Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ban ignorance!

@PromoX: Laat je mij ook wat weten? Ben benieuwd :)

Brief aan Samsung:
quote:
Beste,

Met de 225BW en 226BW heb ik soms last van een aftekening van contouren die al 'smerend' blijven hangen op mijn scherm. Een wolk in een film of spel, waarvan een lichte witte of groene rand, blijft nagloeien als het beeld snel beweegt.

Door de RTA functie uit te zetten is dit opgelost. Echter, is het ook mogelijk om deze setting te behouden? Het scherm verliest deze gegevens als ik hem uitzet en weer aan. Zeer vervelend, daar ik daags bijna geconfronteerd wordt met dit ongewenst effect.
a) Is dit op te lossen? (firmware update?)
b) Kan dit softwarematig bij het opstarten van het OS verandert worden?

Eventueel ben ik bereid om daar een ander scherm voor te kopen, maar kan u mij zeggen of deze schermen hier het ook niet toelaten om deze setting te onthouden:
226CW
223GW/223BW

Alvast bedankt;
En nee, uiteraard bezit ik geeneen van die schermen, maar zo komt het wat dramatischer over. De reactie van Samsung:
quote:
Vriendelijk dank voor uw email met betrekking tot uw 225BW en 226BW.

Het spijt mij zeer maar zodra u de monitor weer uitzet, wordt de RTA functie automatisch weer aangezet.
Het zou echter niet nodig moeten zijn om deze functie steeds in te moeten stellen. Daarom raad ik u aan om uw monitor te laten onderzoeken doorons reparatiecentrum.
Voordat er echterbepaald kan worden of de monitor in aanmerking komt voor reparatie/omruiling, zal er eerst onderzoek gepleegd moeten worden door onze technische medewerkers. Aangezien dit peremail niet mogelijk is, verzoek ik u vriendelijk om ons even te bellen op 02 - 201 2418.

De volgende dingen kunt u al vast voor die tijd doen:

1) nieuwste driver voor uw monitor en videokaart downloaden;
2) monitor en videokaart opnieuw installeren met de nieuwste driver;
3) de kabels en aansluitingen controleren;
4) op een ander systeem testen;
5) andere monitor op uw PC uittesten.

Ik vertrouw erop u met dit antwoord van dienst te zijn. Indien u verdere vragen heeft, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Michaëla
Ik vind de aangeboden service wel vrij mooi als ik het zo hoor.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Conscript reporting.

quote:
Mizitras schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:06:

Brief aan Samsung:

De volgende dingen kunt u al vast voor die tijd doen:

1) nieuwste driver voor uw monitor en videokaart downloaden;
2) monitor en videokaart opnieuw installeren met de nieuwste driver;

3) de kabels en aansluitingen controleren;
4) op een ander systeem testen;
5) andere monitor op uw PC uittesten.
Je zegt dat het opgelost is door een instelling te veranderen, en dan komt ie hiermee?... 8)7 Het zijn soms net bots. :X

- Quad-core specs - - Wat niet deugt wat niet deert, wie niet neukt die masturbeert.

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ja volgens mij hebben ze op zon '' helpdesk '' gewoon een hele database aan stukjes tekst die ze aan elkaar copy-pasten :(

Ik heb ook even over een 206 BW mogen beschikken en ik ondervond hetzelfde probleem wat Mizitras in de brief aan samsung beschreef , echter wist ik niks van de RTA functie af. Maar het komt dus vaker voor en het is dus blijkbaar '' normaal '' voor die monitoren dus opsturen en na laten kijken lijkt me ook geen optie.

dreameater wijzigde dit bericht 27-08-2007 17:09 (56%)

E6600 @ 3.4Ghz ~ Asus Comando ~ ATi 3870 512 MB ~ 4096 RAM Corsair 800Mhz ~ Scythe Ninja ~ CM Stacker ~

Acties: [view]

Door: PromoX Moderator SGD/SPV/TC
We're missing something

quote:
Mizitras schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:06:
offtopic:
Zet dan wel even DM aan in je voorkeuren :).

LP | House | AJ
If we were to care about every person suffering on this planet, life would shut down.

[EXC]NaNthor

afgelopen woensdag heb ik mijn CW onmiddellijk weer terug gebracht. 5x andere verhalen van samsung gehoord waarbij ik gezegd had niet te accepteren om een gerepareerd scherm te krijgen. Ik wil een nieuwe of geld terug. Hiervoor verwezen ze me naar de "dealer". Donderdag belt de dealer mij op om te vragen "wat het probleem was"...ik zei PARDON?!

Nou ja, hij gaat met samsung schakelen en ik krijg een nieuwe of mijn geld terug. Als de nieuwe weer niet goed is, neem ik mijn geld terug en laat ik de 226 serie achter me. Dan koop ik me een 204B.

In ieder geval vroeg hier iemand als je de RTA uitzet, of je dan minder BB hebt...uiteraard had ik dit geprobeerd en het antwoord was: nee, dat blijft hetzelfde.

@PromoX: zet je mijn kleine reviewtje niet even in de startpost? kunnen andere mensen sneller klikken.

Deathchant wijzigde dit bericht 28-08-2007 07:51 (6%)

Reg. datum: 21 augustus 2007

quote:
Deathchant schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 07:50:
afgelopen woensdag heb ik mijn CW onmiddellijk weer terug gebracht. 5x andere verhalen van samsung gehoord waarbij ik gezegd had niet te accepteren om een gerepareerd scherm te krijgen. Ik wil een nieuwe of geld terug. Hiervoor verwezen ze me naar de "dealer". Donderdag belt de dealer mij op om te vragen "wat het probleem was"...ik zei PARDON?!

Nou ja, hij gaat met samsung schakelen en ik krijg een nieuwe of mijn geld terug. Als de nieuwe weer niet goed is, neem ik mijn geld terug en laat ik de 226 serie achter me. Dan koop ik me een 204B.

In ieder geval vroeg hier iemand als je de RTA uitzet, of je dan minder BB hebt...uiteraard had ik dit geprobeerd en het antwoord was: nee, dat blijft hetzelfde.

@PromoX: zet je mijn kleine reviewtje niet even in de startpost? kunnen andere mensen sneller klikken.
Heb jij er ook niks aan met het contrast en helderheid te spelen? Bij mijn 2232BW leverde dat namelijk een stuk minder bleeding op. Ook lijkt de bleeding wat teruggelopen, of ik ben er meer aan gewend geraakt. Eerst omvatte het toch minimaal anderhalve centimeter midden bovenin, nu is het met 100 procent helderheid hooguit een halve centimeter (tot niks aan de zijkanten), wat natuurlijk ook nog verschilt als het dag of nacht is, en of je donkere weergaves hebt. Ik heb er nu enkel ooit 'last' van als het zowel in de kamer, als in het beeld op mijn scherm donker is. Aangezien veel films breedbeeld zijn heb ik er daar nooit overdreven last van, en aangezien veel spellen zelden volledig donker zijn, is het daarbij ook te bezien (daarnaast is mijn laptop kapot, game ik zelden, en op de pc waarmee ik nu zit kan ik met een geforce5200 en een sempron 3000+ toch niet veel).
Mijn probleem is dus verschoven naar een juiste balans te vinden in de kleuren (nog steeds). Ik kocht expres de samsung omdat die van alles wat ik zag de kleuren het helderste en mooiste weer kon geven, maar nu is het toch vaak bij minimaal één kleur te helder.

[EXC]NaNthor

nee dus. Bij mij werkte het niet. Uiteraard had ik alle presets (game/movie etc) geprobeerd, zonder goed resultaat. Handmatig contrast, brightness en gamma aangepast, ook zonder resultaat. Die laatste foto wat ik maakte, was met een heel laag contrast etc, maar nog steeds onacceptabele backlight leakage.
Ik heb zelfs de glossy randen afgetapet om te kijken of het iets te maken heeft met mat/glans verbeelding ofzo.

Dynamic contrast is echt zwaar RUK. Maak dan meteen een ambilight TFT ervan. De RTA veranderen hielp ook niks.

Ik heb zojuist bericht gehad van mijn "dealer" en hij zag geen andere oplossing dan mij het geld terug te geven. Alle 226CW's waren hetzelfde kreeg ik te horen. Ik wil het merk Samsung nog niet helemaal afschrijven, maar de 226-serie wordt het voor mij dus niet.

Ik ga nu hard op zoek naar alternatieven. Ik ga toch kijken dat ik een normaal beeld TFT kan krijgen met lage reactietijden. De enige normal-screen TFT die aan die eis voldoet is de Samsung 204B...maar er moet echt wat anders te krijgen zijn...
Ik heb net de 226CW op mijn bureau neergezet.
Ik heb m gekocht bij Mycom voor 389, daar kun je m binnen een week gewoon zonder problemen terugbrengen als je bv een dode pixel hebt of je bent gewoonweg niet tevreden.
Dat vind ik wel een fijne gedachte.
Ik heb geen dode pixels zie ik net, dus dat is dan weer mooi.

Mijn eerste indruk is best goed.
Ik gebruik de pc vooral om te internetten, muziek luisteren en af een toe een clubblaadje in elkaar te zetten. Ik speel geen games.
Ik ben een 19" Iiyama vision master pro gewend, en dat is voor een beeldbuisding een hele goede geweest ooit. Helaas begon bij deze monitor de laatste maanden het beeld uit zichzelf steeds groter en kleiner te worden, dus werd het tijd voor iets nieuws.
De 22"samsung heeft geen groter beeld, alleen een breder. Dus de hoogte is vrijwel hetzelfde.

Gelukkig zijn alle logo's op deze monitor, met uitzondering van 'samsung' en 'syncmaster 226 cw' stickers en het zit er dus niet ingedrukt zoals bij de 226BW.

Helaas is de voeding van mijn pc sinds 2 dagen defect, dus heb ik de monitor nu aangesloten via de laptop middels vga.

Backlightbleeding is zeker aanwezig. Als je het beeld op zwart zet is het bovenste randje in het midden vrij licht, en de onderste paar cm van de onderzijde is ook niet echt zwart te noemen.
Stoort mij dit? Nee.
Het valt me niet echt op. Ik ben normaal vrij kritisch met beeld en geluid maar ik kan er zeker mee leven zo.

Wat ik wel een minpunt vind van deze monitor is het gepiep van de invertor van het backlight.
Die is duidelijk hoorbaar zodra je de helderheid handmatig lager zet.
Heb de monitor nu op 'text' staan en dan is het weg.
Het blauwe ledje stoort mij ook niet.

Ohja, bij mij blijft RTT uit als ik de stroom eraf haal.

Ik zal over een paar dagen een review tikken als ik een betere totaalindruk heb gekregen.

Pfff ik begin terug serieus te twijfelen welk scherm ik nu zou kopen hé .

Eerst is er de 223BW , zo goed als gelijk aan de 226BW behalve dan dat de response time 5ms is ( merk je dit nagenoeg wel ? ) en dan is er de 226CW ..

Dat HP scherm ( W2207 ) lijkt me ook wel wat , maar dan sta ik weer sceptisch tegenover een glossy scherm ( geen ervaring mee .. beetje bang dus ) .

Tevens heb ik nu een 931C van samsung staan , de 22" die ik koop komt daar dan naast te staan , qua design geef ik dan dus de voorkeur aan de samsung monitoren -> 2 gelijke schermen qua design naast elkaar ( die tevens even hoog zijn ) = jammie !!

:(

Conscript reporting.

quote:
poenanie schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:25:

Eerst is er de 223BW , zo goed als gelijk aan de 226BW behalve dan dat de response time 5ms is ( merk je dit nagenoeg wel ? ) en dan is er de 226CW ..

Dat HP scherm ( W2207 ) lijkt me ook wel wat , maar dan sta ik weer sceptisch tegenover een glossy scherm ( geen ervaring mee .. beetje bang dus ) .

Tevens heb ik nu een 931C van samsung staan , de 22" die ik koop komt daar dan naast te staan , qua design geef ik dan dus de voorkeur aan de samsung monitoren -> 2 gelijke schermen qua design naast elkaar ( die tevens even hoog zijn ) = jammie !!

Ik zou gewoon naar een winkel gaan en kijken hoe de schermen eruit zien. En als je per se een Samsung wilt, dan zou ik als ik jou was voor de CW gaan.

- Quad-core specs - - Wat niet deugt wat niet deert, wie niet neukt die masturbeert.

quote:
MensionXL schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:44:
[...]

Ik zou gewoon naar een winkel gaan en kijken hoe de schermen eruit zien. En als je per se een Samsung wilt, dan zou ik als ik jou was voor de CW gaan.
Mja vindt maar eens een winkel waar ze 3 - 4 zo'n schermen in stock hebben + waar je ze mag vergelijken + waar de prijs nog eens mee valt + in het apenland waar ik woon ( belgie ) ... :/

Reg. datum: 13 oktober 2006

volgens mij is die HP echt een heel mooi scherm, die ga ik binnenkort ook eens bekijken. Beeld van HP W2207 > 226BW lees ik veel op internet dus ben benieuwd

quote:
Me Ton schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:40:
volgens mij is die HP echt een heel mooi scherm, die ga ik binnenkort ook eens bekijken. Beeld van HP W2207 > 226BW lees ik veel op internet dus ben benieuwd
Jup dat doet mij ook twijfelen , doch ik word dan weer afgeschrikt door het glossy scherm en de kwaliteit om te gamen :x

TOET'NKEAL ONIE DA!

quote:
poenanie schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:59:
[...]

Jup dat doet mij ook twijfelen , doch ik word dan weer afgeschrikt door het glossy scherm en de kwaliteit om te gamen :x
same here |:(

E6600 @ 3.4Ghz ~ Asus Comando ~ ATi 3870 512 MB ~ 4096 RAM Corsair 800Mhz ~ Scythe Ninja ~ CM Stacker ~

Ik heb de W2408 gehad ( grotere broer, zelfde soort scherm? ) en dat glossy merk je echt heeel weinig van en ik vind het persoonlijk mooi. Ook heb je echt 0.0 last van ghosting wat je dus wel hebt bij de Dell en 226 reeks van Samsung ( tenminste dat zeggen de mensen )

Waarom ik trouwens "gehad" hier boven zet is omdat ik het scherm al 2 x heb moeten omruilen door productiefouten of in ieder geval fouten in een specifieke batch. Hopelijk is de nieuwe die ik waarschijnlijk binnenkort krijg, beter.

[no00wa] --> The Chronicles of Spellborn ( www.tcos.com ) MMORPG van het jaar !?

[EXC]NaNthor

quote:
poenanie schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:25:

Jouw 931C scherm is echt een zeer goed scherm!

226BW: color gamut = 72%
226CW: color gamut = 96%

226BW: power consumption = 55W
226CW: power consumption = 45W

Dus je hebt een veel breder kleurenspectrum op de CW. De kleuren zijn absoluut beter. Als je voor de BW gaat, kijk dan dat je een scherm pakt dat in Juli 2007 of later geproduceerd is. Deze hebben allemaal het [S]-paneel.

De W2207 schijnt heel goed te zijn. Wel 5ms ipv 2ms, maar volgens mij merk je er niks van. Ik heb vandaag toevallig mijn geld opgehaald in de pc winkel en heb ook e.e.a. mogen testen op de W2207.
Ikzelf vind het glossy gebeuren vrij irritant. Hij is in hoogte verstelbaar, maar de voet is heel erg diep zeg maar. Dus als je em tegen de muur zet, steekt hij best ver uit, wat ikzelf zeer irritant vond.
Beeld: super! Kleuren: super! Ik ben nu ook zeer aan de twijfel welk scherm ik nu wil hebben.

De 226 serie laat ik achter me. Ik had een oogje op de oudere 204B (1600x1200 5ms) of deze W2207...maar ja, ik ben niet zo fan van HP...
Het schijnt dat ViewSonic hele goeie service heeft, gewoon omruilen bij ontevredenheid. Ook maar eens reviews gaan lezen dan...

Voor degene die het wat boeit: ik zou voorlopig niet voor de CW gaan en wachten op de volgende batch. Je hebt grote kans dat de CW'tjes van deze batch nog niet helemaal optimaal is, vooral aangaande backlight leakage...

De 2232BW gaat binnenkort bij mijn pc winkel uitkomen, schijnen dure schermen te zijn!

Deathchant wijzigde dit bericht 28-08-2007 21:28 (8%)

Ban ignorance!

[quote]hondapower schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:01:
Backlightbleeding is zeker aanwezig. Als je het beeld op zwart zet is het bovenste randje in het midden vrij licht, en de onderste paar cm van de onderzijde is ook niet echt zwart te noemen.
Stoort mij dit? Nee.
Het valt me niet echt op. Ik ben normaal vrij kritisch met beeld en geluid maar ik kan er zeker mee leven zo.
quote:
Hoe heb je het dan gezien? Je bent er gewoon dichtbij gaan staan, gordijnen dicht, rolluiken toe, en daarmee geconstateerd dat er nog BB is? Of was het in 'ergere' omstandigheden, met meer licht, en vanuit je bureaustoel bv.
quote:
Wat ik wel een minpunt vind van deze monitor is het gepiep van de invertor van het backlight.
Die is duidelijk hoorbaar zodra je de helderheid handmatig lager zet.
quote:
Gepiep? Wanneer (welke instelling) zorgt ervoor dat die het hardste piept als ik vragen mag. Dan kunnen anderen dat ook direct proberen in de winkel of thuis.
quote:
Heb de monitor nu op 'text' staan en dan is het weg.
Het blauwe ledje stoort mij ook niet.

Ohja, bij mij blijft RTT uit als ik de stroom eraf haal.
Heel zeker van? Ook als je je TFT even uit het stopcontact trekt? (extreem, maar wie weet)

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Even opsommen dan wat ik nu dus al weet :

Samsung 226CW

* Redelijk wat last van backlight bleeding
* Niet verstelbaar
* Kleurenweergave is niet zo optimaal
* Een soort van fading ( kleuren die veranderen )
* mooi design ( persoonlijk )
* 2ms
* wide color gamut
* hogere prijs

HP W2207

* Glossy scherm ( reflecties )
* Grote voet
* Iets minder mooi design ( persoonlijk )
* 5ms ipv 2ms
* mooie warme kleuren enz
* lagere prijs

Wat te kiezen ... :)

Acties: [view]

Door: PromoX Moderator SGD/SPV/TC
We're missing something

quote:
Dat zul je zelf moeten bepalen. Een ander weet niet wat jij belangrijk vind. Ik denk dat wat de beeldkwaliteit betreft de schermen elkaar niet zo heel erg ontlopen. Het grootste verschil is dan de backlightbleeding en het glossy scherm van de HP. Maakt het je dan niet uit of je een glossy scherm krijgt of niet zou ik voor de HP gaan, aangezien die toch ook goede reviews krijgt.

LP | House | AJ
If we were to care about every person suffering on this planet, life would shut down.

[EXC]NaNthor

quote:
poenanie schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 23:40:
Even opsommen dan wat ik nu dus al weet :

Samsung 226CW

* Redelijk wat last van backlight bleeding
* Niet verstelbaar
* Kleurenweergave is niet zo optimaal De kleuren van de 226CW vond ik echt zeer goed!!
* Een soort van fading ( kleuren die veranderen ) Niks van gemerkt!
* ...........
....rest....
Dat is uiteraard je eigen beslissing. Houd er rekening mee dat die voet echt enorm uitsteekt. NIET handig als je je plaats nodig hebt of een te klein bureau hebt. Het design is op zich wat ronder dan de Samsungs, waardoor je minder het gevoel krijgt dat het een monitor is. Ik vind het zelf ook niet zo heel mooi. De reflecties vind ikzelf ietwat irritant, maar 1 groot voordeel: zwart = zwart! De W2207 krijgt goeie recenties en is zeker het overwegen waard...

Jij hebt nu de keuze voor welke je wilt gaan...ik weet nu helemaal niet wat ik moet nemen...de 226BW neem ik uit principe niet vanwege de versies en vanwege het feit dat de CW gewoon beter is. Maar de CW neem ik niet omdat Samsung blijkbaar een foute batch heeft met veel backlight problemen. Dus...wat te doen nu? Het aanbod slinkt...ik wil graag zoiets als een 204B maar dan met een lagere responsetijd aangezien ik constant UT2004 en Quake speel.

Deathchant wijzigde dit bericht 29-08-2007 08:07 (9%)

Reg. datum: 20 augustus 2007

Heb zojuist ook mijn 206BW binnen gekregen en inderdaad er staat geen paneel info meer op. Heb echter al eerder gelezen dat de A - panelen in slowakije geproduceerd worden, en wat er dus ook met een sticker op mijn beeldscherm stond, made in slowakije.

Een A-paneel neem ik dus aan.

ik ben van plan om de 226bw te halen bij een winkel waar ik hem binnen 7 dagen terug kan brengen.. is er een manier om achter de panelversie te komen? de sticker en het menu zullen vast niet werken.. ik zat zelf te denken aan testen en resultaten vergelijken met die van andere tests (die vergelijking in de link in de TS bijvoorbeeld edit: de TS van het 226bw/931bw topic) maar heb geen flauw idee hoe ik dat moet testen.. iemand ideeën?

deathchant, waar heb je gelezen dat de schermen die na juli zijn gemaakt allemaal een S-panel hebben?

mr_joey132 wijzigde dit bericht 29-08-2007 16:06 (14%)

Reg. datum: 20 augustus 2007

haal dan de CW, aangezien je hem bij een winkel wilt kopen (de 226BW moet je dan rekenen op een prijs van zo'n 340 euro) voor 335 euro ( hier in de pricewatch) kan je een 226CW kopen en je hebt gegarandeert een samsung paneel + betere specs.

josh86 wijzigde dit bericht 29-08-2007 13:08 (7%)

[EXC]NaNthor

grapjas, kijk mijn screenshots: 226CW - produced: augustus 2007 (verser kan niet), made in SLOVAKIA! Dus het zijn toch niet allemaal A-panelen hoor.

Van dat juli 2007: Ik heb dit vernomen van Samsung zelf via Paradigit.
Hoe kom je achter de versie...volgens mij moet je een of ander HIDDEN menutje oproepen. Ik weet niet meer hoe dat moet...volgens mij moet je de brightness op 0 zetten en dan op source drukken ofzoiets? Weet iemand dit?

Deathchant wijzigde dit bericht 29-08-2007 14:47 (33%)

quote:
Hoe heb je het dan gezien? Je bent er gewoon dichtbij gaan staan, gordijnen dicht, rolluiken toe, en daarmee geconstateerd dat er nog BB is? Of was het in 'ergere' omstandigheden, met meer licht, en vanuit je bureaustoel bv.
Met rolgordijn naar beneden en dan met een pixeltestprogramma zwart beeld erop zetten.
Dan is het te zien. Als je gewoon met daglicht werkt zie je het niet.
quote:
Gepiep? Wanneer (welke instelling) zorgt ervoor dat die het hardste piept als ik vragen mag. Dan kunnen anderen dat ook direct proberen in de winkel of thuis.
Als je met de instellingen uit de doos de helderheid lager zet dan 76%.
Hij staat nu op text en dan is het niet meer hoorbaar.
quote:
Heel zeker van? Ook als je je TFT even uit het stopcontact trekt? (extreem, maar wie weet)
Ik moest de stekker van de monitor in een ander stopcontact steken en toen dacht ik bij het aanzetten dat ik de rtt weer aan moest zetten maar deze stond nog gewoon uit.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws