Hoofdcategorieën
Topicacties

Welke voeding heb ik nodig? Deel 18

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Oldscool icon ftw

Ik heb in de server de volgende dingen zitten:
- Intel celeron d 320 2.4 ghz processor
- Asus p4p800-mx moederbord
- 512 mb ddr2 ram geheugen
- 40 gb western digital harde schijf
- 120 gb samsung harde schijf
- 64 mb onboard intel videokaart
- Benq dw1620 dvd brander
- Aopen cd lezer
- Samsung diskette station
- Linksys wireless-g draadloze netwerkkaart

En dit alles aan een fsp group 350 watt voeding gekoppeld, alleen dit lijkt me ernstig overkill.
Is dit teveel? Of gewoon goed en laten zo?

Reg. datum: 23 oktober 2006

Hey,

Ik heb uiteraard de vraag: Is mijn voeding genoeg!? :9
Ik heb nogal last van spontane reboots en meldingen, dus hier gaan we! :+

Mijn systeem is:
Sapphire Radeon HD2900XT
AMD X2 6000+
Thermaltake Maxorb
2GB DDR2 geheugen
MSI K9A Platinum (mobo)
Hauppauge PVR 350 (PCI tv-kaart)
Soundblaster Audigy 4
1x S-ATA Western Digital hardeschijf
2x NEC DVD/CD writers
Floppy drive 1.44 mb

Ik heb nu een 500 watt Antec Smartpower (Model: SP-500P).
Ik had een website gevonden waar je het aanbevolen wattage van de voeding kan berekenen en daar kwam ik uit op 650 watt.
Klopt het echt dat ik zoveel tekort kom?

Bedankt,

GR

Muziekje?

Even een kort berichtje om te zeggen dat ik op basis van deze thread gekozen heb voor de Antec NeoHE 550 watt voeding en ik ben er super blij mee. Mijn Q6600 systeem draait super stabiel en de voeding is echt super stil, stiller dan mijn vorige Tagen 480watt U15 voeding. Ben er erg blij mee!

Dus zoek je een krachtige, betrouwbare voeding die ook nog eens super stil is, neem de Antec NeoHe 550watt voeding absoluut in overweging!

Of de voeding sterk genoeg is voor een super sterk game systeem met SLI opstelling en alles overgeclocked durf ik niet te zeggen, maar voor mijn niet overgeclockte Q6600 met 2x harddisk, Geforce 7900GT is het perfect!

Gigabyte P35 DS3 - Intel Q6600 - 2GB PC6400 C4 - Club3D 8800GTS320 - 2x Samsung 205BW - EMU 1820

Faith Elite

Vraag al beantwoord in andere topic

Welke voeding heb ik nodig? Deel 16

neo_theone wijzigde dit bericht 16-08-2007 14:19 (87%)
Reden: Vraag beantwoord. : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1178496/7

KleineLaptops.nl

Ik heb toch maar een Corsair HX620W gehaalt...die HX520 had niet genoeg sata aansluitingen standaard, slechts 4 namelijk 2x 2SATA en ik had geen zin om met molex to SATA kabeltjes te gaan werken

HX620 Watt werkt vooralsnog uitermate prima en zeer stil!, en fijn dat hij een fan aan de onderzijde van de voeding heeft, waardoor hij een hoop warme lucht uit de kast opzuigt en naar buiten duwt, zonder koeling van de voeding zelf te belemmeren voor zover ik kan beoordelen.

Case temperatuur is nu met 43-45 graden toch gauw zo'n 3 tot 5 graden lager dan met de Antec SP-500

en daar komt nog bij dat ik nu Catalyst 7.8 gebruik, waardoor de HD2900 veel warmer word dan in 7.7 die ik tijdens de SP-500 gebruikte

StraightOn.NL wijzigde dit bericht 16-08-2007 14:48 (14%)

Reg. datum: 26 juni 2007

Hallo allen,

Ik ben druk bezig met het samen stellen van een systeempje, en dit zijn de specs die ik tot nu toe heb verzameld.

Intel Core 2 Duo E6320 1.83GHz
Asus P5W64 Professional
G.Skill 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2
Nvidia Geforce 8600 GT
SoundBlaster Audio Pro
Er moet nog een SATAII schijf bij, iig een Seagate, maar welke grootte weet ik nog niet.
2 DVD branders

In de toekomst komt er nog een externe audiokaart bij voor de inrichting van een studio.

Nu mijn wensen en specs bekend zijn...

De warmteproductie en efficientie moeten uiteraard zo goed mogelijk zijn. Ook hoef je bij je advies GEEN rekening te houden met die externe geluidskaart.

Ik wil wel een voeding waarbij enige overclocking mogelijk is.
Ik twijfel zelf tussen een 400 en 500 watt voeding. Ik denk dat ik voor een Asus moet gaan,
maar wat zijn de andere A merken in voeding land?

Wat ik dus wil weten is:

welk vermogen moet ik hebben voor mijn systeem.
Welke merken en types raden jullie mij aan?

Alvast van hare bedankt!

Reg. datum: 23 oktober 2006

Weet iemand misschien of mijn voeding genoeg is? (zie een paar posts terug)

gareregistratie wijzigde dit bericht 16-08-2007 22:31 (79%)

Reg. datum: 11 november 2005

Dag allemaal,

Ik zou graag wat advies willen hebben over de volgende systemen:

Sys 1:
AMD Athlon X2 3800+ (s939)
A8N32-SLI Deluxe (s939)
1 x Gigabyte GeForce 7600 GT (PCI-e)
2 x 1 Gig OCZ PC3200
1 x LG Dvd speler
1 x Nec Dvd brander
1 x WD Raptor 74 Gig
2 x IDE Hitachi 250 Gig
1 x Hauppauge WinTV std kaartje
2 x 12cm fan
1 x zoveel in 1 Card-reader
std usb zaken: T-bord, muis, webcam
Huidge voeding: CM Extreme Power 430 Watt (+12V1 : 14A, +12V2 : 15A)

Sys 2:
AMD Athlon 3000+ (s939)
A8V Deluxe (s939)
1 x Asus GeForce N6600GT (AGP)
2 x 512Mb Kingston PC3200
1 x LG Dvd speler
1 x Nec Dvd brander
2 x IDE Seagate 120 Gig
2 x 8cm fan
std usb zaken: T-bord, muis
Voeding die ik nog heb liggen: Codegen 420 Watt (+12V 16A)

Het eerste systeem draait momenteel (niet oc-ed) stabiel. Het is de bedoeling om de processor eerdaags te vervangen door een Opteron (170 of 175) en die te oc-en. Het is niet de bedoeling om hier nog een tweede 7600GT bij te prikken, maar mocht ik deze ooit tegen een leuke prijs tegenkomen, dan wil ik hier wel op voorbereid zijn.

Het tweede systeem moet nog in elkaar gezet worden. Het bestaat uit onderdelen die ik (en anderen) nog had(den) liggen. Het is niet de bedoeling dit systeem over te clocken. Wanneer het eerste systeem uitgebreid wordt met een Opteron, dan zal de X2 3800+ in dit systeem terecht komen.

Mijn vraag is of de gebruikte voedingen voldoende vermogen hebben voor de geplande uitbreidingen?
Wanneer de CM Extreme Power (sys1) wel voldoende is voor een oc met een Opteron, dan zal ik waarschijnlijk alleen een nieuwe voeding voor het tweede systeem kopen. Mocht dit niet zo zijn, dan koop ik een nieuwe voeding voor het eerste systeem en zal de CM voeding naar het tweede systeem worden doorgeschoven.

De voedingen waar ik dan voor het eerste systeem dan aan denk zijn:
* Cooler Master Real Power M520 (3x +12V : 19A)
* Antec TruePower Trio 550W (3x +12V : 18A)
* OCZ StealthXStream 600W (4x +12V : 18A)

De huidige Extreme Power is (in vegelijk met de andere onderdelen van het systeem) erg stil. Uiteraard wil ik dezelfde stilte (vandaar 12cm fan), maar volgens de vele reviews zijn ze dat alledrie. Waarschijnlijk wordt het dan de Cooler Master (mooiere mesh dan de OCZ en modulair).

Alvast bedankt voor het advies.

is Engelandvaarder!
Reg. datum: 14 oktober 2006

quote:
BommyToy schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 21:09:
Ik twijfel zelf tussen een 400 en 500 watt voeding. Ik denk dat ik voor een Asus moet gaan,
Dat staat allemaal in de openingspost: disco stu in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 18". Het is wel de bedoeling dat je zelf in het topic gaat zoeken, en in ieder geval de openingspost leest...
quote:
Wat ik dus wil weten is:

Alvast van hare bedankt!
Zoekt en gij zult vinden. Er staan echt tonnen informatie in dit topic en zijn voorgangers, en jouw opstelling is helemaal niet speciaal.

gambieter wijzigde dit bericht 16-08-2007 22:36 (7%)

Oldscool icon ftw

quote:
Joopieboy schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 17:46:
- Aopen cd lezer

En dit alles aan een fsp group 350 watt voeding gekoppeld, alleen dit lijkt me ernstig overkill.
2e vraag, heb ik met een intel core 2 duo 4400, 2 gig ram, 400 gig schijf, dvd brander, xfx 8600 gts videokaart genoeg aan een 300 watt voeding?

Reg. datum: 12 augustus 2007

lijkt mij heel erg krap // of zelfs onmogelijk

Reg. datum: 09 februari 2000

Ik heb een Zalman ZM300B-APS waarvan ik het idee heb dat hij continu voluit loopt te draaien, ook als ik net opgestart ben en en eigenlijk nog weinig hitte productie is.

Ook viel me op in Fanspeed of CPU-Z dat de 12 volt 11,31V is. Ik begrijp dat dit niet goed is, of zou het aan de uitlezing kunnen liggen.

Ik heb het volgende:
A8V SE deluxe mainboard
Opteron 165@2250 Stock cooler
2x 512MB Twinmos 400Mhz DDR
Hitachi 300GB HDD SATA
Maxtor 160GB HDD SATA
NVIDIA GT6800 512MB DDR3 met Zalman Cooler
AOPEN lawaai DVD recorder

Ik dacht eerst dat het de stock cooler was die lawaai maakte, maar als ik de voeding fan stil zet (met pen) dan is het geluid in ene gehalveerd.

Ik dacht dat deze voeding zo stil was.

Nu kan ik voor 35 euro een nieuwe FSP 350W voeding kopen met 12cm Fan, is dit eventueel aan te raden?
Ik begrijp dat FSP een goede voedingmaker is. Ik meen zelfs dat de Zalman een FSP is, echter die fan is maar 8cm. Misschien dat deze met 12cm beter is.

En als die 12V idd te laag is, dan moet ie zoiezo vervangen worden denk ik.

basset wijzigde dit bericht 17-08-2007 10:11 (18%)

Hop,hop,hop!

Oldscool icon ftw

quote:
basset schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:01:
Ik heb een Zalman ZM300B-APS waarvan ik het idee heb dat hij continu voluit loopt te draaien, ook als ik net opgestart ben en en eigenlijk nog weinig hitte productie is.

Ook viel me op in Fanspeed of CPU-Z dat de 12 volt 11,31V is. Ik begrijp dat dit niet goed is, of zou het aan de uitlezing kunnen liggen.

Ik heb het volgende:
A8V SE deluxe mainboard
Hitachi 300GB HDD SATA
Maxtor 160GB HDD SATA

Ik dacht eerst dat het de stock cooler was die lawaai maakte, maar als ik de voeding fan stil zet (met pen) dan is het geluid in ene gehalveerd.

Nu kan ik voor 35 euro een nieuwe FSP 350W voeding kopen met 12cm Fan, is dit eventueel aan te raden?
Ik begrijp dat FSP een goede voedingmaker is. Ik meen zelfs dat de Zalman een FSP is, echter die fan is maar 8cm. Misschien dat deze met 12cm beter is.

Kwa vermogen zou je 400-500 watt moeten hebben. Grootte van de fan maakt niet uit, zalman is beter en stiller als bv die fsp die jij zei. Dus ligt aan je budget, als ik het geld had zou ik voor zalman of zo`n merk gaan.

Reg. datum: 17 juli 2007

Hey, ik ben een computer aan het samenstellen voor max 2000¤.

Ik zit alleen een beetje met de voeding.
Ik heb het volgende systeem samengesteld op Alternate (beeldscherm komt er nog bij).

Behuizingen: Antec Nine Hundred

CPUs Socket 775: Intel® Core™ 2 Duo E6850

CPUs Koelers: Arctic-Cooling Freezer 7 Pro

Grafische kaarten: Club 3D 8800 GTX

Moederborden: GigaByte P35-DS3R

Software OEM Besturingssystemen: Microsoft Windows Vista Home Premium 64 bit

Geluid PCI: Club 3D Theatron Dolby Digital 7.1

DVD-reWriters: Samsung SH-S203B

HD: Western Digital Raptor X

2 KEER, Geheugen DDR2-800: Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 Kit

Mijn vraag: is de Enermax 465AX-VE(G)FMA genoeg voor mijn systeem? Het is 1 van de laagste voeding die ik kan kiezen op alternate.

(Ook zo gek. Ik kan op alternate geen Antec voeding bij me systeem plaatsen).

Reg. datum: 08 december 2003

quote:
Zygivt schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:40:
beste tweakers:

ik heb op het werk steeds vaker klachten van collega's met een instabiel systeem en zelfs een systeem crash.
Mijn directe collega en ik twijfelde hierbij meteen aan de voeding. Elk systeem met uitzondering van die van ons is identiek:

(shuttle btx SS31T)
Intel pentium 4 541
fs31
2 x 512 ddr2
1 x dvd-rw
1 x wlan nic
daarnaast hebben sommige pc's een X1600pro 256 mb

de pc's worden daarnaast gevoed door een 250 watt voeding.

ik heb natuurlijk zelf al gezocht en stuite op dit.

Moet ik dit serieus nemen en is de voeding te zwak of is iets anders de oorzaak van die instabiele systemen?

Everest:
cpu = 1.1V
+2.5V = 2.98V
+3.3V = 1.78V
+5V = 5V
+12V = 11.84V

b.v.d.
Dat zijn brakke voltages. Daar zou instabiliteit kunnen verklaren.

Systemen met de X1600pro zouden totaal 200watt verbruiken. daarvan hoeft de 12v maar 158watt te leveren.
Kijk eens op de voeding wat hij kan leveren, zodra het 14 amperrs of meer is is het goed.
quote:
Joopieboy schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 17:46:
- Aopen cd lezer

Totaal hoeft je systeempje maar zo'n 157 watt te verbruiken, hiervan hoeft er 105watt naar de 12v.
dit is maar 9 amperres, die kan je Fortron(FSP) voeding dus écht wel moetenleveren :)
quote:
gareregistratie schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 21:19:
Hey,

Ik heb uiteraard de vraag: Is mijn voeding genoeg!? :9
Ik heb nogal last van spontane reboots en meldingen, dus hier gaan we! :+

Mijn systeem is:
Sapphire Radeon HD2900XT
AMD X2 6000+
Thermaltake Maxorb
2GB DDR2 geheugen
MSI K9A Platinum (mobo)
Hauppauge PVR 350 (PCI tv-kaart)
Soundblaster Audigy 4
1x S-ATA Western Digital hardeschijf
2x NEC DVD/CD writers
Floppy drive 1.44 mb

Ik heb nu een 500 watt Antec Smartpower (Model: SP-500P).
Ik had een website gevonden waar je het aanbevolen wattage van de voeding kan berekenen en daar kwam ik uit op 650 watt.
Klopt het echt dat ik zoveel tekort kom?

Bedankt,

GR
Totaal verbruikt je systeem 375watt, hiervan verbruikt je 12v 315watt dit is 27 amperres, jouw voeding kan helaas maar 25 amperres leveren(combined max output = 300watt) . Nou zal je niet je beiden 2 dvd writers gebruiken onder het gamen of stressen, maar dan zit je nog aan je max.

Je voeding is inderdaad niet krachtig genoeg om jou te voorzien van genoeg stroom. Spontane reboots kan inderdaad een teken zijn dat je voeding het niet meer trek.

Ik raad je een voeding aan die minimaal 500watt is en minimaal 30 amperres kan leveren.
quote:
BommyToy schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 21:09:
Hallo allen,

Ik ben druk bezig met het samen stellen van een systeempje, en dit zijn de specs die ik tot nu toe heb verzameld.

Intel Core 2 Duo E6320 1.83GHz
Asus P5W64 Professional
G.Skill 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2
Nvidia Geforce 8600 GT
SoundBlaster Audio Pro
Er moet nog een SATAII schijf bij, iig een Seagate, maar welke grootte weet ik nog niet.
2 DVD branders

In de toekomst komt er nog een externe audiokaart bij voor de inrichting van een studio.

Nu mijn wensen en specs bekend zijn...

De warmteproductie en efficientie moeten uiteraard zo goed mogelijk zijn. Ook hoef je bij je advies GEEN rekening te houden met die externe geluidskaart.

Wat ik dus wil weten is:

Alvast van hare bedankt!
Je systeem hoeft ''maar'' 185watt te hebben. hiervan hoeft de 12v ''maar'' 125 watt naar de 12v, dit is 11 amperres. Elke A-merk voeding die minimaal 300watt kan leveren en minimaal 15 amperres moet meer dan voldoende zijn voor jouw systeem.

In de TS staat een lijst met A-merken :)a
quote:
Einoël schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 22:31:
Dag allemaal,

Ik zou graag wat advies willen hebben over de volgende systemen:

Sys 1:
AMD Athlon X2 3800+ (s939)
A8N32-SLI Deluxe (s939)
1 x Gigabyte GeForce 7600 GT (PCI-e)
2 x 1 Gig OCZ PC3200
1 x LG Dvd speler
1 x Nec Dvd brander
1 x WD Raptor 74 Gig
2 x IDE Hitachi 250 Gig
1 x Hauppauge WinTV std kaartje
2 x 12cm fan
std usb zaken: T-bord, muis, webcam
Huidge voeding: CM Extreme Power 430 Watt (+12V1 : 14A, +12V2 : 15A)

Je houdige systeem hoeft maar 215watt te hebben, daarvan hoeft maar 150 naar de 12v, dat is 13 amperres. Zo te zien zal jij nóóit last krijgen van je voeding. Ook stop je er een dualcore in en over zal clocken naar 4ghz zal het nog genoeg zijn :P

Sys 2:
AMD Athlon 3000+ (s939)
A8V Deluxe (s939)
1 x Asus GeForce N6600GT (AGP)
2 x 512Mb Kingston PC3200
1 x LG Dvd speler
1 x Nec Dvd brander
2 x IDE Seagate 120 Gig
2 x 8cm fan
std usb zaken: T-bord, muis
Voeding die ik nog heb liggen: Codegen 420 Watt (+12V 16A)

Systeem 2 hoeft maar 190watt te krijgen, ik weet de TDP van je cpu niet, aangezien hij OF op130nm of 90nm is gemaakt. Ik ga uit van 130nm.

Hiervan hoeft maar 155watt naarde 12v toe dit is 13 amperres. Zou genoeg moeten zijn om alles stock te laten draaien.
Zelfs de X2 3800+ kan er zonder problemen bij, nagenoeg verbruiken ze beiden bijna even veel

Het eerste systeem draait momenteel (niet oc-ed) stabiel. Het is de bedoeling om de processor eerdaags te vervangen door een Opteron (170 of 175) en die te oc-en. Het is niet de bedoeling om hier nog een tweede 7600GT bij te prikken, maar mocht ik deze ooit tegen een leuke prijs tegenkomen, dan wil ik hier wel op voorbereid zijn.

Het tweede systeem moet nog in elkaar gezet worden. Het bestaat uit onderdelen die ik (en anderen) nog had(den) liggen. Het is niet de bedoeling dit systeem over te clocken. Wanneer het eerste systeem uitgebreid wordt met een Opteron, dan zal de X2 3800+ in dit systeem terecht komen.

Mijn vraag is of de gebruikte voedingen voldoende vermogen hebben voor de geplande uitbreidingen?
Wanneer de CM Extreme Power (sys1) wel voldoende is voor een oc met een Opteron, dan zal ik waarschijnlijk alleen een nieuwe voeding voor het tweede systeem kopen. Mocht dit niet zo zijn, dan koop ik een nieuwe voeding voor het eerste systeem en zal de CM voeding naar het tweede systeem worden doorgeschoven.

De voedingen waar ik dan voor het eerste systeem dan aan denk zijn:
* Cooler Master Real Power M520 (3x +12V : 19A)
* Antec TruePower Trio 550W (3x +12V : 18A)
* OCZ StealthXStream 600W (4x +12V : 18A)

De huidige Extreme Power is (in vegelijk met de andere onderdelen van het systeem) erg stil. Uiteraard wil ik dezelfde stilte (vandaar 12cm fan), maar volgens de vele reviews zijn ze dat alledrie. Waarschijnlijk wordt het dan de Cooler Master (mooiere mesh dan de OCZ en modulair).

Alvast bedankt voor het advies.
quote:
basset schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:01:

Ik heb het volgende:
A8V SE deluxe mainboard
Hitachi 300GB HDD SATA
Maxtor 160GB HDD SATA

300 watt, tjah ik kan je nu al vertellen dat het erg krap is.
Je systeem verbruikt nu 255watt, dit is 45 watt onder max gespecificeerd.

Je systeem wil 210watt van de 12v dat is 17.5 amperres, jouw voeding kan 18 amperres leveren. JE zit dus écht aan je max.
Ik raad je een voeding aan die minimaal 20 amperres opde 12v kan leveren, kan de FSP voeding dat. Dan kan je die zonder problemen gebruiken.
quote:
Riceuw schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 09:00:
Hey, ik ben een computer aan het samenstellen voor max 2000¤.

Ik zit alleen een beetje met de voeding.
Ik heb het volgende systeem samengesteld op Alternate (beeldscherm komt er nog bij).

Behuizingen: Antec Nine Hundred

CPUs Socket 775: Intel® Core™ 2 Duo E6850

CPUs Koelers: Arctic-Cooling Freezer 7 Pro

Grafische kaarten: Club 3D 8800 GTX

Moederborden: GigaByte P35-DS3R

Software OEM Besturingssystemen: Microsoft Windows Vista Home Premium 64 bit

Geluid PCI: Club 3D Theatron Dolby Digital 7.1

DVD-reWriters: Samsung SH-S203B

HD: Western Digital Raptor X

2 KEER, Geheugen DDR2-800: Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 Kit

Mijn vraag: is de Enermax 465AX-VE(G)FMA genoeg voor mijn systeem? Het is 1 van de laagste voeding die ik kan kiezen op alternate.

(Ook zo gek. Ik kan op alternate geen Antec voeding bij me systeem plaatsen).
Je systeem wil op dit moment 305 watt verbruiken, en daarvan moet 245 watt van de 12v afkomen. Dit is 21 amperres, de Enermax kan 33 amperres leveren op de 12v en moet dus genoeg zijn.

Yori

Geen commentaar
Reg. datum: 18 december 2002

Ik heb een probleem met overclocken wat misschien aan m'n voeding kan ligen.

Ik heb de volgende hardware:

Foxconn N570SM2AA-8EKRS2H (nForce 570 SLI)
Athlon 64 X2 4000+ (65W)
Sapphire X1950 Pro
2x 512MB PC6400 DDR2
DVD-RW
DVD-ROM
Wifi-kaartje
WD 250GB (7200rpm, PATA)
1x 120mm fan, 2x 80mm
Stuk of 5 USB-apparaten en sound, netwerk en IDE gebruik ik gewoon onboard.

Dit zit allemaal in een AOpen kastje, waarin standaard een 400W (350W peak) van het type Z400-08FC). Deze heeft de volgende specs:

+3.3V: 20A
+5V: 20A
+12v1: 10A
+12v2: 13A
+5vSB: 2.5A
-12V: 0.3V

Het probleem is dat de ik de HTT bus van de processor met geen mogelijkheid hoger krijg dan 210MHz (ook bij een multiplier van 5). Of ik nu het voltage van de nForce verhoog naar 1.7V, Arctic Silver op de chipset smeer of er een extra fan opzet, het maakt niet uit. Nu weet ik dat het bij overclocken maar net de vraag of of je goed spul krijgt en ik zou best een hele brakke chipset kunnen hebben, maar dit lijkt me wel erg matig. Ik vraag me daarom af of het wat met de voeding te maken zou kunnen hebben. Op stock speeds is hij keurig stabiel verder, maar overclocken schiet niet op.

Mocht het aan de voeding liggen, dan zou ik hem kunnen vervangen door een Antec TrueBlue 480W uit een andere PC. Dit was in 2003 een topvoeding, maar is wellicht allang voorbij gestreefd. Daarvan zijn de specs:

+3.3V: 30A
+5V: 38A
+12V: 22A (nieuwere revisies leveren 28A, maar ik heb een oude)
+5vSB: 2A
-12V: 1A
-5V: 0.5A

Qua wattage zou deze het super kunnen trekken, maar omdat het al een wat oudere voeding is, is het aantal amperes dat de +12V kan leveren misschien wat laag. Daarnaast is het nog een oudere ATX-specificatie met een 20-pins ATX-plug.

Wat ik me nu afvraag: zou het slechte overclocken veroorzaakt kunnen worden doordat de AOpen ergens tekortschiet, en zo ja, zou de Antec dan uitkomst bieden? Of moet ik toch maar de portemonnee trekken voor iets moderners?

Ik bedenk me net dat het misschien handig was geweest als ik de voltages in het BIOS had opgeschreven, maar ik ben nu niet thuis. Hopelijk kunnen jullie er zo ook wijs uit.

Reg. datum: 16 februari 2005

Ik ben bezig met een system uprade en het gaat er als volgt uitzien:

- Intel Core 2 Duo E6750 2.60 GHz, 1333 MHz
- GigaByte Moederbord GA-P35-DS3R
- 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, (2 x 1024MB)
- BFG 8800GTS 320MB OC
- Maxtor 300GB (SATA)
- Creative Audigy 4
- 1 DVD-brander (ide)
- 1 DVD-speler (ide)
- 1 floppy drive
- 2 80mm fannetjes (4-pin of moederbord aansluiting)

Aan een hoeveel watt voeding moet ik denken?
Hoeveel Amperres moet de 12v lijn leveren?

ollSNAKEllo wijzigde dit bericht 20-08-2007 11:26 (102%)

Reg. datum: 06 mei 2004

Hoi,

Hoe kom ik erachter of mijn mobo de -5V gebruikt?
Volgens de topicstart kán het zijn dat de -5V nog door de geluidskaart gebruikt wordt.

Ik heb een Asus M2NPV-VM.

Volgens het boekje is het een ATX 12V 2.0 compliant board.

Ik wil deze PSU kopen: reviews: Gigabyte Odin GT 800W-voeding met software-aansturing getest
_/-\o_

aangezien ik mijn systeem ga upgraden heb ik de volgende vraag betreffende hoeveel het geheel zal gaan verbruiken. Ik ben zelf niet zo bekend op het gebied van voedingen en de hoeveelheid stroom een bepaald onderdeel nodig heeft, dus hoop ik dat een van jullie me kan helpen.

het wordt uiteindelijk het volgende:

CPU: AMD Athlon 64 X2 5200+ 65W
CPU Koeler: Cooler Master Hyper TX
MB: Gigabyte GA-MA69G-S3H
Mem: Kingston 2GB DDR2 (2x1GB) Dual Channel
HDD: Samsung 500GB
1x DVD Rom Drive, 1x DVD (re)Writer (NEC 4551)
1x W-Lan USB Device
2x 12CM Casefans
nog een aantal weinig stroom verbruikende USB apparaten

ik vermoed zelf dat de vereisten niet zo hoog zullen zijn, maar wie kan dit bevestigen?
heb er nu een 300 of 350W "goedkoop merk" voeding in zitten, deze gaat sowieso vervangen worden, maar is dat al nodig om de PC te kunnen upgraden?

boemboem wijzigde dit bericht 19-08-2007 20:29 (10%)

Reg. datum: 08 maart 2007

in mijn apevia X-Cruiser zit een 420W turbolink Win-420XSPX(standaard bijgeleverd)
Ik heb alleen mijn twijfels over de betrouwbaarheid van deze voeding, ik heb een tijdje zitten googlen en forums gevonden die positieve threads hadden maar niet erg betrouwbaar leken, en ergens op een ander forum een reply dat het merk turbolink in een slechte voedingsmerken lijst staat maar dat die lijsten altijd relatief zijn..

Ik weet nou niet zo goed wat ik met mn voeding aanmoet, ik heb een simpel systeem dus dat geeft nu niet maar ben van plan te upgraden(mobo, cpu, geheugen zonder overclocken) moet daar dan ook een nieuwe voeding bij?

Amd Phenom Agena X9500, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, Asus 8800GT, OCZ 2 GB DDR2-800 Kit, Apevia Xcruiser case, Yamaha RX-V459, B&M DM2, Nikon D40 + 18-55 Nikkor kitlens & Tokina AT-X 100 PRO Macro

Reg. datum: 21 juni 2007

Hallo,

Ik ben van plan een AMD x2 4800+ aan te schaffen met
2 harde schijven (S-ATA en IDE),
2 x 1gb geheugen,
een Nec DVD/Rw brander,
en een Peak x1950 pro PCI-e videokaart.

De voeding die ik wil gebruiken is een Huntkey lw-6400h-3 van 400w, deze levert op de 12v1 14A en op de 12v2 15A.

Ik zie regelmatig mensen op deze fora die een x1950 pro in een soortgelijk systeem hebben draaien op een 350w (of zelfs mindere) voeding.
Nu vraag ik mij af of dat echt voldoende is, als ik namelijk de officiele specificaties van de leverancier erop na lees adviseert men toch echt minimaal een 450w voeding.

Mij vraag is dan ook: gaat deze 400w Huntkey die x1950 pro trekken?

Bij voorbaat dank en een vriendelijk groet.

Reg. datum: 20 januari 2000

Heb het volgende: Zalman 400 watt voeding.

mogelijk nwe sys: c2d 6750, 2 gb geh, 8800gts, 3 hd's, fikker, sb kaartje, mobo asus.

Zou mn zalman dat trekken?
ga zo zelf ff kieke of er wel de juiste aansluitingen op zitten, mits je me voor bent ;)

edit: heb het gevoel dat de power wel zou kunnen, ware het niet dat ik wrs enkele stekkertjes mis, o.a. pci express. Iemand die weet of dr verloopstekkertjes zijn?

Martinus wijzigde dit bericht 20-08-2007 21:35 (25%)

no comment

Reg. datum: 11 november 2005

yori1989: Bedankt voor je reactie. Blij om te horen dat ik qua voeding nog wat overschot heb. Scheelt mij in ieder geval weer een uitgave van 80 euri, die ik nu kan besteden aan een upgrade naar een Opteron. Het tweede systeem zit inmiddels in elkaar en draait stabiel op de Codegen voeding.

Reg. datum: 17 januari 2007

Na dit hele topic doorgelezen te hebben en 2 PSU calculators gebruikt te hebben ben ik er nog niet helemaal uit:

Ik wilde bijna een X1950pro gaan halen totdat ik de stroomverbruik zag op Xbitlabs:

http://www.xbitlabs.com/images/video/x1950pro-gf7900gs/power_1950pro_7900gs.gif

De 7900GS gebruikt dus bijna 20W minder vermogen dan de X1950pro.
Normaal gesproken zou dit niet zo'n probleem zijn, maar omdat ik een Enlight 350W voeding heb met twee 12V lijnen (1x12A en 1x15A) ben ik bang dat mijn voeding sowiezo de X1950pro niet trekt.

De 7900GS presteerd iets minder dan de X1950pro maar verbruikt dus heel wat minder. Is het nu in mijn situatie aan te raden om voor de 7900GS te gaan? Ik heb eigenlijk geen geld om mijn voeding te vervangen...

Bron van bovenstaande grafiek:
http://www.xbitlabs.com/a...pro-gf7900gs_6.html#sect0

Overigens gaat de kaart gebruikt worden in het volgende systeem:

AMD Athlon X2 4200+
Asus A8V-VM SE
1x 1024MB PC3200 DDR
2 harddisks (1x IDE, 1x S-ATA)
1 DVD-speler

Bvd.

SPECS | Intel Core 2 Duo E6400 | Asus P5N-E SLI | 3GB PC6400 | Sparkle Geforce 8800GTS 512MB (G92)

Reg. datum: 11 juni 2004

Is een 600 Watt PSU met 4x 12V met ieders 18 ampere voldoende voor het volgende systeem?

(Ja... ik heb al verder gekeken dan alleen dit forum, maar ik krijg tegenstrijdige antwoorden. Op Extreme Power Supply Calculator Lite 2.5 krijg ik als antwoord 443 Watt en op PSU Watt and 12V Calculator krijg ik als antwoord 608 Watt... Dat maakt nogal uit!!!)

CPU: Intel Core 2 Duo E6850
MoBo: Asus P5W DH Deluxe
GPU: Asus GeForce 8800GTX
RAM: 2x Corsair DDR2 800Mhz
HD: 2x Segeate Barracuda 7200.10 in Raid-0
Rest: DVD-RW-drive, Floppy-drive, 3x USB-device, 1x FireWire-device, 2x 12cm Case-fan

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: