Hoofdcategorieën
Topicacties

[Flash] Het Creative Zen ervaringentopic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last

Reageer Nieuw Topic
quote:
Ortep schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:22:
Je kan geen dingen doen als: Laat me alle muziek van Queen zien.
Ctrl-F - Queen. Maar dan krijg je inderdaad wel dingen als Queens of the Stoneage (wie dat dan ook mogen zijn :+ ) en zo.
quote:
van wie heb ik allemaal het nummer 'Summertime'
Ctrl-F Summertime?
quote:
Wat je ook niet kan is alle Rock vinden die je hebt.
Dat doe ik toch nooit :P
quote:
En niet op de bergjes A4 A5 en A6 liggen. Maar Uitgaven voor het huis apart van Uitgaven voor de auto.
Jij vult in ieder tag-veld natuurlijk braaf "mp3", "ogg" of "wma" in? Niet? Waarom zet je dan wel een stroman op met je A4/A5/A6-vergelijking met papier?
quote:
Als je natuurlijk echt terug wilt naar de basis kan je ook Queen - Innuendo - 03 - Headlong.mp3 niet gebruiken. Botweg omdat er OSen zijn waarin je dit soort namen niet kan invoeren.
Daarom gebruik ik dan ook een OS dat het wel aan kan :z Zoals, euh... Even denken hoor.. Oh ja: zo ongeveer alles _sinds_ DOS? "Waarom gebruik je tags? Die kun je toch helemaal niet in .mid-bestanden zetten?"

Daarnaast zeg ik nergens dat ik terug wil naar een of andere basis, ik zeg alleen maar dat ik het niet echt nuttige dingen vindt voor mezelf. Al prop je de volle 4KB (of hoeveel ruimte is er voor zo'n tag gereserveerd?) vol met allerlei dingen waardoor jij het makkelijker vind werken; ga je gang. Sommige programma's dwingen me echter die nutteloze redundant "copy/paste uit de filename"-velden te gaan gebruiken :)

Ik gebruik bestandsnamen omdat ik zo in 1 oogopslag in vrijwel ieder programma dat ik gebruik kan zien waar het over gaat. In de tags staat zo af en toe de grootst mogelijke rotzooi, en ze zijn niet te bekijken met DC++, een FTP-client en andere downloadprogramma's. Ik heb dan een stuk of 90 van mijn eigen CD's al omgezet naar MP3, maar pas sinds ik de Zen heb wordt ik gedwongen wat aan die bende (al waren het maar de tiepfouten / alternatieve spellingen / extra meuk waar mensen/groepen zich mee identificeren) in de tags te doen, en zorg ik dat EAC/Lame wat nuttige dingen in de juiste velden propt.

Het is natuurlijk absoluut niet verboden om juiste info in tags te zetten, maar Explorer + Winamp doen hun werk en doen het goed. Ik heb het nooit _echt_ geprobeerd (ook de behoefte niet toe gevoeld of nodig gehad), maar dat wat wel geprobeerd had was altijd zo brak als wat (liep vast, vond maar de helft, een random nog beroerder dan die van Winamp, crashte, etc), wat gecombineerd met een heleboel MP3s die wel een fatsoenlijke filename hadden maar zeer inconsistent gevuld waren met tags gaf me niet echt veel zin er mee door te gaan.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl

Soylent Green is People!
Reg. datum: 29 maart 2000

quote:
Paul Nieuwkamp schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 00:55:
[...]
Ctrl-F - Queen. Maar dan krijg je inderdaad wel dingen als Queens of the Stoneage (wie dat dan ook mogen zijn :+ ) en zo.
Ik denk dat je het grote voordeel van Tags nog mist. Ctrl-F werkt wel op filenamen. Maar wel uitsluitend in de directory waarin je zit 'omlaag'. En je kan niet zoeken op 'eigenschappen' Dus zoeken op Audioboek, Jazz, Blues, R&B, Hip Hop, Tempo Lager dan 140 bpm. Nog nooit beluisterd, meer dan 10 keer beluisterd, alle muziek uit 2003. En natuurlijk alle combinaties er van. Dan moet je filenamen gaan maken die er zo uitzien:

<artiest> <album> <titel> <tracknummer> <soort> <tempo> <jaartal> <componist> .MP3 En voor je het weet zit je over de maximale lengte heen. Bovendien zoekt het niet echt makkelijk. Iedere normale player kent tags en kan daar op zoeken sorteren en vaak ook combineren. En het zal me verder een zorg zijn waar het op mijn systeem staat. Op het moment dat ik iets wil weten laat hij het me onmiddelijk zien.

Het invullen van Tags is doodsimpel. Daar gebruik je Tag&Rename voor of Media Monkey, met die laatste speel ik ook af. Die herkennen de CD's vaak zelf al en halen de info van Amazon op. Je kan er honderden in een half uurtje doen. Ik heb meer dan 80 gig aan geluidsbestanden, en die zijn allemaal op de juiste manier getagd. Totaal over de 20-duizend files. Dat was weinig moeite om te doen. Gewoon gelijk goed doen zodra je ze maakt of krijgt.

En vergeet niet Tags zijn niet alleen voor MP3. Je kan ook pictures taggen en video's ook en ook Doc files kennen het. Nogmaals, je komt een heel eind met filenames maar het blijft een 'plat' systeem. Het is geen database maar een lijstje

De explorer van Windows kent ze trouwens ook. Heb je ooit wel eens bij een mp3 file met rechter muisknop, properties en dan Summary geklikt? Dan zie je een hele lijst met tags staan. En als je in een directory met MP3's staat moet je voor de grap eens met je rechtermuisknop boven op de kolommen klikken. Dan kan je zien welke kolomen je kan laten zien of weghalen. En raad eens...alle Tags staan er tussen

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

quote:
Ortep schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 09:53:
Ik denk dat je het grote voordeel van Tags nog mist.
Ik denk dat jij niet doorhebt dat ik dat helemaal niet mis :&gt;
Dingen als genre zijn zo onbetrouwbaar als de pest trouwens. Stop een redelijk bekende cd in je drive en vraag aan een online CD database welke CD hij denkt dat het is. Krijg je 30 antwoorden, die alle dertig de goede artiest en titel noemen, en minstens 10 verschillende genres.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl

Reg. datum: 28 oktober 2004

quote:
F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:51:
Ik mis mijn oude Zen V Plus. ;(

Iemand mijn Zen 4GB overkopen? kan hem niet retourneren omdat de verzegeling verbroken is. Is helemaal in orde, alleen een haarfijn optisch krasje die niet fysiek aanwezig is.
Wat moet je ervoor hebben?

Soylent Green is People!
Reg. datum: 29 maart 2000

quote:
Paul Nieuwkamp schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:13:
[...]
Krijg je 30 antwoorden, die alle dertig de goede artiest en titel noemen, en minstens 10 verschillende genres.
En dan kan je helemaal zelf een keer klikken en het staat precies zoals jij denkt dat het moet zijn. En BINGO weer 20 nummers van goede tags voorzien

Maar inmiddels zijn we wel heel erg off topic bezig

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Reg. datum: 01 juni 2001

Ik zou nog even mijn instellingen posten die ik heb gebruikt om altijd werkende video bestanden te krijgen op mijn Zen.

Ik ga uit van muziek videos met goed geluid, die wil ik zo mooi mogelijk hebben qua beeld en geluid vandaar mijn hogere bitrate voor audio (192kps) en 44.000khz.

Als je tv series als video gebruikt kun je inderdaad naar 22.000khz en 128kps of lager gaan.

Daarna kun je de video's gewoon met verkenner naar je Zen slepen.

Iedereen die ik de clips heb laten zien op de Zen is verbaasd over de goede kwaliteit.

Ik deed video 50 clips in pak em beet 1.5 uur op een P4 - 3ghz.

Klik op de foto voor een scherpe full screen

http://i149.photobucket.com/albums/s75/collector_bucket/AltijdwerkendeinstellingvoorSuper.png

ErikRo wijzigde dit bericht 25-10-2007 23:10 (3%)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

Ik doe em even in de TS, handig voor andere mensen :)

Ik wist dat de chip van de Zen in staat is ogg en h264 baseline af te spelen. Alleen zeggen de Creative specs daar niets over, dus nieuwsgierig en hoopvol geworden. Toch even 2 bestanden gecreëerd. Helaas, hij geeft een foutmelding met inlezen, dat dat formaat niet wordt ondersteund. Misschien kan de Zen ze wel afspelen als je ze maar op de Zen weet te krijgen. Maar voor alsnog houdt de overzet software het nog tegen, ook via kopieren via verkenner, want dan kom je nog langs die creative software.

Maar wie weet, met wat geluk voegen ze dat in de toekomst alsnog toe. H264 zou geen kwaad kunnen. Echter ik zou er niet teveel op hopen :)
Ik heb trouwens net gelezen dat h264 behoorlijk wat cpu en memory vraagt, dus misschien is dat de reden voor het weglaten, anders raakt je accu te snel leeg en krijg je boze klanten. ;)

Verdere ervaringen, ik heb gemerkt dat heel veel best wel handig in elkaar zit, helaas ook een nadeel gevonden. Ik wissel nog al eens tussen mp3, radio en video afspelen.
Als ik een bookmark aanmaak voor mn mp3 (sommige zijn namelijk vrij lang) en later weer verder ga, speelt hij verder niets in die map meer af, hij stopt na die ene mp3. Dat is wel jammer.
Alsof ik steeds per mp3 moet afspelen.

ErikRo wijzigde dit bericht 26-10-2007 21:17 (50%)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:

Dat klinkt als een bugje. Misschien eens mailen naar Creative?

quote:
RoD schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 08:41:
Ik doe em even in de TS, handig voor andere mensen :)
Das mooi :) dit is in ieder geval de (een) basis, die voor iedereen met een Zen werkt.

Mijn volgende project wordt het uitzoeken van de gunstigst mogelijk codec en settings om een zo hoog mogelijke kwaliteit te krijgen tegen een zo gunstig mogelijk bestandsgrootte incl laag stroomverbruik. En de voortekenen zijn gunstig :)

ErikRo wijzigde dit bericht 27-10-2007 01:18 (3%)

BF2 @ www.ndaclan.nl
Reg. datum: 05 augustus 2004

Eh, WMA 256 kbps?

Acties:

Sowieso zijn batterijtestjes wel leuk ErikRo, ben benieuwd naar je ervaringen :)

Trouwens even iets anders om rekening mee te houden, afspelen van content stopt zodra je hem in de usb poort plugt bv om hem op te laden.

Je kan dus niet en opladen en tegelijk afspelen, een beetje dom als je het mij vraagt. Kan me voorstellen dat iemand hem mee naar zijn werk neemt om muziek te luisteren en tegelijk bij te tanken. De knoppen reageren gewoon niet meer, hopelijk verandert dat in de toekomst.

BF2 @ www.ndaclan.nl

Klopt. Erger ik me ook al aan.

quote:
Het lijkt er trouwens op (als ik het ikoontje goed interpreteer) dat hij wel oplaad en afspeelt, mits je pc uit of op stand by staat :)

Reg. datum: 20 oktober 2007

quote:
ErikRo schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 01:45:
Trouwens even iets anders om rekening mee te houden, afspelen van content stopt zodra je hem in de usb poort plugt bv om hem op te laden.

Je kan dus niet en opladen en tegelijk afspelen, een beetje dom als je het mij vraagt. Kan me voorstellen dat iemand hem mee naar zijn werk neemt om muziek te luisteren en tegelijk bij te tanken. De knoppen reageren gewoon niet meer, hopelijk verandert dat in de toekomst.
Bij de zen V plus was dit ook. Maar wanneer je hem oplaade met de lader van creative kon je wel tegelijkertijd luisteren. Misschien is dat ook zo bij de ZEN?

Dat zou heel goed kunnen, anders koopt natuurljk niemand een lader van 32 euro ;)

Aan de andere kant als ik m'n hand op een usb lader van 6 euro zou kunnen leggen kunnen we kijken of het daarmee ook gaat (laden en luisteren).

quote:
jcvjcvjcvjcv schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 00:03:
Wat ik zo stom vind is dat je op je Zen niet op componist kunt zoeken. Bij klassieke muziek is de artiest bijna altijd anders dan de componist. Want mensen als Beethoven, Mozart etc. waren allang overleden voor er enige vorm van audio recording was.

Ik heb dus met mijn geripte muziek netjes de artiest EN de componist ingevoerd, waarbij me de artiest eigenlijk niks kan schelen. Het gaat mij om de componist. No-go in de Zen? :?
Je zou met media monkey het genre kunnen misbruiken, ipv klassiek noem je ze
componist-bach
componist-mozart

Op die manier kun je ze toch als groep benaderen cq afluisteren.
Ik heb dat nu zelf gedaan met div disco classics.

quote:
ErikRo schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:41:
Dat zou heel goed kunnen, anders koopt natuurljk niemand een lader van 32 euro ;)

Aan de andere kant als ik m'n hand op een usb lader van 6 euro zou kunnen leggen kunnen we kijken of het daarmee ook gaat (laden en luisteren).
Je kan het eens proberen, maar de zen's hebben allemaal een soort beveiliging dat je ze enkel kan opladen met de creative lader. Je kan dan ook een USB-hub met externe voeding kopen daar kan je zo ook mee laden.

Acties:

Een gewone stroomnetadapter is natuurlijk wat anders dan een connectie met de pc tot stand brengen (en tegelijkertijd opladen). Ik kan me voorstellen dat je dan met de stroomadapter wel tegelijk af kan spelen en terwijl ie aan de pc hangt niet. Daar heb je ook niet persé de Creative lader voor nodig maar simpelweg een werkende lader. Nu is het inderdaad zo dat er een beveiliging opzit, maar sommige laders zouden het nog wel moeten doen. Kwestie van uitproberen. Vooral laders waarop je de polariteit kunt instellen geef ik wel een kans.

BF2 @ www.ndaclan.nl

quote:
ErikRo schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:44:
[...]

Je zou met media monkey het genre kunnen misbruiken, ipv klassiek noem je ze
componist-bach
componist-mozart

Op die manier kun je ze toch als groep benaderen cq afluisteren.
Ik heb dat nu zelf gedaan met div disco classics.
Bingo!

Goeie tip. Ik ga morgen eens flink aan het CDs rippen :+

Tijdens wat surfen op forums ben ik iets interresants tegen gekomen: een programma waarmee je in de firmware van de zen kan bekijken. http://rapidshare.com/files/65157636/zen.rar <----hier kan je het programmatje + de firmware downloaden. In de firmware is al iets gevonden van X-fi. Dus dit kan ook nog iets worden.

Reg. datum: 08 februari 2007

quote:
RoD schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:35:
Een gewone stroomnetadapter is natuurlijk wat anders dan een connectie met de pc tot stand brengen (en tegelijkertijd opladen). Ik kan me voorstellen dat je dan met de stroomadapter wel tegelijk af kan spelen en terwijl ie aan de pc hangt niet. Daar heb je ook niet persé de Creative lader voor nodig maar simpelweg een werkende lader. Nu is het inderdaad zo dat er een beveiliging opzit, maar sommige laders zouden het nog wel moeten doen. Kwestie van uitproberen. Vooral laders waarop je de polariteit kunt instellen geef ik wel een kans.
Yup, met mijn Motorola lader kan ik inderdaad ook fijn opladen en afspelen tegelijk. Heeft tot nu toe geen problemen opgeleverd, alleen zit het mini-usb stekkertje tijdens het opladen een beetje in de weg voor de bediening.
Reg. datum: 04 december 2006

Heb sinds gister de nieuwe firmware update op mijn speler gezet en sindsdien doet die vreemd. Als de speler uit staat en ik mijn koptelefoon erin en uit haal gaat scherm even aan en het blauwe power lampje en daarna weer uit
Hebben andere mensen dit ook?

Volgens de update info moet het opstarten ook sneller gaan maar ik merk geen verschil.

EDIT: Zit er nu mee te spelen en mijn speler staat binnen 1 sec aan.
Haal speler uit de hold functie direct naar aan en je ziet Zen verschijnen en 'ploep' daarna heb ik direct mijn muziek :o
Hiervoor zag je eerst Creative verschijnen en dan Zen. Dat deed die ook tot vanochtend vroeg en nu krijg ik alleen nog maar Zen te zien en daarn staat die aan

EDIT2:
Nu aantal uur verder en heb even pauze op men werk en verbaas me nog steeds over de opstart tijd. Lijkt wel als of die de speler niet afsluit zo snel start die op.
Dit is niet geval: blauwe lampje en scherm zijn volledig uit en Zen komt telkens in beeld. Geweldig deze opstart tijd en dat terwijl de speler bijna vol staat.

Vassie18 wijzigde dit bericht 01-11-2007 14:07 (56%)

Nikon D80, Nikon MB-D80, Tamron SP 28-75mm f/2.8 XR Di LD AS, Nikkor 70-300mm VR 4.5-5.6, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, Nikon SB-800, B+W UV MRC, 2x Sandisk Extreme III 2GB, Gorilla SLR Zoom, Bilora 1122, Crumpler Match Maker M, Crumpler Pretty Boy L

Zijn de flash problemen intussen ook opgelost? Dat is nog een van de redenen waarom ik twijfel.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: