Gathering of Tweakers

Quicksearch
[EXC]NaNthor

Update:
heb het scherm gecalibreerd, maar blijft hetzelfde.

Ik heb van dat schildersplakband over de glossy rand gedaan, om te kijken of de backlight leakage extra versterkt wordt door deze glans. Maar het resultaat blijft hetzelfde.
[EXC]NaNthor

Zojuist Samsung gebeld:

- 10 cent per minuut, heb 3x moeten terugbellen (1x verbinding verbroken ineens, 1x verkeerde afdeling terwijl ik goeie menukeuze gemaakt had, 1x lijn stil met achtergrondruis)

- ik had duidelijk vermeld dat ik foto's e.d. had opgestuurd waarbij het probleem duidelijk zichtbaar is

Wat is de oplossing?
Ze zeiden me: als er ook maar 1 kras op de verpakking zit of welke andere gebruikerssporen dan ook, wordt de monitor gerepareerd. Indien niet, dan krijg ik een nieuwe. Ze zeiden dat ze daar erg streng mee waren.
Een koerier komt hem ophalen en Samsung gaat zelf testen. Ik had meteen gevraagd voor testresultaten omdat ik niet wens te horen achteraf dat de monitor in orde blijkt te zijn.

Gaat weer een paar dagen duren PFFFF.

EDIT: ik heb samsung maar terug gebeld om te vertellen dat ik absoluut niet accoord ga met een reparatie en dat ik echt een nieuw scherm wil hebben. Ik heb bewijs dat ik em gister pas gekocht heb. Hij kan niet ouder zijn dan 2 weken aangezien de productiedatum staat op aug2007. Ik had gezegd dat ik geen gerepareerd scherm wil. Het ding staat nog geen 24 uur bij mij thuis. Ik had ook gezegd dat ik me wilde beroepen op de 8 dagen omruil garantie. De meneer was niet van de garantie-afdeling dus zij gaan mij terugbellen hierover!

Deathchant wijzigde dit bericht 22-08-2007 11:08 (25%)

quote:
Deathchant schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 10:06:
Zojuist Samsung gebeld:

- 10 cent per minuut, heb 3x moeten terugbellen (1x verbinding verbroken ineens, 1x verkeerde afdeling terwijl ik goeie menukeuze gemaakt had, 1x lijn stil met achtergrondruis)

- ik had duidelijk vermeld dat ik foto's e.d. had opgestuurd waarbij het probleem duidelijk zichtbaar is

Wat is de oplossing?
Ze zeiden me: als er ook maar 1 kras op de verpakking zit of welke andere gebruikerssporen dan ook, wordt de monitor gerepareerd. Indien niet, dan krijg ik een nieuwe. Ze zeiden dat ze daar erg streng mee waren.
Een koerier komt hem ophalen en Samsung gaat zelf testen. Ik had meteen gevraagd voor testresultaten omdat ik niet wens te horen achteraf dat de monitor in orde blijkt te zijn.

Gaat weer een paar dagen duren PFFFF.

EDIT: ik heb samsung maar terug gebeld om te vertellen dat ik absoluut niet accoord ga met een reparatie en dat ik echt een nieuw scherm wil hebben. Ik heb bewijs dat ik em gister pas gekocht heb. Hij kan niet ouder zijn dan 2 weken aangezien de productiedatum staat op aug2007. Ik had gezegd dat ik geen gerepareerd scherm wil. Het ding staat nog geen 24 uur bij mij thuis. Ik had ook gezegd dat ik me wilde beroepen op de 8 dagen omruil garantie. De meneer was niet van de garantie-afdeling dus zij gaan mij terugbellen hierover!
Hmmz, balen. Kan je niet gewoon teruggaan naar de winkel en zeggen dat je je geld terug wilt? En of dat je hem wilt omruilen voor een monitor die je daar mag testen.

Mijn schermpje moet nog geleverd worden, ik heb ze net gemaild of ze hem kunnen testen want als die er zo uitziet zoals op jouw foto's dan wil ik mijn bestelling annuleren. Dan spaar ik maar wat langer door en koop ik die nieuwe dell 24" monitor. }:O

Canon 400D - Tamron 28-75 F2.8 - Canon 430ex - Tokina 12-24 F4

[EXC]NaNthor

quote:
Maykster schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 12:34:
Hmmz, balen. Kan je niet gewoon teruggaan naar de winkel en zeggen dat je je geld terug wilt? En of dat je hem wilt omruilen voor een monitor die je daar mag testen.

Mijn schermpje moet nog geleverd worden, ik heb ze net gemaild of ze hem kunnen testen want als die er zo uitziet zoals op jouw foto's dan wil ik mijn bestelling annuleren. Dan spaar ik maar wat langer door en koop ik die nieuwe dell 24" monitor. }:O
Nee, in de winkel gelden "andere" voorwaarden. je kunt dan beter direct contact hebben met de fabrikant. Anders duurt het 4 weken extra, want de winkel doet hetzelfde.

En ik moet erbij zeggen dat ik van kinds af aan altijd de pech heb dat mijn eerste product ALTIJD kapot is/gaat. Dus het wil niet zeggen dat alle 226CW's slecht zijn, ik heb gewoon een verrot exemplaar ertussen.

[edit]
en uiteraard word ik niet terug gebeld, die denken ook: "laat die 8 dagen maar lekker voorbij gaan meneer". Nog maar weer eens gebeld (weer verkeerde afdeling).
Hele situatie opnieuw uitgelegd en nu krijg ik een heel ander verhaal:

voor het omruilen moet u afstand doen van de koop. U moet naar uw dealer gaan hiervoor. Zij doen indien het nodig is samsung contacteren en u kunt dan het geld terugkrijgen of omruilen.

PFFFF ik word er gek van. Bij elke persoon krijg je een ander verhaal te horen. Maar goed, ik moet naar de pc-winkel terug. PFF.
Wil je voortaan gebruik maken van de edit knop? En mag ik je er aan herinneren dat we het hier over de monitoren hebben en niet over de winkels en de problematiek daarmee. ;)

Ultraman wijzigde dit bericht 22-08-2007 23:09 (29%)

Reg. datum: 10 oktober 2006

Modbreak:
Moeilijk he? Lezen...
quote:
* Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke

Ultraman wijzigde dit bericht 22-08-2007 23:08 (74%)

Wii: 6962 - 0547 - 5885 - 0224 voeg toe!

[EXC]NaNthor

quote:
Wil je voortaan gebruik maken van de edit knop? En mag ik je er aan herinneren dat we het hier over de monitoren hebben en niet over de winkels en de problematiek daarmee.
DirectMessage verstuurd naar cybersteef.

Voor degene die wilt weten hoe het is afgelopen met samsung en hoe zij met de klanten omgaan kan mij een directmessage sturen
Ben ik de enige die het raar vindt dat de 931BW volgens hardware.info tests een reactietijd van 12ms heeft? ik kan het nu niet vinden omdat hardware.info dood is, maar ze hadden het getest en het normale contrast kwam uit op iets van 250:1 en dynamic ongeveer 800:1, en reactietijd 12ms i.p.v. de door Samsung beloofde 2ms.. is dat normaal? en merk je hier wat van in games?

Ban ignorance!

quote:
Deathchant schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 08:32:
[...]

DirectMessage verstuurd naar cybersteef.

Voor degene die wilt weten hoe het is afgelopen met samsung en hoe zij met de klanten omgaan kan mij een directmessage sturen
quote:
Foutmelding
Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: 'Deathchant'
En terwijl ik eigenlijk de afloop van je Samsung missie hier ook best wel wou lezen, dan via zo'n omslachtige DirectMessage weg. Ik kan me niet inbeelden dat die hier ook maar enigzins regelmatig gebruikt wordt.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Reg. datum: 30 september 2005

ik heb de 226BW en 2232 GW allebei gezien in china. het verschil de coating die op het scherm gebruikt wordt. Als je geen reflectie wil van licht op je scherm neem dan de 226 BW.

Hoe het trouwens zit met de 226 CW weet ik niet. Hij is toch al goed verkrijgbaar?

quote:
Mizitras schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:44:
[...]

[...]

En terwijl ik eigenlijk de afloop van je Samsung missie hier ook best wel wou lezen, dan via zo'n omslachtige DirectMessage weg. Ik kan me niet inbeelden dat die hier ook maar enigzins regelmatig gebruikt wordt.
Same here aangezien het om Samsung direct gaat en niet om een of andere vage webshop. Het topic heet toch niet voor niets "Samsung Nieuws & Discussie Topic"? :)
Modbreak:
Het subforum heet toch Videoplanken & Beeldkanonnen, niet "Garantiezaken". Voor dat soort discussie moet je in Stuffis Generalis zijn. Bovendien had je in willekeurige eerdere topic in SG kunnen lezen dat je helemaal niet bij de fabrikant zelf moet zijn...

Vanavond krijgen jullie van mij de eerste impressie van mijn 245BW die ik later vanmiddag op ga halen bij Euromaxi.
Modbreak:
quote:
Waarschuwing
Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:
[...]
"Ik heb er ook één besteld !"
Zucht... chatten doe je maar @IRC :o

dion_b wijzigde dit bericht 23-08-2007 18:37 (27%)

Intel C2D 6850/Asus P5K Dlx/Asus EN8800GTX/4x1024MB Corsair DDR2-800 CL4/36GB WD Raptor/2x200GB RAID0/2x750RAID0/4x500GB RAID5/24" Samsung 245BW Specs

Reg. datum: 10 februari 2001

Ik mis in de topicstart de 961BF (http://www.samsung.com/nl...monitors/design/961bf.asp), kan hem in de pricewatch na meer dan een maand op de markt nog steeds niet vinden, maar is echt een super scherm! Mijn ouders hebben er 1, design is erg mooi, kleuren zijn erg goed, hoog contrast en 2ms. Heb er geen games op gespeeld, dus wat ghosting betreft weet ik niet of hij goed is, maar dat zit volgens mij wel goed. Meer mensen ervaring met dit scherm?

quote:
Deathchant schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:33:
Ok. ik heb geen tijd voor een review (moet nog veel doen). Maar hier alvast iets korts over de 226CW:

Pluspunten:

- Kleuren zijn echt heel mooi en levendig!! Gewoon samsungs natural color profile invoeren en klaar.
Waar kan je die "samsung natural color profile" instellen?
[EXC]NaNthor

quote:
Triple-D schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:30:
[...]

Waar kan je die "samsung natural color profile" instellen?
- rechtermuisklik op je desktop
- properties
- settings tabblad
- advanced
- naar je videokaart tabblad
- color correction
- color profile IMPORT en VOILA!
quote:
Deathchant schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 18:59:
[...]

- rechtermuisklik op je desktop
- properties
- settings tabblad
- advanced
- naar je videokaart tabblad
- color correction
- color profile IMPORT en VOILA!
Bedankt. Het probleem is eigenlijk meer waar ik dat profile bestandje kan vinden.
[EXC]NaNthor

op je driver cd van de 226CW...

trouwens, naar het schijnt hebben ze bij mijn huidige scherm (930BF) ook die zeik gehad met die versies:

http://excalibur.lagra.org/samsung/PICT0020.jpg
Reg. datum: 29 december 2001

Ik heb sinds vandaag ook een 226cw. Mijn scherm heeft ook wat backlight leakage maar goed ik wist van te voren dat die kans groot was en kan me er ook niet echt aan storen. Als ik er hiet niet over had gelezen was het mij ook waarschijnlijk nooit opgevallen.

Wel heb ik een ander probleem waarvan ik niet goed begrijp hoe de monitor hier de oorzaak van kan zijn maar het doet zich toch echt voor sinds ik de monitor heb geinstalleerd. De kleuren zijn ok, wit is wit maar als ik een foto open in windows photo gallary (Vista) dan is alles wat wit moet zijn licht geel/oranje. Klik ik op "go to gallery" en klik dan de foto weer aan dan opent ie 'm weer full screen en is wit wel wit. Raar toch?

Antec 900 / Antec NeoHE 500W / Core 2 Quad Q6600 @ 3GHz / Artic Freezer 7 Pro / Gigabyte P35-DS4 / Kingston HyperX 4GB DDR2 / XFX 8800GTS Extreme 640MB / Samsung 400GB HD / Samsung 226cw / Logitech G15 & MX518/ Vista 64-bit | MacBook (wit)

Acties: [view]

Door: PromoX Moderator SGD/SPV/TC
Trotse mod van TC

quote:
Deathchant schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 21:03:
op je driver cd van de 226CW...

trouwens, naar het schijnt hebben ze bij mijn huidige scherm (930BF) ook die zeik gehad met die versies:

[afbeelding]
Ik denk eerder dat het gewoon een type aanduiding is die altijd al door Samsung gebruikt wordt. Het gedoe was er rond de 226BW, dat zou er anders toch al veel eerder geweest zijn in verband met andere schermen.

LP | House | AJ
If we were to care about every person suffering on this planet, life would shut down.

quote:
htf99 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 21:30:
Wel heb ik een ander probleem waarvan ik niet goed begrijp hoe de monitor hier de oorzaak van kan zijn maar het doet zich toch echt voor sinds ik de monitor heb geinstalleerd. De kleuren zijn ok, wit is wit maar als ik een foto open in windows photo gallary (Vista) dan is alles wat wit moet zijn licht geel/oranje. Klik ik op "go to gallery" en klik dan de foto weer aan dan opent ie 'm weer full screen en is wit wel wit. Raar toch?
Is een vaker voorkomend probleem. Hier is een oplossing die ik op http://forums.microsoft.c...stID=2036739&SiteID=1 vond. Wellicht helpt het.

Finally got it fixed now, here's how I did it.
  • Download the new color profile from Adobe here and install it.
  • Display Settings > Advanced Settings > Color Management (tab & then button)
  • Check box for "Use my settings for this device.
  • Add Adobe profile "sRGB IEC61966-2.1" and make it default
  • Delete the profile for your monitor.
  • Reboot

s441558 wijzigde dit bericht 23-08-2007 21:42 (3%)

Reg. datum: 29 december 2001

Dat werkt! Dank je wel.

Antec 900 / Antec NeoHE 500W / Core 2 Quad Q6600 @ 3GHz / Artic Freezer 7 Pro / Gigabyte P35-DS4 / Kingston HyperX 4GB DDR2 / XFX 8800GTS Extreme 640MB / Samsung 400GB HD / Samsung 226cw / Logitech G15 & MX518/ Vista 64-bit | MacBook (wit)

Trotse mod van TC

quote:
mr_joey132 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:38:
Ben ik de enige die het raar vindt dat de 931BW volgens hardware.info tests een reactietijd van 12ms heeft? ik kan het nu niet vinden omdat hardware.info dood is, maar ze hadden het getest en het normale contrast kwam uit op iets van 250:1 en dynamic ongeveer 800:1, en reactietijd 12ms i.p.v. de door Samsung beloofde 2ms.. is dat normaal? en merk je hier wat van in games?
Dit komt doordat ze bij een dergelijke test een meer objectieve meetmethode gebruiken in tegenstelling tot de fabrikanten die vaak de laagste tijd doorgeven. Hetzelfde geldt voor het contrast.

LP | House | AJ
If we were to care about every person suffering on this planet, life would shut down.

Ik ben best tevreden met min 226BW. Kweet niet wie van jullie COD2 speelt, maar als ik een granaat gooi, zie ik soort witte gloed er omheen. Ook als ik snel heen en weer kijk naar schoorstenen enzo, komt is een soort spoorvorming. Ik had hiervoor een 12 ms syncmaster 17 inch die dit niet had...
Is er iets wat ik hieraan kan doen?

quote:
Folkifoon schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 23:39:
Ik ben best tevreden met min 226BW. Kweet niet wie van jullie COD2 speelt, maar als ik een granaat gooi, zie ik soort witte gloed er omheen. Ook als ik snel heen en weer kijk naar schoorstenen enzo, komt is een soort spoorvorming. Ik had hiervoor een 12 ms syncmaster 17 inch die dit niet had...
Is er iets wat ik hieraan kan doen?
Ik heb/had dit ook op mijn Samsung 931C, bij het gooien van granaten in BF2. Wat toen de oplossing voor mij was de RTA functie op OFF te zetten, ga je dus wel achteruit in miliseconde maar ghosting zie ik niet. Ik zie niet eens verschil tussen RTA on (2ms) en RTA off (5ms). Probeer dat eens in je menu te veranderen, ik denk dat die witte gloed dan verdwijnt.

Antec 900 ATI Black Edition KLIK

quote:
peakaboo schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 00:50:
[...]

Ik heb/had dit ook op mijn Samsung 931C, bij het gooien van granaten in BF2. Wat toen de oplossing voor mij was de RTA functie op OFF te zetten, ga je dus wel achteruit in miliseconde maar ghosting zie ik niet. Ik zie niet eens verschil tussen RTA on (2ms) en RTA off (5ms). Probeer dat eens in je menu te veranderen, ik denk dat die witte gloed dan verdwijnt.
Gozer _/-\o_

Het werkt inderdaad! Wat doet die RTA functie dan? Top dat je hier achter bent gekomen, ik ging al denken aan een gare 226bw :)

Thx!

====
RTA (Response Time Accelerator)
Een functie die de reactietijd van het paneel vergroot en zo een scherpere en natuurlijkere
videoweergave geeft.
RTA On (RTA AAN)
Hiermee activeert u de RTA-functie, waardoor het paneel met een hogere
reactiesnelheid dan oorspronkelijk werkt.
RTA Off (RTA UIT)
Hiermee deactiveert u de RTA-functie, waardoor het paneel met de
oorspronkelijke reactietijd werkt.

Als u het apparaat uitzet en daarna weer aan, nadat u RTA hebt gedeactiveerd, wordt de RTAfunctie
automatisch weer AAN gezet (fabrieksinstelling)

Folkifoon wijzigde dit bericht 24-08-2007 10:38 (30%)

Trotse mod van TC

quote:
Folkifoon schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 07:47:
[...]

Het werkt inderdaad! Wat doet die RTA functie dan?
RTA is de overdrive functie wat zorgt voor de lagere reactiesnelheid. Bij sommige schermen is deze optie te sterk afgesteld waardoor je zogenaamde overshoot krijgt. Dit kan onder andere resulteren in die witte gloed.

Zie ook deze reactie en dit artikel op xbitlabs.

LP | House | AJ

Omg ben hopelijk niet de enigste die de 2232 ERG mooi vind, wat een scherm :D al onder de 350 euro gezakt...

System Specs - Samsung LE40A656

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws