Hoofdcategorieën

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

Zo ga je naar de Dixons om een Creative Zen Stone Plus te halen... en dan kom je thuis met een Sandisk Sansa Clip. Hij zag er gewoon té verleidelijk uit in de winkel. En hij is echt, écht klein. Eerste indruk is dat de knopjes een beetje slapjes zijn, maar ze doen het prima, dus ach.. Scherm ziet er mooi uit en de bediening is behoorlijk straightforward.
De clip (dus het ding achterop, niet de speler zelf :P ) ziet er een beetje fragiel uit.. hopelijk valt dat mee, want de clip vind ik toch wel belangrijk, in verband met het sporten.

Binnenkort maar eens een in-depth review schrijven :)

Edit: klein nadeeltje ontdekt. Bij het navigeren in de muzieklijst kun je geen overzicht met alle nummers van een artiest krijgen.. je moet eerst een album selecteren. Dat vind ik persoonlijk nogal vervelend. Je kunt wel play all doen, maar dan gaat ie all nummers van die artiest afspelen.

RoD wijzigde dit bericht 07-04-2008 15:23 (19%)

Even een tip voor de mensen die van de volumebegrenzing af willen.. de verschillende firmwares (US, europa, enz) zijn allemaal identiek. Het enige verschil zit em in de filenaam. Zo kun je de europese firmware downloaden (m300e) en deze renamen naar m300a om zo de Amerikaanse versie met hoger volume te krijgen. Aangezien voor veel mensen de Amerikaanse versie niet echt bruikbaar is, omdat daar radio bij zit.. kun je in het geval je een Clip zonder radio hebt, de firmware renamen naar m300s. Deze firmware versie bevat geen radio maar wél een hoger volume.

Mensen die wel radio hebben kunnen gewoon de Amerikaanse firmware pakken.

Daarnaast is er ook een m300t versie. Dit schijnt een soort testversie te zijn. Als je deze installeert krijg je in het settings menu "diagnostics" te zien. Wat het precies inhoudt weet ik niet.. niet zoveel zin om die versie te installeren :)

Ik heb een uitgebreide review geschreven van de Sandisk Sansa Clip:
productreview: Sandisk Sansa Clip 2GB Zwart review door RoD

In a nutshell: Zoek je een goedkope speler om puur audio mee af te spelen; dan moet je deze hebben :P

Ik heb hem zelf ook
Reg. datum: 07 februari 2000

Hoe is dat ding met lange bestanden? Ik speel vaak mixen af en ik ken de eerste 15minuten hiervan vaak van buiten, omdat mijn eigen mp3 speler (in een sony telefoon) altijd opnieuw begint. Gruwelijk irritant. Doet dit ding dat ook als je hem tussendoor uitzet?

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

Ik heb er geen lange bestanden op staan, althans, niet langer dan 10 minuten. In ieder geval speelt de speler gewoon verder als je ergens midden in een nummer het ding uitzet.

Ik heb hem zelf ook

Ik heb hem inmiddels ook aangeschaft. De 2GB versie zonder radio. Ik moet zeggen dat hij goed bevalt! Het klinkt (met sennheisser/creative oordopjes) bijzonder lekker en de bediening is vrij ok.

Al met al prima koopje :)

Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Hoepel op!
Reg. datum: 25 februari 2001

De 4GB versie staat trouwens wel op de Nederlandse site en er staat ook dat hij radio heeft:

http://www.sandisk.nl/Pro...P3speler_4GB__Silver.aspx

Heb hem voroalsnog alleen niet bij Nederlandse shops gezien, maar wel in Duitsland:

http://www.technikdirekt....dia/248612/-/Article.html?

Verder zie ik zo geen winkels staan waar je hem ook nog zou kunnen kopen. Of zijn er nog winkels uit de VS die hem naar Nederland verschepen?

Had net even over de sansashop link heen gelezen. Daar is hij dus ook gewoon te bestellen. Denk dat ik dat morgen maar eens ga doen. Lijkt mij een piekfijn spelertje en precies waar ik naar op zoek was. Klein, radio, 4GB en geen onzinfuncties er op. :)

Oscar Mopperkont wijzigde dit bericht 07-05-2008 16:51 (51%)

Zepto PWR!
Reg. datum: 18 september 2006

quote:
Harmen schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 17:44:
Dixons heeft de 2Gb geen eens, laat staan de 4Gb.

Heb zelf vandaag nog een Clip gekocht voor mn vriendin. (de rode)
grappig :P vandaag eentje gekocht bij de dixons in groningen , voor 40 euro (2GB Zwart) ;)

echt een mooi dingetje! ik ben zeer tevree :>

Zepto Powered - NOX A14 P8400 - 4GB - 160GB - 9600M GT 512MB

Hoepel op!
Reg. datum: 25 februari 2001

quote:
Heb jij of misschien iemand anders in dit topic ervaring met bestellen bij Sandisk zelf?

Hmm, zie dat je dit procudt niet naar Nederland kunt laten versturen... Dan blijft alleen die duitse site over en die rekenen maarliefst EUR 22,- aan verzendkosten :(

Kan vooralsnog ook geen andere shops vinden die ook naar Nederland versturen.

@hieronder: Thnx, wist helemaal nietd at dat forum er al bij was gekomen. Meteen maar een topic geopend dus :)
Sandisk Sansa Clip 4GB + FM kopen in Nederland

Oscar Mopperkont wijzigde dit bericht 08-05-2008 14:39 (40%)

Je kunt hier een topic over openen in Shopping Forum, daar zijn dit soort vragen meer op hun plaats :)

Reg. datum: 02 november 2006

Firmware 1.01.29 is uit en er zijn best veel verbeteringen.
(*) Een paar bugs zijn er uit
(*) OGG Vorbis ondersteuning
(*) Er is nu een power percentage indicator in het settings menu
(*) Nummer skippen en naar vorige nummers gaan is nu mogelijk tijden het shuffelen
(*) Playlist kunnen nu 100 nummer bevatten
(*) De helderheid van de 4GB versie is verbeterd
(*) Audioboeken en podcasts hebben hun eigen submenu
(*) audioboeken gaan verder waar je de laatste keer gebleven bent als je tussendoor muziek hebt geluister

Als je wil updaten zonder de updater moet je hier kijken.

Leuk, .ogg-ondersteuning :) Jammer genoeg wordt er nog steeds geen .flac ondersteund. De rest interesseert me eigenlijk niet zo. Overigens kon je sowieso al nummers skippen tijdens het shufflen... ik doe dat constant. Als je een vorig nummer wilde kreeg je wel een ander nummer dan degene die je ervoor had, maar dat maakte me eigenlijk niet zoveel uit.

* RoD had het liefst nog een klok+stopwatch gezien.

Volgens mij is daar op ABI trouwens de Amerikaanse firmware gepost. Dan heb je radio erbij. Mocht je een versie zonder radio gekocht hebben kun je de "a" in de naam van het firmwarebestand het best in een "s" veranderen. Dan heb je de Amerikaanse firmware (zonder volumebeperking) zonder de radio.

RoD wijzigde dit bericht 18-05-2008 19:51 (26%)

Ik heb de volledige release notes van de nieuwe firmware gevonden:
quote:
elease notes for Sansa Clip Version 1.01.29
Issues addressed:

1) Fixed occasional early expiration of Rhapsody Licenses.
2) Battery indicator is now much more linear with Play time remaining.
3) Fixed a bug in FF/ REW of Long VBR MP3 files.
4) Fixed Genre can appear two times depending on the Tag encoding.
5) Device highlights "Play Previous" after returning to Music from FM playback.
6) Fixed bug with maintaining Custom EQ setting / volume level after power cycle.
7) After FM Autoscan, device will return to FM tuner display.
8) Bug fixes relating to deleting files on the device.

Enhancements:

1) Improved the speed to change DRM-protected tracks in Plays from Device Mode.
2) Increased Brightness for 4 GB devices.
3) Added OGG-Vorbis (*.ogg) Decoder Support in MTP and MSC mode.
4) Ported Audiobook and Podcast Sorting and Resume features found in Fuze.
Content placed in Audiobook or Podcast Folders will be accessed separately from Music.
Content with Genre tags of "Audiobook" or "Podcast" will be handled from any location and sorted by the UI..
PodCast and Audiobook have been organized by 2 level hierarchy.
Podcast content is sorted with newest episode first.
Auto Bookmark: These contents will prompt the user with "Resume?" or "Restart" option when restarted.
5) Improved the Shuffle algorithm to maintain the sequence of up to 2000 songs. User can skip to the previously played songs without reshuffling. Sequence is preserved after power off and on.
6) Handle playlists up to 1000 songs. Fixed playlists with large count taking long time to load.
7) Battery Power percentage is available on the "Settings> System Info" Screen at the end.
8) Device Auto Powers off if the Radio is Paused / Muted, to do power saving.
9) Add support for Melon SKT MusicDRM V1.4 (For Korea market).
10) Performs Faster, more complete MTP Format operation.

Reg. datum: 16 augustus 2006

Je kan de firmware ook van de Sandisk fora downloaden, zie hier.

Er is (zoals te zien in dat topic) overigens ook gewoon een Europese firmwareversie mét radio (waarvan de bestandsnaam eindigt op een F).

Mooi om te zien dat ze nog zo actief bezig zijn met de firmware, tijd om mijn 01.01.20F te vervangen :).

Op de europese firmware zit wel een volumebeperking, dus als je de versie met radio hebt, kun je beter de Amerikaanse firmware nemen. Kwestie van de F in de filenaam veranderen naar een A (of gewoon direct de Amerikaanse downloaden).

Wat ik trouwens merk met de nieuwe firmware is dat de equalizer het niet erg fijn meer doet. Als je de custom eq aanzet dan wordt het volume verlaagd en het geluid wordt er alleen maar ongebalanceerder van. Met de vorige firmware had ik nergens last van, en werkte de equalizer prima voor kleine tweakjes aan het geluid. Nu niet bepaald meer. Ik ben daar niet zo blij mee :/
Iemand anders met dezelfde ervaring mbt de nieuwe firmware?

Reg. datum: 16 augustus 2006

Die volumebeperking kan je wel weer uitzetten in de settings, en mij maakt het niet uit omdat ik toch (bijna) altijd onder 50% van het maximum volume blijf (met begrenzing aan). Maar goed, de Amerikaanse firmware is verder identiek, dus dat is dan makkelijker inderdaad.

De equaliser verlaagde het volume overigens altijd al bij mij (alleen met 01.01.20 getest), ik heb dat bij meer mensen gehoord en nam aan dat dat bij elke firmware al zo was.

Ik ben er maar vanuit gegaan dat Sandisk dat gedaan heeft om vervorming tegen te gaan (bijv. de lage tonen "versterken" door ze minder te verzwakken dan de hogere tonen is volgens mij elektrotechnisch gezien een stuk makkelijker dan de lage tonen echt versterken t.o.v. de rest, omdat je dan bij hogere volumes vervorming kan krijgen?).

Hoe het ook zij, het is inderdaad een beetje storend, aangezien je hierdoor het effect van een kleine aanpassing niet goed kan horen.

Ik merk een zeer duidelijk verschil met de vorige firmware in ieder geval. Volgens mij is het trouwens zo dat de equalizer de tonen verzwakt die je juist niet omhoog hebt gezet. Beetje brak dus, maar er was vrij redelijk mee te werken tot aan de een na laatste firmware.

Reg. datum: 02 augustus 2004

Heb zelf deze player nu een paar dagen. Geweldige speler voor dat geld. Na er een beetje mee gespeeld te hebben ben ik er achter gekomen dat je er ook de firmware van de FM-versie erop kan flashen. Echter ik krijg niets te horen. Ben dus bang dat deze functie fysiek niet aanwezig is. Helaas.

Ik heb hem zelf ook

quote:
RoD schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 19:33:
Ik merk een zeer duidelijk verschil met de vorige firmware in ieder geval. Volgens mij is het trouwens zo dat de equalizer de tonen verzwakt die je juist niet omhoog hebt gezet. Beetje brak dus, maar er was vrij redelijk mee te werken tot aan de een na laatste firmware.
Hoezo is dat een beetje brak? Ze hebben gewoon standaard alle banden maximaal hoog staan en je kan ze afzwakken. Ze hadden ook alle banden op 10db minder kunnen zetten, waarna je het zelf 10db omhoog en omlaag kan doen, maar dan zit je netto op hetzelfde resultaat, met als verschil dat je speler minder hard staat bij gelijk volume.

Dit maakt echt niet uit.

Als ik een enkele toon omhoogzet merk ik dat de anderen afzwakken. Dat is niet wat ik wil bereiken met het veranderen van het geluid. Ik zou dan willen zien dat juist die ene toon er meer uit gaat springen. Ik snap dat het in feite hetzelfde is, maar voor het oor geeft het toch een heel ander effect. Ik krijg hier een heel ander geluid bij dan bijvoorbeeld bij een equalizer van Cowon.
Overigens heb ik de "s"-versie van de nieuwe firmware geprobeerd, en deze heeft het probleem veel minder. De equalizer is dus nu weer redelijk bruikbaar :)

Reg. datum: 16 februari 2004

Ik heb deze speler nu ook, en ik merkte zaterdag dat ik hem niet kon opladen via een standaard usb-stekker adapter. Nu las ik dat nog iemand dit probleem had.

Zijn er mensen die hem wel kunnen opladen met met een stekker adapter? Dan bestel ik wel een andere want er zijn sites waar deze speler als ondersteund staat bij de adapters.

Mod met Liefde!
Reg. datum: 24 april 2001

Als je het goede voltage hebt op je stekker adapter kan het denk ik wel, tenzij hij persé een verbinding wilt hebben met een apparaat alvorens hij begint met laden.

Tot dus ver is het enige nadeel van mijn Sansa, na zo'n 5 maanden, dat de "home" knop een beetje brak begint te worden en de speler letterlijk kraakt als ik hem indruk.. niet al te stevig dus. Maar gelukkig doet hij het verder nog wel goed ;-)

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270

Reg. datum: 21 mei 2008

Ik heb hem nu 2 maanden en nog steeds tevreden!

swim-bike-run
Reg. datum: 05 november 2001

Ik heb de Sansa 2GB ook al 2-3mnd nu:) maar ik zit met het volgende probleem: op de oude laptop wordt ie keurig herkend als mass storage device....iets wat dus niet gebeurd op mijn desktop :S Ik kan dus vanaf de desktop niet bestanden toevoegen verwijderen. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

www.triathlete.nl

Door even een nieuw topic te openen waarin je duidelijk het probleem omschrijft en wat je al gedaan hebt om het op te lossen.
Problemen horen niet in een ervaringentopic :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: