Hoofdcategorieën
Topicacties

Nokia N95 Deel 7

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 04 juli 2006

quote:
Sebastiaan_2005 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:35:
Zou dat GPS gewoon al moeten werken als je de telefoon koopt en hem gaat gebruiken? Mijn broertje heeft de N95 nu 2 weken maar krijgt de GPS niet aan de gang...
Hierover is al veel gesproken in dit topic, maar goed: ingeval van firmware-versie 11 of versie 12 zónder gebruik van A-GPS: laat het toestel met het toetsenbord zichtbaar een half uur buiten liggen. Dan zou je een 'fix' moeten hebben en kan het navigeren beginnen. Heb je nog versie 11 van de firmware, dan is het raadzaam om te updaten naar versie 12. Daarin kun je namelijk gebruik maken van A-GPS. Hiermee heb je in de meeste gevallen een supersnelle fix (ikzelf meestal binnen 15 seconden). Hierbij wordt echter wel gebruik gemaakt van (weinig) data-verkeer. Dus zonder data-abonnement even oppassen!

@ Sjengcity: sorry... ;)

Reg. datum: 13 februari 2003

quote:
Sebastiaan_2005 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:35:
Zou dat GPS gewoon al moeten werken als je de telefoon koopt en hem gaat gebruiken? Mijn broertje heeft de N95 nu 2 weken maar krijgt de GPS niet aan de gang...
Vanaf de eerste seconde werkt het normaal gesproken. Telefoon openschuiven en de 'GPS ggvns' kiezen uit het Instrumenten menu.
paar minuutjes buiten in de openlucht leggen en dan zou je bij 'positie' netjes moeten kunnen zien waar je bent.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

The power off the dark side!!!

Ik heb een branded T-Mobile N95 telefoon.
Ik lees dat er een Firmware 12 is, en mijn huidige is 11.
Nu wil ik het upgraden naar Firmware 12 via Nokia Software Update, maar dan zegt het programma dat mijn telefoon al op to date is ??
Is het voor mijn nu geheel niet mogenlijk te upgraden ??

quote:
Poeh schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:02:
[...]
blaat

@ Sjengcity: sorry... ;)
Hu heb ik iets gemist? :?
quote:
danplo schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:13:
Ik heb een branded T-Mobile N95 telefoon.
Ik lees dat er een Firmware 12 is, en mijn huidige is 11.
Nu wil ik het upgraden naar Firmware 12 via Nokia Software Update, maar dan zegt het programma dat mijn telefoon al op to date is ??
Is het voor mijn nu geheel niet mogenlijk te upgraden ??
Voor T-Mobile software zul je moeten wachten totdat T-Mobile de aangepaste firmware uitbrengt. Gezien de FW al een tijdje uit is zou het best wel eens kunnen gebeuren dat ze voor versie 12 helemaal geen uitbrengen maar bijvoorbeeld wachten tot FW 13 maar dat is allemaal koffiedik kijken.

RTFM / RTFS =Read The F*cking Manual / Startpost

quote:
Sjengcity schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:31:
[...]
Hu heb ik iets gemist? :?

[...]

Voor T-Mobile software zul je moeten wachten totdat T-Mobile de aangepaste firmware uitbrengt. Gezien de FW al een tijdje uit is zou het best wel eens kunnen gebeuren dat ze voor versie 12 helemaal geen uitbrengen maar bijvoorbeeld wachten tot FW 13 maar dat is allemaal koffiedik kijken.
even iets algemeens dan... bij tmobile shop in amsterdam hadden ze het erover dat je gewoon de updates van de nokia site kon halen en gebruiken, maar dat je dan alleen de tmobile settings kwijt zou raken...

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Reg. datum: 29 juni 2007

quote:
Lord_T schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:56:
[...]

even iets algemeens dan... bij tmobile shop in amsterdam hadden ze het erover dat je gewoon de updates van de nokia site kon halen en gebruiken, maar dat je dan alleen de tmobile settings kwijt zou raken...
Mits je eerst (illegaal) de productcode aanpast 8)
Vreemde vogels heb je toch in die winkels.

Reg. datum: 14 juli 2004

quote:
Sjengcity schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:33:
[...]

Dat is goed! Ik zal zoveel mogelijk proberen toe te voegen, als mensen nog iedeeën hebben hoor ik het graag. Dat kan hier maar mag ook op de mail zijn als je al info hebt.
Een tip mbt WLAN-verbinding :

- voeg bij advanced settings van specifieke Wlan-verbinding een vast IP-adres toe, en klop deze ook handmatig in op de router van je netwerk.

Dit helpt enorm bij de "no gateway reply" error-melding, en zorgt voor een mooie constante verbinding zonder disconnects.

quote:
Poeh schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:09:
[...]

Niet echt. Ik had alleen de eerste post van de pagina van je gejat! :)
Grrrrrr :( :( >:)
quote:
dafmay schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:14:
[...]

- voeg bij advanced settings van specifieke Wlan-verbinding een vast IP-adres toe, en klop deze ook handmatig in op de router van je netwerk.

Dit helpt enorm bij de "no gateway reply" error-melding, en zorgt voor een mooie constante verbinding zonder disconnects.
Thx! Zal hem toevoegen! Damn die startpost wordt een stukje langer :P

Reg. datum: 29 juni 2007

quote:
dafmay schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:14:
[...]

Ik neem aan dat dit niet in de weg zit bij een verbinding met een hotspot?

quote:
Kweetnieniks schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:26:
[...]

Ik neem aan dat dit niet in de weg zit bij een verbinding met een hotspot?
Nee je wijst het ip adres toe aan bij een toegangspunt. Of het moet natuurlijk heel toevallig zijn dat dat net hetzelfde heet maar daar zullen we maar niet vanuit gaan....

quote:
Sjengcity schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:34:
[...]
Nee je wijst het ip adres toe aan bij een toegangspunt. Of het moet natuurlijk heel toevallig zijn dat dat net hetzelfde heet maar daar zullen we maar niet vanuit gaan....
Zo is het :)

Mensen,

Ik heb eens nagedacht.
Als work around om TomTom toch aan de praat te krijgen op de N95

Is er niemand die een simpele applicatie kan schrijven die de interne GPS signalen via bluetooth uitzendt en daarna kan tomtom de signalen weer netjes via de bluetooth oppikken..

(Of gaat dit niet werken? Je kunt ook geen bestanden naar jezelf sturen.)

Ik begin namelijk ontzettend te balen van de Nokia Maps Navigator (op mijn tijdelijke N95 ;-)) en wil gewoon terug naar tomtom. (zoals op mijn N80).

Nokia Maps stuurt me tevaak een zandpad of achteraf weggetje in dat echt niet te doen is.
Ook is de alternatieve route optie niet echt naar mijn zin.
Daarnaast wil ik POI's kunnen signaleren op een route. (niet mogelijk in Nokia Maps)

quote:
wwg schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:40:
Mensen,

Ik heb eens nagedacht.
Als work around om TomTom toch aan de praat te krijgen op de N95

Is er niemand die een simpele applicatie kan schrijven die de interne GPS signalen via bluetooth uitzendt en daarna kan tomtom de signalen weer netjes via de bluetooth oppikken..

(Of gaat dit niet werken? Je kunt ook geen bestanden naar jezelf sturen.)

Ik begin namelijk ontzettend te balen van de Nokia Maps Navigator (op mijn tijdelijke N95 ;-)) en wil gewoon terug naar tomtom. (zoals op mijn N80).

Nokia Maps stuurt me tevaak een zandpad of achteraf weggetje in dat echt niet te doen is.
Ook is de alternatieve route optie niet echt naar mijn zin.
Daarnaast wil ik POI's kunnen signaleren op een route. (niet mogelijk in Nokia Maps)
Ik zie zojuist een thread geplaatst in het All About Symbian forum waar men er (hopelijk) mee aan de slag gaat :

Link

quote:
Ik zie zojuist een thread geplaatst in het All About Symbian forum waar men er (hopelijk) mee aan de slag gaat :

Link
Thanks. Ik hou het in de gaten

Reg. datum: 14 augustus 2007

Ben bang dat dit niet gaat werken. Ik ben ook bijna zover dat ik een externe TomTom
GPS ontvanger ga aanschaffen. Ik ben gewend dat mijn navigatie systeem gaat piepen
zodra er een flitspaal in de buurt komt. Als ik die externe ontvangen vanaf het eerste
moment van de aanschaf van mijn N95 had gekocht was ik goedkoper uitgeweest dan nu...

quote:
dafmay schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:46:
[...]

Link
Klink intressant, in ieder geval meer hoopvol dan die andere site met hun COMING SOON... yeah right |:(

quote:
Sjengcity schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:57:
[...]
Klink intressant, in ieder geval meer hoopvol dan die andere site met hun COMING SOON... yeah right |:(
Ja, en moet je eens kijken hoe ver ze in die nieuwe thread al zijn met ideeën. Mischien gaat het ze lukken...zoals altijd wij wachten rustig eea af :)

quote:
MacBook schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:43:
Ben bang dat dit niet gaat werken. Ik ben ook bijna zover dat ik een externe TomTom
GPS ontvanger ga aanschaffen. Ik ben gewend dat mijn navigatie systeem gaat piepen
zodra er een flitspaal in de buurt komt. Als ik die externe ontvangen vanaf het eerste
moment van de aanschaf van mijn N95 had gekocht was ik goedkoper uitgeweest dan nu...
Ik ben ook op dat punt.. Heb mijn GPS muis geschonken aan een excollega, dus zal zel aan een nieuwe moeten, maar goed op ebay voor 2 tientjes wel te krijgen..

Welke versie van TomTom kan ik het beste gaan aanschaffen?
Ben ik de l*l als ik nu een Tom Tom koop en er over 2 maanden een N95 versie uitkomt? Of heb ik recht op updates ?

PS: Nog maar eens een mailtje naar TT gestuurd met de vraag wat de status is.. Misschien steigen we zo in het lijstje met FAQ's van TT en komt N95 misschien toch iets hoger op de priolijst te staan.. ;-) dus dan weten jullie ook wat je te doen staat ;-)

wwg wijzigde dit bericht 14-08-2007 15:42 (13%)

Reg. datum: 23 augustus 2002

Wie kan mij vertellen hoelang je baterij meegaat als je navigatie gebruik ?

quote:
wwg schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:38:
[...]

Welke versie van TomTom kan ik het beste gaan aanschaffen?
Ben ik de l*l als ik nu een Tom Tom koop en er over 2 maanden een N95 versie uitkomt? Of heb ik recht op updates ?
Ik denk dat je die vraag ook het beste bij TomTom kunt leggen. Als het maar een update is zal je gewoon met dezelfde licentie kunnen updaten. Komt het pas uit in een nieuwe versie dan zul je ook een nieuwe licentie moeten aanschaffen....

Reg. datum: 29 maart 2005

quote:
Albert020 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:55:
Wie kan mij vertellen hoelang je baterij meegaat als je navigatie gebruik ?
Op een volle batterij, een uurtje of 2!

quote:
lauw8 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:13:
[...]

Op een volle batterij, een uurtje of 2!
inderdaad, daar moet je een beetje vanuit gaan. Natuurlijk nog altijd afhankelijk of je dataverbinding gebruikt en hoe je displaysettings zijn.

quote:
Sjengcity schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:15:
[...]
inderdaad, daar moet je een beetje vanuit gaan. Natuurlijk nog altijd afhankelijk of je dataverbinding gebruikt en hoe je displaysettings zijn.
Tip: Schaf een autolader aan.

Reg. datum: 19 september 2004

Hallo,

Ik heb het volgende probleem!! Als ik Route 66 installeer op mijn N95 met fw V12.0.013 en met mijn 1 GB geheugen dan is er niks aan de hand.. en start ik t programma gewoon op!! Maar sinds vandaag heb ik een 4GB micro SD kaart, geen problemen mee.. Telefoon herkent m gewoon als 4GB, maar als ik nu Route66 wil starten geeft ie foutmelding aan van dat "Resource Files are missing please reinstall application"

Terwijl er niks veranderd is!! ik heb kaart opnieuw geformatteerd... alles opnieuw geinstalleerd.. maar t probleem blijft zich voordoen.. maar op t moment dat je de 1GB kaart erin doet, doet Route66 het weer!! Erg vreemd.. t lijkt wel of hij dan niet de gegevens van de kaart inleest ofzo!!

Heeft iemand toevallig enig idee wat dit zou kunnen zijn??

Alvast bedankt!!

Reg. datum: 23 augustus 2002

quote:
wwg schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:15:
[...]

Tip: Schaf een autolader aan.
Ja ga ik zeker doen, maar 2 uur is wel erg kort.... :'(

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: