Gathering of Tweakers

Quicksearch
Mr Majestic

Mijn systeem is zwaarder dan jouw set en draait 100% stabiel op mijn 480watt voeding. Meer watt heb je niet perse nodig.

Een kwalitatief goede voeding van 460watt is genoeg. Welke voeding heb je er nu inzitten?
Gentlemen:

I shall put this in English to be absolutely clear on this matter. It is respectfully asked that posters do not presume to understand what constitutes a sufficient PSU on a DFI Lan Party board and what does not. Due to recent posts in this topic a user has become confused on this matter and I now have to expend extra time getting him on the right track. It seems clear to me that the purpose of this thread is to help people, rather than confuse them. I would ask that anyone posting here with regards to PSUs on DFI boards be refered thru to me. Thank you for your attention on this matter.

DFI Support Europe
Modbreak:
1) this is a Dutch-language forum. Posting in any other language will not in any way make matters "absolutely clear". If your command of Dutch is not sufficient to be absolutely clear in Dutch, there is a good chance that you are not intepreting "recent posts" correctly. In case of doubt, please have someone with sufficient command of Dutch re-check what you are referring to.

2) Gathering of Tweakers is moderated by the moderators of GoT and no one else. Moreover users are individually reponsible for the content of their posts. GoT does not claim to be an authoritative resource on any particular topic and it is quite possible that conflicting opinions will be posted. If you have issues with any statements or opinions posted on GoT, we kindly request that you follow the same procedure as any other GoT user who feels they have ground for complaint: contact a member of the GoT crew, either by Topicreport, Direct Message or email. We will be happy to assist and will take appropriate measures where posts are seen to violate our terms of service or general policy. We will not however categorically forbid our users to discuss matters which are neither illegal nor anti-social.

Please leave moderating this forum to its moderators. We do however welcome contributions from users with links to companies - so long as they post in Dutch and abide by the same rules all other users abide by. The best way to combat ignorance and incorrect information will always be with knowledge and correct information.

dion_b wijzigde dit bericht 31-08-2007 15:34 (56%)

Voor de volledigheid even het mailtje dat ik na de reactie van dfi support heb teruggestuurd:
quote:
Dear ...,

Of course i understand the effort you at dfi put into an RMA for testing and all the other things you must do. I also understand that forum posts are not relevant and not to be trusted. I hope you can understand that i also wanted to know what the other posters on the most wide visited IT forum of holland think of my problem.

I just can't understand that a CPU i tested that "eats" 67watt and the DFI board alone will not work stable on an 460watt psu. I'll order an 600watt psu to test the board. (i'll order the Antec Voeding TruePower Trio 650 Watt Active PFC) This will cost me 101 euro exactly. I'll hope that this solves my problem and i trust you on this for the 100%. If the board still's haves the problem you can't help it, it's a board mallfunction. I just don't hope that a (maybe at that stage) repaired bord will work fine with my 460watt zalman. But thats for later concern.

Thank you for your help, i'll keep you informed when i get the new psu.
Ik heb nu dus een nieuwe voeding besteld en maar hopen dat het daarmee wel helpt. In ieder geval toch bedankt voor jullie hulp, maar kan hier natuurlijk niet omheen. Anders blijf ik met een niet werkend systeem zitten.

Een moderator wijzigde dit bericht 31-08-2007 15:52 (0%)
Reden: quote tags goed zetten

Jaja....

Reg. datum: 04 september 2002

Ik heb de zelfde 460W Zalman voeding met een veel zwaarder systeem. 100% stressed (CPU/GPU) verbruikt mijn PC 260W. Het lijkt mij onzin dat 460W niet voldoende is voor jouw setup.

Ik ben benieuwd of die 650W voeding enig verschil zal maken.

Edit: Mijn setup even in het kort:

E6600 @ 3.2GHz (1.4V)
X1900XT @ ~XTX.
4 HDD's.
7 fans.
2 Fancontrollers.
1 optical.

Zeker een stuk zwaarder dan jouw setup. Dat de setup door het DFI bord ineens 200W meer nodig heeft lijkt mij heel sterk. Enige wat zou kunnen is het ontbreken van bijvoorbeeld de 4 pins mobo aansluiting, maarja die heeft de Zalman 460W gewoon.

PilatuS wijzigde dit bericht 31-08-2007 16:05 (43%)

Live, to the Maxx!

Ik heb zo het idee dat het volgende systeem:

Intel Core 2 Duo E4400
Kingston KVR533D2N4K2/2G 2048 MB
Samsung Spinpoint T166 320 GB 7200 RPM
GigaByte GA-P35-S3
Sparkle SF-PX86GT256U2-HP,256MB DDR2
NEC AD-7173S, Serial ATA150

Wel zou moeten kunnen draaien op de volgende kast/voeding (gaat om de ingebouwte voeding natuurlijk:
Antec BK640B

Maar ik vind dat altijd nogal lastig nagaan, dus misschien dat iemand dat kan bevestigen.
Systeem is voor al een autocad (2D) systeem, daarnaast offfice en web taken, beetje multi tasken, redelijk intesief gebruik.

TheMaxximum of your life!

@Maxx. Zou geen enkel probleem moeten zijn. 380W is echt wel voldoende.

(Het is trouwens wel handig om er ff bij te zetten dat het gaat om een 380W voeding, nu moest ik eerst de specs opzoeken)
Live, to the Maxx!

Bedenk nu pas dat dat er niet bij stond, in ieder geval bedankt voor het opzoeken, er van + het beantwoorden van de vraag.

TheMaxximum of your life!

quote:
Exodus_slakje schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 18:36:
Hoi :P

Ik denk erover mijn voeding te vervangen. Ik heb een samengestelde PC uit oude onderdelen waarbij de voeding nog nooit vervangen is. Er zit een maxpower (?? Made in Taiwan?? Hehehe) 350W ATX 12V voeding in en vooral omdat ik er in de loop der jaren meer schijven en een grotere GFX card heb bijgeprakt (de Radeon X1600Pro 512MB), denk ik nu dat ik een grotere voeding nodig heb (correct me if I'm wrong), vooral omdat de vereiste voeding voor die GFX card alleen al 420W zou moeten zijn.
Het draait prima, maar de temp. kan wat mij betreft best lager (ligt nu tussen de 40/50gr.), de fans draaien zich allemaal de t*ring en misschien wordt overklokken in de toekomst dan ook mogelijk.

Nu vroeg ik me af of de CoolerMaster eXtreme Power Passive PFC 650W een mooie vervanging is.
Redelijk budget/ el cheapo. Is 't wat? Want ik kan hier alleen een review vinden over de 450W.
Lees verderop dat het wel een luidruchtige fan is? (op zich geen probleem...)

Pruttelbakkie:
Processor: Intel Celeron D 2,93Ghz
Moederbord: Asus P5P800 VM
Geheugen: Twinmos 2x256MB DDR en 2x512MB DDR (ik geloof ook van Twinmos)
Videokaart: ATI Radeon X1600Pro 512MB.
Hardeschijf: WD 80GB en Maxtor 120Gb.
DVD Rewriter: Asus
Kast: Highscreen ATX
Iemand nog een tip voor mij? :P

Nu ik erover denk om in CF te gaan, wou ik wel es weten of alles dat trekt :)

Ik heb deze hardware:
Q6600
P35 Gigabyte DS3P
2 GB
X1950 XTX
1 HDD
en 2 DVD lezers/branders.

Kan ik hier met een BQT voeding van 600W (48A op de 12Volt) nog een X1950 XTX bijsteken?

Bedankt!

quote:
Ge-Force schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 12:00:
Nu ik erover denk om in CF te gaan, wou ik wel es weten of alles dat trekt :)

Ik heb deze hardware:
Q6600
P35 Gigabyte DS3P
2 GB
X1950 XTX
1 HDD
en 2 DVD lezers/branders.

Kan ik hier met een BQT voeding van 600W (48A op de 12Volt) nog een X1950 XTX bijsteken?

Bedankt!
Als je weet wat een X1950 max verbruikt en wat je voeding kan ophoesten kan je het zo controleren, zoek en gij zult weten.

Gigabyte P35-DS4 || Xeon Quad X3350 @ 3,4 GHZ || 2x2GB || Scythe Infinity || 2 x Seagate Barracuda 500GB 16Mb Cache + Maxtor DiamondMax 10 200GB || Samsung SyncMaster 226BW || XFX XXX 9800GTX || Specs

quote:
Met overclocken in de gedachten moet je ALTIJD a-merk kiezen, je betaalt misschien wat extra duiten, maar het is stabiel, mocht je overklok te ver gaan heb je wat meer zekerheid dat andere componenten niet meegetrokken worden in de ondergang.. Verder is het een kleine moeite om de specs van alle componenten op te zoeken en dit te vergelijken met de max outpot van je voeding..

Gigabyte P35-DS4 || Xeon Quad X3350 @ 3,4 GHZ || 2x2GB || Scythe Infinity || 2 x Seagate Barracuda 500GB 16Mb Cache + Maxtor DiamondMax 10 200GB || Samsung SyncMaster 226BW || XFX XXX 9800GTX || Specs

Ik ben zelf bijna klaar met m'n nieuwe configuratie. Zelf wilde ik voor de Antec Nine Hundred gaan in combinatie met de Zalman ZM600-HP. Wat mij opvalt bij deze video van de nine hundred >
http://www.antec.com/uk/productDetails.php?ProdID=08009#
is dat de airflow van de voeding naar buiten zou moeten gaan, logisch weg is weg...

Maar hoe gaat dat dan met de Zalman? Die blaast toch de warme lucht naar boven richting je videokaart? Zie ik iets over het hoofd?

@Ge-Force. Zou prima moeten werken met die 600W voeding.

Die Zalman PSU zuigt de lucht aan en die gaat naar buiten door de voeding heen. Zodra de aangezogen lucht in de voeding komt kan het nog maar naar 1 plek toe en dat is naar buiten. Zo is de voeding ontworpen.

PilatuS wijzigde dit bericht 01-09-2007 14:30 (12%)

Ow ja, dan heb ik dat over het hoofd gezien, ik kan die info echter nergens terug vinden... maar als dat zo is dan ga ik toch voor die voeding...
thx,

Reg. datum: 02 september 2007

hey,
ik ga een pc kopen voor eerste keer maar vind niet echt info over Voedingen behalven hier :)
ik wil later ook nog in sli en betere CPU en RAM en ga het ook nog overclocken als dat mij lukt :)
hoeveel Watt enzo moet een voeding dan hebben voor de lijst hieronder ? :P

Behuizing: Antec Nine Hundred Gaming Case ATX
Behuizing optioneel 120mm fan: Scythe S-Flex SFF21F 120mm fan
Moederbord: eVGA nForce 680i SLI 775 A1
CPU: Intel Core2 Quad Q6600
CPU koeler: Thermalright: Ultra-120 eXtreme
CPU koeler Fan(1): Scythe S-Flex SFF21F 120mm fan
CPU koeler Fan(2): Scythe S-Flex SFF21F 120mm fan
GPU: eVGA e-GeForce 8800GTX 768MB KO ACS3
RAM: Kingston 2GB: KHX6400D2LLK2/2GN
HDD(1) Programmas: Western Digital, MODEL WD1500ADFD: WD Raptor
HDD(2) bestanden: Seagate Barracuda 7200.10: ST3320620AS;
DVD-reader: Asus DVD-E818A3T
DVD-writer: Asus DRW-1814BLT
Muis: Logitech MX 518 Gaming-Grade Optical Mouse
Toetsenbord: Logitech G15 Gaming Keyboard
NEC Floppydrive extern via USB

Spyxz

@Spyxz.

Als je later echt SLI wilt gaan draaien zou ik voor een 700W voeding of meer gaan. Zonder SLI zou ik kiezen voor de 620W Corsair of de 600W Zalman.

Op zich heb je vrij weinig aan SLI. Je kan beter later de 8800GTX vervangen door een 9800GTX oid in plaats van 2x 8800GTX.
quote:
_Apache_ schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 12:05:
[...]

Met overclocken in de gedachten moet je ALTIJD a-merk kiezen, je betaalt misschien wat extra duiten, maar het is stabiel, mocht je overklok te ver gaan heb je wat meer zekerheid dat andere componenten niet meegetrokken worden in de ondergang.. Verder is het een kleine moeite om de specs van alle componenten op te zoeken en dit te vergelijken met de max outpot van je voeding..
Ik las in een recensie van mijn mobo hier op GoT al dat overclocken niet of nauwelijks te doen is met mijn mobo, dus dan zou 't echt puur voor alleen de huidige hardware zijn...

Reg. datum: 25 augustus 2004

Hoi ik heb de ati 1950gt gekocht en ik zit met een probleem. Op de doos staat dat de videokaart 450watt nodig heeft. Maar ik heb een 400watt voeding in mijn pc zitten. Is het verstandig om een nieuwe voeding voor die 50 watt aan te schaffen?

Ik heb nu het volgende in mijn pc zitten:
P4 2,8 ghz @ 3,0 ghz
2x 1gb Pc3200 sdram
2x 512mb pc3200 sdram
1x Ati 9600 pro
1x Maxtor 320Gb Sata1
2x Maxtor IDE (160GB+80GB)
1x DVD IDE
1x DVD-RW IDE
1x frontside cardreader
1x PCI kaart voor wirewire aansluiting.
1x Sweex psu 400watt

Eventueel zou ik mijn dvdspeler los kunnen koppelen als dat veel scheelt.

Say What?

Voor een vriend heb ik een systeem samen gesteld met een Actec SmartPower 2.0 350W.
Het systeem is een samenstelling van oude onderdelen en trekt niet bijzonder veel Watt, denk ik. Het gaat om het volgende:

- MoBo Asus A7N8X-X
- S-A XP 1800+ (pal.) met Volcano 7 cooler
- 2x 512MB PC2700 Kingston
- ATI 9600pro 128MB
- HDD Seagate Barracuda 120GB (7200rpm)
- DVD-speler
- 2x een 80mm systeemfan

De voeding levert bij het aanzetten 12,68v op de 12v-lijn, tijdens het opstarten wan Windows zakt dat naar 12,45v en in Windows zelf blijft deze altijd rond de 12,68v staan (met pieken naar 12,72v). Ik heb de vorige Antec SP 350W al teruggestuurd, omdat deze een gierend geluid maakte en ook een te hoge 12v-lijn had.
Mijn eigen voeding (Enermax) levert 12,18 gemiddeld met een afwijking van hooguit 0,05 en is dus stukken stabieler. Dat terwijl ze beiden A-merk voedingen zijn.

Is deze voeding wel gezond, aangezien hij soms wel onder de 12,6v komt? Of mag hij nooit daar bovenuit komen? Ik vertrouw het niet zo en wil graag weten welke soortgelijke voeding aan te raden is, als deze toch slecht blijkt te zijn.

RJC82 wijzigde dit bericht 04-09-2007 09:40 (5%)

He who learns only what others know, is as ignorant as if he had learned nothing.

Acties: [view]

Door: Twynn Moderator DOC/TCA
quote:
RJC82 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 09:37:
Is deze voeding wel gezond, aangezien hij soms wel onder de 12,6v komt? Of mag hij nooit daar bovenuit komen? Ik vertrouw het niet zo en wil graag weten welke soortgelijke voeding aan te raden is, als deze toch slecht blijkt te zijn.
12,6V is wel een grote afwijking. Zou eigenlijk niet mogen.
Hoe heb je deze spanning gemeten? Met een goede multimeter?

Say What?

Idd gemeten met een multimeter op een vrije 12v-lijn en 1 met HDD en fan eraan. Het ding heeft me E 25,- gekost, dus ik mag aannemen dat het een redelijke is.
Hoe belangerijk is belasting van de PC voor de 12v? Aangezien hij dan er onder duikt naar 12,45v.

He who learns only what others know, is as ignorant as if he had learned nothing.

@RCJ82:
1) de 12V lijn moet volgens ATX specificatie binnen de range van 11.4V -> 12.6V zijn. (en dit zijn al grote marges vind ik, persoonlijk zou ik nog iets strengere norm hanteren)
Als je voeding dus boven de 12.60V uit komt en dit is gemeten met multimeter zou ik het zaakje toch niet betrouwen.
2) tussen 12.45V en 12.72V piek is nogal een groot verschil. Ook dit zou dus niet mogen, geen enkele moderne kwalitatieve en goed werkende voeding heeft zo geen grote drop.

Als je RMA (DOA) wil aanvragen voor de voeding, raad ik je aan om een mooie foto te nemen van de voeding in actie met de multimeter eraan waarop je de te hoge spanning kan aflezen (aldus > 12.60V, neem de foto op een zo hoog mogelijk spanning, bv de 12.72V). Stel de mulitmeter in op het juiste meetbereik (dus 2 cijfers na de komma, of meer bij sommige multimeters).
Als dit het 2de exemplaar is van dit type voeding die dit heeft zou ik vragen of je bij de RMA niet mag omruilen voor een ander model.

[/quote]
quote:
Ik wil een nieuwe videokaart kopen voor mijn systeem namelijk de Ati radeon x1950xt.
Maar ik weet niet of mijn voeding dat allemaal wel aan kan. Mijn specs zijn:

Proc: Intel Core 2 Duo e6420 @ stock speed
MB: Een goedkoop MSI moederbord. 8)7
RAM: 1x 1024MB PC 5300 DDR2
1x 512MB PC5300 DDR2.
HDD: 1x 80 GB IDE HDD.
GPU: Nu 7600GT later ATI radeon x1950xt
PSU: Coolermaster 350 watt
1x DVD brander
Nu heb ik mijn keuze gewijzigd ik zou nu ipv de ati x1950xt graag de Nvidia Geforce 8800GTS 320 mb willen. Waarschijnlijk heb ik een nieuwe voeding nodig. Maar ik vraag het tog gewoon voor de zekerheid

Thomieh33 wijzigde dit bericht 05-09-2007 13:33 (26%)

Say What?

quote:
disco stu schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 11:13:
@RCJ82:

...

Als je RMA (DOA) wil aanvragen voor de voeding, raad ik je aan om een mooie foto te nemen van de voeding in actie met de multimeter eraan waarop je de te hoge spanning kan aflezen (aldus > 12.60V, neem de foto op een zo hoog mogelijk spanning, bv de 12.72V). Stel de mulitmeter in op het juiste meetbereik (dus 2 cijfers na de komma, of meer bij sommige multimeters).
Als dit het 2de exemplaar is van dit type voeding die dit heeft zou ik vragen of je bij de RMA niet mag omruilen voor een ander model.
Bedankt voor de info en de snelle reactie, Twynn en disco stu.
Ik heb al een DOA aangevraagd voor de 2e keer en ze mogen idd met een goed alternatief komen. Heb voor de duidelijkheid wat foto's gemaakt van de voeding + het hoge voltage, dan heb ik iig bewijs. Wel irritant zo, want de voeding kost me nu dus al 2x verzendkosten extra omdat het zulke brakke dingen zijn.

Antec SmartPower hoeft voor mij niet meer iig. De Q-tec 400W die er nu tijdelijk in zit presteert beter (11,99v-12,16v).

Hallo,

Ik ben at-this-moment bezig met de aankoop van een HTPC. En nou heb ik ivm de videokaart keuze twijfels over het vermogen van de voeding. Hier de spec's. Graag een mening.

- Intel Core 2 Duo E6850 (2x3Ghz)
- 2 GB DDR2-SDRAM
- Gigabyte P35C-DS3R mainboard
- 2x Samsung T166 500GB schijven
- 1x DVD Brander
- Zalman HD160 case (cardreader+VFD/IR)

Videokaart : XFX 8800GTS 320MB
VOEDING : Seasonic S12II-500HT (500 Watt).

Gaat dit lukken ? De PSU Calculator geeft 340 Watt aan .. maar dit lijktme wel erg scherp geschat.

Bij de Seasonic site staat zo'n Voltage tabel voor deze voeding: (+12V1 / 17A) + (+12V2 / 17A) = 408W.

BoXie wijzigde dit bericht 05-09-2007 12:07 (8%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws