Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
albatross schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:26:
[...]

Tja, je kunt natuurlijk met de PC cheats je char weer op het oude niveau brengen, en dan gewoon vanaf daar verder spelen zonder cheats.
het spelletje is echter leuk genoeg om het zonder cheats gewoon nogmaals uit te spelen :)

Specs --> LINK!!! <-- Specs

quote:
M2M schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 23:03:
[...]
het spelletje is echter leuk genoeg om het zonder cheats gewoon nogmaals uit te spelen :)
Ik stelde ook niet voor de hele tweede keer te cheaten, maar alleen maar even om je oude char op haar oude niveau te krijgen.

Moet wel zeggen dat het de tweede ronde een stuk gemakkelijker ging; kennelijk had ik de eerste rond toch wat geleerd. :)

Erg jammer alleen dat ik er nog niet achter ben waar, en hoe, je Shepard's Profile opgeslagen wordt.

Intel Q6700 @ 3.2Ghz | Scythe Infinity | ASUS Commando | 4G HyperX | ASUS 8800GTX | X-Fi Fatal1ty | Logitech Z-5500 | 2x WD Caviar SE16 500GB | Plextor 760A DVD | LG GGW-H20L Blu-ray rewriter | Enermax Liberty 620W | Antec P182 SE | Dell 2707WFP

quote:
albatross schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 00:54:

Erg jammer alleen dat ik er nog niet achter ben waar, en hoe, je Shepard's Profile opgeslagen wordt.
misschien gewoon in de savegame zelf... die staan in documents/bioware.

Specs --> LINK!!! <-- Specs

quote:
nFo schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 18:51:
Bring Down the Sky - Available to Download for PC

Thailand PC versie ook vorige week ontvangen. :P
Lompe box zeg, passen wel 8 cd's in. 8)7

Ik las net op het Bioware forum dat die frame drops weg zijn in de Citadel met ATI driver 8.7
Waar heb je die thaise versie vandaan? Is het wat bijzonders? Ik wil dit spel ook kopen namelijk...

Gigabyte P35-DS4, E6750@3.6ghz + Scythe Infinity, 4x1GB Crucial BallistiX Tracer PC-6400 @ 4-4-4-9, Club3D 8800GTX, 2x Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB Raid0, Antec P182, Seasonic 500 watt

*Forza Doetinchem*

Ik amuseer me ook kostelijk met dit spel, ondertussen 5 uurtjes onderweg en nu met de lift omhoog gegaan naar ExoGeni gebouw. Daar nu in de ruimte met de Destruction Geth (of hoe ie ook heet). Moet nog wel de sidequests doen daarna zoals water weer aansluiten enzo, hopelijk kan dat nog :)

Iemand trouwens enig idee waar die Alpha Varren rondhuppelt om die foodquest af te ronden?

Wat me wel irriteert is dat stomme AI gebeuren van je partymembers, die doen ook maar wat. Garrus die ik mee heb is meestal in 5 sec dood, Wrex houdt het iets langer uit. Ik heb t gevoel totaal geen controle te hebben over wat ze doen. Ik loopzelf heen en weer met de arrowtoetsjes en die gasten volgen soms niet eens. Zitten ze weer vast achter een deur ofzo...zwaar annoying maargoed.

"De Graafschap, Kampioen Jupiler League 2006-2007" *** Boere !! *** *** http://tweakers.net/gallery/20417/sys ***

quote:
Japser schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:50:
Ik amuseer me ook kostelijk met dit spel, ondertussen 5 uurtjes onderweg en nu met de lift omhoog gegaan naar ExoGeni gebouw. Daar nu in de ruimte met de Destruction Geth (of hoe ie ook heet). Moet nog wel de sidequests doen daarna zoals water weer aansluiten enzo, hopelijk kan dat nog :)

Iemand trouwens enig idee waar die Alpha Varren rondhuppelt om die foodquest af te ronden?

Wat me wel irriteert is dat stomme AI gebeuren van je partymembers, die doen ook maar wat. Garrus die ik mee heb is meestal in 5 sec dood, Wrex houdt het iets langer uit. Ik heb t gevoel totaal geen controle te hebben over wat ze doen. Ik loopzelf heen en weer met de arrowtoetsjes en die gasten volgen soms niet eens. Zitten ze weer vast achter een deur ofzo...zwaar annoying maargoed.
Denk erom dat je je allies -echt- met spatie move en attack commands geeft, dat scheelt echt super veel. Ik werd ook zwaar geïrriteerd van die krengen in de eerste uren, maar als je door hebt hoe je ze kan sturen en hun techs/biotics kan gebruiken zijn het echte killers.

An eye for an eye and the whole world goes blind - System

Reg. datum: 16 februari 2006

quote:
Cassius schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:56:
[...]

Denk erom dat je je allies -echt- met spatie move en attack commands geeft, dat scheelt echt super veel. Ik werd ook zwaar geïrriteerd van die krengen in de eerste uren, maar als je door hebt hoe je ze kan sturen en hun techs/biotics kan gebruiken zijn het echte killers.
Ik beschouw ze gewoon als portable ability carriers. Hun combat value is gering IMO. Daarom geef ik ze altijd rifles oid en blijven ze op afstand. Mijn char zelf maakt die gasten dan af.

Gamertag: Haijo || Halo 3 Stats II Xbox 360 Blog

Sith Lord

quote:
Cassius schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:56:
[...]

Nogal lastig met een 360.

Het valt me trouwens ook met deze game weer op dat het kennelijk normaal is voor console publishers om geen enkele support te geven en patches te verzorgen voor de 360... Maanden later, nog geen enkele patch te bekennen. Terwijl het toch barst van de irritante bugs.....

Darth Malak wijzigde dit bericht 12-08-2008 14:12 (24%)

Asus P5K, Q6600 Quad Core, 4 Gb Corsair XMS DDR2-6400, eVGA GeFore 8800 GTX KO ACS3, OCZ GameXtream 850W, Dell 24" 2405FPW, Samsung 24" LCD, G15, Z-500, Synology DS-207+ 1TB NAS

quote:
Darth Malak schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:09:
[...]

Nogal lastig met een 360.

Het valt me trouwens ook met deze game weer op dat het kennelijk normaal is voor console publishers om geen enkele support te geven en patches te verzorgen voor de 360... Maanden later, nog geen enkele patch te bekennen. Terwijl het toch barst van de irritante bugs.....
Denk maar niet dat je alleen bent haha, pc bezitters net zo met mass effect :N ... crashes bij de slot machines, in gesprekken als je te snel een volgende optie kiest. Allemaal van die protected system failure schermpjes en dat je Mass Effect echt direct afsluit :X ... dag 2 uur spelen. En om nou ieder kwartier weer een minuut te saven. Ik vind de autosaves in Half Life 2 (+episodes) bijvoorbeeld veel beter en sneller werken.

quote:
Cassius schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:40:
[...]

Denk maar niet dat je alleen bent haha, pc bezitters net zo met mass effect :N ... crashes bij de slot machines, in gesprekken als je te snel een volgende optie kiest. Allemaal van die protected system failure schermpjes en dat je Mass Effect echt direct afsluit :X ... dag 2 uur spelen. En om nou ieder kwartier weer een minuut te saven. Ik vind de autosaves in Half Life 2 (+episodes) bijvoorbeeld veel beter en sneller werken.
Hmm, ik heb Mass Effect enkele keren uitgespeeld, maar wat jij opnoemt, herken ik voor het grootste deel niet. Protected system failure schermpjes heb ik nog nooit gezien. En saven duurt een minuut?? Bij mij duurt hooguit een paar seconden? F6 (quicksave) is heel snel en quicksaves worden onthouden bij afsluiten. Daarbij heeft Mass Effect ook een autosave :)

quote:
Haijo schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:00:
[...]

Ik beschouw ze gewoon als portable ability carriers. Hun combat value is gering IMO. Daarom geef ik ze altijd rifles oid en blijven ze op afstand. Mijn char zelf maakt die gasten dan af.
Ze zijn handig hoor, ik gebruik ze vaak om vooruit te sturen, vijand lokken en terug halen. Dan sta ik wel klaar met m'n gun en powers. Vooraf aan een flinke battle kun je ze ook vast ergens plaatsen, help gigantische merk ik :*)

quote:
DarthRaider schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:43:
[...]
Hmm, ik heb Mass Effect enkele keren uitgespeeld, maar wat jij opnoemt, herken ik voor het grootste deel niet. Protected system failure schermpjes heb ik nog nooit gezien. En saven duurt een minuut?? Bij mij duurt hooguit een paar seconden? F6 (quicksave) is heel snel en quicksaves worden onthouden bij afsluiten. Daarbij heeft Mass Effect ook een autosave :)
Heb ook nergens last van, hoor. En saven duurt een minuut?? Nog geen seconde, echt. Nou, misschien 1 dan. Gewoon normale hardware kopen, dan gaat ie nergens problemen mee hebben.

Intel Q6700 @ 3.2Ghz | Scythe Infinity | ASUS Commando | 4G HyperX | ASUS 8800GTX | X-Fi Fatal1ty | Logitech Z-5500 | 2x WD Caviar SE16 500GB | Plextor 760A DVD | LG GGW-H20L Blu-ray rewriter | Enermax Liberty 620W | Antec P182 SE | Dell 2707WFP

Bleiter, oe skrif je da?

Effe sig quoten
quote:
Altijd grappig om zo'n mensen over "normale hardware" te horen praten...

Voor het gros van de bevolking valt zo'n systeem niet onder noemer "normale hardware". :-)

Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS

quote:
DarthDavy schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 12:41:
Effe sig quoten

Altijd grappig om zo'n mensen over "normale hardware" te horen praten...

Voor het gros van de bevolking valt zo'n systeem niet onder noemer "normale hardware". :-)
Mijn hardware is al weer niets bijzonders meer. Beetje boven het gemiddelde nog, wellicht. Maar goed, Mass Effect is toch best een zwaar spel; en als saven een hele minuut duurt, dan is zijn hardware toch ondermaats voor dit spel. Met genoeg geheugen en redelijk snelle harddisk zou dat niet echt merkbaar moeten wezen.

Saven duurt bij mij enkele seconden. Mijn systeem is vergelijkbaar met het zijne... Dus misschien een Windows reinstall? :P

Gigabyte P35-DS4, E6750@3.6ghz + Scythe Infinity, 4x1GB Crucial BallistiX Tracer PC-6400 @ 4-4-4-9, Club3D 8800GTX, 2x Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB Raid0, Antec P182, Seasonic 500 watt

Die minuut is overdreven, mijn hardware heeft ook verder geen problemen met mass effect in geen enkel scenario. Dus de quote "gewoon normale hardware kopen" is een beetje zinloos :) .

Verder is het spel zelf wel ok, maar vooral de sidequests zijn erg slecht uitgevoerd. Iedere keer dezelfde global map onder je M toets (twee soorten, de vierkante bunker met kubusjes en die trap naar boven en de ruimte met twee tunnels na de ene ruimte waar je ook via tunnel inkwam). Ook zijn de meeste NPC's niet bewegend of interessant. Is niet verschrikkelijk erg, maar kwaliteit zit hem mijns inziens in de details :Y . Dus niet iedere planeet met dezelfde heuveltjes maken, maar met een andere bumpmap + texture + landing zone en facing direction anders. Waar zijn de resten van bewoning, tunnels, verschillende soorten basissen (altijd ziet dat mercenary kamp er hetzelfde uit met dezelfde turrets).

Er zijn dus ook vrij weinig enemies in complete verscheidenheid. Je hebt Turians / Humans / Krogan / Geth / Asari etc etc etc al die rassen. Maar het zijn allemaal "mensvormige" met dezelfde afwisselingen van skills / biotics. Waar zijn weet ik het, draken, rare robots, puzzel levels, kleine critters met intelligent gedrag, etc :) .

Nogmaals heb het spel al 2 keer uitgespeeld, waarom dan? Omdat de main quest WEL zo sterk in elkaar zit. Jammer dat de sidequests en de details in de maps en planeten echt ver achterblijft. Nu is dat wel de consensus onder meer reviewers; moet je voorstellen hoe het nog veel beter had kunnen zijn :X :o !

Sith Lord

Mass Effect is gewoon een erg snel afgeraffelde game.. Het lijkt alsof ze na de main quest geen zin meer hadden... Geen mogelijkheid om te switchen van karakters zoals in Kotor, het gaat telkens om sheppard in danwel mannelijke of vrouwelijke vorm. De dialogen gaan bijn altijd hetzelfde ongeacht wat voor een reactie je kiest.... Het hele goede/kwade reageren, paragon etc.. heeft geen enkele functie aangezien je ondanks je extreem slechte gedrag bij het eind van de game nog maar op 20% paragon zit... Verder ook volledig ondduidelijk wat de functie uberhaupt hiervan is.

De hoeveel framedrops en frameskips en haperingen op de 360 zijn zo talrijk dat het lijkt alsof je naar een game van 8 jaar geleden op wazige hardware zit te kijken.

Gewoon erg jammer dat ook bioware waarschijnlijk gerushed is in het releasen van dezen game... Jammer dat bioware nu RIP is...

De besturing is extreem frustrerend... linker/rechter bumper en een biotic/wapen kiezen.. De helft van de tijd zit je er net naast en selecteer je de verkeerde. De map is alleen op te roepen door omslachtig naar het menu te gaan en vervolgens weer verder te drukken... wazig;... erig wazig.

Darth Malak wijzigde dit bericht 13-08-2008 15:10 (13%)

Asus P5K, Q6600 Quad Core, 4 Gb Corsair XMS DDR2-6400, eVGA GeFore 8800 GTX KO ACS3, OCZ GameXtream 850W, Dell 24" 2405FPW, Samsung 24" LCD, G15, Z-500, Synology DS-207+ 1TB NAS

De controls zijn wel redelijk te doen op de pc hoor; dat valt me alles mee. Maar als algemene score zit dit niet eens dichtbij game of the year. Dit geef ik een 7.8 ofzo, omdat de main quest wel goed in elkaar steekt. Jammer dat bijna alle achievement en medals te maken hebben met boring over planeten rijden op zoek naar dat kleine steentje wat niet standaard op je map staat :Z . Lekker origineel :/ .

Kijk dan eens naar Half Life 2: Episode 2 en zie het verschil. Niet alleen in details, maar ook in de kleine side dingen, de lachen achievements die je kunt AANHAKEN op de main story line (en waarvoor je niet 3 keer om moet naar andere stelsels en vier keer door dat mass relay filmpje). Maar je zegt BioWare is rip? Wat is nu het lijdend team voor ME2 dan? En de expansion is net nog uitgekomen :/ ?

*Forza Doetinchem*

BioWare RIP? Onzin, er komen nog wel paar goeie titels aan van hun, Dragon's Age bijvoorbeeld.

Japser wijzigde dit bericht 13-08-2008 19:02 (4%)

"De Graafschap, Kampioen Jupiler League 2006-2007" *** Boere !! *** *** http://tweakers.net/gallery/20417/sys ***

Vind het tot nu toe wel een vermakelijk spel. Ben nog niet zo ver, dus over repetetieve quests kan ik nog niks zeggen.
Gisteren wel een irritante bug... Ik stap een lift in, druk op de knop, mijn teammaatjes komen naast mij staan, en vervolgens gebeurt er niets... De deuren blijven open, en ik kan geen kant meer op. Kan je weer een stukje opnieuw spelen.
Ik save gelukkig vaak, maar dit is wel irri...

Sith Lord

quote:
Japser schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 18:51:
BioWare RIP? Onzin, er komen nog wel paar goeie titels aan van hun, Dragon's Age bijvoorbeeld.
Was Bioware niet door EA overgenomen??? Dus nogmaals: Bioware=RIP...

EA maakt alles kappot wat ze overnemen dus erg jammerlijk.

No more Mr. Nice Gaius!

Mass Effect is toch een trilogie? Wie weet wordt deel 2 volgend jaar wel nog beter. EA zal er denk ik echt niet op bezuinigen. Ik vond het in ieder geval echt een super game. Maar dat komt ook omdat de hele setting me gewoon erg aanspreekt.

All right, that's it! No more Mr. Nice Gaius!

Sith Lord

er is volgens mij nog helemaal geen aankondiging geweest van een nieuw deel.. En of EA er op bezuinigd doet er niet toe. Feit is dat veel wat door EA's handen glijdt, er belabberd uit komt.

Bah, dit is wel echt slecht.

Doe ik al die moeite om Bring down the Sky te downloaden en bla bla, is het gewoon echt drie keer niets. Niks geen plot verdieping of verdere hints naar andere mysteries ... gewoon even een planeetje erbij en wat dingen afknallen. Erg saai en het is het niet waard een uitbreiding te noemen, bagger.

Vannacht om 2 uur uitgespeeld. Wel gaaf hoor, die cinematics tussendoor! Ik moet zeggen dat ik me wel vermaakt heb met dit spel. Ik heb precies 2x een avstloper gehad: 1x met een lift die niet omhoog wilde, en 1x toen ik uit de Mako stapte een complete crash. Verder geen problemen gehad.
Via Nvidia control panel 4x AA aangezet (hoger is niet te doen) en de graphics zien er stukken beter uit.
Je ziet wel weer dat het een consolespel is... vooral de groffe textures verraden dit. En idd de planeet missies zijn saai. Tip: doe geen moeite om al die minerals bij elkaar te zoeken; er is geen achievenment voor.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws