Hoofdcategorieën
Topicacties

Het grote Anysee E30 Plus ism. Digitenne topic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last

Reageer Nieuw Topic
Marcel
Reg. datum: 08 september 2003

http://www.anysee.com/img/logo.gif
http://www.anysee.com/eng/product/img/p_01_g.jpg
Anysee website Productinformatie

Ik heb al een aantal maanden Digitenne van KPN en ben er best tevreden over. Ik maak gebruik van de standaard megeleverde Samsung tuner, maar ik wil mijn huidige CRT TV vervangen voor een LCD scherm (TV) en aansturen via een computer zodat ik dus geen losse hardware meer nodig heb en alles via de computer loopt.

Hiervoor heb ik vandaag de Anysee E30 Plus USB DVD-T receiver gekocht bij de Primafoon.

Mijn uiteindelijke ideale doel is om deze te laten samenwerken met Media Center van Windows Vista. Helaas werken daar alleen de FTA kanalen en niet de met CONAX geencrypte kanalen,

Via de bijgeleverde software is het wel mogelijk om alle kanalen te bekijken, maar die software is verre van geweldig. Ik vind de software nogal traag en lelijk en het doet niet meer dan TV kijken. Vergeleken met Media Center welke veel meer kan, sneller schakeld en er ook nog eens gelikt uitziet is het dus matig tot slecht.

De drivers heb ik niet van de door KPN bijgeleverde CD gehaald, maar van de finse Anysee website. (Directe download URL: http://www.anysee.fi/downloads/E30_Plus_1214_fi.zip). Dit omdat dat de meeste recente versie is die ik kon vinden (met behulp van een post uit het algemene Digitenne TV van KPN topic).

Voordelen van de Anysee E30 Plus tuner:
- USB dus makkelijk mee te nemen en ook op laptops te gebruiken
- Standaard aansluiting voor de antenne waardoor ook externe antennes aangesloten kunnen worden
- 5 Volt over de antenne uitgang dus aktieve antennes kunnen zonder inserter gebruikt worden
- Ingebouwde CONAX CAM dus geen extra hardware en dus ook ondersteuning voor niet FTA kanalen

De bijgeleverde software van Anysee doet alles wat het zou moeten doen, maar zorgt dat op Windows Vista de Aero Glass uitgezet wordt, ziet er zelf ook niet gelikt uit en is reeeeete traag. Daarom wil ik hem uiteindelijk werkend krijgen onder Vista's Media Center. Op dit moment kan ik alle FTA kanalen bekijken, maar de overige kanalen zijn gewoon zwart :(.

Waarom dit topic? Er zijn steeds meer mensen welke een Anysee E30 Plus hebben en met dezelfde problemen en vragen zitten als andere. Deze vragen worden nu vaak in het algemene Digitenne van KPN topic gesteld en daar mist voor dit onderwerp het overzicht. Ik hoop in dit topic ook gezamelijk tot een oplossing te komen om de niet FTA kanalen aan de praat te krijgen onder Media Center of desnoods een vergelijkbaar product (misschien kunnen we gezamelijk die Koreanen achter hun broek aan zitten om met een oplossing te komen :)).

Voor algemene Digitenne van KPN dingen kun je in dit topic terecht: Het grote KPN Digitenne topic deel 3

inVision

one man,.. one soul,.. one hart,.. no mercy,.. one vision - inVision

Robert Webbe

Ik heb er ook een staan en heb het eigenlijk nog erger. De eerste keer herkende MCE het apparaat, ging installeren (wat overigens heeeeeel lang duurde) en de meeste zenders stonden op LOCKED. Na installatie gaat MCE (Vista) nu gewoon op een bluescreen :(. Wellicht zal die nieuwe driver een beter resultaat opleveren, ik zal het eens proberen.

Betreft ondersteuning in MCE; ik heb een half jaar geleden mezelf aangemeld voor een beta van een nieuwe versie MCE. Na inschrijving kreeg ik een link gemaild naar een enorme vragenlijst waarvan er redelijk veel gingen over DVB-C, DVB-S en DVB-T. Zelfs zover dat ze wouden weten wie je locale aanbieder was en waar je woonde. Gezien ik mijn pc zo heb ingesteld dat het lijkt dat ik in de USA woon, krijg ik vaker aanbiedingen voor beta programma's dan als Nederlandse gebruiker. Ik hoopte er tussendoor te kunnen slippen maar helaas nooit meer wat van gehoord. Maar in ieder geval kon ik wel uit concluderen dat Microsoft nu blijkbaar wel bezig is met een nieuwe versie MCE waarin DVB-x eindelijk eens goed ondersteund gaat worden. :)

Wil je voor mij komen werken? http://nl.youtube.com/watch?v=0Ijzuu1Qopo

Reg. datum: 10 oktober 2000

Misschien is mediaportal wat deze kan wel omgaan met cam modules klikkerdeklik

Marcel

Ja ik heb ook berichten gelezen dat ze DVB beter gingen ondersteunen, misschien in SP1?

quote:
iceme schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:36:
Misschien is mediaportal wat deze kan wel omgaan met cam modules klikkerdeklik
Ik heb de Anysee dus ook en ook geprobeerd met Mediaportal: maar geen resultaat... Anysee weigert ook de SDK uit te brengen zodat andere partijen kunnen ontwikkelen en het kunnen intergeren in bijv. Mediaportal. De algemene BDA (?) driver werkt alleen goed met de FTA kanalen.

Reg. datum: 10 oktober 2000

quote:
Intheweb schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 10:51:
[...]

Ik heb de Anysee dus ook en ook geprobeerd met Mediaportal: maar geen resultaat... Anysee weigert ook de SDK uit te brengen zodat andere partijen kunnen ontwikkelen en het kunnen intergeren in bijv. Mediaportal. De algemene BDA (?) driver werkt alleen goed met de FTA kanalen.
Ik vraag mij wel eens af waar producenten zo bang voor zijn, ze verdienen toch geld met de verkoop van hun product, en goede ondersteuning van het product draagt toch weer bij aan goede verkopen?

Reg. datum: 15 augustus 2004

Wanneer je met de bijgeleverde applicatie een opname maakt van een niet-gecodeerde uitzending wordt er een min of meer normale mpg-file aangemaakt, maar bij een opname van een gecodeerde uitzending wordt het een trp (One Channel Transport Stream)-file, blijkbaar nog gecodeerd want je kunt hem alleen bekijken met smartcard.
Weet er al iemand een manier om zo'n trp-file in een ongecodeerde mpg-file om te zetten?

quote:
iceme schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 13:45:
[...]

Ik vraag mij wel eens af waar producenten zo bang voor zijn, ze verdienen toch geld met de verkoop van hun product, en goede ondersteuning van het product draagt toch weer bij aan goede verkopen?
Dat zou je ook zeggen. Maar misschien komt het omdat Anysee een Fins bedrijf is en moeite heeft om alles om te zetten naar het Engels ;)

Wat me wel opviel is dat de 1.5 versie van de software NIET de smartcard bijwerkt. Hiervoor heb ik zelf versie 1.2 weer moeten gebruiken. Vreemde is wel dat 1.5 wel de gecodeerde signalen kan lezen dan.

Marcel

Volgens mij is het een Koreaans bedrijf, en software versie 1.5? Waar heb je die vandaan?

Reg. datum: 22 augustus 2007

Heb de software nu een aantal weken draaien op vista 64 bits.
In tegenstelling tot de verpakking ( waar tussen haakjes enkel over 32 wordt gesproken), wordt dit met speciale drivers ondersteund.

Toch ging er iets niet goed bij de installatie en daarom heb ik vanaf het gebruik van de Anysee plus TV standaard de vista testmodus teksten bovenin het bureaublad.

Ik begrijp dat dit iets met DRM management in vista te maken heeft, toch geen posts te vinden op het web hoe dit te herstellen.

Het is me iig niet gelukt met het verwijderen van de drivers en software van anysee dit op te lossen.
Er lijken echter geen problemen te zijn, merk weinig verschil in wat ik gebruik op de pc (los van het aero skinning probleem wat hierboven al is genoemd).

Voor het gevoel is het iig wel minder, want je koopt een vista licentie niet om in een testmodus te draaien.......

Reg. datum: 24 augustus 2007

al iemand enige ervaring met de laatste versie van de anysee.com website;
Latest Application for E30 Plus(Netherland Only) van 22-8-2007.

Reg. datum: 24 augustus 2007

Ik heb wat zitten spelen maar de NL software is 1.2.12 terwijl de finse site 1.2.14 heeft. Verder laat de NL software ook maar een regionale zender toe en zet de programma's op volgorde. Niet wenselijk voor iemand die alle zenders wil zien. Ik heb na versie 1.2.14 wel de laatste drivers van 240707 (eroverheen) geinstalleerd. Weet niet of dit nu echt helpt. maar kan volgens mij geen kwaad.
Helaas wekt het volgens mij nog steeds niet onder VISTA MCE (althans de gecodeerde zenders).

Marcel

quote:
Intheweb schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 10:51:
[...]

Bedoel je deze? http://www.anysee.com/eng...arch=&txtSearchString= :)

Marcel

Ik heb nu de nieuwste driver van de Anysee.com website (24-07-2007), maar merk nog geen verschil...

Jeej hij is eindelijk uit... nu hopen dat ze bij Mediaportal het snel oppakken. Heb nog maar ff een reminder in dat topic gezet daar :P
http://forum.team-mediapo...rt_descramble-t25232.html

Marcel

Kijk zo komen we er ooit nog wel... MediaPortal is al vele malen beter dan de Anysee viewer!

Reg. datum: 13 november 2006

Ik heb ook deze anysee, maar niet vrijwillig: iemand die ik ken werkt in de branche en heeft hem gratis gekregen van z'n werk. En nu is hij niet zo'n fanatiek computeraar dus ik mocht hem hebben..
Anders had ik hem zeker niet gekocht, want het mag dan de enige USB ontvanger met smartcard slot zijn, je hebt er niks aan omdat anysee de docs niet wil vrijgeven en hij dus totaal niet werkt onder linux. Ik heb hem nu maar aan mijn windows-gamedoos hangen en kijk er soms het journaal op.. Werkt alleen met de eigen app van anysee (die ik overigens best oke vind, is handig in gebruik), en hij is ook nog eens peperduur vegeleken met de andere ontvangers.. Zeker een afrader.
Ik was van plan om een goedkoop usb ontvangertje zonder cardslot te kopen (er zijn er honderden supported) voor mijn linux-desktop, die kan je later altijd nog uitbreiden met de commerciele zenders middels een phoenix reader. Maar nu zit ik met dit ding opgescheept..

Reg. datum: 02 februari 2000

quote:
bumble_bee schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 14:47:
Ik heb ook deze anysee, maar niet vrijwillig: iemand die ik ken werkt in de branche en heeft hem gratis gekregen van z'n werk. En nu is hij niet zo'n fanatiek computeraar dus ik mocht hem hebben..
Anders had ik hem zeker niet gekocht, want het mag dan de enige USB ontvanger met smartcard slot zijn, je hebt er niks aan omdat anysee de docs niet wil vrijgeven en hij dus totaal niet werkt onder linux.
Ze hebben net de SDK vrijgegeven (zie boven jouw reactie)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

quote:
Anders had ik hem zeker niet gekocht, want het mag dan de enige USB ontvanger met smartcard slot zijn, je hebt er niks aan omdat anysee de docs niet wil vrijgeven en hij dus totaal niet werkt onder linux. Ik heb hem nu maar aan mijn windows-gamedoos hangen en kijk er soms het journaal op.. Werkt alleen met de eigen app van anysee (die ik overigens best oke vind, is handig in gebruik), en hij is ook nog eens peperduur vegeleken met de andere ontvangers.. Zeker een afrader.
Ik was van plan om een goedkoop usb ontvangertje zonder cardslot te kopen (er zijn er honderden supported) voor mijn linux-desktop, die kan je later altijd nog uitbreiden met de commerciele zenders middels een phoenix reader. Maar nu zit ik met dit ding opgescheept..
Misschien handig om volgende keer eerst eventjes te lezen en dan te reageren.

Zoals je hebt dan hebt kunnen lezen heeft Anysee de SDK vrijgegeven.
Maar het is dan nog wachten op mensen die het gaan intergeren in bijv. Mediaportal.

Ook MCE zal dan op ten duur gebruik kunnen maken van alle mogelijkheden die de anysee hardware bied, zoals het besturen van Mediaportal via de eigen afstandbediening :)

Verder weet ik niet of een BDA driver ook onder Linux word ondersteund... want anders kan die maybe wel werken onder linux als iemand de SDK toepast op een Linux HTPC software pakket.

Intheweb wijzigde dit bericht 27-08-2007 16:58 (5%)

Reg. datum: 27 augustus 2007

Weet iemand hoe je een dvd kan branden van een tv opname, comercial zender, opgenomen met een anysee E30

Reg. datum: 13 november 2006

quote:
Intheweb schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:57:
Misschien handig om volgende keer eerst eventjes te lezen en dan te reageren.

Zoals je hebt dan hebt kunnen lezen heeft Anysee de SDK vrijgegeven.
Maar het is dan nog wachten op mensen die het gaan intergeren in bijv. Mediaportal.

Ook MCE zal dan op ten duur gebruik kunnen maken van alle mogelijkheden die de anysee hardware bied, zoals het besturen van Mediaportal via de eigen afstandbediening :)

Verder weet ik niet of een BDA driver ook onder Linux word ondersteund... want anders kan die maybe wel werken onder linux als iemand de SDK toepast op een Linux HTPC software pakket.
Misschien handig om eerst te weten waar je het over hebt voor je reageert? Een SDK heeft nul komma niks te maken met docs van de hardware. Het is meestal een library met wat header files die je in je programma kan gebruiken. Als je de SDK ook had gedownload had je dit ook zelf gezien.
Het helpt totaal niet bij het schrijven van een driver voor de kaart (anders dan dat reverse-engineering makkelijker wordt, maar dat kon nu ook al).

BDA is Windows-specific interface-specificatie en is niet compatibel met het linux DVB framework. En gelukkig maar, want ik hoef die binary-only crapware niet.

Reg. datum: 02 februari 2000

quote:
Zeker een afrader.
Afrader voor Linux dus...
Overigens je zit er niet mee opgescheept, je kan 'm zo de prullenbak in mikken (of aan iemand anders geven). Haal je zelf voor een paar tientjes een andere die wel onder linux werkt.

Met de SDK zal het voor Windows een grotere aanrader worden.
Ik ben benieuwd wanneer mediaportal en progdvb 'm helemaal gaan ondersteunen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Reg. datum: 28 augustus 2007

Zelf heb ik ook sinds kort een E30 plus en een HP laptop met Vista 32 bit Ultimate er op, en wat ik ook probeer, ik hoor wel geluid, maar krijg geen beeld. ik heb alle versies al geprobeert, soms zie ik 1 a 2 seconden beeld en dan wordt alles weer zwart.
Download ik de software vanuit korea, waar je dus 4 kanalen in één keer kan kijken geeft deze wel alles goed weer, maar zodra je dus maar 1 kanaal wilt bekijken wordt alles weer zwart... HELP!
Onder Media Center krijg ik wel goed beeld maar ja, alleen de FTA kanalen.... dus de laptop kan het wel.

ik word hier gek van, alle driver versies en software versies geprobeert tm versie 1.12.14 maar probleem blijft hetzelfde. Op mijn Xp laptop en pc's werkt alles naar behoren.Mijn laptop heb ik alle firmware ge-update en ook de laatste videodrivers gedownload maar probleem blijft.

Wie kent dit probleem? of, belangrijker... wie weet een oplossing?

Polifinario!
Reg. datum: 06 januari 2001

Ik heb een totaal ander probleem, en heb dus nog niet de tijd gehad naar jouw probleem te zoeken :)

Dat terzijde, ik heb ook maar even een berichtje op het forum van MediaPortal geplaatst dat de SDK er is. Ik hoop dat ze 'm snel gaan ondersteunen, want de standaardsoftware doet het bij mij matig tot niet...

Peace is not simply the absence of war. || American beer is like sex in a canoe, it's fucking close to water.

Reg. datum: 08 april 2003

Weet iemand eigenlijk al of er mensen bezig zijn met het coden van een MCE driver? Voordat er voor VistaMC ondersteuning is ga ik dat ding niet aanschaffen.

Er is wel een plugin volgens mij voor VistaMC, VistaTV van Sceneo. De e30 plus staat niet onder de lijst met ondersteunde apparaten, maar zoals ik op de site lees doen ze voorkomen alsof ze met alle kaarten/boxen overweg kunnen. Heeft iemand misschien de mogelijkheid dit te testen (trialversie: hier)

Ondersteuning voor de e30 plus lijkt me iig, nu de SDK uit is, niet moeilijk om mee te nemen. Misschien heeft iemand zin, als het niet lukt met de trialversie, om Sceneo even in het duits te mailen met de vraag om de e30 plus te ondersteunen?

bdacier wijzigde dit bericht 30-08-2007 23:15 (16%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: