Gathering of Tweakers

Quicksearch
_/-\o_ _/-\o_ zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Dus...

quote:
Mr. Dave schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:00:
_/-\o_ _/-\o_ zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht
Dus.... ( :? )

*** Vicksburg ***

mkay

misschien op het verkeerde knopje geklikt?

Kurios wijzigde dit bericht 07-08-2007 12:01 (85%)

Op het Hi-fi uit China topic mag deze discussie niet meer, zie onderstaand bericht. O-)

Ik heb een poosje deze topic niet in de gaten gehouden maar dat ga ik dus de aankomende tijd wel doen. Naast het leuke spul is de reden helaas met name het off-topic gebeuren. Prima als iemand iets over een kabel roept of netfilters maar dat moet dan wel functioneel zijn binnen de Chinese HiFi context. Laten we er niet wééér de bekende discussie van maken, dat is nergens voor nodig.

Ik ga geen opschoningsactie houden want de meesten hier laten het ook niet echt uit de hand lopen Wel, HiFi uit China dus.

Da's Mi [ctrl-alt

offtopic:
Je hebt geen HK XS denk ik, maar daar hebben we een topic geopend over andere topics met een mogelijk hoge amusementswaarde. Deze staat erin ;)

offtopic:
Part of the "Saturnus, wwwhizz & Mi©hel GoT Terro® Squad" :+
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Nu weg ....
Reg. datum: 19 december 2003

:P

KabelVooDoo :o

Drugs are bad 'mkay ??

Psst: Dit is geen HK ;)

Ik gebruik deze kabels, ik geloof niet dat ze zijn gesmeed door elven bij maanlicht maar ik hoor echt verschil. :9~

Von Masoch AN-1 RCA Interconnects 1 Meter _/-\o_

De 24K vergulde connectoren met teflon isolatie, de ultra zuivere koperen kabel en superieure RCA connectoren dragen zorg voor de meest perfecte audio weergave of een kristalhelder beeld.

Von Masoch SC-1 Speaker Cable 2.5 Meter _/-\o_

This product is for connection between Hfi amplifier and loudspeakers.

The basic material for this cables is imported 5N OFC twisted wire, and within each group, there is one piece 0.4mm core wire inside. There are 24K gold-plated plug or banana optional for users.

This cable is an entry level Hifi speaker cable, whose tone color for this cable is neuter with few cleanlily and sweetness. It is clean on the Middle, and bass is concentrated with satisfactory power, depth and elasticity
.

Mr. Dave wijzigde dit bericht 07-08-2007 12:29 (18%)

quote:
Ik gebruik deze kabels, ik geloof niet dat ze zijn gesmeed door elven bij maanlicht maar ik hoor echt verschil. :9~
sure.
doen we een dubbelblinde test?

Breem-quote:
quote:
De luidspreker kabels moeten een voldoend lage weerstand hebben. Voor 8 Ohm luidsprekers moet je je richten op 0.4 Ohm of lager. Bij kabellengtes tot ca. 5 meter kan dit gemakkelijk bereikt worden met lichtnet snoer van 0.5 mm2 ader doorsnede. Bij langere kabels is het verstandig om wat zwaarder snoer te nemen, bijv. 0.75 mm2 of nog beter 1.5 mm2. Bij 4 Ohm luidsprekers moet je de dubbele doorsnede gebruiken.
http://www.breem.nl/fldtechniek/pgkabeltechniek-files/kabel_len.gif

De vraag is ; waarom gebruikt men in leger\telecom\medische apparatuur gewoon koper? Als het zo inferieur is zouden ze daar echt wel met goud afgezet rhodium oid gebruiken.... en toch gebeurt het niet.

;)

Boudewijn wijzigde dit bericht 07-08-2007 12:47 (7%)

Weet iemand een (2e handse) Auzentech X-meridian geluidskaart te koop? DM of mail me!

Lijkt me leuk om eens een dubbelblinde test te organiseren. Biertje erbij en lekker naar muziek luisteren. :)

is goed.
sorry dat ik wat hard reageer, maar ik heb echt nog niemand gezien die het ook echt hoort.

als het wel zo is, dan wil ik graag keken wat er nou precies aan die kabel het verschil veroorzaakt.
hoe doen we alleen dubbel-blind met kabels? Lijkt me lastig als degene die de kabels verwisselt het ook niet mag weten...

Weet iemand een (2e handse) Auzentech X-meridian geluidskaart te koop? DM of mail me!

Reg. datum: 20 maart 2004

Ik ga mij hier ook even in mengen. Ondanks dat ik de voorkeur geef aan Breem, en met name het acoustische geheugen van de mens ben ik wel in voor een dubbel-blind test. Heb zelf nu hier dik lichtnet snoer liggen en ik ben er tot op heden content mee. Heb thuis ook nog nooit iets anders geprobeerd maar ben zeker in voor een test.

Wat ik ook niet begrijp is het gezemel dat de hoge tonen beter door een andere kabel gestuurd kunnen worden dan de lage tonen. Ik snap het wel van de verschillende frequenties ook verschillende voortplantings snelheden hebben maar wat heb je daar nou aan bij het bi-ampen. De versterker stuurt echt niet de hoge en lage tonen door verschillende kanalen. Daarbij hoge tonen zoeken de weg van de minste weerstant dus de buitenkant van de kabel en daarom zouden de lage tonen door het midden van de kabel gaan. Maar is dat wel zo? En horen we het verschil wel aangezien men zegt dat de hoge tonen eerder aankomen bij de speaker dan de lage als alles door een kabel gaat? En is goede afscherming van kabels wel nodig door al die radio golven die door de ether knallen? Net zoals een lichtnet-filter. Een overspannings beveiliging lijkt mij wel handig ja maar filters?

Ik ben wel in voor een dubbel-blind test al met al.

edit:
Voor die dubbel-blind test moet er iemand een leverancier hebben die de kabels levert en afplakt zodat alleen voor hem duidelijk is wat welk merk is. Een andere (niet wetende luisteraars vriendin of vrouw misschien) die de kabels verwisseld en opschrijft welke kleuren in welke volgorde zijn geweest en of ze singel of bi-amped waren. Tijdens de test schrijven de luisteraars op of deze verandering hoort. Na de test (mocht er iemand verschil hebben gehoord) geeft de leverancier door welke merken en uit wat voor een materiaal de kabels bestaan die gebruikt zijn. Is omslachtig maar lijkt mij wel te werken.

Dagg wijzigde dit bericht 07-08-2007 13:24 (18%)

ja ik doe mee.

ben het btw met je eens, dagg. Net met een collega (heeft bachelor muziektechnologie) hierom keihard gelachen:
http://www.robertschofiel...php?section=speaker#Ref34

Die bovenste kabel.... zie de prijs en de beschrijving (die kabel verandert je geluid.... yeah right, dat noem ik niet HiFi).

maar goed, practisch is dubbelblind testen lastig ;)

Test je dan voor jezelf om er achter te komen of je verschillen hoort of test je dan om anderen voor gek te verklaren omdat ze wel verschil horen? Dat eerste lijkt me namelijk prima, de tweede is kansloos. Kabels is onderdeel van een hobby. Wat anderen daar mee willen doen moet je lekker zo houden.

Reg. datum: 20 maart 2004

quote:
ShittyOldMan schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:37:
Test je dan voor jezelf om er achter te komen of je verschillen hoort of test je dan om anderen voor gek te verklaren omdat ze wel verschil horen? Dat eerste lijkt me namelijk prima, de tweede is kansloos. Kabels is onderdeel van een hobby. Wat anderen daar mee willen doen moet je lekker zo houden.
Voor mij is het voornamelijk om er zelf er achter te komen of ik verschillen hoor. En mede om zo mensen voor te lichten dat het handig is (naar gelang de uitslag) om een blind test te doen.

Ik neem zelf namelijk niet snel iets aan van anderen wat ze vertellen in dit geval en wil ik het zelf wel eens uitzoeken. In het boek La condition postmoderne van Lyotard staat een mooi stuk over 'grote verhalen' en wetenschappelijk onderzoek.

Jep maar anderen verkondigen wel die meningen vaak als feiten. Sowieso is het leuk om te laten zien dat ik gelijk heb, en anderen niet. Of omgedraaid natuurlijk!

Iig hebben we dan die eindeloze discussies niet meer (iig niet met elkaar).

quote:
Boudewijn schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:47:
[...]
sure.
doen we een dubbelblinde test?

Breem-quote:

[...]

[afbeelding]

De vraag is ; waarom gebruikt men in leger\telecom\medische apparatuur gewoon koper? Als het zo inferieur is zouden ze daar echt wel met goud afgezet rhodium oid gebruiken.... en toch gebeurt het niet.

;)
Hetzelfde met interlinks...
Voor mij niets anders dan plain RG-59 voor audio en video. Het is goed genoeg om een voor een 20MHz scoop te gebruiken zonder ernstige vervormingen op hoge (ver buiten het video/audio bereik) frequenties, dus de max 20kHz van audio vormt ook absoluut geen probleem voor deze kabel. Pas bij lengtes boven de 10 (video) en 20 (audio) meter wordt het interessant naar een andere kabel te kijken. Het enige echte nadeel van RG-59 is dat het vrij stug is, en daardoor niet altijd even goed hanteerbaar...

Al gaat de dag nog zo snel, de NS vertraagt hem wel!

Jep.
Maar 10m haal ik al niet eens. Alleen stoor ik me er soms aan dat een HiFi draad die toch wat grenzen 'doorbreekt' (iig niet standaard wil zijn, en dus boven het maaiveld uitkomt) dan weer zo terugvalt in oude cliches cq. stellingen.

Even iets anders: is de titel nou gebaseerd op: Boudewijn in "Hi-fi uit China vs. de bekende commercie..." ?

Boudewijn wijzigde dit bericht 07-08-2007 13:55 (36%)

$geen_ondertitel
Reg. datum: 12 februari 2005

quote:
deepbass909 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:49:
[...]

Hetzelfde met interlinks...
Voor mij niets anders dan plain RG-59 voor audio en video. Het is goed genoeg om een voor een 20MHz scoop te gebruiken zonder ernstige vervormingen op hoge (ver buiten het video/audio bereik) frequenties, dus de max 20kHz van audio vormt ook absoluut geen probleem voor deze kabel. Pas bij lengtes boven de 10 (video) en 20 (audio) meter wordt het interessant naar een andere kabel te kijken. Het enige echte nadeel van RG-59 is dat het vrij stug is, en daardoor niet altijd even goed hanteerbaar...
En gebruik je deze met cinch aansluitingen? Linkje?

Bite my shiny metal ass!
Reg. datum: 25 februari 2001

quote:
Boudewijn schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:48:
Jep maar anderen verkondigen wel die meningen vaak als feiten. Sowieso is het leuk om te laten zien dat ik gelijk heb, en anderen niet. Of omgedraaid natuurlijk!

Iig hebben we dan die eindeloze discussies niet meer (iig niet met elkaar).
Naief gedacht. Iedereen die niet direct bij die test betrokken was, en in kabels 'gelooft', zal dat blijven doen. Andere 'gelovigen' zullen niet eens aan de test meedoen (al dan niet met een excuus).

Of om het in nerd-speak te schrijven: "Maar toch hoor ik het " > testuitslagen

Brama is lid van het Front Auto Check Image. Front Auto Check Image is onderdeel van de 'verbeter GoT, begin met het CMS!' stichting.

jep maar dan heb ik iig eentje minder om mee te discussieren.
en tsja, als die andere 'gelovigen' niet willen testen is dat hun punt.
als ze beetje logisch zijn snappen ze ook wel dat ze zo nooit geaccepteerd worden in een discussie (iig niet door mij).

Even iets anders: is de titel nou gebaseerd op: Boudewijn in "Hi-fi uit China vs. de bekende commercie..." ?
[/quote]

yep _/-\o_

Een dubbel-blind test met div interlinks kan ik vrij eenvoudig bij mij thuis regelen. Ik heb hier een stuk of 5 interlinks liggen, je hoort er verschil tussen. De verschillen zijn wel allemaal vrij subtiel.

is goed.
waar is 'hier thuis' ? ;) en wat heb je nog meer staan aan apparatuur?
mja het gaat erom of jij het kunt horen.

zijn ze allemaal even lang?

quote:
Dagg schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:17:
Daarbij hoge tonen zoeken de weg van de minste weerstant dus de buitenkant van de kabel en daarom zouden de lage tonen door het midden van de kabel gaan. Maar is dat wel zo?
beschrijf jij hier nu het 'skin'-effect? dat ben ik tegengekomen bij de bouw van mijn teslacoil (niet de in de eigen huid, maar de primaire spoel van het apparaat) en komt echt alleen voor bij enorm hoge voltages, AC en HF

http://en.wikipedia.org/wiki/Skin_effect

nu kun je vast zeggen dat een miljardste van dit effect ook optreed bij gewone audio, maar dan ligt het maar net aan je psyche of je kunt beweren dat het hoorbaar is.. ik weet zeker dat het verschil in afstand van je trommelvlies tot je oorschelp tussen je linker en rechter oor meer invloed heeft op timing..

powerflux wijzigde dit bericht 07-08-2007 14:41 (28%)

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Het probleem is dat er meer speelt in de beleving dan enkel het materiaal en de constructie van de kabel. Een subwooferkabel heet niet voor niks 'thunderstorm' en is zwart van kleur, dit bijv. in tegenstelling tot een 'clearwater' en licht/transparant van kleur. Kabels kunnen ook veel geld kosten, komen in luxe doosjes, hebben uitgebreide verhalen. Ookal zou je tot de conclusie komen dat het verschil in signaal nihil is, dan nog er is meer wat meespeelt in de beleving. Sluit je een clearwater aan dan ga je meer letten op het mid en hoog, je gaat anders luisteren, daardoor ga je verschillen horen met voorheen -> dus de kabel zorgt voor een verschil. Waar het door komt maakt niet uit. Het is niet enkel de kabel maar ook alles wat er omheen hangt. Net zoals dat old spice een ouwe mannengeur is ongeacht hoe het nou ruikt :).

Nu zeg ik niet dat er tussen kabels geen objectieve verschillen zijn en dat het allemaal subjectief is. Ik wil aangeven dat je die objectieve verschillen kunt vergelijken en mogelijk elimineren, maar dat er voor veel mensen meer meespeelt dan alleen dat. Dat is gewoon onderdeel van de hobby. En dan maakt het inderdaad niet uit wat een groepje mensen met een blinde test hebben ondervonden. De beleving is voor iedereen anders. Dat is precies het hele "Maar toch hoor ik het " > testuitslagen.

En dan heb ik eventuele feitelijke verschillen tussen kabels nog achterwege gelaten. Een daadwerkelijk verschil in de kabel, al is het wellicht klein, wordt op dezelfde hoop gegooid als de subjectieve waarneming (welke je bewust of onbewust gewoon meeneemt), en dan heb je gewoon niks meer om over te discussiëren.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws