Hoofdcategorieën
Topicacties

[Vista/XP] 'Genuine Advantage' issues

Pagina: 1 2 3 last

Reageer Nieuw Topic
New and Improved!
Reg. datum: 12 januari 2001

Allen,

even een heads up, het lijkt dat Microsoft issues heeft met hun 'Genuine Advantage' validatie servers op het moment. Er zijn talloze meldingen van mensen die plotseling een melding krijgen dat ze een 'foute kopie' draaien van Vista, en dat Aero e.d. uitgeschakeld is. Het probleem doet zich blijkbaar ook voor bij XP. Volgens een van de posts op het Genuine Advantage forum van Microsoft ligt het aan een server outage.

Meer informatie kun je vinden op het Microsoft Genuine Advantage forum.

a.k.a. Oogje
Reg. datum: 11 september 2005

Bijkomend probleem is dat je daardoor dus geen spel meer opgestart krijgt, want dan gelijk terug naar desktop met een validation / aero melding....

Kom eens bij Lotus Jungs kijken

o hai
Reg. datum: 09 september 2005

Kortom: De PC's van enorm veel mensen worden zo goed als onbruikbaar gemaakt?

Lekker dan. Extra stimulance voor mij om Vista aan te schaffen wanneer ik wil overstappen! :N
Nee, ik pak het wel anders aan. Op de manier wanneer je van WGA last zou moeten hebben, maar dat juist nooit hebt :X

qed

Reg. datum: 14 december 2006

Ik heb wel gelezen dat er voor XP een work around was.

"This is effecting all versions of windows XP and Vista.
Check out the XP forums and you'll see that they are having the same problems as well,
but for the XP version there is a download available that will validate you without having to use
the validation server as long as you don't try and use windows update for xp since that uses the
the validation server when you login to the internet update site. So either way no updates until
validation server is back online."

Ik weet wel niet in welke mate dat dit werkt. :)

.:.H.:.I.:.P.:.

Bedankt voor je post. Heb het ook ineens. Lekker annoying. Dacht al even dat het kwam doordat ik hier een 'zo-goed-als-gratis' Vista had draaien die ik bij mijn Laptoppie kreeg maar daar niet op heb staan :)
Reg. datum: 11 september 2003

Ben dus idd gelukkig niet de enige. Maar aan de andere kant is t toch te triest voor woorden dat dit gebeurt doordat er een server platligt??? :? In zo'n geval hoort er gewoon een simpele verontschuldiging te verschijnen en mag de hele validatie niet plaatsvinden! Ik betaal &^#%*$! deze keer voor m'n Windows, ben dus een legitieme gebruiker en nu wordt je dus simpelweg voor dief uitgemaakt! Zo ga je toch niet met je klanten om??

Reg. datum: 17 mei 2004

Ik vind het überhaupt te debiel voor woorden dat er na het succesvol activeren van windows nog menig maal contact gelegd word met servers van microsoft om te valideren.

Ligt de windows update server voor vista er trouwens ook uit ?

Specs: http://specs.tweak.to/14067

New and Improved!

quote:
rvvnr1 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:51:
Ben dus idd gelukkig niet de enige. Maar aan de andere kant is t toch te triest voor woorden dat dit gebeurt doordat er een server platligt??? :? In zo'n geval hoort er gewoon een simpele verontschuldiging te verschijnen en mag de hele validatie niet plaatsvinden! Ik betaal &^#%*$! deze keer voor m'n Windows, ben dus een legitieme gebruiker en nu wordt je dus simpelweg voor dief uitgemaakt! Zo ga je toch niet met je klanten om??
Ik ben niet anti-Microsoft ofzo, maar het is en blijft toch Microsoft. En je ziet het wel vaker bij grote bedrijven die toch een min of meer monopolistische positie hebben. Ik bedoel, Windows is en blijft toch het OS dat op dit moment het meeste gebruikt wordt, vooral bij thuisgebruikers. Microsoft weet dit, en het zal hun waarschijnlijk niet boeien dat ze zo met hun klanten omgaan.

Het is en blijft toch vervelend, zoiets mag inderdaad niet voorkomen. Als de servers down zijn, dan zouden ze hier gewoon een melding van moeten geven, ipv maar direct zeggen dat je de boel flest met een minder legale kopie. Ik heb niet voor niets veel geld uitgegeven voor een legale versie van Windows Vista, juist om dit soort ellende te voorkomen.

Reg. datum: 21 juni 2002

quote:
Folks:

I understand the frustration you all are going through. I'm investigating the issue right now.
I guarantee that we're working on this issue right now. For folks wondering, MACHINES ARE NOT SHUTTING DOWN with reduced functionality.

I guarantee that I will personally resolve this issue before I go to sleep - whether or not it is Tuesday I sleep.

The message from the Supportability team will be addressed appropriately as well. I encourage folks to keep an eye out on these forums.

I promise I will have an explanation and resolution as soon as humanly possible.

-Phil Liu @ Microsoft
Program Manager, WGA
http://forums.microsoft.c...tID=2054756&SiteID=25

per aspera ad astra

Interessant probleem, dit :)

Zijn de mensen die hierboven aangeven dat ze er last van hebben, gewoon in NL/BE gevestigd? Heeft iemand antwoord op de vraag van GeniusJennis: of de updateserver er ook uitligt? En voor mij de belangrijkste vraag: zijn er ook mensen die wél Vista hebben maar hier géén last van hebben?

edit:
m3gA's post bevestigt al veel :*)

Rataplan wijzigde dit bericht 25-08-2007 19:22 (6%)

quote:
Rataplan schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:20:

Zijn de mensen die hierboven aangeven dat ze er last van hebben, gewoon in NL/BE gevestigd? Heeft iemand antwoord op de vraag van GeniusJennis: of de updateserver er ook uitligt? En voor mij de belangrijkste vraag: zijn er ook mensen die wél Vista hebben maar hier géén last van hebben?
Het probleem doet zich alleen voor als je een patch wil downloaden en dan checked. Zover ik kan zien is Aero en directx bij me uitgeschakelt (ik woon in NL en heb een legale versie van Vista Ultimate). Ook krijg ik regelmatig meldingen dat mijn vista illegaal is en staan er meldingen op het bureaublad.

m3gA wijzigde dit bericht 25-08-2007 19:22 (7%)

o hai
Reg. datum: 09 september 2005

quote:

Ook XP zou er last van hebben, maar ik hier niet met XP Pro (geen vieze hacks, gewoon 'legaal').

@onder: Klopt, neemt niet weg dat XP ook een melding zou krijgen.

TheZeroorez wijzigde dit bericht 25-08-2007 19:25 (75%)

qed

quote:
The_Zeroorez schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:23:
Ook XP zou er last van hebben, maar ik hier niet met XP Pro (geen vieze hacks, gewoon 'legaal').
Bij xp krijg je in het ergste geval een vervelende popup..bij vista wordt er vanalles disabled.

a.k.a. Oogje
Reg. datum: 11 september 2005

Ik controleerde op updates, validatie mislukte en mijn legale Home Premium Nl werd als niet legitiem aangemerkt.

Overigens zijn op de ms forums ook meldingen gemaakt van mensen waarbij hij kapte bij het binnenhalen van updates voor Defender, Mediaplayer, IE7, updates (KBxxxxxxx), Ms progjes, oftewel: alles wat een validatie nodig heeft.

Het vervelendst vind ik overigens niet dat Aero het niet meer doet (tijdelijk), maar dat ik bij sommige games, waaronder Bf2, (mijn all time favorite, maar dat terzijde), bij het laden teruggegooid wordt naar de desktop door een pop-up van de validatie is niet goed (Dx3d zou niet meer goed werken bij een niet validering, dit zou kunnen kloppen, van HL2 en Quake (beiden openGL toch?) doen het wel).

AllSeeyinEye wijzigde dit bericht 25-08-2007 19:30 (37%)

Kom eens bij Lotus Jungs kijken

Reg. datum: 19 november 2000

net een windows 2003 trial geinstalleerd (vmware, was net bezig met een nieuwe template's bouwen) en heb ie7 geinstalleerd + validatie. niks aan het handje :)

quote:
Microsoft Windows Genuine Advantage servers all failed sometime earlier today.

The result? Every single Windows XP and Vista installation -- except possibly those with volume license keys -- is being marked as counterfeit when it tries to check in. Installations which are flagged as counterfeit switch to a "reduced functionality mode" which results in features like Aero and DirectX being disabled.

So far, the only public response from Microsoft has been indirectly via their technical support forums, where a user has posted the following snippet from an email he received from MS's technical support address:

Thank you for your response. I’m sorry to inform you that the Windows Genuine server might be down for few days. I have escalate the issue to our Genuine team, kindly try to validate again on Tuesday 28 Aug 2007. Thank you for contacting Microsoft Technical Support
http://www.winbeta.org/comments.php?shownews=9485

House M.D
Reg. datum: 06 mei 2007

nou lekkere onzin dan van microsoft,gewoon meteen de telefoon pakken en eisen dat ze het maar oplossen,ik bedoel je betaalt niet voor niets een retial versie van 400 euro :X

dell xps h2c(ATX gemod) msi p35 neo 3fir x3210 xeon Quad 3.00 ghz vcore 1,3 , 9800gx2 , 3gb corsair xms 700mhz, 2x samsung spinpiont raid 0, 2x xbox 360

New and Improved!

quote:

edit:
Ik zit in Nederland, wel de US/UK English Vista Ultimate. Het leek eerder vandaag dat de update server het nog gewoon doet. Overigens is het probleem niet specifiek de DirectX update die een aantal keren genoemd werd, maar welke update dan ook. Volgens een aantal personen wordt er bij het installeren van elke update een 'Genuine Advantage' validatie uitgevoerd. Dus het kan zelfs al mis gaan als je in het Microsoft Download Center zit op hun website, en dan een download wilt doen waar je bij moet controleren of je 'Genuine Software' hebt. Maar goed, ik zag net inderdaad dat Phil Liu van Microsoft heeft gereageerd, in principe is het nu dus alleen wachten op een oplossing, en hopen dat dit niet pas a.s. dinsdag ofzo is ;-)

De berichtjes stromen op mijn rss reader binnen.. nu ook al op arstechnica met wat 'meer' info
quote:
We contacted our sources at Microsoft, who told us off the record that the company is aware of a major WGA server outage affecting users across the globe. The Windows Genuine Advantage support forum has exploded with complaints, as a result.
quote:
Right now we don't have official word on a cause, but one source tells us that it is believed that the issue may be caused by updates to the service that were required after Microsoft expanded the number of activations keys available for Windows XP.

m3gA wijzigde dit bericht 25-08-2007 19:44 (27%)

Officieel moto fan :)
Reg. datum: 23 december 2001

Ik heb net ook even wat zitten experimenteren - een gewone reboot op mijn laptop zorgde er niet voor dat m'n Aero uitging, dus dat was al positief, zelfs niet toen hij een update voor Windows Update (tja..) ging installeren tijdens die reboot.

Ik heb nog wat zitten klooien en de Genuine Advantage check (http://www.microsoft.com/wga) laten lopen, en daar zie je dus inderdaad dat hij mijn Windows niet kan valideren, maar ook dit had verder geen gevolgen voor Aero ofzoiets.

Uiteindelijk heb ik "Microsoft update" uitgezet, en vervolgens opnieuw aangezet om een validatie te forceren, en toen kreeg ik eindelijk:
http://pinky.elexer.com/zooi/wgafail.png.

Ook nu werkt m'n aero nog, en zegt mijn systeem nog steeds dat ie gevalideerd is:
http://pinky.elexer.com/zooi/vista-activated.png

Iemand enig idee wat ze hebben moeten doen om Aero uit gezet te krijgen? :P

I laid there quiet, watched you have your way
I might have cried, the tears were silent inside
You called me names, made me feel like I was dumb
I didn't feel a thing and now I'm gone, gone, gone.

Ik heb gelijk me image van vista terug gezet, je kan wel gewoon downloaden en installeren via windows update. Het probleem doet zich voor als je bijv iets van het downloadcentrum wil downloaden en je moet valideren. Dus voorlopig even niets downloaden van het downloadcentrum.

Ik kreeg de 1ste melding en daarna een melding dat mijn Aero werd uitgezet.. je hebt geluk (leuk dat je trouwens doelbewust je vista om zeep helpt :P)

mie noow noooothing ...

quote:

edit:
Woon in België met legale Nederlandstalige Vista Business. Tot nu toe geen enkel probleem gehad. Gelukkig gisteren een aantal downloads gedaan waarvoor validatie nodig was (virtual server en vm's). Heb gemaakt dat automatische updates gedesactiveerd zijn (stond op).

*fingers crossed* dat het zo blijft

Officieel moto fan :)
Reg. datum: 23 december 2001

quote:
Barfman schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:55:
Ik heb gelijk me image van vista terug gezet, je kan wel gewoon downloaden en installeren via windows update. Het probleem doet zich voor als je bijv iets van het downloadcentrum wil downloaden en je moet valideren. Dus voorlopig even niets downloaden van het downloadcentrum.
Vreemd, ook als ik iets download (nieuwe Windows defender bv.) en laat valideren krijg ik wel het scherm dat ze niet kunnen bepalen of m'n Vista "Genuine" is of niet, maar verder gebeurt er niet zo veel zoals het er nu naar uit ziet? :)

I laid there quiet, watched you have your way
I might have cried, the tears were silent inside
You called me names, made me feel like I was dumb
I didn't feel a thing and now I'm gone, gone, gone.

Leerkracht in opleiding
Reg. datum: 12 januari 2007

Goed bezig van Microsoft :)

Iedereen die een illegale versie heeft van windows maar gewoon pesten _/-\o_
En als iedereen dan een legale versie heeft hetzelfde doen alleen dan een virus sturen naar degene die een illegale versie hebben :+

Dwars wijzigde dit bericht 25-08-2007 20:10 (40%)

Schooljaar 2008/2009: LIO stage combinatiegroep 7/8...Bijna afgestudeerd meester!!
't leven 'begint' bijna: uit huis, ergens in Nederland gaan wonen, baan zoeken, etc. -> eng :(

Pagina: 1 2 3 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: