quote:
poenanie schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:25:
Pfff ik begin terug serieus te twijfelen welk scherm ik nu zou kopen hé .
Eerst is er de 223BW , zo goed als gelijk aan de 226BW behalve dan dat de response time 5ms is ( merk je dit nagenoeg wel ? ) en dan is er de 226CW ..
Dat HP scherm ( W2207 ) lijkt me ook wel wat , maar dan sta ik weer sceptisch tegenover een glossy scherm ( geen ervaring mee .. beetje bang dus ) .
Tevens heb ik nu een 931C van samsung staan , de 22" die ik koop komt daar dan naast te staan , qua design geef ik dan dus de voorkeur aan de samsung monitoren -> 2 gelijke schermen qua design naast elkaar ( die tevens even hoog zijn ) = jammie !!

Jouw 931C scherm is echt een zeer goed scherm!
226BW: color gamut = 72%
226CW: color gamut = 96%
226BW: power consumption = 55W
226CW: power consumption = 45W
Dus je hebt een veel breder kleurenspectrum op de CW. De kleuren zijn absoluut beter. Als je voor de BW gaat, kijk dan dat je een scherm pakt dat in Juli 2007 of later geproduceerd is. Deze hebben allemaal het [S]-paneel.
De W2207 schijnt heel goed te zijn. Wel 5ms ipv 2ms, maar volgens mij merk je er niks van. Ik heb vandaag toevallig mijn geld opgehaald in de pc winkel en heb ook e.e.a. mogen testen op de W2207.
Ikzelf vind het glossy gebeuren vrij irritant. Hij is in hoogte verstelbaar, maar de voet is heel erg diep zeg maar. Dus als je em tegen de muur zet, steekt hij best ver uit, wat ikzelf zeer irritant vond.
Beeld: super! Kleuren: super! Ik ben nu ook zeer aan de twijfel welk scherm ik nu wil hebben.
De 226 serie laat ik achter me. Ik had een oogje op de oudere 204B (1600x1200 5ms) of deze W2207...maar ja, ik ben niet zo fan van HP...
Het schijnt dat ViewSonic hele goeie service heeft, gewoon omruilen bij ontevredenheid. Ook maar eens reviews gaan lezen dan...
Voor degene die het wat boeit: ik zou voorlopig niet voor de CW gaan en wachten op de volgende batch. Je hebt grote kans dat de CW'tjes van deze batch nog niet helemaal optimaal is, vooral aangaande backlight leakage...
De 2232BW gaat binnenkort bij mijn pc winkel uitkomen, schijnen dure schermen te zijn!
Deathchant wijzigde dit bericht 28-08-2007 21:28 (8%)