Gathering of Tweakers

Quicksearch

Acties: [view]

Door: Floppus Frontpage Admin / Moderator PW
De FrontPage Moderators (PowerMods); ook klein en actief als het donker is, maar toch een andere naam. Zeg ik, in een post om half 2 8)7

http://tweakers.net/gallery/6995
http://tweakers.net/gallery/4989
http://tweakers.net/gallery/2499

Inderdaad onder leiding van opperdwerg Botoo:
http://tweakers.net/gallery/1057

Variable Data Printing - Godt helps people who help themselves.

Reg. datum: 07 december 2004

quote:
Offtopic: daar klopt toch iets niet met die foto en die geboortedatum... 51 en op de foto ziet hij er 25 uit of zo. 8)7 En iemand van 51 die WoW speelt :'( Correctie, 51, sportief en WoW spelend, een anti-cliché dus :)

Wel interessant om eens te lezen wie ons nu zoal strak in het gareel houdt hier :)

De vraag staat hier en plain public, dus kan ik beter een plein public antwoord geven.

@Weird_Nerd, je schept nu dus een probleem die wel simpel opgelost kan worden. De modbot is namelijk een automatisch iets en alles wat die machine uitzoekt en van modrechten ontdoet is zonder aanziens des persoons maar louter op basis van slechte moderaties. Nu valt daar wel het 1 en ander aan af te dingen, voor de meeste mensen is de regel simpelweg 'leren van je fouten en probeer het over een maand nog maar een keer'. Aangezien je zelf ook aangeeft voornamelijk strategisch te modereren ben ik geneigd om ook hier subtiel pech-gehad te zeggen.
Want waarom ben je je modrechten kwijt? Of beter, waarom zou je die terugkrijgen? In alle FAQ's (oude en nieuwe) en alle TMF-discussies is nog nooit enige aansporing voor strategisch modereren gegeven. Niet eens enige aanwijzing daarvoor. Dan is een modbot die dat gedrag afleert eigenlijk een goeie (en onbevooroordeelde) leermeester.

* ecteinascidin hoopt dat WN deze maand gewoon kan uitzitten.

Nu ben ik wel net terug van vakantie en nog niet echt ingewerkt enzo, dus wellicht is de oplossing wat subtieler dan dat. ;). Maar alleen Bo heeft de modtools (de laatste keer dat ik keek iig).

[edit]
En een afwijking van respectivelijk 2.3 en 2.6 maken het er niet makkelijker op.

Ecteinascidin wijzigde dit bericht 12-08-2007 11:52 (8%)

Het leven is niet eerlijk ........
Nooit geweest

Door: botoo Moderator TMF / FPM Coördinator
too old to die young

FPM refereert naar de periode met een geselecteerde ploeg FrontPageModerators, die term is inmiddels depricated.

Because the people who are crazy enough to think they can change the world . . .
. . . are the ones who do.
t3h h0rr0r! -> Masters Of Horror!

Semoekber.

@ecteinascidin

Het enige wat ik er nu over wil zeggen is dat ik dacht dat "strategisch stemmen" me alleen wat extra modpoints zou kosten, en dat het zou mogen, aangezien het me wel modpoints kost die ik ergens anders niet meer in kan zetten. En die modpoints had ik ervoor over. Mijn idee was dat effectief ik een score van 0 zou toekennen die dan b.v. 4x weegt ipv. 2x (2x voor expert, 1x voor normale moddereters). Als het zo had gewerkt had ik ook geen grote afwijking gehad. Verder kan ik over strategisch stemmen zo even niets vinden in de oude modfaq (dat kon met het oude systeem ook niet echt). Voor de rest zeg ik nu nog even niets, want iemand anders heeft toegezegd er ook nog naar te kijken, ik wacht eerst af wat die erover te zeggen heeft :).

Als ik dat stuk van de (toen nog nietbestaande) FAQ had gelezen waarin staat dat strategisch stemmen niet mag, dan had ik ècht die +2 en andere moderaties niet gegeven hoor!

Door: crisp Devver / Moderator WEB
Papa van Jeremy \o/

W_N: ik dacht dat het toch wel al geruime tijd bekend was dat het hele gedoe met modpoints al lang verleden tijd was?
Semoekber.

quote:
crisp schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 23:19:
W_N: ik dacht dat het toch wel al geruime tijd bekend was dat het hele gedoe met modpoints al lang verleden tijd was?
Dat heb ik dan gemist, ik weet niet waar dit bekend is gemaakt? :?

Is het echt over met de modpoints?

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 12-08-2007 23:36 (6%)

Bij het na lopen van m'n modperformance lijst om te zien of ik niet te veel afwijk merkte ik iets heel vreemds op. Er staan post op met oa juist de grootste afwijking van 0,9 dit ik niet gemod heb.
Daarna gekeken op een link die ik niet herkende en ja hoor bingo. Gelukkig maar 0,3 afwijking.

Nu kan ik hier 3 linkjes op geven maar of dat verstandig is betwijfel ik.

Semoekber.

Ik begrijp het niet helemaal, maar haal je niet de expert-afwijking en de gemiddelde-afwijking door elkaar?
Mmmmike the TV

quote:
KroontjesPen schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 10:01:
Bij het na lopen van m'n modperformance lijst om te zien of ik niet te veel afwijk merkte ik iets heel vreemds op. Er staan post op met oa juist de grootste afwijking van 0,9 dit ik niet gemod heb.
Daarna gekeken op een link die ik niet herkende en ja hoor bingo. Gelukkig maar 0,3 afwijking.

Nu kan ik hier 3 linkjes op geven maar of dat verstandig is betwijfel ik.
Je weet dat bij oude moderaties dat 'blokje' niet meer wordt getoond?

Direct Message is an easy way to come into contact with me :w

:$ Je hebt gelijk Kixtart. Zat even niet op te letten. :$

Nu helemaal over op HD !
Reg. datum: 19 december 2003

Zeg mensen, ik heb een tijd geleden de mail gehad waarin werd bevestigd dat ik nog steeds modrechten heb; Sterker nog, volgens mijn pagina ben ik "grootmeester".

Buiten het feit dat ik het een leuk compliment vindt om "grootmeester" te worden genoemd, moet ik bekennen dat ik de laatste tijd helemaal niet meer zo actief ben met het modereren cq. reageren.

Wellicht is het dan wel zo eerlijk om mijn plekkie "aan iemand te geven" die wel erg actief is of wil gaan worden ? Of werkt dat niet zo ?
Mmmmike the TV

Grootmeester heeft met karma te maken.
Je modstatus is actief (bij meer modereren wordt je expert)

Nu helemaal over op HD !
Reg. datum: 19 december 2003

quote:
Kixtart schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 10:38:
Grootmeester heeft met karma te maken.
Je modstatus is actief (bij meer modereren wordt je expert)
Oei, misschien heb ik mezelf niet goed uigedrukt, want dat bedoelde ik niet precies.

Mijn modstatus is inderdaad actief, maar eigelijk vroeg ik mij af of het niet eerlijker was om mijn modstatus "inactief" te maken omdat ik toch bijna niet modereer ?
linux-geek

Hmmmm, de modbot draait nu al een paar dagen, en ik merk een bizar gedrag in de modders. Veel modders kijken welke score een post heeft, en stemmen daarna precies dezelfde score. Plotseling wijken scores stukken minder af, bij veel posts zie je dat er eerst een discussiefase is geweest (waarin zowel 0, +1 als +2 gegeven werd), en dat daarna de grote kudde langskomt die gewoon volgt.

Momenteel zijn veel mensen aan het modereren om hun modstatus terug te krijgen, NIET uit eigen mening. En als jij dan degene bent die +2 aan een post gegeven had, dan heb je dus een probleem. De grote kudde 'ik wil mijn modstatus terug'-modders heeft de post op +1 gezet en jij hebt dus een afwijking van 0,9.

Dit probleem kan niet opgelost worden, ik vind het wel heel erg jammer. Kan iemand van de admins mijn theorie eens controleren? Ik zal hem nog eens formuleren:
"Na een willekeurige discussietijd X stemt iedereen volgens de huidige score van een post, niet volgens hun eigen mening."

WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...

Mmmmike the TV

quote:
G_M_C schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:53:
[...]

Oei, misschien heb ik mezelf niet goed uigedrukt, want dat bedoelde ik niet precies.

Mijn modstatus is inderdaad actief, maar eigelijk vroeg ik mij af of het niet eerlijker was om mijn modstatus "inactief" te maken omdat ik toch bijna niet modereer ?
Er is niet een bepaald max-aantal moderators dus dit maakt niet uit, het maakt volgens mij geen verschil of je modereert of niet.

Reg. datum: 23 december 2001

Ok ... ik heb dus m'n eerste

Je moderatiemogelijkheden zijn uitgezet omdat jouw moderaties in de afgelopen periode teveel afweken van het gemiddelde. Je kunt je modstatus na 11-09-2007 weer opnieuw activeren.

aan m'n broek hangen. Nu ben ik niet zo'n hele actieve modder dus geen modstatus meer hebben wegens inactiviteit had ik kunnen verwachten. Maar uitgesloten worden vanwege mijn moddersmening is toch wel een beetje tegen mijn 'tere modders zieltje'.
Over het algemeen mod ik juist als mij iets niet in de haak lijkt. Als posts goed beoordeeld worden die nergens op slaan of juist anders om, als posts genegeerd worden die best wat aandacht mogen krijgen. Dit is bij vlagen want door mijn drukke leven heb ik tegenwoordig geen tijd meer om ieder artikel op t.net door te lezen en van mods te voorzien (het aantal reacties wat ik plaats is ook drastisch afgenomen). Misschien is het die 'tegendraadsheid' waardoor ik nu mijn modderstatus kwijt ben... En als mijn modderaties toch een fanboy gehalte lijken te hebben moet je het me vooral zeggen.
Maar... vroeger werd er alleen gecheckt op het niet teveel uitdelen van '-1's ... tegenwoordig moet je als modder blijkbaar in de pas lopen met je medemoddergenoten. Ik herinner me voor m'n boekenlijst wat boeken van George Orwell gelezen te hebben *shiver*...

Door: Floppus Frontpage Admin / Moderator PW
Allereerst, lees het topic eens door. Je komt het topic - net als een aantal anderen - binnenzetten met conclusies waaruit duidelijk blijkt dat je niet gelezen hebt.
Hier in het topic kan je ook linkjes vinden waarmee je je eigen moderaties in de afgelopen periode kan bekijken. Kijk eens of daar dingen tussenzitten die de oorzaak kunnen zijn. Als je dan nog van mening bent dat het niet klopt, onderbouw dan waarom je moderatie wel klopte :)

Variable Data Printing - Godt helps people who help themselves.

Koffie? ja graag...

Misschien een klein negatief effect van de mod-bot is dat als je maar een enkele keer mod een afwijking vrij zwaar gaat wegen terwijl dit bij iemand die veel mod veel minder aangerekend wordt. Dit zou mischien misbruikt kunnen worden om niet gedegradeert te raken. Teminste zo ervaar ik nu het geen wat ik zie in het prestatie overzicht. Nu is het duidelijk dat er een minimaal limiet is voor dat de mod-bot ingrijpt, maar zou een maximaal limiet hier ook toegepast kunnen worden voor de afweging? Het maakt nogal uit of het gemiddelde afwijking berekend wordt over 20 mods of 200 mods met veel "meeloop" moderaties.

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog<

Ehm .... juist .... ik heb de eerste pagina's (3) van het topic gelezen. Waarin me onder andere duidelijk werd dat dit (ook) de klachtenpagina is. Ik heb dus mijn klacht hier gepost. Wat betreft die link over het inzien van je oude moderaties. Er wordt een paar keer naar gehint maar de link zelf kan ik niet vinden (op de eerste drie pagina's of op de laatste twee ... die heb ik doorgelezen) Zo iets belangrijks verwacht ik toch wel in de fp (first post, niet front page) of op de FAQ pagina met grote knipperende letters in 50pt's font (overdrijfmodus). Ik zal het-heeeeeele-topic nog eens doorlezen, en nu minitieus, dan kom ik de spreekwoordelijke speldenknop wel tegen. Maar is het niet handiger dit soort dingen inderdaad met koeieletters en zwaailichten/sirene's etc in ieder geval duidelijk zichtbaar op een voor 'mod-gegriefde personen' logische plaats neer te zetten? Scheelt onnodige posts.

FZR 600R

Die staat op de FP ;).
Community -> Moderatie -> Moderatie performance
http://s67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/mod-perf.jpg
Astu :).

Liberate tutame ex inferis.
"De programma’s die we gebruiken zijn eigenlijk zo ontworpen dat ze allemaal onze aandacht opeisen als een stel dreinende peuters."

Ah dank u :) *blush is idd te makkelijk als je weet waar het zit* Ik ga meteen checken!

Goed .... Ik heb al m'n moderaties die 1 punt of meer verschilden van de expert meningen nog eens beargumenteerd voor mijzelf en dit in kladblok gezet. Het zijn er in aantal niet zoveel (acht) maar wel het grootste deel van de mods die ik gemaakt heb waarbij ik niet de enige was die de reactie modde.
Is het nu de bedoeling dat ik deze zelfstudie hier neerplemp (Ik vind het niet erg om de boel openbaar te posten hoor maar ik weet niet of iedereen wil lezen wat ik zelf van mijn modding vind) of kan ik hem het beste aan een van jullie moderator admins geven?
Even voor de statistieken: Ik heb in de periode 12-07-2007 tot en met 11-08-2007 21 keer gemod waarvan dus 8 met een verschil van 1 of meer, 7 met een verschil kleiner dan 1 en 6 'orginele' mods.

quote:
jiriw schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:58:
Goed .... Ik heb al m'n moderaties die 1 punt of meer verschilden van de expert meningen nog eens beargumenteerd voor mijzelf en dit in kladblok gezet. Het zijn er in aantal niet zoveel (acht) maar wel het grootste deel van de mods die ik gemaakt heb waarbij ik niet de enige was die de reactie modde.
Is het nu de bedoeling dat ik deze zelfstudie hier neerplemp (Ik vind het niet erg om de boel openbaar te posten hoor maar ik weet niet of iedereen wil lezen wat ik zelf van mijn modding vind) of kan ik hem het beste aan een van jullie moderator admins geven?
Even voor de statistieken: Ik heb in de periode 12-07-2007 tot en met 11-08-2007 21 keer gemod waarvan dus 8 met een verschil van 1 of meer, 7 met een verschil kleiner dan 1 en 6 'orginele' mods.
21 mods in een periode van een maand is wel een erg weinig significant aantal moderaties, als je elke dag één reactie modt dan kom je al hoger uit.. kun je niet beter eerst eens wat vaker modden voordat je rare conclusies gaat trekken? Ik bedoel, ik mod ook wel eens >1 punt anders dan het gemiddelde maar met 500 moderaties in een maand is dat niet zo erg.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws