongeveer 50euro goedkoper dan hier. http://hk.store.creative.com/
quote:
ErikRo schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 22:16:
[...]

Nou ja dan kom ik nog op 130 euro klinkt alweer iest beter :)

Ik kom net een review tegen en van één ding schrok ik, als dat klopt zou de Zen voor mij echt een showstopper zijn. Kan iemand met een Zen hier eens op letten en hier het resultaat mededelen.

Pros:

* Its overall quality
* Ergonomics and usability
* Finishing and manufacturing quality
* One of the first 16GB Flash players
* Price

Cons:

* Usefulness of SD slot?!
* Small hiss at low volumes
* Videos must be encoded
* Hold Switch hidden by a headphone jack (again no clue)
* Battery life shorter than advertised

Nu had ik hem naast mp3 afspelen ook voor radio ontvangst uitgezocht.
kom ik dit in een review tegen :
The FM radio is of poor quality. En tout cas, la réception avec des EM3-Pro n'est pas des meilleures. In any case, with EM3-Pro reception is not the best. L'organiseur devrait rester inutile. The organizer should remain useless.

Hoe vinden jullie de radio ontvangst van de Zen?
Er is een signaal sterke indicator, zoals op een mobiel. Als die volle sterke geeft dan geeft het gewoon prima geluid. Pas bij sterkte 1 (van de 3) ruist het wel, maar dan heb je gewoon een slechte ontvangst.

'Not getting what you want is sometimes a wonderful stroke of luck.'

Maar nu ga je uit van radio. Ik ga ervan uit dat hij ruis bedoeld als je mp3 afspeelt op lage volumes.

btw volgens pricewatch staat de 8mb versie nu op +/- 160 euro, er is dus al blijkbaar een prijsverlaging ingevoerd.

Nu ga ik een hele domme vraag stellen, dus niet al te hard lachen aub.
Maar waar laat je dat ding, vroeger kreeg je een hoesje bij je speler die je aan je riem kon vast maken. Of er zat een clipje aan die je aan je shirt vastklemde. Maar als ik de Zen reclame bekijk dan kan ik hem volgens mij alleen in mn broekzak kwijt. Ik weiger toch echt om nog eens 25 euro voor een beschermingshoesje met clip uit te geven, die 150 euro hakt er al flink genoeg in.

ErikRo wijzigde dit bericht 15-10-2007 21:11 (93%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: