[Flash] SanDisk Sansa Clip en Clip+
Gerelateerde producten
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last
Reageer Nieuw TopicIk vraag me af hoe. Opzich is elke firmware identiek aan elkaar, maar bepaalt de versie van de firmware of de radio danwel de volumebeperking in- of uitgeschakeld wordt. Het enige verschil zit em in één letter in de filenaam. Je kunt dus ook gewoon de Amerikaanse versie aanpassen naar de Europese door de letter a in een e te veranderen.
Firmwarematig maakt het dus allemaal niet zoveel uit. Ik denk dat het probleem em er vooral in zit dat de Europese versie fysiek geen radio aan boord heeft.
Firmwarematig maakt het dus allemaal niet zoveel uit. Ik denk dat het probleem em er vooral in zit dat de Europese versie fysiek geen radio aan boord heeft.
Heeft dit apparaat trouwens concurrenten in de 4GB variant? Ik ben ze namelijk niet tegengekomen, 4GB, klein en FM.
De Zen Stone Plus natuurlijk. En wellicht de iriver Volcano zodra die uit is. Maar het is nogal dungezaaid in dit marktsegment. Imo is de Clip de onbetwiste kampioen.
RoD wijzigde dit bericht 12-06-2008 21:07 (8%)
Tsja, dat is dan meteen weer zonder nog een beetje fatsoenlijk display. Toch zonde dat de "pure" mp3 speler een beetje verlaten is. Concurrentie kan nooit kwaad voor de prijzen.
iRiver S10 maar die heeft geen 4Gb, maar wel meer functies dan deze SanDisk..
9 14 18 42 50 70 200
Die had ik ook gezien ja, maar inderdaad geen 4GB te krijgen. Heb nu eindelijk de 4GB versie van de Clip gevonden op Ebay, dus die heb ik nu besteld 
Reg. datum: 16 augustus 2006
[reclame modus]quote:Japser24 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:59:
Ik heb deze speler nu ook, en ik merkte zaterdag dat ik hem niet kon opladen via een standaard usb-stekker adapter. Nu las ik dat nog iemand dit probleem had.
Zijn er mensen die hem wel kunnen opladen met met een stekker adapter? Dan bestel ik wel een andere want er zijn sites waar deze speler als ondersteund staat bij de adapters.
Ik heb bijvoorbeeld de Philips SCM4480.
Deze werkt prima met de clip. Er zijn ook nog versies met een interne accu voor opladen onderweg. Voor de gehele productlijn, zie hier. Voor de volledigheid: de 4480 komt met dezelfde accesoires als de 7780, zie hier.
Er zullen vast meer merken zijn met usb opladers die prima werken, maar van deze weet ik het iig zeker.
[/reclame modus]
Ik heb thuis wel een USB lader van mijn BB, zou ik die gewoon kunnen aansluiten? Of kun je hem dan wellicht vernaggelen omdat er een verkeerd voltage op staat?
USB laders hebben als het goed is altijd 5V, ivm de USB-standaard. Dat zou dus geen kwaad moeten kunnen. Of het werkt is een tweede, maar kapot zal ie er niet van gaan.
Hoeveel ampere de lader kan leveren maakt dus ook niet uit? Heb hem nu aan de BB lader gegooid en die is idd 5 volt met 0.5 mA. Hij is vrolijk aan het opladen, maar scherm gaat wel na 5 seconde uit ofzo (dan zie je dus ook niet meer de batterij opladen), dan gaat ie op zich wel gewoon door met laden?
Volgens mij maakt amperage inderdaad niks uit. De speler gebruikt gewoon wat ie kan gebruiken, maar pin me daar niet op vast. Bij mij blijft trouwens het scherm aan staan (stom eigenlijk) bij het opladen, dus ik weet niet of hij daadwerkelijk oplaadt bij jou?
Geen idee hoe dat zit met opladen. Vriend van mij had volgens mij batterij van zijn BB vernaggeld door een lader van een HTC te gebruiken (beide USB en 5 volt, dus zou haast zeggen ligt aan amperage).
Batterij geeft trouwens als je hem eraf haalt wel één streepje aan, dus hij lijkt wel aan het opladen te zijn, ook al is scherm uit.
Batterij geeft trouwens als je hem eraf haalt wel één streepje aan, dus hij lijkt wel aan het opladen te zijn, ook al is scherm uit.
Oscar Mopperkont wijzigde dit bericht 20-06-2008 14:09 (36%)
Nouja, ik laad em altijd op aan de pc, dus dat zou het verschil kunnen verklaren 
Misschien dat-ie bij iedereen wel gewoon oplaadt, alleen dat je het niet ziet omdat het schermpje alleen aangaat als je hem op de PC aansluit?
oscar: Laat eens weten of dit werkt? Dan scoor ik ook een USB lader namelijk.
oscar: Laat eens weten of dit werkt? Dan scoor ik ook een USB lader namelijk.
Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.
Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels
Ja, het werkt gewoon hoor. Het verschil is dat hij bij het opladen via een USB lader geen computer detecteert. De Clip gaat echter wel aan, op dezelfde manier aan als wanneer je hem zelf zou aanzetten om muziek te spelen.
Sterker nog, hij begint gewoon met afspelen als je dit niet op pauze hebt gezet voordat je hem de laatste keer uitschakelde
. Afhankelijk van je instellingen gaat het display dan vervolgens inderdaad uit na 5-60 seconden, zoals dat bij normaal gebruik ook het geval is.
En je kan dus ook muziek luisteren tijdens het opladen, mocht je dat willen.
Ik laad hem tegenwoordig alleen nog maar met mijn USB lader, het werkt echt prima.
Sterker nog, hij begint gewoon met afspelen als je dit niet op pauze hebt gezet voordat je hem de laatste keer uitschakelde
En je kan dus ook muziek luisteren tijdens het opladen, mocht je dat willen.
Ik laad hem tegenwoordig alleen nog maar met mijn USB lader, het werkt echt prima.
ChillinR wijzigde dit bericht 20-06-2008 20:27 (10%)
Hij is bij mij gewoon opgeladen. Dus opladen via een usb bb lader lijkt prima te werken.
Ik heb de 2GB versie ook +- 2 maanden geleden gekocht, voor tijdens het hardlopen, en het apparaat bevalt mij uitstekend! Ik zat te twijfelen tussen deze en de kleine Ipod, maar het prijsverschil en de review van RoD hebben mij over de streep getrokken. Ik heb wel andere oordopjes erbij gekocht, maar dat moet je bij bijna elke mp3 speler doen. Ik laad hem overigens altijd gewoon op de laptop op.
FC Twente -- Failblog -- The Daily WTF -- Not Always Right
Gisteren heb ik mijn 4 Clip ontvangen. Wat me direct opviel was dat zelfs aan de verpakking te zien is, dat het om een budget spelertje gaat. Geen glimmende blisterverpakking, maar gewoon een kartonnen doosje, dat ouderwets makkelijk te openen is.
In het doosje zit natuurlijk de speler zelf. Hij zit er zeer aardig uit en is vooral klein. Maar toen ik de meegeleverd acccesoires ging bekijken dacht ik even dat ik niet goed werd: witte oordopjes, blehhhhh.
Gelukkig zaten ze in een apart zakje, zodat ik ze niet heb hoeven aanraken.
Verder in de doos nog het nodige papierwerk en een 8 cm CD met software (niet geinstalleerd door mij) en pdf's.
Mijn vorige mp3 speler was een Rio Carbon met een uitgelekte development firmware. M.i. inziens een van de meest volledige mp3 speler die er is. Ik moet zeggen dat de Clip in het gebruik toch wel een stap achteruit is t.o.v. de Carbon.
Natuurlijk, het geluid van de clip is oké, hij voelt goed aan en de bediening is eenvoudig. Maar wat ik had van de bookmark functie toch iets meer verwacht. De Rio Carbon is een van de weinig spelers met een volledige bookmark functie, dus huidige positie wordt bewaard en ook de gehele playlist. In totaal kan de Carbon 10 bookmarks aanmaken daarbij geen onderscheid maken tussen muziek of audioboek. Voor mij was dat handig omdat ik vaak switch tussen muziek en audioboeken, op deze manier kan ik altijd verder gaan waar ik gebleven ben.
Dat de Clip minder mogelijkheden had met bookmarks wist ik vantevoren. Als ik na het audioboek luisteren terug naar de muziek wil dan moet ik deze opnieuw selecteren, maar de Clip heeft wel een autobookmark functie voor audioboeken en podcasts. Ik had hier echter meer van verwacht. De Clip onthoudt de positie van de huidige file van het boek. Als je verder wil gaan met een boek moet je wel naar de goede file navigeren. Ik moet dus altijd onthouden bij wel nummer ik gebleven ben, en dat is voor boeken die uit meer dan 100 bestanden bestaan niet handig.
Al met al ben ik wel tevreden met de Clip. In de eerste plaats omdat er momenteel geen mp3 spelers zijn die in gebruik, wat mij betreft, meer bieden dan de Clip. Zeker voor het geld is het een goede aankoop. In vergelijking met mijn oude Rio Carbon heeft de Clip zeker voordelen: kleiner, flash t.o.v. HD, en er zit niet zo'n raar wieltje aan dat makkelijk afbreekt.
Tot slot zou ik wel graag zien dat je tijdens het afspelen de resterende tijd kan zien, dat lijkt me toch niet zo moeilijk.
In het doosje zit natuurlijk de speler zelf. Hij zit er zeer aardig uit en is vooral klein. Maar toen ik de meegeleverd acccesoires ging bekijken dacht ik even dat ik niet goed werd: witte oordopjes, blehhhhh.
Verder in de doos nog het nodige papierwerk en een 8 cm CD met software (niet geinstalleerd door mij) en pdf's.
Mijn vorige mp3 speler was een Rio Carbon met een uitgelekte development firmware. M.i. inziens een van de meest volledige mp3 speler die er is. Ik moet zeggen dat de Clip in het gebruik toch wel een stap achteruit is t.o.v. de Carbon.
Natuurlijk, het geluid van de clip is oké, hij voelt goed aan en de bediening is eenvoudig. Maar wat ik had van de bookmark functie toch iets meer verwacht. De Rio Carbon is een van de weinig spelers met een volledige bookmark functie, dus huidige positie wordt bewaard en ook de gehele playlist. In totaal kan de Carbon 10 bookmarks aanmaken daarbij geen onderscheid maken tussen muziek of audioboek. Voor mij was dat handig omdat ik vaak switch tussen muziek en audioboeken, op deze manier kan ik altijd verder gaan waar ik gebleven ben.
Dat de Clip minder mogelijkheden had met bookmarks wist ik vantevoren. Als ik na het audioboek luisteren terug naar de muziek wil dan moet ik deze opnieuw selecteren, maar de Clip heeft wel een autobookmark functie voor audioboeken en podcasts. Ik had hier echter meer van verwacht. De Clip onthoudt de positie van de huidige file van het boek. Als je verder wil gaan met een boek moet je wel naar de goede file navigeren. Ik moet dus altijd onthouden bij wel nummer ik gebleven ben, en dat is voor boeken die uit meer dan 100 bestanden bestaan niet handig.
Al met al ben ik wel tevreden met de Clip. In de eerste plaats omdat er momenteel geen mp3 spelers zijn die in gebruik, wat mij betreft, meer bieden dan de Clip. Zeker voor het geld is het een goede aankoop. In vergelijking met mijn oude Rio Carbon heeft de Clip zeker voordelen: kleiner, flash t.o.v. HD, en er zit niet zo'n raar wieltje aan dat makkelijk afbreekt.
Tot slot zou ik wel graag zien dat je tijdens het afspelen de resterende tijd kan zien, dat lijkt me toch niet zo moeilijk.
De Clip is imo geen budgetspeler. Dat de verpakking wat budgetachtig aanvoelt doet niets af aan de speler zelf, imo. Daarnaast vind ik het niet gek dat zo'n klein en simpel spelertje minder featurerijk is dan de alom geprezen Rio Carbon 
Wat betreft de resterende tijd, dat heb ik ook op ABI voorbij zien komen.. en het schijnt voor Sandisk te moeilijk te zijn om te implementeren (
)
Wat betreft de resterende tijd, dat heb ik ook op ABI voorbij zien komen.. en het schijnt voor Sandisk te moeilijk te zijn om te implementeren (
Hoe lang gaat speler trouwens bij jullie mee? Ik heb idee dat ie het bij mij zo'n 5 uur doet op een volle batterij. Had eigenlijk wel wat meer verwacht.
Die van mij gaat veel langer mee. Ik heb het niet echt getimed, maar volgens mij komt het goed overeen met de opgegeven speelduur 
Dat is gek, zou dat kunnen komen omdat ik hem via een USB lader oplaadt en niet via de PC?
Ik moet bekennen dat ik gisteren niet kon wachten om de Clip te proberen. In plaats van eerste volledig op te laden, heb ik tussen het uitproberen door steeds een stukje bijgeladen totdat hij gisteravond bijna vol was. Omdat mijn EP630 nog niet ingespeeld waren, heb im hem vannacht op max volume laten spelen. Vandaag heb ik hem nog eventjes op normaal volume laten draaien. Nu is de accu leeg, ik denk dat ik wel over de 10 uur zit, uitgaande van een niet volledig opgeladen accu.quote:Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:23:
Hoe lang gaat speler trouwens bij jullie mee? Ik heb idee dat ie het bij mij zo'n 5 uur doet op een volle batterij. Had eigenlijk wel wat meer verwacht.
P.S. MP3Shop 4Gb ¤79
Reg. datum: 06 september 2005
Reg. datum: 06 september 2005
Ik ben erg gecharmeerd van de Sansa Clip en ben van plan hem aan te schaffen.
Eigenlijk lijkt 4GB me teveel van het goede, maar als ik naar de prijzen kijk(mp3shop bv.) lijkt me dit toch wel een logische keuze.
Ik vind het wel jammer dat je deze in combinatie met de Sennheiser CX 300 niet met bundelvoordeel van halen.
Misschien dat ik hem dan maar in combinatie met de FM transmitter ga halen, schijnt van goede kwaliteit te zijn ..
Heeft iemand nog een final hint voor mij qua aanschaf?
Dus bijvoorbeeld tegenvallende kleurversie, accesoires, where-to-buy.
(Ik ga er van uit dat dit in dit topic geplaatst mag worden)
Eigenlijk lijkt 4GB me teveel van het goede, maar als ik naar de prijzen kijk(mp3shop bv.) lijkt me dit toch wel een logische keuze.
Ik vind het wel jammer dat je deze in combinatie met de Sennheiser CX 300 niet met bundelvoordeel van halen.
Misschien dat ik hem dan maar in combinatie met de FM transmitter ga halen, schijnt van goede kwaliteit te zijn ..
Heeft iemand nog een final hint voor mij qua aanschaf?
Dus bijvoorbeeld tegenvallende kleurversie, accesoires, where-to-buy.
(Ik ga er van uit dat dit in dit topic geplaatst mag worden)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last