Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Nokia E65 Topic Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 47 48 49 50 last

Reageer Nieuw Topic
Techno>Music
Reg. datum: 29 juni 2004

Het grote Nokia E65 topic

Welkom bij het tweede deel van het grote Nokia E65 topic.

Het is de bedoeling dat dit topic nog veel delen mag krijgen, en elke keer nieuwe informatie meekrijgt. Ik zal proberen zoveel mogelijk informatie in het tweede deel te steken, en tips en links geven.

Foto's

http://nds3.nokia.com/pressphotos/public/global/devices/e65/01_E65_lo.jpg

http://nds3.nokia.com/pressphotos/public/global/devices/e65/02_E65_lo.jpg

Korte omschrijving

De Nokia E65 is een smarthpone, wat wil zeggen dat je toepassinggen kan installeren en verwijderen. Daardoor kan je heel wat functies toevoegen aan deze telefoon, zoals bv de ontbrekende stopwatch installeren. Het besturingssysteem van deze telefoon is ontwikkeld door Nokia en noemt Symbian.
De telefoon zelf onderscheidt zich van andere smartphones door zijn lange standby tijd en zijn kleine grootte. Verder is zijn Wifi functie ook een groot pluspunt, maar dat hebben de meeste smartphones tegenwoordig.

Voordelen:
  • Lange standby tijd
  • Kleine grootte
  • Smarthpone
  • Wifi
  • Micro-SD slot
Nadelen:
  • Verflaag pelt makkelijk af
  • Nog kinderziektes
De kinderziektes zullen hopelijk worden opgelost bij de volgende firmware upgrade. De verf die van de cover pelt is jammer genoeg niet te verhelpen. Hier nog meer over onderaan.

Programma's

De programma's die op de deze Nokia kunnen geïnstalleerd worden moeten ofwel in java geschreven zijn (de welbekende .jar extensie) of speciaal voor het Symbian besturingssysteem geschreven zijn. Als je een symbian programma wilt installeren op deze telefoon moet je ervoor zorgen dat je de juiste versie download. De Nokia E65 heeft de versie Symbian 60 3rd Edition aan boord. De extensie voor zulke programma's is .sisx. Ook kan je .sis bestanden installeren als ze specifiek geschreven zijn voor deze symbian versie.
Als sommige programma's niet willen installeren kan je best eens kijken of je bij instellingen de software installatie op alles hebt gezet. Deze optie kan je hier vinden: Menu - Installatie - Toep.beh. - Opties - Instellingen - Software-installatie.

Freeware Programma's

http://www.drjukka.com/images/YBrowser_Main.jpg

Deze File explorer vind ik persoonlijk de beste die er tot nu toe is. Op www.gosymbian.com is er nog een andere in ontwikkeling maar die is nog beta momenteel.

http://www.freewarepocketpc.net/img2/pccapture8ig5.jpg

Deze speelt de laatste divx codec af zonder problemen! Met heel veel opties zoals bv landscape is dit een zeer goede video speler! Als je je niet wilt registeren kan je ook deze directe link gebruiken: klik Tevens is er een speciaal programma waarmee je bijna alle videobestanden kan converteren zodat je ze naar je gsm kan sturen en afspelen.

http://www.pctipp.ch/imgserver/bdb/22000/22038/800x600.jpg

Zoals hiervoor al gezegd kan deze de meeste codecs omvormen naar divx voor op je gsm. De resolutie van je scherm is 320 x 240. Dus bij herschalen naar breedte typ je 320. Bij de codec instelling kies ik 320 kbps. Dit is geeft een hoge kwaliteit als beeld zonder te haperen, maar dit kan je altijd verlagen natuurlijk.

http://www.google.com/gmm/images/phone_en.png

Surf naar http://www.google.com/gmm met je gsm, en daar krijg je de verdere installatie instructies.

http://www.journaldugeek.com/images/2006_10/windows-live-messenger-nokiaS60.jpg

Dit is de veruit beste msn van alle msn programma's die ik ben tegen gekomen. Er is slechts 1 groot nadeel. Het heeft wat bugs en als je je aanmeldt dan gaat het ophalen van je contactpersonen erg traag. Verder implementeerd dit programma je mailbox bij je berichten sectie, erg handig! Ook zijn al je contactpersonen beschikbaar bij je contactpersonen in je gsm. Maar dit werkt niet goed.
Alle andere msn programma's zijn betalend... :'(

http://www.drjukka.com/images/YTask_Trace.jpg

Dit is een pakket waarbij je zelf kan kiezen welke plugins je installeert. Je kan onder andere de CPU belasting bekijken en het vrije RAM-geheugen. Verder kan je ook alle draaiende processen zien. Helaas kan je nog geen processen stoppen, tenzij je de main server plugin download, zelf ondertekend en installeerd. Erg omslachtig dus, maar als observatie programma erg handig.

Freeware Games

http://www.martin.st/software/blaster/gameview3.png

Dit is bomberman op je gsm, zelfs met multiplayer!

http://fb-s60.sourceforge.net/sshots/2.png

Dit is een fantastisch spelletje voor als je je verveelt, dit is een spel wat origineel op een linux computer draait.

http://www.elementsgames.com/images/screenshots/screenshot_stris2_02.jpg

Dit is de super bekende tetris voor op je gsm, volledig gratis!

http://symbianguru.typepad.com/photos/uncategorized/2007/07/22/rollingball_2.jpg

Dit is een spel waarbij je stuurt door je gsm te bewegen. Je raadt het al hij gebruikt je camera hiervoor.Hiervan vond ik geen homepage.WAARSCHUWING, er zijn al mensen die systeemfouten kregen bij het installeren van dit spel, op eigen risico dus!

http://shop.my-symbian.com/include/pictures/1562198/breakdesign(003).jpg

Dit is een spel waarbij je vliegen moet doodbijten.

Reviews
Handige Links
Handige Tips!

Hier heb ik een paar handige tips verzameld, als er nog tips zijn gelieve deze te melden!
  1. Als je je gsm niet elke keer op en toe wilt schuiven voor je toetsenblokkering op te zetten om slijtage tegen te gaan, druk dan op de aan-uit knop en kies toetsen blokkeren.
  2. Als je een sms aan het typen bent kan je kopieren en plakken. Dit doe je als volgt: Je drukt de pen toets rechts opzij in, na 1 second verschijnt er kopieren en plakken voor de twee functietoetsen. Terwijl je deze toets inhoud moet je dan met de pijltjestoetsen naar rechts of links gaan en tekst selecteren, kopieren en erna plakken. Handig voor als je je vriendin wil overladen met x'jes :+
  3. Als je snel een paar smsjes wilt wissen, houd dan opnieuw de pen toets ingedrukt en ga naar onder of boven met de pijltjestoetsen. Nu zie je dat ze aangevinkt staan en kan je opties-verwijderen kiezen ;)
  4. Als je je gsm wilt verbinden met je pc met de optie gegevensoverdracht omdat je geen micro-SD kaart lezer hebt, moet je alle programma's die gebruik maken van je SD kaartje afzetten. Bijvoorbeeld automatische toetsenblokkering, enz...
Montage en Demontage

Ik ken nog niemand op GoT die er in geslaagd is de Nokia E65 te demonteren en terug te monteren. Als dit iemand gelukt is gelieve dit dan te melden! Ik voeg dit stuk erbij omdat bij de meesten de verf af begint te pellen. De enige remedie hiertegen is een nieuwe cover opsteken. Daarvoor heb je deze foto's dus nodig...
Verder bespreek ik nog welke tools je nodig zou hebben...

Cover

http://www.mobielbereikbaar.nl/afbeeldingen/producten/GQ84145864_0.jpg

Op mobielbereikbaar kan je al een cover bestellen.

Demontage

http://users.pandora.be/tomvzw/Demontage/1.jpg

Montage

http://users.pandora.be/tomvzw/Montage/1-4.jpg

Benodigd materiaal

Voor het demonteren van deze nokia zonder hem te beschadigen heb je goed gerief nodig...Daarom stel ik ook voor om misschien in de toekomst een inkoopactie houden?
Je hebt een Nokia SRT-6 Opening Tool nodig, velen zeggen dat dit niet nodig is en het evengoed gaat met een gewone schroevendraaier. Maar geloof me ik heb het iemand zien doen met en zonder deze tool en het is heel moeilijk om je Nokia niet te beschadigen met een schroevendraaier.
Verder heb je deze Torx schroevendraaiers nodig: Torx 3,Torx 4,Torx 5, Torx 6.Ook deze kan je kopen op Mobielbereikbaar. Ook een pincet en je Nokia lader moet je bij de hand hebben.

Afbeeldingen

De Nokia SRT-6 Opening Tool
http://www.mobielbereikbaar.nl/afbeeldingen/producten/KK68118418_1.jpg

Kwantakosta?

Dit zijn de prijzen uit de pricewatch op dit moment voor de verschillende types:

Nokia E65 Rood
Nokia E65 Bruin
Nokia E65 Zwart
Nokia E65

Verder...

Hier komt nog allerlei info...

Links naar vorige delen
Specs van de Nokia E65
Tomtom info
Voip info

verder ontbrekende items ben ik nu vergeten..:p dus jullie moeten maar nog zeggen wat jullie er graag in zouden zien...

L i m a wijzigde dit bericht 05-05-2008 20:14 (44%)

Techno>Music

Techno>Music

Gereserveerd

Morgen doe ik eraan verder. Ik twijfel nog of ik alle montage en demontage foto's laat staan...ze nemen te veel plaats in vind ik. Kunnen jullie je mening hierover zeggen aub?
Verder wil ik graag al mijn afbeeldingen centreren, maar kheb geen idee hoe dit moet?
Ik moet ook nog aanvullende info erbij steken en nog wat foutjes wegwerken...(zoals bv nog iets over tomtom enzo....)

Grtz

L i m a wijzigde dit bericht 09-08-2007 19:33 (90%)

Techno>Music

Reg. datum: 24 maart 2003

quote:
finchyke schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 16:55:
[...]
Dan ben je al een tijdje niet meer op de site geweest blijkbaar...

Tegenwoordig kan je geen nieuwe account meer aanmaken dus kan je ook niet zelf meer signen. Kan je mij jouw login+pass eens pm'en, dan kan ik het zelf eens proberen? Thx!
Idd heb me geprobeerd te registreren aldaar maar dit wil niet, je moet namelijk een trust certificaat afnemen a 200 Euro / jaar.

Is er nog een andere mogelijkheid om toch zelf te kunnen signen ?

Starbucks

Hele mooie start post zo. Ik vind de demontage handleiding er erg netjes tussen staan hoor.
Weet je toevallig waar de toolbox te krijgen is? Ik heb via internet gezocht, maar deze is niet eenvoudig te vinden/krijgen.

Wellicht zou je ook nog iets in je startpost over VoIP configuratie (Budgetphone en VoIP Buster) kunnen zetten. Daar zijn ook hele discussies aan gewijd :)

Workstation: Intel Q6600, 2 x74GB WD Raptor (RAID0), Asus 8800GTS, 8GB PC6400, Dell 24" TFT- Server: AMD X2 4800+, 5.5TB-RAID6, 4GB

Proud Daddy of Iris!

quote:
L i m a schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 18:02:
... Ik twijfel nog of ik alle montage en demontage foto's laat staan...
Ik zou ze onder een linkje zetten, dit is zoveel zinloos scroll werk.

Je hebt het over kinderziektes maar meldt verder geen details, ik heb eigenlijk nergens last van (ook van het loslaten van de verf niet) en ik heb hm al sinds hij net uit was in NL.

Onder het kopje handige tips staat bij punt 4 een zin die niet helemaal klopt.

Verder mooie TS :)

05-01-2008 / 5:38 uur / 2730 gram - Nu met: Canon 40D - 17-85mm IS USM - Tokina 100mm 2.8 - Canon 70-210mm 3.5-4.5 USM - Grip BG-E2 - Lowepro Slingshot 200AW

Reg. datum: 24 maart 2003

quote:
L i m a schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 18:02:
Morgen doe ik eraan verder. Ik twijfel nog of ik alle montage en demontage foto's laat staan...ze nemen te veel plaats in vind ik. Kunnen jullie je mening hierover zeggen aub?
Ze nemen idd veel ruimte in, echter heb je nu ook 2x de demontage foto's geplaatst i.p.v demontage / montage... ;)

Zoals Gutteguttegut al aangeeft is het waarschijnlijk wel een nettere oplossing om de demontage/montage handleiding te linken naar een externe site danwel pdf-file :)

Voor de rest wel duidelijke TS

@ Gutteguttegut je hebt een DM :)

Henry_ wijzigde dit bericht 10-08-2007 11:05 (3%)

Techno>Music

Ok, de montage en demontage foto's zal ik dan gewoon in die link laten staan en ik zal 1 afbeelding laten staan als "demo".
Verder zal ik die zin aanpassen bij handige tips. Als ik nog tijd heb vandaag voeg ik nog info toe, maar nu heb ik het redelijk druk.
Verder weet ik nog altijd niet hoe ik die afbeeldingen gecentreerd kan krijgen...:(

@hieronder..komt allemaal nog in orde hoor..kheb nog veel infor die ik vergeten ben...

L i m a wijzigde dit bericht 10-08-2007 11:24 (11%)

Techno>Music

Reg. datum: 13 december 2002

Linkje naar voorgaande deel? Ook met het oog op toekomstige delen ;) )

Reg. datum: 06 augustus 2007

Is er al een Skype versie voor de E65?

Op de site van Skype zie ik alleen de Nokia N800.

Ziet er goed uit. Mss kun je die pics 1x kleiner maken(helft van deze grootte) dan nemen ze niet zoveel ruimte in.

Beter drie kilo cocaine in de hand, dan te hard rijden in Nederland.

Beetje vreemd, maar wel lekker
Reg. datum: 10 mei 2007

quote:
Appie Heijn schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:04:
Ziet er goed uit. Mss kun je die pics 1x kleiner maken(helft van deze grootte) dan nemen ze niet zoveel ruimte in.
En er dan een link van maken die naar de full-size linkt.

Waarom moeilijk als het letterlijk kan.

Ik wil de fabrieksinstellingen herstellen, maar het toestel vraagt om de vergrendelingscode en die weet ik niet. Weet iemand de standaard vergrendelingscode?

Of weet iemand hoe ik het toestel geheel kan resetten, dus alle data (op de standaard OS data na) er af kan halen zodat ik weer een "kaal" toestel heb zoals hij uit de doos kwam?

Juup© wijzigde dit bericht 11-08-2007 15:16 (36%)
Reden: Toevoeging.

Reg. datum: 24 februari 2004

Die vergrendelingscode is standaard 12345. Maar het tweede deel van je vraag weet ik geen antwoord op...

quote:
finchyke schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:42:
Die vergrendelingscode is standaard 12345. Maar het tweede deel van je vraag weet ik geen antwoord op...
Werkt niet helaas. Ik zal eens verder zoeken, bedankt in ieder geval :)

Heb het gevonden, ik heb schijnbaar de code verandert toen ik het toestel ging gebruiken :X

Juup© wijzigde dit bericht 11-08-2007 18:24 (14%)
Reden: Toevoeging

In de vorige topics zijn een aantal mensen geweest die problemen hadden met het afbladeren van de bruine (/rode?) laag aan de bovenkant van de telefoon. Zoals daarbij te lezen is heeft nokia deze mensen verwezen naar Service Points. Zijn er al mensen langs geweest bij Service Points? En zo ja wat is daar verteld of opgelost aan de telefoon?

Bij mij is het nu ook veel erger aan het worden, vandaag stond er gewoon een heel stuk omhoog gestoken op de telefoon. Er komt een heel lelijke laag onder vandaan. Voor een telefoon van 400 euro klopt dat niet. Zeker nu ik een E61i er bij wil kopen voor zakelijke activiteiten, waar dezelfde laag op zit denk ik, zou het fijn te weten wat ze hier mee doen.

Alle informatie is welkom! :-)

Nadat ik Rollingball heb geinstalleerd, is mijn gehele toestel ontregeld. Krijg systeemfout op systeemfout ;(
Zelfs het verwijderen van Rollingball haalt niets uit :(

Reg. datum: 17 oktober 2005

quote:
Juup© schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:11:
Ik wil de fabrieksinstellingen herstellen, maar het toestel vraagt om de vergrendelingscode en die weet ik niet. Weet iemand de standaard vergrendelingscode?

Of weet iemand hoe ik het toestel geheel kan resetten, dus alle data (op de standaard OS data na) er af kan halen zodat ik weer een "kaal" toestel heb zoals hij uit de doos kwam?
Toestel hard resetten is *#7370# je bent dan alles op je phone kwijt en als je hem weer opstart moet je alles weer instellen :)

X2 3800 @2500, 2048 Team Elite PC3200 Club 3D 7600GT , WD 250GB 16MB + 500GB, Centurion 5, Asus A8N-SLI SE en een Iphone 2G.

Reg. datum: 31 juli 2006

MMS vraag: Indien ik een MMS verstuur met veel tekens > 600 dan zie ik her eerste gedeelte van de MMS wel (erg kleine letters trouwens) maar een "scroll"-functie(toets) om de rest van de MMS te lezen krijg ik niet gevonden.

Wie wel ?

Reg. datum: 16 april 2007

Welicht weet iemand dit. Indien je een email stuurt met de E65, is er dan een manier om naar een volgende alinea te gaan en een regel over te slaan. Een soort enter knop dus.
Op dit moment lijkt het alleen mogelijk om achter elkaar door te typen. Maar misschien zie ik wat over het hoofd...

Roost

Als je tijdens het typen op het sterretje drukt, dan krijg je een overzicht van symbolen en tekens. Daar staat ook een return (enter) teken op. Dan kom je een regel lager te staan. Of er een makkelijkere manier is weet ik niet, ben er eigenlijk wel benieuwd naar.
Reg. datum: 10 juni 2002

quote:
Roost schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 14:27:
Welicht weet iemand dit. Indien je een email stuurt met de E65, is er dan een manier om naar een volgende alinea te gaan en een regel over te slaan. Een soort enter knop dus.
Op dit moment lijkt het alleen mogelijk om achter elkaar door te typen. Maar misschien zie ik wat over het hoofd...

Roost
ja dat kan.
moet je een knop vasthouden voor langere tijd. ik weet alleen even niet welke want mijn gsm ligt nog steeds bij de reparatie.

quote:
MarkW800i schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 09:34:
[...]

Toestel hard resetten is *#7370# je bent dan alles op je phone kwijt en als je hem weer opstart moet je alles weer instellen :)
Dank je wel. Ik ga het gelijk proberen _/-\o_

Het heeft gewerkt. Nu werkt alles weer zoals het hoort na de telefoon opnieuw geinstalleerd te hebben.

Mijn dank is groot :)

Juup© wijzigde dit bericht 12-08-2007 22:34 (17%)
Reden: Uitgetest en geinstalleerd

quote:
Juup© schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:40:
[...]

En er dan een link van maken die naar de full-size linkt.
Ik wil ze wel hosten, stuur ze maar in een rar/zip file nadat je ze geresized hebt. Heb er simpelweg geen tijd voor anders deed ik het voor je.

BTW ik host de download file van de Foto's ook
quote:
bobbel123 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 22:52:
In de vorige topics zijn een aantal mensen geweest die problemen hadden met het afbladeren van de bruine (/rode?) laag aan de bovenkant van de telefoon. Zoals daarbij te lezen is heeft nokia deze mensen verwezen naar Service Points. Zijn er al mensen langs geweest bij Service Points? En zo ja wat is daar verteld of opgelost aan de telefoon?

Bij mij is het nu ook veel erger aan het worden, vandaag stond er gewoon een heel stuk omhoog gestoken op de telefoon. Er komt een heel lelijke laag onder vandaan. Voor een telefoon van 400 euro klopt dat niet. Zeker nu ik een E61i er bij wil kopen voor zakelijke activiteiten, waar dezelfde laag op zit denk ik, zou het fijn te weten wat ze hier mee doen.

Alle informatie is welkom! :-)
Ik ga deze week naar Liditel Heerenveen. Ik laat het jullie wel weten hoe het verlopen is.

Appie Heijn wijzigde dit bericht 12-08-2007 23:35 (56%)

Beter drie kilo cocaine in de hand, dan te hard rijden in Nederland.

Reg. datum: 26 maart 2007

@t topicstarter :
quote :
"De programma's die op de deze Nokia kunnen geïnstalleerd worden moeten ofwel in java geschreven zijn (de welbekende .jar extensie) of speciaal voor het Symbian besturingssysteem geschreven zijn. Als je een symbian programma wilt installeren op deze telefoon moet je ervoor zorgen dat je de juiste versie download. De Nokia E65 heeft de versie Symbian 60 3rd Edition aan boord. De extensie voor zulke programma's is .sisx.
Als sommige programma's niet willen installeren kan je best eens kijken of je bij instellingen de software installatie op alles hebt gezet. Deze optie kan je hier vinden: Menu - Installatie - Toep.beh. - Opties - Instellingen - Software-installatie."

Sis bestanden kan ik ook installeren hoor ,zolang ze maar geschreven zijn voor os9 s60v3.(Staat meestal bij de app.
En het is : Menu -Intrumenten-Toepassingsbeheer ipv Menu - Installatie - Toep.beh.

AMDX24850e**Mobo:GA-MA78GM-S2H**HD:SpinPointF1.1TB**Ram:4gb 800mhz**Chieftec HT-01b**TerraTec Cinergy C PCI & CI**AlphaCrypt classic****Mediaportal**on XPSP3x86**Full HD Samsung Series 6 LE32A656

Ik heb sinds vandaag last van een kapot scherm.
De hele linkerkant lijkt ingebrand te zijn.
Als ik het menu open dan zie ik in de achtergrond nog mijn buroblad. Het kalenderlogotje, het wlan logootje, blok. oph. blijft allemaal in beeld staan.

tevens heeft de hele zijkant een donkere waas. Zal proberen fotos te maken als ik het er goed op krijg.

Tijd van werken, tijd van rusten

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 47 48 49 50 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: