Anysee website Productinformatie
Ik heb al een aantal maanden Digitenne van KPN en ben er best tevreden over. Ik maak gebruik van de standaard megeleverde Samsung tuner, maar ik wil mijn huidige CRT TV vervangen voor een LCD scherm (TV) en aansturen via een computer zodat ik dus geen losse hardware meer nodig heb en alles via de computer loopt.
Hiervoor heb ik vandaag de Anysee E30 Plus USB DVD-T receiver gekocht bij de Primafoon.
Mijn uiteindelijke ideale doel is om deze te laten samenwerken met Media Center van Windows Vista. Helaas werken daar alleen de FTA kanalen en niet de met CONAX geencrypte kanalen,
Via de bijgeleverde software is het wel mogelijk om alle kanalen te bekijken, maar die software is verre van geweldig. Ik vind de software nogal traag en lelijk en het doet niet meer dan TV kijken. Vergeleken met Media Center welke veel meer kan, sneller schakeld en er ook nog eens gelikt uitziet is het dus matig tot slecht.
De drivers heb ik niet van de door KPN bijgeleverde CD gehaald, maar van de finse Anysee website. (Directe download URL: http://www.anysee.fi/downloads/E30_Plus_1214_fi.zip). Dit omdat dat de meeste recente versie is die ik kon vinden (met behulp van een post uit het algemene Digitenne TV van KPN topic).
Voordelen van de Anysee E30 Plus tuner:
- USB dus makkelijk mee te nemen en ook op laptops te gebruiken
- Standaard aansluiting voor de antenne waardoor ook externe antennes aangesloten kunnen worden
- 5 Volt over de antenne uitgang dus aktieve antennes kunnen zonder inserter gebruikt worden
- Ingebouwde CONAX CAM dus geen extra hardware en dus ook ondersteuning voor niet FTA kanalen
De bijgeleverde software van Anysee doet alles wat het zou moeten doen, maar zorgt dat op Windows Vista de Aero Glass uitgezet wordt, ziet er zelf ook niet gelikt uit en is reeeeete traag. Daarom wil ik hem uiteindelijk werkend krijgen onder Vista's Media Center. Op dit moment kan ik alle FTA kanalen bekijken, maar de overige kanalen zijn gewoon zwart
Waarom dit topic? Er zijn steeds meer mensen welke een Anysee E30 Plus hebben en met dezelfde problemen en vragen zitten als andere. Deze vragen worden nu vaak in het algemene Digitenne van KPN topic gesteld en daar mist voor dit onderwerp het overzicht. Ik hoop in dit topic ook gezamelijk tot een oplossing te komen om de niet FTA kanalen aan de praat te krijgen onder Media Center of desnoods een vergelijkbaar product (misschien kunnen we gezamelijk die Koreanen achter hun broek aan zitten om met een oplossing te komen
Voor algemene Digitenne van KPN dingen kun je in dit topic terecht: Het grote KPN Digitenne topic deel 3
inVision
one man,.. one soul,.. one hart,.. no mercy,.. one vision - inVision