Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik blijf met het accu probleem zitten!
Ik heb dus een 13,8V 12A voeding (dus geen oplader)
Als ik de voeding rechtstreeks op de accu aansluit gaat er 10A lopen die langzaam terugloopt naar 6A en ik denk dat als de accu een spanning van 13,8V heeft dat de stroom dan ongeveer 0A zal zijn.
Nu is de stroom die gaat lopen eigenlijk veel te hoog!, toen heb ik deze begrens met een weerstand (gek genoeg klopt er niks van, als ik een 1Ohm weerstand aansluit zou er 13,8A moeten gaan lopen, echter gaat ik mijn geval 1,2A lopen!) Maar dan zit ik met de spanningsval over de weerstand! die is namelijk 1,3V waardoor er nog maar 12,5V overblijft voor de accu wat te weinig is.
Iemand een idee hoe op te lossen? of maakt het toch niet uit dat er zulke grote stroom gaat lopen of er maar 12,5V op de accu staat?
Het is de bedoeling dat ik hem soavonds gerust aan kan laten staan zonder dat de zekering eruit vliegt!:P

bart0l0meus wijzigde dit bericht 10-07-2008 12:19 (6%)

AMD Athlon64 X2 3800+ @ 2,7Ghz, MSI K8N Diamond Plus, MSI 8800GTS 320MB, WD Raptor 74GB & WD 250GB, Creative X-Fi FPS, TT Armor Jr., Zalman 9500

deze week weer bezig geweest met nieuw kratje, net op tijd af voor de vakantie:)

Specs:

Pioneer radio DEH-1500R
Sony 10cm 130w peak power, 30w rated power
Brand kratje
draagband
en 2 Yuasa 7 Ah accu's
een aantal schroefjes in het kratje functioneren als antenne, en werkt prima:)

resultaat:

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/07/10/1215695669-510.jpg

Vanhaag wijzigde dit bericht 10-07-2008 15:47 (12%)

Reg. datum: 23 november 2004

Ik heb ook net 2 accu's op de kop getikt uit de buurt hier, 2 gel accu's.
Nu ben ik vanmiddag even gaan kijken voor een lader ervoor.
En ik kwam uit bij deze, maar nu (na het opladen) doet 1 accu het niet (1 van de 1),
hij was dus toch niet geschikt denk ik?
Weet er iemand nog een winkel waar ze een acculader hebben die WEL geschikt is (niet online dus)

Wel mooi zonde van die accu trouwens.
Hoop dat iemand me gerust kan stellen, of me in ieder geval een mooi adresje kan geven voor een acculader die WEL werkt.

/Ik weet het, ik heb dit niet zo slim aangepakt. :(

Life sucks, but it beats the alternative

kan me niet voorstellen dat de accu het neit meer doet!
Weet het wel bijna zeker, ik zou toch nog eens goed meten!

AMD Athlon64 X2 3800+ @ 2,7Ghz, MSI K8N Diamond Plus, MSI 8800GTS 320MB, WD Raptor 74GB & WD 250GB, Creative X-Fi FPS, TT Armor Jr., Zalman 9500

de acculader die jij hebt gebruikt laad met een te grote stroom die je accu geloof ik niet aan kan.

ik heb hier verder ook niet zoveel verstand van, maar deze gebruik ik zelf ook en werkt prima:
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=2443

Bravia Commercial o//

Ok, ik snap er geen drol meer van..

Ik heb mijn accu op een 12+ voltage zitten, mijn marquant versterker met B+ en REM op de pluspol aangesloten, en uiteraard ook de min op de grnd.

Toen heb ik mijn speakers aangesloten, bij de 'speakers', zoals het hoort (min bij de min, plus bij de plus).

Als ik alles aansluit zo, hoor ik een speakerplopje bij het inschakelen, zou goed moeten werken dus. Maar als ik via een tulp->mini-jack kabeltje mijn iPod eraan hang (low input), komt er 0 geluid uit.

Ja, ik heb dus de REM aangesloten
Ja, mijn indicatorledje brand netjes
Ja, het volume staat vol open op die marquant

Doe ik nog iets fout? :>

//edit: even een schetsje:
http://www.stevenp.nl/steven/tmp/schema.jpg

stevenP wijzigde dit bericht 11-07-2008 16:06 (5%)

quote:
X-GAMER-X schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:50:
Dan vind ik het vreemd dat een setje Marquant speakers duurder is dan Boschmann en de laatste beschikt dan nog eens over het dubbele vermogen ?

Boschmann speakers: 3-weg 500 watt (300 RMS) = 26 euro :?
Boschmann is ook net zo'n soort merk als Marquant hoor, zelfde kwaliteit. Die RMS waarde haalt hij nooit btw.

File not found: Loading something that looked similar.

quote:
Vanhaag schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 18:57:
de acculader die jij hebt gebruikt laad met een te grote stroom die je accu geloof ik niet aan kan.

ik heb hier verder ook niet zoveel verstand van, maar deze gebruik ik zelf ook en werkt prima:
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=2443
Ik dacht dat ik de enige was met die lader, hij is erg langzaam (350mA) maar goed voor de accu.

Dat Absaar ding is echt bagger, want hij is bedoeld om misschien 1x in de 2 jaar te gebruiken, als je auto niet wil starten.
Dan moet hij je accu zo snel mogelijk volpompen, en daarbij loopt het voltage ook lekker hoog op, tot wel 14,4V

En dat is echt dodelijk voor zo'n gelaccu (gaat koken)

Dit heb ik al heel vaak gezegd in dit topic, dus ik ga niet alles weer herhalen ;)
Vraagje; Wat voor een stroomverziening met netvoeding kan ik het beste gebruiken? Een pc-voeding heeft een te hoog voltage lijkt mij? Misschien iets als een acculader als voeding oid?

Alvast bedankt

A8n-SLI - X2 3800+ @2.6 Ghz- 7800 Gtx - 2x512 mb - Seagate 400gb - Zicro Atx + 650 Watt

Bravia Commercial o//

quote:
Ik wil mijn vraag (paar posts hierboven, zelfde illustratie erbij) toch nog even herhalen, want ik ben er zelf nog niet goed uit gekomen.. Iemand?
Ik heb precies hetzelfde circuit als jij, en bij mij werkt hij wel helemaal goed..Ik draai hem wel op een pc voeding, en ipv een Ipod mijn mobiel. Het zou dus of aan je accu moeten liggen, of aan je ipod :P

A8n-SLI - X2 3800+ @2.6 Ghz- 7800 Gtx - 2x512 mb - Seagate 400gb - Zicro Atx + 650 Watt

quote:
stevenP schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:24:
[...]

Ik wil mijn vraag (paar posts hierboven, zelfde illustratie erbij) toch nog even herhalen, want ik ben er zelf nog niet goed uit gekomen.. Iemand?
Wat is je batterijspanning onder belasting? Zou kunnen dat je accu defect is, en daarom onbelast wel netjes goede spanning afgeeft, maar onder belasting inzakt (zo'n accu heb ik hier ook staan).
Bravia Commercial o//

quote:
ThinkPad schreef op maandag 21 juli 2008 @ 00:36:
[...]

Wat is je batterijspanning onder belasting? Zou kunnen dat je accu defect is, en daarom onbelast wel netjes goede spanning afgeeft, maar onder belasting inzakt (zo'n accu heb ik hier ook staan).
Het is inderdaad wel een tweede hands accu, maar met de versterker aangesloten kwam hij toch op 13+ volt uit (alhoewel hij flink snel terugliep)..Hij is volgens mij een keer (te) diep ontladen, na een defect in ons alarmsysteem (ik heb deze van de monteur van ons alarm gekregen).

Ik ga morgen maar terug naar de Media Markt, waar de versterker vandaan komt. Ik denk dat het niet zo'n probleem moet zijn om een nieuwe mee te krijgen en het dan nog 's te proberen. Doet hij het dan nog niet, ga ik inderdaad de schuld bij de accu zoeken. Ik draai nu namelijk de speakers aan mijn gewone versterker met de zelfde audiobron en bekabeling zonder problemen. Het probleem zit dus in de versterker, dat is duidelijk. Alleen de vraag is nog, doet hij het helemaal niet, of krijgt de chip gewoon te weinig stroom!
PSN-id: JDM8, origineel he?
Reg. datum: 26 februari 2008

Ik ben ook wel toe aan een draagbare radio. Ik had nog een kleine accu van 35Ah liggen, dus een kratradio. Ik wil de speaker(s) aansluiten op een simpel radiootje met aux in, voor een mp3 speler. Ik weet nog niet of ik hem in een krat bouw of zelf eentje maak van alu, die precies past. Er zijn echter twee dingen waar ik niet uit kom.

Wat voor speaker? Ik hoef niet een bak herrie en de ook niet de allerbeste geluidskwaliteit, maar waar moet ik aan denken? Ik ben een compelete noob op dit gebied. Kan één enkele speaker met een diameter van bijvoorbeeld 18cm? (breedte van de accu) Of gaat de versterker van een autoradio dit niet trekken en kan ik beter voor een simpel versterkertje gaan (zoals die in OP)? Heeft iemand nog suggesties voor een simpele speaker? Er is zo veel te vinden, en ik zou niet weten wat goed is en wat troep.

Tweede vraagje, wat voor accu is dit? Hij klotst, dus geen gel accu. Ik denk dat het een dichte lood accu is, en dus opgeladen kan worden met een gewone oplader, maar wat kan het nog meer zijn? (12x18x20) 240A 35 Ah Verder staat er niets op. Alleen dat hij bij kramp vandaan komt, maar als ik op de nummertjes google kan ik niks concreets vinden.
http://c.imagehost.org/0339/accu.jpg

O, nog klein vraagje, kan ik een simpel volt metertje op de accu aansluiten en die in de krat verwerken om het voltage in de gaten te houden?

jdm8 wijzigde dit bericht 23-07-2008 00:46 (6%)

Geen bierkrat, wel een draagbare speaker.

http://img329.imageshack.us/img329/363/dsci0002bw6.jpg

heeeel veel schuurwerk 8)7

aartrost wijzigde dit bericht 23-07-2008 14:57 (12%)

lalala

Bravia Commercial o//

Yes! Nou, het bleek toch een brakke versterker te zijn, want ik heb hem omgeruild en ik draai al heel de middag van mijn krat-hardware :) Morgen ga ik op vakantie, daarna ga ik hem inbouwen in een kratje.

@hierboven: erg netjes! Hoe heb je die voltmeter precies gedaan? :*)

Want dat is nog wel een issue, een diepte-ontladings-beveiliging oid moet er echt nog komen, anders trek je een gelaccu zo aan flarden, toch?

stevenP wijzigde dit bericht 23-07-2008 18:53 (28%)

Ik heb een marquant versterker 2x 100 watt
daar heb ik 2 marquant speakers van 2 x 120 watt
en een subwoofer van 250 watt op aangesloten.
Hoelang zou dit allemaal kunnen draaien op een accu van 7,2 ah?

grtz

Ik heb een tijd geleden eens een (nieuwe)gel accu gekocht van 7.2Ah en 12v .
Deze wil ik nu gaan gebruiken, maar zou het kwaad kunnen dat hij zo lang (paar maanden) ongerbuikt heeft gestaan? en ik laad hem op met een druppellader van 300ma, dat het opladen dan lang duurt maakt me niet uit, maar het leek me het beste voor de accu?

Als hij opgeladen was is het niet zo erg. Als hij leeg was/is, dan wel, aangezien hij dan kapot gaat.
quote:
ThinkPad schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:21:
Als hij opgeladen was is het niet zo erg. Als hij leeg was/is, dan wel, aangezien hij dan kapot gaat.
OKe, het voltage was 12.30 (onbelast) toen ik hem weer tevoorschijn haalde.
Ik laad hem nu op met de druppellader, is dat wel goed? (ook al duurt het dan 24 uur)

12.3 is nog wel redelijk vol Ik heb al iets van 5 jaar dezelfde gelaccu die ik alleen in de zomer gebruik. Hij werkt nog steeds prima.

Glory to the I.R.A.

quote:
jdm8 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 00:43:

Tweede vraagje, wat voor accu is dit? Hij klotst, dus geen gel accu. Ik denk dat het een dichte lood accu is, en dus opgeladen kan worden met een gewone oplader, maar wat kan het nog meer zijn? (12x18x20) 240A 35 Ah Verder staat er niets op. Alleen dat hij bij kramp vandaan komt, maar als ik op de nummertjes google kan ik niks concreets vinden.
[afbeelding]
kramp Varseveld, nummers zullen interne onderdeelnummers zijn.
http://www.kramp.com/
zit dus in de achterhoek, ff bellen vertellen ze je vast wel wat de details en specs zijn

Deus Spiritus Sanctus, God the Holy Spirit http://www.schoppenaars.nl

quote:
Jazzle schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:23:
[...]

OKe, het voltage was 12.30 (onbelast) toen ik hem weer tevoorschijn haalde.
Ik laad hem nu op met de druppellader, is dat wel goed? (ook al duurt het dan 24 uur)
12,3V vind ik persoonlijk eigenlijk een beetje laag, een opgeladen accu geeft hier bij mij 13,nogwat V.

Maar 12,3V is nog wel goed genoeg, een gelaccu is bij 11,8V echt leeg (je moet ook niet verder gaan, dan sloop je je accu)

En onbelast na een tijd staan iets van 12,7V

Opladen met druppellader is prima.

ThinkPad wijzigde dit bericht 24-07-2008 11:56 (11%)

quote:
stevenP schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 18:52:
Yes! Nou, het bleek toch een brakke versterker te zijn, want ik heb hem omgeruild en ik draai al heel de middag van mijn krat-hardware :) Morgen ga ik op vakantie, daarna ga ik hem inbouwen in een kratje.

@hierboven: erg netjes! Hoe heb je die voltmeter precies gedaan? :*)

Want dat is nog wel een issue, een diepte-ontladings-beveiliging oid moet er echt nog komen, anders trek je een gelaccu zo aan flarden, toch?
http://famrost.nl/aart/boombox.JPG

Gewoon overheen geplamuurd en geverfd, en het schermpje natuurlijk even afgeplakt.

lalala

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws