Gathering of Tweakers

Quicksearch
is het overigens legaal en toegestaan met de garrantie van de telefoon enzo
om je product code te veranderen zodat je toch kan updaten. en als hij geupdate is
weer terug veranderen. ? dat is mss wel handig voor de branded n95

|| | N95 | | PS3 PSN: legendx2 | ||

Is het mogelijk om met Route66 en de Pioneer DEH-P55BT de navigatie te streamen naar de boxen van mijn auto?

(Kan het op het moment even niet testen).

Kecin wijzigde dit bericht 28-08-2007 19:29 (4%)

AMD Athlon 64 AM2 X2 FX-62 - ASUS7950 GX2 1GB - CORSAIR TWINX 2 GB DUAL CHANNEL - ASUS M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI - SoundBlaster X-Fi Platinum - CM Stacker - OCZ ModStream 520W - 19" Wide@1440X900

Intentionally Left Blank

quote:
Kecin schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:26:
Is het mogelijk om met Route66 en de Pioneer DEH-P65BT de navigatie te streamen naar de boxen van mijn auto?

(Kan het op het moment even niet testen).
Lijkt me wel te kunnen omdat deze ook BT Audiostreaming ondersteund. Ik heb zelf de DEH-P75BT en daar werkt het in ieder geval perfect (als je als source BT Audio selecteerd op je Pioneer).
Enige nadeel vind ik dat je de BT stream niet zo in kunt stellen dat 'ie bijv. de tuner onderbreekt op het moment dat die R66 dame wat wil zeggen en weer terugkeert naar de tuner als ze uitgebabbeld is.

edit:

In eerste instantie vermelde je de DEH-P65BT. Deze kan via bluetooth audio streamen. De DEH-P55BT (is de voorganger van de 65) kan dit nog niet,

wimmel_1 wijzigde dit bericht 28-08-2007 21:36 (10%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

quote:
sl1200 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:49:
Hoe gebruiken jullie smileys tijdens sms-en? Ze zijn itt sommige oude Nokia's op de N95 niet vooringesteld onder de symbolen.
Ik heb de smileys als sjabloon toegevoegd....

Ik heb een vraag over het navigeren met de n95.
ik zit al weken op jullie site mee te lezen, en op andere sites, maar een echt antwoord heb ik nog niet gevonden, dus stel ik de vraag aan jullie, al weet ik dat er al veel over gepraat is.
mijn vraag is, wat nu de preciese kosten zijn als ik mijn n95 gebruik als navigatie, met de gewone bijbehorende navigatie software van nokia.
Ik heb al vaak gelezen dat je on-line moet zijn tijdens het navigeren, maar bij mij hoeft dat niet.
Ik heb de kaarten van nederland erop zitten, en de spraak software.
Als ik "kaarten"opstart, krijg ik wel de melding dat ik niet online ben, ( klopt heb ik zo vastgezet)
maar dan kan ik gewoon een route uitstippelen, en begint mijn n95 te navigeren, met spraak.
Ook als ik verkeerd rijd, word er gewoon een nieuwe route uitgestippeld, zonder dat er ( volgens mij) contact word gezocht met de server van nokia.
Dus voor zover ik weet, betaalde ik alleen voor de spraak software, d.m.v. 7 smsjes, en meer niet.
Maar echt duidelijk is het mij niet.
Ik heb zelfs nokia gevraagd hoe het precies zat, maar ook die wilde of konden er niet echt iets zinnigs over zeggen.
ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.
Greetings lotudiver.

Momenteel ben ik bezig om een filmpje te monteren van een aantal clipjes die ik heb opgenomen op een concert waar ik ben geweest. Dat werkt best handig en je hebt superveel functies, zoals:

*O* Knippen en plakken van clips
*O* Allerlei soorten overgangen tussen twee clipjes, zoals crossfaden
*O* Tekst in beeld op ik weet niet hoeveel manieren
*O* Er is een spoor voor geluid
*O* Dan kun je ook nog kiezen of je daar dan een (deel van een) mp3tje wilt horen of zelf wat wilt inspreken

Ik heb echt een vet filmpje gemonteerd uit iets van acht clipjes met daartussen steeds tekstshots. Tenminste, ik denk dat hij vet is, want als ik het uiteindelijke filmpje wil opslaan dan haaktie af door een tekort aan geheugen. -O- (Het eindresultaat is ook ruim 75 MB en duurt 4 min 30.)

Nu hoorde ik al meer klachten over een tekort aan geheugen (dafmay), maar ik had hier zelf nog nooit problemen mee gehad. Ik vroeg me af wat de manier is om meer werkgeheugen vrij te maken. Is daar een progje voor? Al betwijfel ik of dat zou werken, want hij kapt er al mee voor hij op (ongeveer) 5% is. Ik heb al zoveel mogelijk apps afgesloten (zoals alle verbindingen, zelfs de telefoon op offline gezet). Als iemand (denkt te) we(e)t(en) wat de oplossing is dan hoor ik dat graag!

Intentionally Left Blank

quote:
lotusdiver schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:15:

----- Heel verhaal over Nokia Maps-----
Als eerste de kosten: Deze zijn ¤0,00 als je 'm niet online laat gaan voor updates op de kaarten, laat je dat wél toe dan betaal je de kosten voor datatransfer dus met een "Flat Fee" internet abo kost dit nog nauwelijks iets. Deze kaarten/updates kun je overigens ook gewoon op je PC binnenhalen doormiddel van een cardreader te gebruiken waar je de SD kaart van de N95 in steekt en dan de kaart gaat updaten/vervangen met Nokia Maploader. Je hebt standaard alleen géén "Turn by Turn" navigatie én geen voices, dus een volwaardig navigatiesysteem is het dan nog niet.
Het wordt wél een volwaardig navigatiesysteem op het moment dat je een licentie koopt via bijv. SMS. en dat heb jij dus gedaan met die 7 SMS'jes.

Klikje en dan bij "Maps" even onder "Costs" en/of "Purchasing, billing, & transferability" kijken. Staat alles keurig uitgelegd ;)

wimmel_1 wijzigde dit bericht 28-08-2007 22:08 (50%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

quote:
wimmel_1 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:58:
[...]
Nog een hele lap tekst over Nokia Maps.
Die komt in de startpost! Compleet en duidelijk, thx!

RTFM / RTFS =Read The F*cking Manual / Startpost

Hallo mede tweakers,

IK ben nu ongeveer een maand in het bezit van mijn N95, op een paar kleine dingen na en top toestel!

maar, waar ik mee zit is als ik brose via GPRS dan kan ik hem afsluiten wat ik wil maar mijn GPRS simbooltje blijft branden links boven ik het display.
Dit is sinds kort , hij heeft het al die tijd goed gedaan....
Ook als ik GPS verbinding maakt komt even de inschakeling van AGPS erbij en deze blijft ingeschakeld staan.
Ik moet dan via instrumenten/ verbindingsbeheer handmatig de active verbinden verbreken.
dit lijkt mij niet goed, ik denk dat ik iets verkeerd doe of over het hoofd zie...

Is dit bekend? wie helpt me?

Thanks Kees

Nokia N95 / 2GB / Route 66

quote:
keessieqv schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 23:57:
IK ben nu ongeveer een maand in het bezit van mijn N95, op een paar kleine dingen na en top toestel!

maar, waar ik mee zit is als ik brose via GPRS dan kan ik hem afsluiten wat ik wil maar mijn GPRS simbooltje blijft branden links boven ik het display.
Dit is sinds kort , hij heeft het al die tijd goed gedaan....
Ook als ik GPS verbinding maakt komt even de inschakeling van AGPS erbij en deze blijft ingeschakeld staan.
Ik moet dan via instrumenten/ verbindingsbeheer handmatig de active verbinden verbreken.
dit lijkt mij niet goed, ik denk dat ik iets verkeerd doe of over het hoofd zie...
Wat wordt er aangegeven bij verbindingsbeheer? Ik heb dit soms ook maar dan staat er bij verbindingsbeheer "verbinding verbreken" oid. Kan zijn dat hij daar soms wat langer over doet.

Je weet overgens wel zeker dat er geen andere software de verbinding open houd?

Sjengcity wijzigde dit bericht 29-08-2007 00:12 (3%)

Reg. datum: 22 augustus 2007

Moet je alle dingen middels de knop 'afsluiten' uitzetten? Ik heb namelijk wel eens de melding dat het geheugen vol is ofzoiets en ik geen foto's kan maken. Wie heeft hier nog meer last van? Ik zie ook bij 3/4 dingen op mn toestel zo'n blauw golfje rechtsboven.

Gewoon menu toets ingedrukt houden, naar de applicatie gaan die je wilt afsluiten en op c drukken ;)

Voor Sjengcity:

Top dat je zo actief het Nokia N95 topics(s) onder handen neemt!
Prachtig initiatief dat ik alleen maar kan steunen.
Dus... bij deze! :P

correcties voor de startpost:

- Bij de tech overview meteen onder "Vorige topics" staat er "ATI 3D videochip". Dit niet correct en dus misleidend. Het is de PowerVR chip van Imagination Technologies.

- Bij de specificaties staat er "128 mb meegeleverd". Persoonlijk denk ik dat het veilig is om te zeggen dat er 1 gb word meegeleverd i.p.v 128 mb.
quote:
Sjengcity schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:50:
• Navigon toevoegen (als iemand een klein stukje heeft cq zou willen maken?)
Geen probleem!
Ik ben namelijk aan het overwegen dit pakket aan te gaan schaffen.
TomTom duurt mij te lang en Navigon ziet er erg gelikt uit!

Say hello to my portable monster a.k.a "the beast"!

Reg. datum: 22 augustus 2007

Hoe kan het dat de toetsenbord verlichting soms uitschakelt en dan word het schermpje een stuk feller. Snap vooralsnog niet heel veel van deze tel, terwijl ik 't boekje al grondig bestudeerd heb.

quote:
BangBong schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 10:55:
Hoe kan het dat de toetsenbord verlichting soms uitschakelt en dan word het schermpje een stuk feller. Snap vooralsnog niet heel veel van deze tel, terwijl ik 't boekje al grondig bestudeerd heb.
naast je voorcamera zit een sensor die dat bepaald.

goedendag,

net mijn n95 terug van nsp. sliderprobleem en trilfunctieprobleem opgelost (reitsma nijkerk) nu wil ik de laatste versie van maps terugzetten (die met de 3 bolletjes rechts onderin) maar dat lukt me voor geen meter. heb al een lichte poging gedaan met de search-functie, maar dat levert niks op. gaarne uw hulp.

quote:
BangBong schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 10:55:
Inderdaad, aan de voorkant van je tel naast de camera zit een lichtsensor, als er voldoende licht is dat schakeld hij automatisch je toetsenbordverlichting uit, wordt het te donker, schakelt hij de verlichting in.
quote:
Darkwolf_1982 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 08:25:
Voor Sjengcity:

Top dat je zo actief het Nokia N95 topics(s) onder handen neemt!
Prachtig initiatief dat ik alleen maar kan steunen.
Dus... bij deze! :P
:+
quote:
correcties voor de startpost:

- Bij de tech overview meteen onder "Vorige topics" staat er "ATI 3D videochip". Dit niet correct en dus misleidend. Het is de PowerVR chip van Imagination Technologies.
Thx! (eventueel een link?)
quote:
- Bij de specificaties staat er "128 mb meegeleverd". Persoonlijk denk ik dat het veilig is om te zeggen dat er 1 gb word meegeleverd i.p.v 128 mb.
Hier zat ik zelf ook aan te denken, zal het toevoegen maar omdat ik ook van verschillende mensen gehoord heb dat ze 128mb hebben gekregen laat ik die er toch bij staan, beetje discutabel, dan maar allebij :9
quote:
• Navigon toevoegen (als iemand een klein stukje heeft cq zou willen maken?)

Geen probleem!
Ik ben namelijk aan het overwegen dit pakket aan te gaan schaffen.
TomTom duurt mij te lang en Navigon ziet er erg gelikt uit!
Super! Hoeft niet lang te zijn, als maar basic wordt uitgelegd wat de mogelijkheden zijn, zodat N95 gebruikers meer keuze hebben :)

Bedankt voor je moeite! Zal het toevoegen.

offtopic:
Damn, nog even en ik heb er een dagtaak aan :o

In startpost:

In idle mode druk op:
- # snel switchen tussen "Algemeen" en "Stil" profiel

Hoeft niet perse stil profiel te zijn... Je zou stil profiel ook kunnen veranderen in "WERK" ofzo. Hij schakeld dus tussen de 2 bovenste profielen

PS: Misschien datums bij de changelogs van de firmware? (Dat ze publiekelijk te downloaden/installeren waren?)

@Volvo240 (Misschien ook voor de startpost)

http://mobile.textstream....earch.php?command=mapsn95

Mau_Maus wijzigde dit bericht 29-08-2007 11:52 (15%)

quote:
Mau_Maus schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 11:42:
In startpost:

In idle mode druk op:
- # snel switchen tussen "Algemeen" en "Stil" profiel

Hoeft niet perse stil profiel te zijn... Je zou stil profiel ook kunnen veranderen in "WERK" ofzo. Hij schakeld dus tussen de 2 bovenste profielen

@Volvo240 (Misschien ook voor de startpost)

http://mobile.textstream....earch.php?command=mapsn95
Zeker de moeite waard! Kun je misschien zeggen welke versie dit exact is?

Ik heb route 66 Mobile 7. Normaal deed deze het alleen met de gps muis op mijn N95 en niet met de interne gps. Gisteren heb ik mijn sd card geformatteerd en opnieuw route 66 geinstalleerd, met de update van de site van route 66. Ik heb nu versie 7.3.545. Tot mijn verrassing werkt deze versie wel met de interne gps. Je hoeft dus geen nieuwe versie aan te schaffen als je de gewone route 66 mobile hebt die niet speciaal voor de N95 is.

thanks Mau_Maus voor je snelle reactie. maar ik heb het idee dat ik nu misschien iets verkeerds doe.

heb je link geinstalleerd op de geheugenkaart. vervolgens maps geopend. maar blijf de oude versie zien. als ik hem probeer te installeren op het telefoongeheugen dan geeft hij een update fout.

gaarne help

quote:
Volvo240 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 12:03:
thanks Mau_Maus voor je snelle reactie. maar ik heb het idee dat ik nu misschien iets verkeerds doe.

heb je link geinstalleerd op de geheugenkaart. vervolgens maps geopend. maar blijf de oude versie zien. als ik hem probeer te installeren op het telefoongeheugen dan geeft hij een update fout.

gaarne help
Probeer is telefoongeheugen? Daar staat immers Nokia maps op

quote:
Sjengcity schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 11:53:
[...]
Zeker de moeite waard! Kun je misschien zeggen welke versie dit exact is?
v1.1 wk25 b05 is rare versie nummer, want de orginele is versie 3. Maar zal wel een speciale versie nummer zijn van de update... Er is ook een wk23 B03 versie op de smart2go site.. maar deze lijkt me nieuwer... is vanaf de nokia.com/maps site.. als je de broncode doorneust, is later veranderd... maar de link werkt nog.

Mau_Maus wijzigde dit bericht 29-08-2007 12:10 (11%)

JAJA geen ontkomen meer aan hier is hij dan THE IMPROVED N95:
http://www.gearfuse.com/5...rrow-but-we-have-it-here/

achterkant: lelijker geworden
voorkant: mooier
+ 8 gb intern geheugen, daar heb je nik aan want de geheugenkaartjes groeien als kool

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws