Don't flood, some people can't swim
[Flash] Het Creative Zen ervaringentopic
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last
Reageer Nieuw TopicEdit:
Hmm, nu zijn er dus meerdere onafhankelijke bronnen die dit melden. Volgende gok: Wellicht brakke firmware die er voor kán zorgen dat de speler traag boot?quote:Nisk schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 17:10:
LAPTOP Mag schrijft:
[...]
Ik weet niet of dit een betrouwbare bron is, maar ook in dit filmpje op Youtube.com duurt het een poosje om het apparaatje op te starten. De opstarttijd is daar alleen geen dikke 30 seconden.
Wel een beetje zonde, ik bedoel; je kan ook een bootscherm maken als je t apparaatje aan zet, en laat dat dan staan totdat ie aan staat, klein puntje van afwerking
Jammer dat naarmate de tijd vordert er toch steeds meer nadeeltjes naar boven komen drijven.
RoD wijzigde dit bericht 02-10-2007 17:37 (75%)
Voor UsbMassStorage moet je maar een UMS-apparaat kopen
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Huh, dus Mac- en Linuxgebruikers (ben zelf een Linuxgebruiker) staan in de kou?quote:Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 17:38:
Waarom zou je er iets anders op willen zetten? Dat kan hij toch niet afspelen
Tot zover dus mijn interesse in deze speler. Ik stond echt op het punt er 1 te bestellen maar als je per se speciale software nodig hebt, die niet draait onder iets anders dan Windows, om 'm te vullen houdt het direct op. Wat een oerdomme beslissing van Creative zeg, zonde.
En ik dacht dat alle spelers vandaag de dag wel gewoon UMS waren.
Spank your inner muppet! | Geschiedenis van GoT
Ja, dat is het probleem ook. Als deze speler UMS zou ondersteunen (en niet de belachelijke beperking had dat het alleen afspeelbare files toelaat) dan was de Zen veel interessanter.quote:Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 17:38:
Waarom zou je er iets anders op willen zetten? Dat kan hij toch niet afspelen
Als Creative dit nog een echt interessante speler wil maken en met de Cowon iAudio D2 wil dan moet er in de firmware wel wat gefixed worden... Het boot-probleem, het gedoe met het interne geheugen vs. SD-kaarten, UMS, verplichte transcoding...
Dit zijn allemaal dingen waar ik mee zou kunnen leven, op UMS na (tot ik uitvind hoe ik het toch aan de praat krijgquote:RoD schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 17:55:
Als Creative dit nog een echt interessante speler wil maken en met de Cowon iAudio D2 wil dan moet er in de firmware wel wat gefixed worden... Het boot-probleem, het gedoe met het interne geheugen vs. SD-kaarten, UMS, verplichte transcoding...
Ik heb trouwens een Creative MuVo van 2GB en die doet er ook een tijdje over om op te starten. Hij staat bijna vol en hij was voorheen altijd wat sneller.
'k Weet niet of het toeval is, maargoed. Een sterkere batterij lijkt 'm trouwens iets sneller te doen booten dan een zwakkere.
Mag ik je overigens even hartelijk danken voor de tip (Cowon iAudio D2), dat ziet er super uit in eerste instantie (speelt ook veel meer af, alleen is 4GB erg krap).
Cyphax wijzigde dit bericht 02-10-2007 18:05 (9%)
Hopelijk kan ik morgen al wat nuttige ervaringen posten!
hallo
Boot-probleem: Die van mij doet er 10 seconden over, daar mag je niet over klagen. Die man van dat youtube filmpje heeft in één van de comments gezegd dat hij juist snel opstart, maar dat hij een probleempje had met het knopje waardoor het lang leek te duren.quote:RoD schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 17:55:
[...]
Ja, dat is het probleem ook. Als deze speler UMS zou ondersteunen (en niet de belachelijke beperking had dat het alleen afspeelbare files toelaat) dan was de Zen veel interessanter.
SD-kaart gedoe: Tja, dat is echt aan Creative om dat recht te zetten
UMS: Zolang je Windows XP SP2 of beter hebt is er toch niks aan de hand? Het overgrote deel van de computergebruikers bezit immers een pc met deze configuratie. Je kan er prima andere bestandjes op kwijt via drag 'n drop, heb er net zelf nog een word-bestandje op gezet om 't te checken.
Verplichte transcoding: Nogmaals, de Cowon D2 bijvoorbeeld verplicht je daar ook toe. Bovendien is het simpelweg niet met een verbeterde firmware te fixen, omdat de hardware gewoon geen hogere resolutie dan 320x240 ondersteunt.
Mijn conclusie: Dit spelertje kan heel goed mee met de D2. Ik vind de ZEN zelf een heerlijk apparaatje om mee te werken. Het enige 'echte' nadeel dat ik kan bedenken is dat de SD kaart niet goed ondersteund wordt, waar de D2 dit probleem niet heeft. Aan de andere kant heeft de ZEN veel meer intern geheugen dan de D2, dus de SD-kaart is minder snel nodig.
Laat dat of beter maar weg, want hij werkt niet standaard onder Vista Ultimate hierquote:Woembah schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:46:
[...]
UMS: Zolang je Windows XP SP2 of beter hebt is er toch niks aan de hand? Het overgrote deel van de computergebruikers bezit immers een pc met deze configuratie. Je kan er prima andere bestandjes op kwijt via drag 'n drop, heb er net zelf nog een word-bestandje op gezet om 't te checken.
quote:Cyphax schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 18:03:
[...]
Dit zijn allemaal dingen waar ik mee zou kunnen leven, op UMS na (tot ik uitvind hoe ik het toch aan de praat krijg), dat is net het stomme.
Ik heb trouwens een Creative MuVo van 2GB en die doet er ook een tijdje over om op te starten. Hij staat bijna vol en hij was voorheen altijd wat sneller.
'k Weet niet of het toeval is, maargoed. Een sterkere batterij lijkt 'm trouwens iets sneller te doen booten dan een zwakkere.
Mag ik je overigens even hartelijk danken voor de tip (Cowon iAudio D2), dat ziet er super uit in eerste instantie (speelt ook veel meer af, alleen is 4GB erg krap).
Er komt een 8GB versie uit
Het wordt ook vermeld in een review en in een comment op Anything But iPod. Zoals ik al zei, het kan brakke firmware zijn zodat hij het bij sommige mensen niet goed doet en bij anderen weer wel.quote:Woembah schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:46:
[...]
Boot-probleem: Die van mij doet er 10 seconden over, daar mag je niet over klagen. Die man van dat youtube filmpje heeft in één van de comments gezegd dat hij juist snel opstart, maar dat hij een probleempje had met het knopje waardoor het lang leek te duren.
Ik hoop het.quote:SD-kaart gedoe: Tja, dat is echt aan Creative om dat recht te zetten
In dat geval is er inderdaad minder aan de hand.. Ik vraag me af waarom diegene dan meldde dat er geen bestanden opgezet konden worden die niet afgespeeld kunnen worden. Klonk me ook al wat raar in de oren aangezien dit nog nooit bij Creative is voorgekomen en reviews er ook niks over melden.quote:UMS: Zolang je Windows XP SP2 of beter hebt is er toch niks aan de hand? Het overgrote deel van de computergebruikers bezit immers een pc met deze configuratie. Je kan er prima andere bestandjes op kwijt via drag 'n drop, heb er net zelf nog een word-bestandje op gezet om 't te checken.
Dat klopt. Vervelend blijft het wel.quote:Verplichte transcoding: Nogmaals, de Cowon D2 bijvoorbeeld verplicht je daar ook toe. Bovendien is het simpelweg niet met een verbeterde firmware te fixen, omdat de hardware gewoon geen hogere resolutie dan 320x240 ondersteunt.
De D2 is er inderdaad niet in 16GB smaak. Hij kan ook prima mee hoor, ik wil hem niet afschrijven.. maar als je ze recht tegenover elkaar zet dan delft de Zen toch het onderspit.quote:Mijn conclusie: Dit spelertje kan heel goed mee met de D2. Ik vind de ZEN zelf een heerlijk apparaatje om mee te werken. Het enige 'echte' nadeel dat ik kan bedenken is dat de SD kaart niet goed ondersteund wordt, waar de D2 dit probleem niet heeft. Aan de andere kant heeft de ZEN veel meer intern geheugen dan de D2, dus de SD-kaart is minder snel nodig.
Maargoed, zonder bootproblemen, SD-problemen en overdrachtsproblemen (welke er dus niet zijn) komt de Zen toch al een heel eind. Ben dus wel benieuwd wat Creative nog gaat verbeteren met firmware. Mocht het bootprobleem (als dat er is) en het SD-probleem verholpen worden, geef ik de Zen toch weer wat meer kans. Die twee dingen moeten er toch echt uit.
Zeer belangrijk punt is overigens ook nog de prijs. De Cowon iAudio D2 kan qua prijs absoluut niet in de buurt van de Zen komen, dus wat dat betreft heeft de Zen nog altijd een belangrijke troef in handen.
Ik zoek een vervanging voor mijn een jaar oude Zen V Plus.
De wereld is veel groter dan de pricewatch van Tweakers. Een beetje rondzoeken levert op dat de MP3 shop hem heeft en dat Informatique hem ook heeft maar dan iets goedkoper. En er zijn er vast nog wel 10. De enige die ik niet kan vinden is de 16Gig versie.. En die wil ik nu juistquote:F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 17:41:
Ik zie deze speler niet in de Tweakers.net Pricewatch, is hij al op de Nederlandse markt?
Ik zoek een vervanging voor mijn een jaar oude Zen V Plus.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Dat vind ik wel erg makkelijk hoor. Als Creative er gewoon een UMS-device van had gemaakt dan had het helemaal geen reet uitgemaakt.quote:Woembah schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:46:
Het zou me niets verbazen als ie gewoon te traag is voor grote bestanden (en de Cowon ook).quote:Verplichte transcoding: Nogmaals, de Cowon D2 bijvoorbeeld verplicht je daar ook toe. Bovendien is het simpelweg niet met een verbeterde firmware te fixen, omdat de hardware gewoon geen hogere resolutie dan 320x240 ondersteunt.
De prijs van die Zen's staat me wel aan, de D2 leek wat duurder te zijn.quote:Mijn conclusie: Dit spelertje kan heel goed mee met de D2. Ik vind de ZEN zelf een heerlijk apparaatje om mee te werken. Het enige 'echte' nadeel dat ik kan bedenken is dat de SD kaart niet goed ondersteund wordt, waar de D2 dit probleem niet heeft. Aan de andere kant heeft de ZEN veel meer intern geheugen dan de D2, dus de SD-kaart is minder snel nodig.
Okee dan, ik kijk het nog even aan.quote:
De D2 is ook een stuk liberaler qua afspeelmogelijkheden, al is de Zen mooier qua uiterlijk. Ik zie het over een maand of wat wel, dan is er voor de Zens misschien een firmware-update (als Cowon het kan...) die ze verbetert.
Reg. datum: 04 oktober 2006
Ja je kunt bij het maken van een playlist nummers toevoegen aan een playlist, wanneer je deze hebt toegevoegd kun je de volgorde nog wijzigen voordat je de playlist uiteindelijk genereert.quote:Jormungandr schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:16:
Kan je btw op de zen de playlist order veranderen? Ik bedoel daarmee dus een nummer hoger of lager in de playlist schuiven. Dat is iets dat ik in mijn zen micro mis en mijn volgende player zou die functie wel is mogen hebben.
hallo
vb; Digicam sdkaart in de Zen stoppen, en dan alle fotos kopieren naar de Zen.
En ik zie op de pricewatch dat de prijzen voor een 8gb Zen gedaald zijn... naar ongeveer 160euro? Is dat wel correct?
'Not getting what you want is sometimes a wonderful stroke of luck.'
Verder: reviews: Creative Zen: een oase van rust
'Not getting what you want is sometimes a wonderful stroke of luck.'
Voor 170 bij azerty.nlquote:PcFer schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:01:
Ik heb zonet de Creative Zen bij MP3man besteld. De 8GB variant voor 190 euri's, dit lijkt me een vrij scherpe prijs. Aangezien de concurrerende spelers met 8GB vaak boven de 200 euro zitten verwacht ik niet dat de prijs van de Zen nog snel gaat dalen. Anders heb ik pech gehad
Hopelijk kan ik morgen al wat nuttige ervaringen posten!
EDIT: heeft er iemand een betere foto van die leather case? Zit daar nou een riemclip op, of niet? Zo nee, wat steekt er dan uit op deze foto:
http://tweakers.net/ext/i/1191910731.jpg
Maar als het gaat om gewoon een dichte holster, met bescherming voor het display, voor aan je broekriem lijkt het een no-go bij Creative? Shame..
jcvjcvjcvjcv wijzigde dit bericht 11-10-2007 02:23 (37%)
Reg. datum: 04 december 2006
Met Vista Premium werkt het perfect alleen vind de software van creative ook niet echt vervelend(in ieder geval momenteel niet)quote:GrooV schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:57:
[...]
Laat dat of beter maar weg, want hij werkt niet standaard onder Vista Ultimate hier
Nikon D80, Nikon MB-D80, Tamron SP 28-75mm f/2.8 XR Di LD AS, Nikkor 70-300mm VR 4.5-5.6, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, Nikon SB-800, B+W UV MRC, 2x Sandisk Extreme III 2GB, Gorilla SLR Zoom, Bilora 1122, Crumpler Match Maker M, Crumpler Pretty Boy L
Reg. datum: 04 december 2006
De clear case heeft een mooie clip er aan zitten dat je hem aan je riemlus kan bevestigenquote:jcvjcvjcvjcv schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:29:
[...]
Voor 170 bij azerty.nl
EDIT: heeft er iemand een betere foto van die leather case? Zit daar nou een riemclip op, of niet? Zo nee, wat steekt er dan uit op deze foto:
http://tweakers.net/ext/i/1191910731.jpg
Maar als het gaat om gewoon een dichte holster, met bescherming voor het display, voor aan je broekriem lijkt het een no-go bij Creative? Shame.., m'n broekzakken zitten toch echt wel vol na 10 sleutels, fietscomputer, 2 zakdoeken, Corsair Flash Survivor, MiniMaglite, zakmes, portemonnee en pen. Dat is ook de reden dat ik m'n GSM in een holster aan m'n riem heb hangen.
Nikon D80, Nikon MB-D80, Tamron SP 28-75mm f/2.8 XR Di LD AS, Nikkor 70-300mm VR 4.5-5.6, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, Nikon SB-800, B+W UV MRC, 2x Sandisk Extreme III 2GB, Gorilla SLR Zoom, Bilora 1122, Crumpler Match Maker M, Crumpler Pretty Boy L
Is dat niet mooiquote:-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Yoeri Lauwers [mailto:*]
Verzonden: donderdag 11 oktober 2007 12:11
Aan: xxxx
Onderwerp: Re: Review Creative Zen
Hoi,
Ik heb er helaas geen foto van, maar het gaat inderdaad om een riemclip zoals je die ook achterop de oude Nokia 3310-riemtasjes vond.
mvg
Yoeri Lauwers
Eindredacteur Tweakers.net
Citeren xxx <*>:
> Goeiemorgen!
>
>
>
> Heb je toevallig ook detailfoto's van de hoesjes? Vooral van die
> leather case, daar is op internet na 2 uur lang zoeken gewoon geen een
> afbeelding van te vinden waarop de achterkant goed zichtbaar is. Want
> wat zit daar achterop? Een riemclip o.i.d.?
>
>
>
> Dank je!
>
> xxx
>
>
En ja, dat doorzichtige ding heeft ook een ring en die siliconengevallen hebben ook een riemclip, maar het gaat mij niet om de show-off waar het Creative om gaat bij die Clearcase. Ik zie niet in waarom je iets tegen vallen zou beschermen met hard kunstof...
Heb je wel eens een motorhelm van dichtbij bekeken? Die is ook keihard, ook de binnenkant trouwens, op het stoflaagje na dat er opzit omdat het prettiger aanvoeld. Maar hij beschermt je hoofd toch omdat de kracht over je hele hoofd wordt verdeeld. En niet uitsluitend inwerkt op de ene puntje waarmee je de stoeprand raaktquote:jcvjcvjcvjcv schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:41:
Ik zie niet in waarom je iets tegen vallen zou beschermen met hard kunstof...
Ortep wijzigde dit bericht 12-10-2007 09:26 (6%)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last