Gathering of Tweakers

Quicksearch
Om nom nom nom...

quote:
JumpStart schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 13:29:
[...]

Klopt, maar het punt is dat Canon niet dezelfde sensors in de 400D en 40D stopt. Dus als Canon wil dan kan het extra geld en middelen proppen in het verbeteren van de ene, zonder dat de andere erop vooruit gaat.

Je kan dus niet vantevoren stellen dat de 40D dezelfde ISO/ruis prestaties neer gaat zetten/dezelfde opties heeft als de 400D. De sensoren zijn (deels) verschillend in ontwerp en productieproces.
Ik heb ook niets gezegd over de préstaties, maar wel over wat het ding nátive aankan. En dat zit volgens mij nog steeds in de architectuur van de sensor.

Met de auto van Amsterdam naar Peking. Reisblog! Van 12 juli t/m 10 augustus dus alles behalve online ;-)

Okay, dus toch goed dat ik gewacht heb met een x0D. Het wordt de 40D (mits dit lekkers ook real blijkt), eerst opgevallen redenen voor mij:

1: AF-Unit (mijn 350d blinkt daar nu niet echt in uit ...)
2: Auto-ISO (miste ik echt, vergeet het te vaak omlaag te schroeven ... but that's me)
*: Weather sealing (water ben ik niet zo bang voor.. stof wel, want dat betekend poetsen)

En verder ... tsja, even verder inlezen op al het lekkers.... lijkt dat de Dynamic Range is vergroot t.o.v. van de huidige "standaard" ?... zoals gezecht eerst maar eens verder lezen v.w.betr. de overige zaken.

djkooij wijzigde dit bericht 19-08-2007 14:11 (8%)

quote:
Henk schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 13:32:
[...]

Ik heb ook niets gezegd over de préstaties, maar wel over wat het ding nátive aankan. En dat zit volgens mij nog steeds in de architectuur van de sensor.
Nope, dat zit in de gebruikte signaal versterkers in de sensor, die geven iedere pixel output "gain" (signaalversterking dus). En net zoals verschil in het aantal read-out channels kan de ene sensor dus ook betere versterkers hebben dan de andere.

K.I.S.S. - Beter een béétje te bot dan veel te onzeker! - Photo Portfolio

Bij de weg: Startpost aangevuld met de gegevens van de "Product descripton from manufacturer"

Grote verassing: Gedeeltelijke weathersealing!
quote:
Recognizing the often rigorous shooting conditions encountered by professional and advanced amateur photographers, Canon design engineers made the EOS 40D SLR's magnesium alloy exterior even more ruggedly dependable than its predecessors with upgraded dust- and weather-resistant construction, particularly around the camera's connection ports, battery compartment, and single-slot compact flash (CF) memory card door. [...]
En grote verassing #2: Picture Style Editing!

JumpStart wijzigde dit bericht 19-08-2007 13:51 (4%)

Acties: [view][quote]

Door: whoami Moderator PRG/SEA/DTE
Kijk, als ik vorig jaar geen D200 gekocht had, was dit wel een goede reden om van Nikon naar Canon te switchen denk ik.
En na de 40D, ook de 1Ds MkIII

* 21.1-megapixel full-frame CMOS sensor
* Large 3.0-inch LCD display with Live View and seven brightness settings
* 5 fps at shutter speeds 1/500 second or faster (for bursts of up to 45 Large/Fine JPEGs or 15 RAW images)
* sRAW mode; 35-zone metering system; 45-point AF; integrated Self-Cleaning Sensor Unit
* Powered by LP-E4 lithium-ion battery pack; stores images on CF, SD, or some SDHC memory cards
* 14 bit ipv 12
* Recording pixels: 5616 x 3744
* ISO 100-1600 (L: 50 H: 3200)
* Pixel size: 6.4 microns square
* Imaging processor: Dual DIGIC III image processors
* Burst: JPEG: 45 (full-resolution, Level-8 fine compression); RAW: 15; RAW plus JPEG: TBA
* Flash sync speed: Up to 1/250, with EX-series Speedlites
* Start-up time: 0.15 seconds
* Image type: JPEG, RAW (14 bit); improved A/D conversion to 14-bit processing for 16,384 individual tones[/list]
* beschikbaar: 10 december

http://www.amazon.com/Can...qid=1187517273&sr=1-6
quote:
Simon schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 14:02:
En na de 40D, ook de 1Ds MkIII

* 21.1-megapixel full-frame CMOS sensor
* Large 3.0-inch LCD display with Live View and seven brightness settings
* 5 fps at shutter speeds 1/500 second or faster (for bursts of up to 45 Large/Fine JPEGs or 15 RAW images)
* sRAW mode; 35-zone metering system; 45-point AF; integrated Self-Cleaning Sensor Unit
* Powered by LP-E4 lithium-ion battery pack; stores images on CF, SD, or some SDHC memory cards
* 14 bit ipv 12
* Recording pixels: 5616 x 3744
* ISO 100-1600 (L: 50 H: 3200)
* Pixel size: 6.4 microns square
* Imaging processor: Dual DIGIC III image processors
* Burst: JPEG: 45 (full-resolution, Level-8 fine compression); RAW: 15; RAW plus JPEG: TBA
* Flash sync speed: Up to 1/250, with EX-series Speedlites
* Start-up time: 0.15 seconds
* Image type: JPEG, RAW (14 bit); improved A/D conversion to 14-bit processing for 16,384 individual tones[/list]
* beschikbaar: 10 december

http://www.amazon.com/Can...qid=1187517273&sr=1-6
Doe jij daar de start-post dan voor ?? O-)

* JumpStart is even druk met kwijlen :9~ :9~ :9 :9~

Quote:

The upgraded viewfinder increases optical magnification from 0.90x to 0.95x, expands the viewing angle from 251 degrees to 264 degrees and raises the eye point from 20mm to 22mm.

EN

Adding to the improved virtuosity of the images captured by the EOS 40D SLR is the camera's 14-bit Analog-to-Digital (A/D) conversion process

Ow ow ow, en dit (viewfinder) word mijn belangrijkste reden om te upgraden .... :9~

djkooij wijzigde dit bericht 19-08-2007 14:17 (23%)

Fake pic

zie http://www.northlight-images.co.uk/Canon_40D.html

Modbreak:
Okay die plaat is dus overduidelijk een photoshop, nep, niet echt etc.

Floor-is wijzigde dit bericht 19-08-2007 15:27 (35%)

:9~

Vooral het grotere lcdscherm spreek me echt aan O+

Canon EOS 350D + 30D - 28 1.8 - 50 1.8 - 70-200 2.8L IS - 430EX - Sigma 17 - 70 2.8-4.5 DC

Indrukwekkende specs! Zeker in vergelijking met overgang 20D -> 30D :). Dan vraag je je meteen af waar Canon met het hogere segment (dus boven 40D) naartoe wil... Aantal specs zitten toch erg dicht tegen 1DM3 aan ...

Canon 40D - Canon 17-40 f/4L - Canon 70-200 f/4L - Canon 50 1,8 II - Canon BG-E2N

quote:
Sorry, dit is een al lang en breed bewezen photoshop plaat die al voor de PMA van begin dit jaar "gelekt" werd.

Deze platen lijkt wel correct:
http://www.northlight-ima...on/40D_1c/40d-slrclub.jpg
http://www.northlight-ima.../canon/40D_1c/40d-top.jpg

Ook afkomstig van http://www.northlight-images.co.uk/Canon_40D.html maar dan een stuk verder naar beneden

JumpStart wijzigde dit bericht 19-08-2007 14:46 (17%)

leuke cam voor naast mijn fuji 8)

Fuji S5 pro , 35mm 2.0 SB800 SC29 enhanced

Ziet er netjes uit, maar denk alleen dat die draaischijf niet handig is daar....

Op de 30D zit hij verder naar het midden waardoor je gewoon een stuk body zonder knopjes en dingetjes hebt, waar je je duim 'in' kan leggen.

Nu zit je met de muis van je duim over de draaischijf heen... mmm..

Mm, photoshopje dus :P

Die andere pics lijkt er meer op idd :)

momania wijzigde dit bericht 19-08-2007 14:48 (11%)

Om nooit te vergeten: Han = Merely/XceeD/Merely O-) :P
Foto gallery || Mijn avonturen in Zürich

Fraai inderdaad, al vind ik wel dat ergonomie een stukje achteruit is gegaan, de draaiknop zit veel te ver naar rechts om makkelijk te gebruiken te zijn. ook de delete-knop aan die kant vind ik verre van handig. nu kun je met links delete drukken, en met rechts gewoon je duim op de draaiknop houden.

momania: gmta :P

Ik vond de overgang van scherm-camera rechtsboven al een beetje raar :P

op dpz zei ik al dat ik niet zo gecharmeerd was van die knopjes onder het schermpje. Ben benieuwd hoe dat uitpakt met een grip eronder.

Magic wijzigde dit bericht 19-08-2007 14:52 (28%)

fotoblog | Blog + Sandbox | Duct tape is like the Force, it has a light side, a dark side, and it holds the universe together.

Goed moment om misschien over te stappen ? ;)
Wel nog even wachten tot de prijs op een redelijk niveau is(heb ondertussen geleerd :P)

Daily Life Community - http://www.daily-life.nl | http://www.priyantha.nl | http://www.pentax.nu

simpy die foto is oud, fout en lelijk gesoept. In de foto rechts boven kan je gewoon nog 20d lezen.
p990i

Zeer interessante specs :). Indien deze waar blijken te zijn dan komt hij er zeker in _/-\o_ .

Ik was eerst van plan om een 30d op te gaan halen als de 40d uitkwam (lekker goedkoop), maar denk het toch maar niet. Ach, duurt nog wel even voor mij, geen geld ;).
Ben ook wel benieuwd of de 30d blijft en voor welk bedrag hij verkocht gaat worden. De 400d langzaam naar de 500 euro voor de kit en de 30d voor 700 met kit...en dan de 40D met kit rond de 1100 euro. Zoiets zou wel lekker zijn :)
mooie soep:
  • bijna 4 inch scherm;
  • ergonomie is wel verdwenen met het duimwiel zo aan de zijwiel.
  • duimwiel ligt niet op één lijn (achter en zij aanzicht)
  • in het zij-aanzicht zie ik duidelijk 20D staan...
Wel mooie specs, maar voor mij met m'n 30D niet de overgang waard.

107mb wijzigde dit bericht 19-08-2007 15:01 (0%)
Reden: er kwam een telefoontje tijdens mijn reply... lekkere herhaling van mijn voorgangers nu!

2008
Reg. datum: 14 oktober 2002

Tja als ik zo die plaatjes bekijk (fake of niet) vind ik dat LCD scherm eigenlijk te groot. Tot nu toe vond ik een groter LCD scherm nooit een probleem (niet dat het noodzakelijk was) maar nu vind ik het voor eerst echt lelijk :P

quote:
Kawaii schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 15:02:
Tja als ik zo die plaatjes bekijk (fake of niet) vind ik dat LCD scherm eigenlijk te groot. Tot nu toe vond ik een groter LCD scherm nooit een probleem (niet dat het noodzakelijk was) maar nu vind ik het voor eerst echt lelijk :P
Boeien of een camera er mooi uitziet, het gaat om de fotokwaliteit/gebruiksgemak.
Daarnaast is die afbeelding toch fake.

Al iets bekend over een nieuwe kitlens? Ik las geruchten dat de 18-55 nu standaard met IS zal komen om tegenwicht te bieden aan de Sony Alfa e.d.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

quote:
bombadil schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 15:26:
Al iets bekend over een nieuwe kitlens? Ik las geruchten dat de 18-55 nu standaard met IS zal komen om tegenwicht te bieden aan de Sony Alfa e.d.
Er is wel een nieuwe Canon lens onderweg, maar dat is nou niet bepaald een kitlens.

(Canon EF 14 mm f/2,8 L USM Mk II. Deze staat al op Amazon.com, pre-order, tegen een dikke US$ 2200...)

Is er ook al nieuws over de Canon EOS 450D? Ik mis de beeldstabilisatie in de body :(. Toch jammer dat ze deze feature niet hebben ingebouwd. Scheelt flink in aankoop van lenzen.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws