Hoofdcategorieën
Topicacties

T-Mobile MDA Compact III bereikbaarheids problemen

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last

Reageer Nieuw Topic
Microsoft Windows XP SP3, FF3
Reg. datum: 04 januari 2005

ook na wm6.0 blijven de problemen bestaan
ook na de radio update van t-mobile blijven de problemen bestaan

ik ga (voor de 4de maand) een korting aanvragen voor de abonnementskosten (jaja is een doekje bloeden enz) maar toch via 0800-7111 en dan de afdeling aftersales

we moeten druk blijven zetten op die gasten

Firefox 3.0

Reg. datum: 20 augustus 2007

Er wordt hier gesuggereerd dat het aan de sim kaart kan liggen. Laten we dat eens bekijken.
Wie kan mij vertellen hoe je het type van je sim-kaart kan bepalen. Ik heb een mooie roze met 19 cijfers erop (rijen van 5 en 1 van 4). Met welke kun je het type bepalen?

Reg. datum: 02 augustus 2007

quote:
Ice-Rabbit schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 12:18:
Er wordt hier gesuggereerd dat het aan de sim kaart kan liggen. Laten we dat eens bekijken.
Wie kan mij vertellen hoe je het type van je sim-kaart kan bepalen. Ik heb een mooie roze met 19 cijfers erop (rijen van 5 en 1 van 4). Met welke kun je het type bepalen?
hier is simkaart omgeruild 2-3 weken geleden en heeft nix opgeleverd,steeds hetzelfde probleem,wat wel eventueel zou kunnen helpen is je email ieder uur/half uur laten checken..

Reg. datum: 02 september 2004

Ik heb die optie ook nagevraagd (e-mail checken elk half uur, ben op dit moment zelfs zover dat ik er speciaal een PIT voor zou nemen), maar volgens de medewerker van T-mobile is dit ook geen oplossing omdat het alleen met het bellen te maken heeft. Ze zei dat als je een uur niet belt het in sommige gevallen zo is dat hij dan van het netwerk af gaat of iets dergelijks.

Reg. datum: 07 januari 2002

quote:
Jasper06 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 12:28:
Ik heb die optie ook nagevraagd (e-mail checken elk half uur, ben op dit moment zelfs zover dat ik er speciaal een PIT voor zou nemen), maar volgens de medewerker van T-mobile is dit ook geen oplossing omdat het alleen met het bellen te maken heeft. Ze zei dat als je een uur niet belt het in sommige gevallen zo is dat hij dan van het netwerk af gaat of iets dergelijks.
Je moet dan constant het netwerk 'roamen'/raadplegen?

DazzleStan wijzigde dit bericht 29-08-2007 13:34 (3%)

"Everybody's Livin' For The Weekend"

Reg. datum: 27 september 2005

Heb exact hetzelfde probleem als onderstaand beschreven, maar dan met een MDA Pro (Qtek 9100). Gezien de patch niet voor mijn toestel beschikbaar is, heb ik stap 2 uitgevoerd. Bij mij stond T-Mobile NL in zijn geheel niet aktief. Bij deze aktief gemaakt en bovenin de lijst gezet. Heb dit zojuist gedaan, dus afwachten. Ben in iedergeval blij, dat er meer gebruikers zijn dit dit lastige probleem hebben.

Groet,

M
quote:
Ice-Rabbit schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:48:
In dit draadje HTC P3300 deel 7 (Artemis, MDA Compact III, Orange SPV M650) wordt er veel geklaagd over de bereikbaarheids problemen met de T-Mobile uitvoering van de HTC P3300.

Hiervoor om meer vervuiling en ergernis te voorkomen heb ik maar deze 'draad' opgestart.

Het probleem is dat je volgens het toestel wel bereikbaar bent maar als iemand je belt je meteen de voicemail krijgt. Ook smsjes komen niet meteen aan.
Pas als je zelf belt/smst/gprst komen de meldingen van gemiste oproepen en smsjes binnen.

Reg. datum: 13 juni 1999

Ik heb ook nog steeds het probleem, ook na de radio rom update en ik draai nu ook WM 6.0. Gisteren weer eens gebeld; blijkt dat ze me gisteren een brief hebben gestuurd. Ik ben benieuwd wat daar nu weer in staat. Verder gingen ze het (weer) doorgeven aan de 'technische dienst'.
Bah, dit duurt al wel heel lang :|
Reg. datum: 18 september 2001

Waarschijnlijk hoor ik morgen meer over een eventuele oplossing....
Als ik wat weet dan meld ik het hiero

WK NIEUWS, POOLS, en MEER...http://www.wijgaanwinnen.nl

Sososo

Ik heb nog steeds het probleem niet opgelost met die radioversie update. Mijn toestel is een HTC P3300 en mijn provider is T-mobile.

Aangezien ik in eerste instantie helemaal niet wist wat het probleem was of hoe het op te lossen ben ik vanmiddag naar een T-mobile winkel gestapt en heb aan een verkoper daar gevraagd of hij wist wat het probleem was van het missen van binnenkomende gesprekken. Hij wees me op een radioversie update op de website van T-mobile.

Ik naar huis, handleiding gedownload en gevolgd. Eerste installatie ronde kwam er een melding van XP dat de update die ik aan het installeren was niet certified was. Hierdoor mislukte de installatie. Echter de tweede ronde kreeg ik na 80% installatie een geheel andere foutmelding, en wel de volgende:
[img=http://img111.imageshack.us/img111/3512/foutmeldingut6.th.jpg]

Toen ik dit twee keer meemaakte ben ik maar terug gegaan naar de T-mobile winkel en gevraagd waar die foutmelding vandaan komt. Na wat onderzoek vertelde hij mij dat de update op de site van T-mobile enkel is voor de MDA III compact en niet voor de HTC P3300 variant. Ook moest ik op de website van HTC kijken voor de juiste update.

Maar na ongeveer een uurtje kloten en aanmelden voor de HTC e-Club heb ik nog steeds niet de juiste update gevonden.

Rebuilding knowledge database

Reg. datum: 18 september 2001

quote:
uppie8374 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 19:55:
Ik heb nog steeds het probleem niet opgelost met die radioversie update. Mijn toestel is een HTC P3300 en mijn provider is T-mobile.

Aangezien ik in eerste instantie helemaal niet wist wat het probleem was of hoe het op te lossen ben ik vanmiddag naar een T-mobile winkel gestapt en heb aan een verkoper daar gevraagd of hij wist wat het probleem was van het missen van binnenkomende gesprekken. Hij wees me op een radioversie update op de website van T-mobile.

Ik naar huis, handleiding gedownload en gevolgd. Eerste installatie ronde kwam er een melding van XP dat de update die ik aan het installeren was niet certified was. Hierdoor mislukte de installatie. Echter de tweede ronde kreeg ik na 80% installatie een geheel andere foutmelding, en wel de volgende:

Toen ik dit twee keer meemaakte ben ik maar terug gegaan naar de T-mobile winkel en gevraagd waar die foutmelding vandaan komt. Na wat onderzoek vertelde hij mij dat de update op de site van T-mobile enkel is voor de MDA III compact en niet voor de HTC P3300 variant. Ook moest ik op de website van HTC kijken voor de juiste update.

Maar na ongeveer een uurtje kloten en aanmelden voor de HTC e-Club heb ik nog steeds niet de juiste update gevonden.
euh, je kan toch de update doen uit de TS, of had je die al gedaan?
Want verdere updates zijn er nog niet...

MillZ wijzigde dit bericht 30-08-2007 08:29 (13%)

WK NIEUWS, POOLS, en MEER...http://www.wijgaanwinnen.nl

Terugkomend op mijzelf in het andere draadje:
quote:
dedominee schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:41:
[...]

Ik heb vandaag even een balletje opgegooid, we zouden het eventueel kunnen oppikken voor zéér concurrerende tarieven en no cure no pay. Echter minimaal 10 personen. Meer liefhebbers? Hoe concreter de aantallen hoe concreter ik kan worden vwb voorwaarden en tarieven.

Reg. datum: 27 september 2003

Ik kreeg vandaag een smsje van T-mobile:

U heeft met T-Mobile contact over een probleem met uw MDA Compact III. Het probleem is op dit moment in onderzoek, zodra er een oplossing is nemen wij contact met u op. groeten T-Mobile

ik drink niet, ik zuip

quote:
dedominee schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 08:29:
Terugkomend op mijzelf in het andere draadje:

[...]
Oké, wat is dan precies de bedoeling? Dat we ons contract kunnen verbreken? Of dat we T-Mobile dwingen het binnen een bepaalde termijn in orde te maken?
Het lijkt mij fair om T-Mobile een deadline te stellen. Voldoen ze niet --> ontbinding contract.

Sososo

quote:
MillZ schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 08:23:
[...]

euh, je kan toch de update doen uit de TS, of had je die al gedaan?
Want verdere updates zijn er nog niet...
quote:
uppie8374 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 19:55:

Dit was de patch van de T-mobile site. Die staat namelijk op de site ook officieel alleen voor de MDA III compact en niet voor de HTC P3300.

dbprutser
Reg. datum: 21 augustus 1999

Het zou lekker zijn als we een beetje een idee krijgen van HOEVEEL mensen welke problemen hebben. de topicstart in het 3300 topic heeft hier een poll staan - ik zou graag willen zien dat deze poll overgenomen wordt in dit topic, en of dat we een lijst bijhouden van wie bereikbaarheidsproblemen heeft met welk toestel.

ik heb vaker gehoord dat men met andere dan dit toestel problemen hebben met t-mobile. Laten we elkaar helpen.

okay. cool. dusseuh dit is een sig. wow.

Reg. datum: 20 augustus 2007

quote:
tazitiz schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 10:56:
Het zou lekker zijn als we een beetje een idee krijgen van HOEVEEL mensen welke problemen hebben. de topicstart in het 3300 topic heeft hier een poll staan - ik zou graag willen zien dat deze poll overgenomen wordt in dit topic, en of dat we een lijst bijhouden van wie bereikbaarheidsproblemen heeft met welk toestel.

ik heb vaker gehoord dat men met andere dan dit toestel problemen hebben met t-mobile. Laten we elkaar helpen.
Ik zou dat best willen plaatsen, maar daarin ben ik een echte NOOB.
Misschien wil iemand het daar in zetten of dit topic van mij overnemen?

Misschien is het beter om een nieuw Topic te beginnen zonder toestel specificatie, want het lijkt erop dat het een T-Mobile probleem is en niet specifiek toestel gebonden. (Een collega had dit probleem ook al vorig jaar met een ander toestel. Toen is via T-Mobile zelfs zijn EMEI getraced en konden ze als hij niet bereikbaar was niks vreemds vinden op de 'masten'. Zijn EMEI werd gewoon gezien.)

Ice-Rabbit wijzigde dit bericht 30-08-2007 11:08 (22%)

Reg. datum: 22 mei 2004

Het probleem noemen ze HandsetLost.
Dit betekend dat de telefoon wel aangeeft verbinding te hebben maar een daadwerkelijke connectie is er niet.
Dit heeft voornamelijk te maken met het overschakelen (roamen) tussen netwerken. Dus als er een internet verbinding is over GPRS behoort het toestel deze af te sluiten en zich opnieuw op GSM aan te melden. Dit gebeurt echter niet (altijd).

Hetzelfde is het geval met het roamen tussen UMTS en GSM (waar geen UMTS is zal de telefoon overschakelen op GSM). Dit gebeurt dus zeg maar deels. Vandaar dat UMTS toestellen hier ook last van hebben!

Het probleem is wat complexer dan menigeen hierboven beschrijft. Omdat onderzoek uitwijst dat de telefoon gewoon connectie heeft. Persoonlijk denk ik dat het ligt aan het soort netwerk wat T-Mobile gebruikt want 1 van de nadelen is ervan is HandsetLost. Voordeel ervan is dat als je aan het UMTS'en bent (internetten ofzo) je nog wel telefonisch bereikbaar bent (andere netwerken hebben dat niet).

Ik heb er zelf ook last van gehad met mijn P990i en K800i. Met de N80 en N95 niet.
Heb dit ook aan T-Mobile doorgegeven zodat ze daar wat mee kunnen en in de hoop ook met de netwerkfabrikant (Nokia... wellicht dat me Nseries daarom wel werkten ;))

quote:
dedominee schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 10:25:
Het lijkt mij fair om T-Mobile een deadline te stellen. Voldoen ze niet --> ontbinding contract.
Oké, maar is er dan niet het risico dat je heel veel moet gaan betalen, of je toestel moet terugsturen of betalen o.i.d.?
Reg. datum: 07 januari 2002

• Armageddon_2k
  • iCy
  • Jasper06
  • Maestrodesigns
  • MiLLZ
  • Polyworm
  • Richardrompas
  • sanderb
  • SveNRG
  • Tazitiz
  • tijmeng
  • Dazzlestan

DazzleStan wijzigde dit bericht 30-08-2007 16:01 (20%)

"Everybody's Livin' For The Weekend"

Reg. datum: 23 mei 2007

Ik heb het probleem ook gehad. Ik heb sinds maart dit jaar de tmobile versie. Deze heeft het eigenlijk nooit goed gedaan. Ik had het probleem dat als ik de mast in mijn woonplaats, Winschoten, verliet ik geen bereik meer had. Bij mijn eigen mast viel het alleszins mee daar was het de meeste tijd wel goed. Ik heb zeer vaak per mail geklaagd en werd dan vaak na een week of zo teruggebeld. Daarbij heb ik verschillende keren mijn belbundel gratis gekregen. Daarna heb ik de patch van de tmobile site gedraaid en was er geen verschil. Dit heb ik hen in een zeer boze klachtenmail ook gemeld en gedreigd om de rechtsbijstand in te schakelen. Daarna kreeg ik een telefoontje dat ze de volgende dag een koerier zouden sturen die het toestel zou omwisselen bij mij thuis. Die kwam de volgende dag met een nieuw toestel. En dat was ook het enige dat omgeruild is, batterij en alles wat ik erbij had dat bleef van mij, ik moest dus alleen het oude toestel meegeven. Met dit nieuwe toestel heb ik nog geen enkel probleem weer gehad. Voor mij is het probleem dus godzijdank voorbij. Na zes maanden mocht het ook wel, maar ik begrijp dat er nog genoeg mensen zijn die wel met het probleem zitten.
Oh ja ik heb in de tussentijd ook nog een leentoestel aanvaard, de nokia 6230i. Die hebben ze nog niet weer teruggevraagd:)

Sososo

De verkoper in de T-Mobile winkel vertelde mij juist weer dat het probleem hem zit in een soort slaapmodus waar het toestel na een kwartier in raakt. In die modus ziet hij geen inkomend verkeer meer. Zodra je dan zelf gaat bellen komt het toestel weer uit de slaapmodus en ontvang je alle smsjes van je gemiste oproepen e.d.

Reg. datum: 28 november 2003

ik heb nog steeds na de update, de bereikbaarheidsproblemen. Net nog even naar T-mobile geweest en daar krijg je weer een heerlijk antwoord dat ze nergens vanaf weten.
Ik heb ook dat bereikbaarheidsprobleem, ook al een lange tijd (volgens mij begon het in februari-maart ofzo). Sinds een paar dagen heb ik de radio update geinstalleerd, tot nu toe gewoon bereik gehad. Hopelijk houd dat zo aan. Een paar keer contact gehad met T-Mobile maar ze bieden steeds een leentoestel aan. jammer maar daar heb ik niks aan aangezien ik veel gebruik maak van de agenda, internet, TomTom. Al die andere toestellen hoef ik niet, dat noem ik ook geen oplossing. Ook heb ik al een klachtenbrief gestuurd maar de enige reactie was dat ze mij een leentoestel aan konden bieden.

Die brief over die softwareupdate heb ik nooit gehad trouwens. Ondanks dat ze mij al op een lijst hadden gezet ofzoiets van mensen die er problemen mee hadden.
De eerstvolgende keer dat ik er weer last van heb neem ik contact met ze op met de vraag mijn contract te ontbinden. Doen ze dat niet, dan neem ik contact op met mijn advocaat. Ik ben het beu deze onzin.

Nee T-Mobile, ga vooral zo door.

Al sinds 1999 (zo'n 8 jaar) ben ik abonnee van Ben/T-Mobile maar na afloop van dit contract gaat er geen euro meer naar T-Mobile.. nooit meer :r :(
Er zijn nog meer providers en hoe ze je nu als klant behandelen is belachelijk. Het schoolvoorbeeld hoe het niet moet :(

Tom wijzigde dit bericht 30-08-2007 21:13 (8%)

Ik ben mijn gymspullen vergeten. Hoezo je gymspullen vergeten? Wat heb je aan dan.

Reg. datum: 02 augustus 2007

degene die dit probleem hebben vul ff lijst verder aan,is mischien wel makkelijk

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: