Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Matsetst schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 01:28:
Mijn radiotje 8)

[afbeelding]

[afbeelding]

Filmpje bij dag:
http://www.youtube.com/watch?v=zfullDlVnkI
Filmpje bij nacht: ( 6 ledlampjes per speaker)
http://www.youtube.com/wa...p;mode=related&search=

Ondertussen licht er al plexiglas boven op met 2 scharniertjes en 2 sluitingen :)
Leuk kratje,,,

Hardstyle Movements

quote:
ronaldhofstee schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 17:52:
Ik ben nu ook bezig met een kratradio en ik wil ook graag van die LEDjes bij de speakers die op de maat aangaan.
Als iemand weet hoe je dat kan doen hoor ik het graag!
Die speakers kun je gewoon kopen bij de conrad, weet niet uit me hoofd welke het zijn.

quote:
Was 't teveel moeite om die linker speaker ook gewoon recht te monteren?

"Bonken op de muur helpt niet, een goedgericht nekschot wel" - Sjaak Bral

quote:
_-Tijmen-_ schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 18:33:
[...]

Die speakers kun je gewoon kopen bij de conrad, weet niet uit me hoofd welke het zijn.
ik heb al goede speakers maar ik wil van die LEDjes er los bij monteren

quote:
Jado schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:46:
Zeer interessant dit, vooral tijdens BBQ's en voor festivals/scouting :)

Ik he zelf nog 2 pioneer autospeakers liggen, een accu moet wel te regelen zijn
en versterkertje heb ik ook. Nu moet ik alleen nog op zoek naar een autoradio cd-speler met mp3.
Maar dat lukt wel. Ik ben alleen niet van plan er geld in te steken :P
Als ik eens tijd en goesting heb zal ik er eens aan beginnen.

Ik had trouwens nog een vraagje, voor een langdurige speelduur (en niet voor meer volume),
moet je dan je accu's parallel aansluiten?
Bij het plaatsen van meerdere accu's/batterijen moet je ze altijd parallel zetten.Op die manier vermeerder je de hoeveelheid stroom die ze kunnen leveren.
Wanneer je ze in serie zet verdubbel je de spanning en dat vindt je (krat)radio niet erg prettig. (dus dan kan heb je ipv 12 volt er 24 volt op staan) .
Ik heb nog eventueel voor de liefhebber zo'n accu liggen uit een snelstarter (power station), die ik ooit van Seats n sofa's kreeg bij m'n bankstellen ( :P )

http://direct.tesco.com/pi/Product/0/100-4030F.jpg

Zo'n ding dus. Komt met een hele kleine 12v Lader, en zit een Ampere van 3 tot 5 in (weet niet precies). Hij is overigens ook goed in het aansturen van Peltiers :P

Ik weet dat dit geen V&A is, maar ik als ik 'm zou aanbieden op V&A dan zou er geen hond naar komen kijken. Aangezien hier men een dedicated thread heeft met zelfbouw-kratradio's en daarbij wel een accu kunnen gebruiken, dacht ik dat het wel logisch was dat ik 'm hier voor de liefhebber aanbood.

Koetjes en kalfjes. Mail-accountje nodig?

quote:
Afterlife schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:04:
[...]
Was 't teveel moeite om die linker speaker ook gewoon recht te monteren?
Ja het was zwaar, lette ik tot mijn grootte spijt niet goed op, achja hij gaat er niet zachter van :)

Reg. datum: 17 augustus 2007

mensen die nog een tulp> jack 3.5 kabel zoeken

http://www.cyr3x.com/store/images/uploads/audio_cable_jack.gif

kunnen het beste effe naar de Action gaan daaar verkopen ze het voor 70 cent.
niet zeuren is (K*t) kwaltiteit:P want als die kapot aat kun je zo weer een nieuwe kopen. ik bedoel voor die prijs kun je er 10 kopen als je hem bij de elecroboer haalt;)

quote:
lism schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:32:
Ik heb nog eventueel voor de liefhebber zo'n accu liggen uit een snelstarter (power station), die ik ooit van Seats n sofa's kreeg bij m'n bankstellen ( :P )

[afbeelding]

Zo'n ding dus. Komt met een hele kleine 12v Lader, en zit een Ampere van 3 tot 5 in (weet niet precies). Hij is overigens ook goed in het aansturen van Peltiers :P

Ik weet dat dit geen V&A is, maar ik als ik 'm zou aanbieden op V&A dan zou er geen hond naar komen kijken. Aangezien hier men een dedicated thread heeft met zelfbouw-kratradio's en daarbij wel een accu kunnen gebruiken, dacht ik dat het wel logisch was dat ik 'm hier voor de liefhebber aanbood.
Weet je de maten van de accu? Ik heb misschien wel intresse.

Hy, my name is Toke

Nu heb ik toch mijn bedenkingen bij CD-spelers in zo'n krat :)
1. die dingen kunnen wel tegen een schokje.. maar als je daar niet al te rustig mee omspringt zal het wel niet zo gezond wezen.
2. Draaiende onderdelen verbruiken meer stroom:) dus, als je het lang wilt volhouden pak je altijd Flash geheugen (zoals er in de meeste niet-met-harde-schijf-maar-met-flash-geheugen mp3 spelers zit :))

Be PWN-ed Server specs

Na zo´n krat zet je natuurlijk neer en dan schokt hij niet veel hoor ;).

quote:
_-Tijmen-_ schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 19:35:
Na zo´n krat zet je natuurlijk neer en dan schokt hij niet veel hoor ;).
en die bas dan... ;)

O daar heb je een erg goed punt. na moet je maar niet zo hard gaan pompen.

Extreme Edition of koekoek

mag je zoon kratje eigenlijk wel verbouwen? er zit toch statiegeld op?

~Those who walked in the dark have seen a bright light. And it shines upon everyone who lives in the land of darkest shadows.~

Op de flesjes staat in ieder geval dat ze eigendom blijven van de brouwerij. Zal voor het krat ook wel gelden. Desalniettemin altijd al leuk speelgoed geweest! Barebone / touchscreen iemand? :) Moet passen volgens mij. Dan heb je wel weer een flinke accu nodig. Of dat haalbaar is, weet ik niet. Het lastigste is om de stevigheid in de krat te houden, zeker met een krat met een handvat in het midden (weet niet of ze dat allemaal hebben). Een paar jaar geleden heb ik er een gemaakt die het handvat in het midden nog had. Het beste herinner ik me nog hoeveel werk het was om de krat 'uit te hollen'.
quote:
koekoek2003nl schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 23:01:
mag je zoon kratje eigenlijk wel verbouwen? er zit toch statiegeld op?
Welke bierbrouwer vindt het niet prachtig dat iemand hun kratje ombouwt tot een muziekmakende reclamezuil :). In iedergeval laat Heineken merken met hun eigen radiootje dat kratjes bedoeld zijn om muziek mee af te spelen.

Ze doen er echt niks tegen hoor, en als ze hem inwillen nemen zeg je. HEE gratis reclame man.

Zolang je er geen handeltje in begint, want dan gaan ze zelf ook centen ruiken. Trouwens, hoeveel kratten verdwijnen er jaarlijks op kampvuren!

Ik heb er nog nooit 1 gezien op een kampvuur. Waarom er in gooien als ze echt perfect als stoel zijn :9

Dat vraag ik me ook af :S Zit je op het strand van Vlieland of Terschelling met een vuurtje, komen er van die gozers aan die een bierkrat op het vuur gooien. Sommige mensen willen zo'n ding zien fikken, en dat gaat best aardig hard!

bij ons kampvuur gaat er alleen maar hout kleding of dreadlocks op, anders mag je gewoon doorlopen met je krat :P

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

quote:
Matsetst schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 01:28:
Mijn radiotje 8)

[afbeelding]

[afbeelding]

Filmpje bij dag:
http://www.youtube.com/watch?v=zfullDlVnkI
Filmpje bij nacht: ( 6 ledlampjes per speaker)
http://www.youtube.com/wa...p;mode=related&search=

Ondertussen licht er al plexiglas boven op met 2 scharniertjes en 2 sluitingen :)
Waar heb je die speakers vandaan als k vragen mag, echt vreet 8)

Ik zoek nog 2 grills voor mijn speakers weet iemand waar je daar aan kan komen?

en ik ben er achter gekomen hoe je van die LEDjes op de beat laat knipperen:
1 diode 4V, 1 heldere led en een 100 Ohm weerstand en voila

quote:
ronaldhofstee schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 09:16:
en ik ben er achter gekomen hoe je van die LEDjes op de beat laat knipperen:
1 diode 4V, 1 heldere led en een 100 Ohm weerstand en voila
en dit zit dan tussen de kabels die je luidsprekers verbinden met de versterker?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws