Ctrl-F - Queen. Maar dan krijg je inderdaad wel dingen als Queens of the Stoneage (wie dat dan ook mogen zijnquote:Ortep schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:22:
Je kan geen dingen doen als: Laat me alle muziek van Queen zien.
Ctrl-F Summertime?quote:van wie heb ik allemaal het nummer 'Summertime'
Dat doe ik toch nooitquote:Wat je ook niet kan is alle Rock vinden die je hebt.
Jij vult in ieder tag-veld natuurlijk braaf "mp3", "ogg" of "wma" in? Niet? Waarom zet je dan wel een stroman op met je A4/A5/A6-vergelijking met papier?quote:En niet op de bergjes A4 A5 en A6 liggen. Maar Uitgaven voor het huis apart van Uitgaven voor de auto.
Daarom gebruik ik dan ook een OS dat het wel aan kanquote:Als je natuurlijk echt terug wilt naar de basis kan je ook Queen - Innuendo - 03 - Headlong.mp3 niet gebruiken. Botweg omdat er OSen zijn waarin je dit soort namen niet kan invoeren.
Daarnaast zeg ik nergens dat ik terug wil naar een of andere basis, ik zeg alleen maar dat ik het niet echt nuttige dingen vindt voor mezelf. Al prop je de volle 4KB (of hoeveel ruimte is er voor zo'n tag gereserveerd?) vol met allerlei dingen waardoor jij het makkelijker vind werken; ga je gang. Sommige programma's dwingen me echter die nutteloze redundant "copy/paste uit de filename"-velden te gaan gebruiken
Ik gebruik bestandsnamen omdat ik zo in 1 oogopslag in vrijwel ieder programma dat ik gebruik kan zien waar het over gaat. In de tags staat zo af en toe de grootst mogelijke rotzooi, en ze zijn niet te bekijken met DC++, een FTP-client en andere downloadprogramma's. Ik heb dan een stuk of 90 van mijn eigen CD's al omgezet naar MP3, maar pas sinds ik de Zen heb wordt ik gedwongen wat aan die bende (al waren het maar de tiepfouten / alternatieve spellingen / extra meuk waar mensen/groepen zich mee identificeren) in de tags te doen, en zorg ik dat EAC/Lame wat nuttige dingen in de juiste velden propt.
Het is natuurlijk absoluut niet verboden om juiste info in tags te zetten, maar Explorer + Winamp doen hun werk en doen het goed. Ik heb het nooit _echt_ geprobeerd (ook de behoefte niet toe gevoeld of nodig gehad), maar dat wat wel geprobeerd had was altijd zo brak als wat (liep vast, vond maar de helft, een random nog beroerder dan die van Winamp, crashte, etc), wat gecombineerd met een heleboel MP3s die wel een fatsoenlijke filename hadden maar zeer inconsistent gevuld waren met tags gaf me niet echt veel zin er mee door te gaan.
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl