Ik ben bezig met langzame upgraden van mijn pc.
De voeding die ik momenteel nu op dit moment in me pc heb zitten is als volgt:
RS-450-ACLY van coolermaster.
review hier te vinden:
Klik
De volgende configuratie heb ik in mijn hoofd, welke moet draaien op de voeding die hierboven staat.
Antec Nine Hundred:
Sapphire Radeon X1950 Pro 512MB DDR3 (AGP, 2x DVI):
2 *1 GB DDR PC3200 400MHz OEM:
Asrock 4CoreDual-SATA2:
Intel Core 2 Quad Q6600:
Arctic Cooling Freezer 7 Pro:
2* Seagate 400GB SATA II 7200RPM 16MB Baracuda 7200.10
Maxtor 160GB SATA II 7200RPM 8MB Diamond Max 20
6 vent a 12 cm met blauwe led's
1 vent a 20 cm met blauwe led's
1 dvd speler antiek geval
1 dvd brander iets minder antiek.
Nu kan je via een link in de startpost uitrekenen wat voor voeding je nodig hebt.
ik kwam grofweg uit op een 600+ watt voeding.
Maar omdat mijn huidige systeem prima draait. met het enige verschil het moederbord en de processor anders zijn: p4 2.8 Ghz en socket 478 moederbord. en mijn volt meter die geleverd is bij de voeding nog niet eens over de kwart staat geloof rond de 200 watt nu.
In dit topic stond een post van iemand met ongeveer zelfde systeem zie hier:
klik
Daarin was vermeld dat hij een voeding nodig had van 320 watt. en dat de 12 volt maar 257 watt moest leveren ofwel 23 amperes.
dan moet mijn coolermaster toch wel genoeg zijn? mijn systeem is lichter van aard. en als je de review bekijkt van de coolermaster.
Klik
geeft hij op de 12v 1 en 12v 2 respectievelijk 18 A en 16 A (opgeteld 34 A als het op deze manier opgeteld mag worden.
totale wattage is dan maximaal 264W op de 12 volt lijnen
overclocken doen we niet aan. en de eerstvolgende upgrade zal pas over 2/3 jaar zijn en dat word dan een nieuwe videokaart en nieuw moederbord aangezien dit een tussenstap is om 2 jaartjes te overbruggen met AGP videokaart.