Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
SoaDmaggot schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:51:
nu ik voor mijn servers een andere colocatieprovider moet zoeken heb ik een nieuwe in gedachten, welke echter wél het verbruik in Watt / Amp van mijn servers in rekening brengt (in tegenstelling tot mijn huidige coloboer)

Nu is mijn vraag: ik maak op het moment gebruik van 2 typen servers, wat is het verbruik van onderstaande servers ongeveer?

Server specs:
Type 1 server:
Case: Chieftec UNC-110S-B, Zwart
Proc: Intel Core 2 Duo E6600
Cooler: Dynatron 1U S775 Koeler
Mem: 3x Kingston KVR667D2N5/1G, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz
Mobo: GigaByte GA-945GM-S2, Retail
HDD: Western Digital Caviar SE16, 250 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II

Type 2 server:
Case: Supermicro SC512L-260B
Proc: Intel Core 2 Duo E6420
Cooler: Dynatron 1U S775 Koeler
Mem: 2x Kingston KVR667D2N5/1G, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz
Mobo: Asus S775 P5L-MX
HDD: Maxtor 80GB 7200RPM 8 MB SATA II
Misschien een kromme vergelijking, maar ik vergelijk jouw servers toch even met mijn pc:
AMD X2 3600+
2gb geheugen
2x 160gb
7900GTO

Mijn pc verbruikt idle ongeveer 100-110w en CPU stressed 150w (net ff gemeten). Nu heb jij ff grofweg gezegd geen videokaart en een harde schijf minder. Mijn videokaart verbruikt idle 30w en een harde schijf ongeveer 10w, oftewel in totaal 40w minder. Dan wordt het:
Idle: ~70w
CPU Load: 110w

Nu is een AMD cpu idle wat zuiniger, maar onder load wat minder zuinig, maar een X2 3600+ heeft wel een wat lagere kloksnelheid dan een E6600, dus het zal elkaar aardig opheffen.

Iets wat ook meegerekend moet worden is de efficiëntie van de voeding. Mijn voeding een NeoHE is redelijk efficiënt, tussen de 75 en 80% bij low/middel-load.

Als je naar dit artikel kijkt: http://core.tweakers.net/reviews/705/4 blijkt dat een E6600 icm een 7900GT maximaal 130w verbruikt, zonder videokaart is dat zeker 30w minder, dus ik denk dat als je het even ruimt neemt dat je servers per stuk maximaal 125watt verbruiken.

[b]Specs PC -=- Specs Laptop -=- Fuji S602Z

Na problemen die vermoedelijk door mijn voeding worden veroorzaakt, wil ik toch eens gaan uitkijken naar een degelijke vervanger. Kheb echter nie veel goesting om er een fortuin aan uit te geven

Mijn huidige voeding is een 360Watter van Chieftec met volgende gegevens:
12V - 17A
5V - 35A
3,3V - 28A
+ de rest

Ik kan het goedkoop gaan oplossen door een "Techsolo TP450W" te kopen. Merk zegt mij niets specs zijn -in mijn ogen- toch ook niet denderend.
12V - 20A
5V - 30A
3,3V - 25A

Iemand ervaringen met deze voeding of blijk ik daar maar beter vanaf?

Logischer zou het dan zijn om verder uit te kijken naar een A-merk voeding zijnde:
Enermax EG301P-VE - 300 Watt
Enermax EG365AX-VE - 350 Watt
Hiervan kan ik echter niet direct de juiste specs terugvinden op hun site. Hoe zijn de ervaringen met deze voedingen?

Omdat ik nog steeds gebruik maak van zo'n lelijke packard bell-kast (uit de P2-3 tijd, met zo'n dikke buik) kan ik misschien eens van de gelegenheid gebruik maken om een nieuwe kast aan te schaffen. Dit zou dan een AOpen QF50C worden. Deze bevat een 350 Watt voeding... Is hier iets over gekend?

Mijn systeem:
AMD Barton 2500+ @ 2800+
3* 512 MB DDR400
Abit NF7
Geforce 6600 of 6800LE
2 7200 rpm harde schijven
2 optische stations
tv-kaartje
extra netwerkkaartje, geluidskaartje

Reg. datum: 04 september 2002

Die Techsolo zou ik persoonlijk niet kopen, of hij moet er in reviews goed uitkomen. Daar zou je ff naar kunnen kijken.

De beste is zeker de Enermax voeding. Je systeem is niet al te zwaar dus de 300 en 350 voldoen beide. Die Aopen kast met voeding moet ook wel werken al is de voeding niet echt super. Het werkt op zich goed maar maakt redelijk wat herrie en de kwaliteit is niet al te hoog.

Moet er wel bij zeggen dat het niet zeker is dat je probleem er mee opgelost wordt.
Hé peepz,

Zie dat er hier dus wel meerdere langskomen die wél verstand hebben van voedingen.
Ik heb besloten om een Q6600 aan te schaffen en ik wil wel iets gaan overklokken, miss tot de 3,0Ghz. Alleen maak ik me een beetje druk of dat mijn voeding dat wel gaat trekken.
Ik heb een 500W voeding, een Chieftec.

Zelf heb ik dus de GPS-500 AB A, zie volgende tabel:
http://www.chieftec.com/images/smart-power_05.jpg

Nou heeft deze wel een +12V1,+12V2,+12V3 die 16A,18A,18A leveren. Maar als ik bijvoorbeeld met zo'n psucalculator dingen ga invullen raadt ie me een voeding aan van 900W :?

Overige hardware:
4x 1GB DDR2 667Mhz
1x 8800GTS 320MB
M/B: XFX nForce 680i LT SLI
2x S-ATA HDD (1 hiervan is een WD Raptor op 10.000rpm)
Thermaltake Armor met 2x 120mm +LED's
En nog 1x 120mm @1000rpm op mijn Thermalright Ultra 120
1x DVD-rom , 1x DVD-rw

Denken jullie dat ie dat moet redden? Alvast bedankt.

(edit: vergeet de mamaplank te vermelden)

masterant wijzigde dit bericht 28-08-2007 19:53 (7%)

900W klopt voor geen meter. Ik denk dat je ergens iets niet goed ingevult hebt. (Zoals dual CPU terwijl het een dual-core is oid)

Die 500W moet echt wel voldoende zijn voor je PC.
Ik wil voor mijn pc eigenlijk ook een nieuwe voeding gaan halen, en zat zelf te denken aan een model van Corsair.. Nu zie ik hier niks van in de 1e post staan, maar hoor ik hier wel veel over (positief), en word ie boven aan deze pagina ook nog aangeraden...

De enige vraag die mij nu dus nog rest is hoe lang de kabel is die de stroom voor de cpu moet regelen (dus de 4 *of 8*) pins connector... Want ik heb nu een Asus voeding, en een Antec P182 kast, en moet nu met die kabel over het moederbord heen, waar ik me dus helemaal kapot aan stoor.... Dus weet iemand toevallig of die kabel bij een Corsair voeding lang genoeg is om achter het moederbord langs gelegd te worden? Zo nee, wat voor een koeler raden jullie dan aan? Ik zat zelf aan iets van Seasonic te denken...

Alvast bedankt
quote:
PilatuS schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:33:
900W klopt voor geen meter. Ik denk dat je ergens iets niet goed ingevult hebt. (Zoals dual CPU terwijl het een dual-core is oid)

Die 500W moet echt wel voldoende zijn voor je PC.
Je hebt helemaal gelijkt, ik kijk niet verder als mijn neus lang is 8)7
Volgens de psucalculator moet ik zelfs nog een tweede 8800GTS in SLI redden met een lichte overklok van de Q6600...

Thanks voor de reactie!

ik heb een amd athlon 3000+ 64 bit processor
een asus 7600gs
en 1 gig pc 2300 geheugen
en 80 gig wd harddisk
nu heb ik een voeding van 300 watt (merk onbekend)

de videokaart is nieuw omdat mijn vorige (radeon 9600pro) kapot was gegaan.
Nu krijg ik steeds een melding met opstarten dat de snelheden van de videokaart zijn teruggedraaid omdat hij te weinig stroom krijgt.
Kan dit door een instelling komen? of moet ik gewoon een andere voeding, en welke heb ik dan nodig?

Thijsltc wijzigde dit bericht 30-08-2007 00:45 (3%)

is Engelandvaarder!

quote:
Thijsltc schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 00:41:
Kan dit door een instelling komen? of moet ik gewoon een andere voeding, en welke heb ik dan nodig?
Heb je uberhaupt de openingspost van dit topic wel gelezen? Waarschijnlijk niet, want anders had je wel gezegd welk merk en type voeding je had. Een Sweex/Qtec van 300W is totaal niet te vergelijken met een Antec van 300W.

Dus ga eerst zelf aan de slag, en lees de openingspost. Ga daarna kijken in het topic en de vorige topics (je heb al wat oudere hardware). Eigen inzet is een minimale vereiste hier.

quote:
gambieter schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 00:44:
[...]

Heb je uberhaupt de openingspost van dit topic wel gelezen? Waarschijnlijk niet, want anders had je wel gezegd welk merk en type voeding je had. Een Sweex/Qtec van 300W is totaal niet te vergelijken met een Antec van 300W.

Dus ga eerst zelf aan de slag, en lees de openingspost. Ga daarna kijken in het topic en de vorige topics (je heb al wat oudere hardware). Eigen inzet is een minimale vereiste hier.
sorry niet aan gedacht, maar er staat ook geen merk op..

is Engelandvaarder!

quote:
Thijsltc schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 00:45:
[...]
sorry niet aan gedacht, maar er staat ook geen merk op..
Dat geloof ik niet. PC openmaken, en kijken naar het etiket waar de amperage van de verschillende lijnen staat aangegeven. Als er geen merknaam op staat, ga er dan maar vanuit dat je een prutvoeding hebt en deze rijp voor vervanging is.

Asus P5k-E Wifi
Core 2 duo 6700
4x seagate barracuda 250 GB SATA II 16MB (2x RAID 0 kthnx)
Geforce 8800 GTS 320 MB
Creative X-Fi Extreme Gamer
Corsair TINMX 2048 CL 4

behuizing Antec Performance one P180 silver

quote:
gambieter schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 00:59:
[...]

Dat geloof ik niet. PC openmaken, en kijken naar het etiket waar de amperage van de verschillende lijnen staat aangegeven. Als er geen merknaam op staat, ga er dan maar vanuit dat je een prutvoeding hebt en deze rijp voor vervanging is.
heb het gevonden: mentor atx power supply maar probleem is al opgelost, molex connector was niet aangesloten.

Thijsltc wijzigde dit bericht 30-08-2007 10:23 (7%)

Misschien een stomme vraag, maar is het verstandig om een PCI-E power stekker aan een HDD-power te hangen of moet deze direct op een PCI-E power stekker (die ik niet heb) Het gaat over een 7900GS. Of is het wellicht zelfs mogelijk die zonder externe stekker te draaien. (Ik OC niet)

quote:
Autoreply schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:05:
Misschien een stomme vraag, maar is het verstandig om een PCI-E power stekker aan een HDD-power te hangen of moet deze direct op een PCI-E power stekker (die ik niet heb) Het gaat over een 7900GS. Of is het wellicht zelfs mogelijk die zonder externe stekker te draaien. (Ik OC niet)
Ik neem aan dat je met HDD-power gewoon de 4 pins molex bedoelt. Je kan met een verloopje via 2 molexen de GPU voeden. Je kan niet draaien met die kaart zonder dat er extra stoom in zit.
quote:
Asus P5k-E Wifi
Core 2 duo 6700
4x seagate barracuda 250 GB SATA II 16MB (2x RAID 0 kthnx)
Geforce 8800 GTS 320 MB
Creative X-Fi Extreme Gamer
Corsair TINMX 2048 CL 4

behuizing Antec Performance one P180 silver
De 520 Corsair is zeker een aanrader. Ben zelf ook wel fan van de 600W Zalman met heatpipes. Hangt ook een beetje af van of je eventueel SLI zou willen gaan draaien. Zonder SLI voldoen beide prima, met SLI zou ik voor de 600W Zalman gaan of anders de 620W Corsair

PilatuS wijzigde dit bericht 30-08-2007 15:55 (30%)

Het is mij Ludo...

Ik heb laatst ook een nieuwe voeding gekocht OCZ GameXstream 700 watt. Dikke overkill maar dat boeit me geen ruk. Je kunt beter te veel wattage's hebben als te weining. en sli is het ook zeker nodig

Asus p5n32-e sli 680i, 2xMSI 8800GT OC sli, Intel E6600 3600mhz, 2gig geil 800mhz 4-4-4-12 GameXstream 700watt

quote:
PilatuS schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:22:
[...]

Ik neem aan dat je met HDD-power gewoon de 4 pins molex bedoelt. Je kan met een verloopje via 2 molexen de GPU voeden. Je kan niet draaien met die kaart zonder dat er extra stoom in zit.
Dank voor 't goede en snelle antwoord _/-\o_

De besteltijd voor die krengen is een week :X

quote:
Autoreply schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 17:08:
[...]
Dank voor 't goede en snelle antwoord _/-\o_

De besteltijd voor die krengen is een week :X
Loop eens een lokale PC zaak binnen, met een beetje mazzel hebben ze die verloopjes wel liggen voor een paar euro.
Reg. datum: 07 oktober 2003

Hey,

Ik heb nu een geweldige htpc kast. Het probleem is echter zonder voeding.
Nu ben ik wezen zoeken (pricewatch/google) naar een SFX voeding voor niet al te duur...

Maar goedkoopste wat ik gezien heb is inclusief verzend kosten 45 euro. Ik vroeg me af of iemand een adres weet waar ik zo een voeding goedkoper zou kunnen aanschaffen.

het wattage is niet zo belangrijk, als het maar in de buurt van de 200..250 wat ligt.

Mvg,
Yod

zou deze bv kunnen?
http://www.perfect-system...s-voor-t2p-t2r-t2ae1.html
Of anders deze ?
pricewatch: AOpen FSP200-60SAV, 200W (FlexATX)

Zoniet wordt het een SFX van 4launch, maar hoop dat 1 van de bovenstaande goed is.

Yodar wijzigde dit bericht 30-08-2007 20:51 (27%)

Hey hallo

Moederbord Gigabyte P35-DS4 / Gigabyte P35-DS3R
Processor Intel Core Quad Q6600
Geheugen OCZ 2 GB DDR2-800 Kit (XTC Titanium, EPP, OCZ2T8002GK)
Harde schijf os Western Digital Raptor (150 GB)
Harde schijf data Seagate Barracuda 7200.10
Dvd writer NEC AD-7173A

Ik wil er een Antect Sonate III kast bij bestellen, deze heeft een meegeleverde voeding van 500 Watt. In de toekomst wil ik wellicht wat experimenteren met overklokken. Is de 550 Watt voeding voldoende voor dit systeem of is het aan te raden om een voeding (en dus ook een andere kast), om een voeding van 650 Watt te hebben voor een pc met deze componementen?

quote:
ruffneck82 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:07:
Moederbord Gigabyte P35-DS4 / Gigabyte P35-DS3R
Processor Intel Core Quad Q6600
Geheugen OCZ 2 GB DDR2-800 Kit (XTC Titanium, EPP, OCZ2T8002GK)
Harde schijf os Western Digital Raptor (150 GB)
Harde schijf data Seagate Barracuda 7200.10
Dvd writer NEC AD-7173A

Ik wil er een Antect Sonate III kast bij bestellen, deze heeft een meegeleverde voeding van 500 Watt. In de toekomst wil ik wellicht wat experimenteren met overklokken. Is de 550 Watt voeding voldoende voor dit systeem of is het aan te raden om een voeding (en dus ook een andere kast), om een voeding van 650 Watt te hebben voor een pc met deze componementen?
dit ligt allemaal helemaal aan je videokaart. Zonder (noemenswaardige) videokaart trekt je systeem dit wel. met een dikke wordt het misschien wat krapjes.

Specs --> LINK!!! <-- Specs

quote:
M2M schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:21:
[...]

dit ligt allemaal helemaal aan je videokaart. Zonder (noemenswaardige) videokaart trekt je systeem dit wel. met een dikke wordt het misschien wat krapjes.
Dat is wel slecht van mij, ik ben de videokaart vergeten te vermelden. Het gaat om een Club3D VGA Radeon X1950XT 512 MB, PCI-e 16x.

Na het kopen van een DFI RDX200 CF-DR heb ik alleen maar problemen. Het systeem is instabiel etc...

Nu heb ik het volgende emailtje en beschrijving naar de nederlandse supportman van dfi gestuurd:

Afgelopen juni / juli (weet datum niet meer precies) heb ik bij icomputers in vlaardingen een DFI Lanparty UT RDX200 CF-DR gekocht. Hierbij heb ik bij een andere winkel een Opteron 165 gekocht als processor en 2x1gb PC3200 OCZ Performance als geheugen. In eerste instantie (eerste start-up) leek alles te werken. Later op de dag ging ik een dvd afspelen met PowerDVD en het systeem bleef hangen naar zo'n 20 minuten speeltijd. (dvd kijken is nu niet het meest intensieve van een pc dacht ik)
Ik gebruikte de reset knop en het systeem bootte niet meer. (diagnostische leds bleven alle 4 aan) Na nog 2x resetten startte het systeem weer op, maar bleef ditmaal hangen na de herkenning van de Silicon sata controller + configuratie met een knipperend streepje in de linkerbovenhoek van mijn scherm.
Na nog enkele keren dit soort situaties meegemaakt te hebben heb ik het volgende geprobeerd:

* Bios update (van nov. 2005 naar dec 2005, of iets in die richting)
* Alle randapparatuur (zodat alleen CPU + moederbord + voeding + geheugen + VGA overbleef) losgekoppeld en opnieuw geprobeerd
* Nieuwe voeding gekocht, ik dacht aan een te zwakke voeding. (van chieftech 360watt naar zalman 460watt gegaan)
* Nieuwe koeling aangebacht op CPU
* Als laatste heb ik geprobeerd wat er zou gebeuren als ik alleen moederbord + cpu + voeding zou testen. Omdat de leds aangeven dat de vga / geheugen detectie in later stadium volgt zou ik dan ook de fout moeten krijgen dat hij bij de eerste led blijft hangen. Dit was inderdaad het geval dus ik kon in iedergeval concluderen dat het OF de cpu OF het moederbord was. Nu heb ik gister een andere S939 CPU getest (AMD Athlon 64 3000+) welke dezelfde problemen vertoonde.

Zoals u misschien snapt ben ik dus tot de conclusie gekomen dat het moederbord defect is. Ik dacht in eerste instantie aan het geheugen waardoor ik dit ook nog terug heb gestuurd wat dus eigenlijk niets uit maakte. (maar zo wel een hoop tijd gekost heeft)

Ik weet niet wat uw standaard procedure is, of dat ik het bord terug moet sturen? Ik heb wel het probleem dat ik het aankoopsbewijs van icomputers niet meer heb. Als u dit nodig heeft kan ik misschien iets met icomputers regelen dat ze me dit opnieuw uitprinten en opsturen, maar liever regel ik alles met u omdat deze webshop op tweakers.net niet geweldig aangeschreven staat. (pas gezien na aanschaf)

Samengevat:
Het systeem blijft nog hangen voordat hij in het bios komt op de melding bij diagnostische leds:
* System startup
Indien hij wel doorstart herkent hij geen geheugen. (dit klopt, er zit ook geen geheugen in)

Bij DFI zeggen ze dat het alsnog aan de voeding ligt, terwijl mijninziens de voeding minimaal belast wordt als ik alleen CPU + moederbord aangesloten heb.

Wat voor voeding zou ik volgens jullie nodig hebben om volgend systeem "stabiel" te voeden:
* Opteron 165 S939
* DFI Lanparty RDX200 CF-DR
* 2x 1gb OCZ Performance
* MSI Geforce 7600GT
* 2x 160gb sata
* Club3d Theattron (DTS) PCI
* DVD speler NEC

Dat was het zo'n beetje. DFI raad een 600watt merkvoeding aan. Ik denk dat dit een beetje overkill is. Jullie reactie?

Jaja....

Uiteraard is dat overkill voor het testen van alleen het moederboard, de processor en de voeding.. Als hij al hangt met 460watt bij opstarten met alléén bovenstaande onderdelen heeft het niets met de voeding en/of de zwakte hiervan te maken..

Trephix.com

quote:
SoaDmaggot schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:55:
Uiteraard is dat overkill voor het testen van alleen het moederboard, de processor en de voeding.. Als hij al hangt met 460watt bij opstarten met alléén bovenstaande onderdelen heeft het niets met de voeding en/of de zwakte hiervan te maken..
De meneer in kwestie vertelde mij dat bij het starten van het moederbord een DFI veel meer van een voeding zou vereisen als bijv. een Asus. Nou lijkt mij dat het verschil tussen een luxe versie van Asus en een luxe versie van DFI niet zo heel groot is.

Mijn gedachte wordt iig alvast door 1 iemand bevestigd :)
Edit:
Maar het systeem zou compleet dus wel moeten kunnen draaien op 460watt? (bij 600watt wordt ook zo'n beetje uitgegaan van een dikke crossfire setup welke ik niet heb)

Supermario16 wijzigde dit bericht 31-08-2007 14:00 (11%)

Jaja....

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws