Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Kweetnieniks schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:08:
Als je *#0000# intoetst krijg je dus versienummer van de firmware te zien met toestelinfo. Bij mij staat er o.a. Nokia N95 (02.01). Wat is de betekenis van (02.01) ?
Als ik me niet vergis is dit de EURO code. Deze is eigenlijk bedoeld voor verschillende continenten. EURO1 is o.a. Engels EURO2 is o.a. Nederlands enz. (correct me if i`m wrong)
Misschien dat je hier wat meer info kunt vinden

Edit:
quote:
Ik heb m'n wifi expres uitstaan, ivm batterij duur etc. Nou zag ik ineens gister nadat ik zelf een wifi check had gedaan (via het menu op de default "homepage" pagina)... Ik zag dus dat iedere keer dat ik nu terug ga uit alle menu's dat ie automatisch een WIFI search doet. Dat deed ie voorheen dus niet. Waarom doet ie dat nu wel? En waar staat de setting om dit uit te zetten?
Dus als ik het goed begrijp zet je in je standby scherm het zoeken naar WiFi iedere keer uit maar telkens als je in je menu geweest ben gaat hij toch weer automatisch zoeken?
Je zou even bij je instellingen kunnen kijken onder Instrumenten > Instellingen > Verbindingen > Wireless Lan > Beschikbaarheid WLAN tonen.

Suc6

offtopic:
Ik heb toen deel 7 ge-opend werd ook al voorgesteld om geen nieuw deel meer te openen. Misschien dat mensen hun mening even kunnen laten horen hierover om te kijken of hier animo voor is?
Ps. Laat je mening dan wel alleen even horen als je ook ontopic post anders wordt het nog een grotere rotzooi

Sjengcity wijzigde dit bericht 10-08-2007 10:50 (48%)

RTFM / RTFS =Read The F*cking Manual / Startpost

quote:
go-r-go schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:18:

Ik heb m'n wifi expres uitstaan, ivm batterij duur etc. Nou zag ik ineens gister nadat ik zelf een wifi check had gedaan (via het menu op de default "homepage" pagina)... Ik zag dus dat iedere keer dat ik nu terug ga uit alle menu's dat ie automatisch een WIFI search doet. Dat deed ie voorheen dus niet. Waarom doet ie dat nu wel? En waar staat de setting om dit uit te zetten?

Ik heb al gesearched op het forum en ben er meer dan 30 minuten al mee bezig geweest. Dus nogmaal sorry als ik iets opnieuw vraag. Het probleem is dat het forum niet handig opgebouwd is zo.
Klikken op het WLAN icoon en kiezen voor WLAN scan uitschakelen ?

quote:
Kweetnieniks schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:50:
[...]

Klikken op het WLAN icoon en kiezen voor WLAN scan uitschakelen ?
Yup :)
Als dat niet werkt misschien eens een harde reset erover heen jagen. Heb ondertussen echt alle mogelijke "fouten" in de software voorbij zien komen dus kijk nergens meer van op :+

Sjengcity wijzigde dit bericht 10-08-2007 10:59 (31%)

Ik kan het WLAN icoon dus niet vinden. Echt zwaar irritant. Wel onder instellings-verbinding-wirelesss lan . Maar daar valt niets in te stellen, behalve de zichtbaarheid. Waar moet ik precies kijken... ik kijk er (helaas) overheen.

quote:
go-r-go schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:14:
Ik kan het WLAN icoon dus niet vinden. Echt zwaar irritant. Wel onder instellings-verbinding-wirelesss lan . Maar daar valt niets in te stellen, behalve de zichtbaarheid. Waar moet ik precies kijken... ik kijk er (helaas) overheen.
Op je standby-scherm. Het is gewoon de WLAN indicator (onder notes e.d.). Als daar staat dat er wlan-netwerken zijn gevonden (of je hebt al connectie met een netwerk), kun je er op klikken en kiezen voor "switch wlan scan off".

quote:
Ehm in je normale menu, je standbymodus dus staat onder de agenda items iets over wlan. Als je daarop 2 keer klikt met de middelste knop, dan kan je daar de wlan scan uitzetten.

quote:
wat heb je hier staan? Instrumenten > Instellingen > Verbindingen > Wireless Lan > Beschikbaarheid WLAN tonen?
Je zegt dat je op je standby scherm helemaal geen WLan shit hebt staan, heb je wel je iconen of zijn die ook weg?
Als die weg zijn kun je onder Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Persoonlijk > Standby-modus je Actief Standby scherm aanzetten. Dan krijg je ook weer de mogelijkheid om via je standby scherm het zoeken naar Wlan's aan of uit te zetten. (als je hem op je standby scherm instelt staat overgens los van je instellingen onder Instrumenten bla bla bla. als ik me niet vergis)

edit; sorry beetje traag :O

Standby scherm wel iconen, alleen geen WIFI iconen. Heb dankzij je hulp ontdekt hoe de iconen aan te passen. Maar met welke optie/icoon ik het moet aanpassen weet ik nog niet. (verbindingsbeheer is het niet heb ik al ontdekt)

Waar staat in het menu de optie zoeken WLan uitzetten? Wat is het path daarnaar toe? Want dat is wat ik niet zie (of overheen kijk).

Super bedankt voor de hulp zo wie zo!
quote:
Sjengcity schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:36:
[...]
wat heb je hier staan? Instrumenten > Instellingen > Verbindingen > Wireless Lan > Beschikbaarheid WLAN tonen?
Je zegt dat je op je standby scherm helemaal geen WLan shit hebt staan, heb je wel je iconen of zijn die ook weg?
Als die weg zijn kun je onder Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Persoonlijk > Standby-modus je Actief Standby scherm aanzetten. Dan krijg je ook weer de mogelijkheid om via je standby scherm het zoeken naar Wlan's aan of uit te zetten. (als je hem op je standby scherm instelt staat overgens los van je instellingen onder Instrumenten bla bla bla. als ik me niet vergis)

edit; sorry beetje traag :O

quote:
go-r-go schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:11:
Standby scherm wel iconen, alleen geen WIFI iconen. Heb dankzij je hulp ontdekt hoe de iconen aan te passen. Maar met welke optie/icoon ik het moet aanpassen weet ik nog niet. (verbindingsbeheer is het niet heb ik al ontdekt)

Waar staat in het menu de optie zoeken WLan uitzetten? Wat is het path daarnaar toe? Want dat is wat ik niet zie (of overheen kijk).

Super bedankt voor de hulp zo wie zo!

[...]
Dit bedoel ikhttp://www.techzine.nl/f/g/43823phpHKWZjh.bmp

Sinds ik de icoontjes iets heb aangepast (heb ipv bluetooth nu verbindingsbeheer) is het gestopt. Best bizar. Het Wlan scanning staat nu op uit daar. Netzoals bij jou. Maar hiervoor was het ook uit..en dan kwam ik uit een menu terug naar dit schermpje en dan deed ie een scan kort.
Zal wel een software "glitch" zijn geweest. Want nu dus weer goed werkende...

Dankje voor de hulp!!!

Reg. datum: 10 augustus 2007

Misschien vraag ik naar de bekende weg, maar ik kon het via het zoeken niet vinden..alvast mijn excuses anders....

Op de Nokia E65 is standaard een plugin geïnstalleerd, genaamd 'Active Standby Plugin'. Dit werkt echt als een trein.

Heeft iemand enig idee of dit ook voor de N95 geschikbaar is/komt?

Ik heb vandaag het hoesje van Krusell binnen gekregen, en ben gematigd postief. Ik had eigenlijk gehoopt dat ik 'em zo kon modden dat de phone erin kon met uitgeschoven slider (voor de GPS). Dit gaat niet. Als ik 'em uitschuif zit het hoesje aan de bovenkant niet vast.

Onder is het best een tight fit, dus hij valt er niet uit maar ik moet maar eens gaan testen hoe stevig dit is.
http://www.woutfunnekotter.nl/images/phonebike.jpg
quote:
postpiet schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:48:
Misschien vraag ik naar de bekende weg, maar ik kon het via het zoeken niet vinden..alvast mijn excuses anders....

Op de Nokia E65 is standaard een plugin geïnstalleerd, genaamd 'Active Standby Plugin'. Dit werkt echt als een trein.

Heeft iemand enig idee of dit ook voor de N95 geschikbaar is/komt?
Ik denk dat jij de instellingen bedoeld die hier te vinden zijn: Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Persoonlijk > Standby-modus

quote:
Sjengcity schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:59:
[...]
Ik denk dat jij de instellingen bedoeld die hier te vinden zijn: Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Persoonlijk > Standby-modus
Nope...dat bedoel ik niet.

Via deze plugin kun je extra informatie in je active standby scherm zetten, zoals de INBOX informatie of je organisor, oid.

Ik heb op google het volgende screenshots gevonden:

http://bp0.blogger.com/_tui5ZcjLf7g/RfRAglZcjrI/AAAAAAAAATs/LmmgFpnaj8A/s320/Screenshot0011.jpg

http://bp0.blogger.com/_tui5ZcjLf7g/RfRA3lZcjsI/AAAAAAAAAT0/jAqT631AAto/s320/Screenshot0012.jpg

quote:
postpiet schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:18:
[...]

Nope...dat bedoel ik niet.

Via deze plugin kun je extra informatie in je active standby scherm zetten, zoals de INBOX informatie of je organisor, oid.

Ik heb op google het volgende screenshots gevonden:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ah ok, had ik ook gezien maar niet verder gekeken dan m`n neus lang is :9
Ziet er wel handig uit eigenlijk, vooral dat je je active progs kunt laten weergeven. Eens even googlelen :P

quote:
knap schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 07:05:
Iemand al ervaring met Navigon MobileNavigator 6.3?
Ik heb hem gekocht na de route 66 om te kijken welke beter is. Ik moet zeggen dat MN 6 wel veel mooier is, vooral de POI's waar ook namen en logo's bij vermeld staan. Ook staat duidelijk vermeld waar je je nu bevind en laat hij ook de 2e stapp zien als je bijvoorbeeld 2 keer achter elkaar naar rechts moet.

Toch zijn er ook nadelen ten opzichte van route 66:
- je kunt niet kiezen welke POI's je wel en niet wil zien (kon ik althans niet vinden)
- in belgie met de optie tolwegen vermijden stuurt hij me toch doodleuk over de tolweg heen, waar route 66 me er wel omheen lijdt.
- zijn definitie van de kortste route is sowieso altijd de vreemdste keus in vergelijking met route 66 en nokia maps.

Toch blijf ik denk voorlopig MN 6 gebruiken :)

quote:
Marjan06 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:59:
[...]

Ik heb hem gekocht na de route 66 om te kijken welke beter is. Ik moet zeggen dat MN 6 wel veel mooier is, vooral de POI's waar ook namen en logo's bij vermeld staan. Ook staat duidelijk vermeld waar je je nu bevind en laat hij ook de 2e stapp zien als je bijvoorbeeld 2 keer achter elkaar naar rechts moet.

Toch zijn er ook nadelen ten opzichte van route 66:
- je kunt niet kiezen welke POI's je wel en niet wil zien (kon ik althans niet vinden)
- in belgie met de optie tolwegen vermijden stuurt hij me toch doodleuk over de tolweg heen, waar route 66 me er wel omheen lijdt.
- zijn definitie van de kortste route is sowieso altijd de vreemdste keus in vergelijking met route 66 en nokia maps.

Toch blijf ik denk voorlopig MN 6 gebruiken :)
Dank voor de mini-review. De pluspunten zien er zeer goed uit. Vooral het alvast aangeven van de volgende stap vind ik erg handig. POI's en tolwegen zijn voor mij van minder belang, dus die minpunten vallen zo goed als weg ;) En het minpunt van kortste route zal ik zelf moeten ondervinden.

Nog een vraagje : doet MN6 aan file-info ?

quote:
bounzer schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:58:
[...]

En dat duurt en duurt maar... Hoe moeilijk kan het zijn om je product even compatibel te maken met de N95. Zelfs gratis progjes als Nav4all hebben dat prima voor elkaar...
Nav4all is een simpel programma wat gebruikt maakt van een standaard java GPS-api. TomTom is een native S60 applicaties, wat veel meer tijd, moeite en geld vergt.

Jules

quote:
dafmay schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:08:
[...]

Dank voor de mini-review. De pluspunten zien er zeer goed uit. Vooral het alvast aangeven van de volgende stap vind ik erg handig. POI's en tolwegen zijn voor mij van minder belang, dus die minpunten vallen zo goed als weg ;) En het minpunt van kortste route zal ik zelf moeten ondervinden.

Nog een vraagje : doet MN6 aan file-info ?
Graag gedaan. ;) het is inderdaad wat kort maar ik kan zo even niks verder bedenken om erin te zetten, maar vragen beantwoord ik graag!

File informatie heeft hij niet helaas, schijnt op de pda versie wel zo te zijn (met tmc antenne)

quote:
Marjan06 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:20:
[...]

Graag gedaan. ;) het is inderdaad wat kort maar ik kan zo even niks verder bedenken om erin te zetten, maar vragen beantwoord ik graag!

File informatie heeft hij niet helaas, schijnt op de pda versie wel zo te zijn (met tmc antenne)
Dank voor de aanvullende info. Jammer zeg dat MN6 standaard geen TMC-info heeft. Anders zou het wat mij betreft een direkte concurrent zijn voor TT. Ik doe het nu nog steeds met R66 en ben zeker tevreden, ook aangezien ik nou niet zo onwijs veel op de weg zit. Maar zodra de werkende TT-versie uitkomt zal ik R66, MN6 en TT eens goed op een rijtje gaan zetten.

quote:
Holleboomer schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 02:10:
Interessant bericht, een US-versie van de N95 met een aangepaste body en grotere batterij!

http://symbianguru.typepa...7/08/us-3g-nokia-n-1.html
Toch nog even terug komen op dit bericht, het is nogal duidelijk dat dit bull-sh*t is. Als je kijkt naar het plaatje zie je 2 fouten, bovenin staat in het rood [i]removed shutter slider to make room for the battery. Nou; now way niet, je gaat mij niet vertellen dat die slider zoveel ruimte inneemt en ten 2e is het heel onlogisch omdat het klepje van de battery niet groter is geworden (ok het zou kunnen dat je de bat erin moet schuiven maar dat heb ik toch al heel lang niet meer gezien en dan nog win je niet veel)
ten 2e staat in de tekst dat er nog maar 2GB sd kaartjes worden ondersteund. Sinds Firmware 12 word 4GB ook ondersteund dus Nokia zou dom zijn als ze daar reclame mee gaan maken.

(dat is in ieder geval mijn mening over dit alles)

Tweaker Dealer

quote:
schumi2004 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:16:
:update:
KPN gebeld, deze zeggen me eerst naar Business Center of Primafoon te gaan (BC is beter en sneller) alvorens naar een NSP te gaan, dus vanmiddag maar tripje BC ;)
Even terugkomend op eerdere bovenstaande post van me.

Vandaag dus naar BC geweest op advies van telefoniste van KPN.
Deze doen dus, volgens hun, helemaal NIKS aan de N95 als er iets aan mankeert. Deze wordt direct opgestuurd naar nokia en reparatie tijd van 15 WERKdagen.
Gevraagd om omruiling, daar doen ze niet (meer) aan aangezien ze je dan volgende week weer terug verwachten met zelfde euvel (schijnt eerder gebeurt te zijn?)

2e optie was volgens KPN naar Primafoon, precies zelfde verhaal enige verschil is is dat ze bij BC hem "zouden" kunnen maken vanwege de aanwezige middelen, maar dat gebeurt dus niet doordat ze van Nokia opdracht schijnen te hebben ze direct op te moeten sturen naar hun.

3e optie naar NSP gaan. Helaas had de dichts bijzijnde NSP de onderdelen niet binnen, deze had hij al wel in bestelling staan, alle denkbare onderdelen dus!
Mijn gevoel toen ik een en ander uitlegde was dat slider probleem deels aan slijtage te wijten is, niet bij elke zoals we al eerder hebben kunnen lezen maar een aantal wel, hij wist alleen niet hoelang ik hem al had vandaar dat ik het gevoel kreeg dat meneer wellicht dacht dat ik 1 van de eerste was met N95. In iedergeval, er zijn voor mijn toestel onderdelen besteld o.a. nieuwe slider :)

Iemand dezelfde ervaring bij het terug gaan naar winkel met N95 (geen NSP) en melding kreeg dat ze opdracht hebben toestel direct naar nokia moeten sturen vanwege de "geavanceerdheid" van het toestel?

@Sjengcity
Mijn inziens leuk photoshop gehalte, heb nog wel meer argumenten waarom het BS is:
Waarom zou nokia zo kort na de N95 ineens met een verbeterde N95 komen, lijkt mij dat er een hele boel gaan klagen en zich genaaid voelen.
Waarom is dat ook de enige source met dergelijk info, kan het nu niet echt een betrouwbare site noemen.
quote:
I received this in my inbox recently, and had to wait a few days to share.
Tuurlijk pfff, lijkt erop dat hij de enige man is die dit gehad heeft en zich belangrijk genoeg voelt om dat te mogen zeggen muahahah

schumi2004 wijzigde dit bericht 10-08-2007 16:24 (13%)

Heb de mijne ook teruggestuurd met een kapotte backlight, hoop dat ze hem wel fixen anders moet ie denk ik met waterschade door de raam bij Nokia...
quote:
nils7 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:30:
Nou mijn N95 is afgekeurd!

Vochtschade

700 euro
En binnen 2,5 maand afgeschreven!

Iemand nog meer met een niet werkende backlights?
En nog meer "afwimpel" acties van nokia?

quote:
pascalletje schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:42:
Heb de mijne ook teruggestuurd met een kapotte backlight, hoop dat ze hem wel fixen anders moet ie denk ik met waterschade door de raam bij Nokia...

[...]
Heb je er iets bijzonders mee gedaan?

quote:
Sjengcity schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:52:
[...]

Sinds Firmware 12 word 4GB ook ondersteund dus Nokia zou dom zijn als ze daar reclame mee gaan maken.
Met versie 11 deed ie het ook al prima.. met 10 geen ervaring met 4gb
quote:
schumi2004 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:10:

Mijn definitie van slider probleem is dat deze de 3 toets beschadigd en er speling zit in open en gesloten toestand naar de behuizing van de n95 toe (klikken bij het rode hoorntje indrukken) en dan niet een pielielutter milimeter maar zeker 2 a 3 + of zit ik er nu helemaal naast?
Zo ver ik weet hoef je niet perse een beschadeging bij de 3 te hebben voor een slider probleem... ik heb geen slider probleem, maar wel krassen boven de 3... maar kan die met beetje kracht wegkrabben.

Mau_Maus wijzigde dit bericht 10-08-2007 18:23 (50%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws