Hoofdcategorieën
Topicacties

Animocheck GPU Overclock Contest!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last

Reageer Nieuw Topic
HAS HD5870!
Reg. datum: 28 maart 2006

Zouden we misschien anders kaartje kunnen nemen dan zowel AGP als PCI-E is? Zoals de 7300GT DDR2? Wel DDR2 dan, maar wel ook een uitdaging om er veel uit te halen

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Vrij rond de oren
Reg. datum: 02 november 2000

Ik weet ook niet hoeveel ruimte er nog in een S3 zit om over te klokken. De 7300 is gebaseerd op de G73 chip welke ook voor de 7600GT gebruikt wordt. Daar zit dus zeker weten nog ruimte in (vraag is of en in hoeverre wij die kunnen benutten).

Ook is er gewoonweg meer info over te vinden. Dit hoeft geen pré te zijn (leuk om dingen zelf uit te vinden) maar met meer info kunnen we de kaart (waarschijnlijk) verder tot het uiterste drijven, iets wat mij wel aanstaat.

So RAMdisk is *NOT* an installation procedure?

Ik denk dat ik persoonlijk toch voor de G73 zou gaan. Heb zelf al een keertje met n 7600GT gespeeld en dat gaat goed hard. Wat prestatie potentieel betreft is de Geforce toch een betere keus denk ik.
Tenzij we allemaal eens gek wille doen en die S3 probere, tis absoluut weer eens iets anders, maar of dat garant staat voor meer overclock fun weet ik niet.

teambitstorm.nl

J@MBEK!_

Ik ben zeker voor een DDR3 kaart omdat de meerderheid daar toch profijt van heeft. Ik wil natuurlijk niet lullig doen maar ik denk niet dat het erg van toepassing is dat de meerderheid zich aan een klein publiek moet gaan aanpassen.

Ik bedoel je wil toch fun en dan moet je denk ik zeker gaan voor de 7300GT

Ik weet niet wie de vorige contests geregeld heeft, maar als die contact met me kan opnemen kunnen we even bekijken hoe of wat we het doen. Zodat er wat meer duidelijkheid kan komen in de contest. Het is misschien makkelijk dat degene het weer regelt die het normaliter ook doet voor een goede gang van zaken ;)

HAS HD5870!

Even wat anders, denk dat ik misschien gewoon voor de gein om mee te doen, als het niet allemaal te duur wordt, een socket 478 moederbord op de kop tik, eventuel 2e hands, met PCI-E om toch mee te kunnen doen, omdat wij toch niet CPU-afhankelijk benchen,tenminste dat hoop ik dan maar. Tenminste ,dat was toch de bedoeling, geen CPU-limit door lage resolutie, wel GPU-limit?

Overclocking Madness

quote:
shinchan03 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:34:

Ik weet niet wie de vorige contests geregeld heeft, maar als die contact met me kan opnemen kunnen we even bekijken hoe of wat we het doen. Zodat er wat meer duidelijkheid kan komen in de contest. Het is misschien makkelijk dat degene het weer regelt die het normaliter ook doet voor een goede gang van zaken ;)
Mark en ik hebben de vorige contest geregeld, nou weet ik niet hoe mark ervoor staat maar ik heb er geen tijd voor atm. Dus als iemand anders wilt starten/regelen..... prima.
Reg. datum: 21 juni 2002

Dus om wat voor kaart gaat dit precies? Merk? Chipset? Interface? Prijs?

Anders neem ik van de week van werk een kaartje mee naar huis om ff flink te testen :+

Heb op het moment een Maze dangerden 3 op m'n X1950Pro draaien :9

Je PC is je werktoestel .. meer niet.

Reg. datum: 22 oktober 2005

Iemand een idee of het mogelijk is om een 7300Gt full-time aan 7600Gt speeds te laten lopen ?
Laat die contest maar komen >:)

Reg. datum: 10 oktober 2004

Speeds wellicht wel; de core heeft echter vziw minder pipelines, waardoor je er écht geen 7600GT van maakt ;)

Reg. datum: 22 oktober 2005

Zou het veel schelen met die pipelines minder ?! En zoja, speeds opvoeren om te compenseren ? :9

HAS HD5870!

Nou dan moet je bijna aan de 800Mhz denk ik zo omdat de 7600GT 4 pipelines meer heeft. Maargoed die kan dan ook weer hard gaan, heb zelf een 7600Gt 80nm die op stock voltages 700 op de core haalt, maar 750 memory

Ik lees hier verschillende dingen door elkaar heen.

De een wil een 7300GT om het enigzins betaalbaar te houden, de ander wil DDR3 geheugen omdat dat weer profijt geeft.

Opzich heeft een 7300core benut bij overclocken, zeker als het een gecutte 7600 is. De pipelines zullen wel dichtstaan, maar de clockspeeds valt volgens mij best nog wat uit te halen. Als er voltmods voor zijn en de kaart niet al te duur is wil ik er best 1 aanschaffen.

iig moeten er een paar 'basisregels' worden neergelegd waaraan iedere tweaker of stukje hardware aan moet voldoen. Anders zou ook een Ati kaart voldoen neem ik aan.

Vrij rond de oren
Reg. datum: 02 november 2000

quote:
lism schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 17:38:
De een wil een 7300GT om het enigzins betaalbaar te houden, de ander wil DDR3 geheugen omdat dat weer profijt geeft.
Je hebt toch ook 7300GT's met DDR3 geheugen, het is dus niet of/of...

Er zijn twee argumenten om voor een 7300GT met DDR2 te kiezen:
  • Goedkoper/beter beschikbaar
  • Ook in AGP leverbaar
Of het eerste argument een probleem is zal moeten blijken (zeker m.b.t. leverbaarheid, prijs maakt niet veel uit voor zover ik weet).

Of AGP een must is weet ik niet. Volgens mij is de performance dan sowieso al niet te vergelijken met de PCI-e versie, dus (imho) lijkt het mij niet nodig om ook een AGP versie mee te nemen.

Misschien weet iemand anders meer over hoe de AGP versie zich verhoud tot de PCI-e versie.

So RAMdisk is *NOT* an installation procedure?

HAS HD5870!

Even zitten checken, de DDR2 versie wil op hwbot niet echt harder dan de DDR3-versie, maar kan ook kommen omdat men met de DDR3 veel meer mee bezig is. En ik vind persoonlijk de 7300GT DDR2 wel een uitdaging, omder er minder over bekend is, en PCI-E en AGP. Verschil tussen AGP/PCI-E zal er niet zijn als je op GPU-limiet gaat zitten, omdat je dan de CPU weegneemt.

Darkasantion wijzigde dit bericht 26-08-2007 18:23 (18%)

Op hogere bandbreedte na zijn meestal PCI-E/AGP varianten gelijk aan elkaar, dus zo'n ramp moet dat niet zijn.

Reg. datum: 10 oktober 2004

Tenzij de chip native slechts pci-e is; dan heeft de agp kaart een extra agp-bridge chip; het zou me niet verbazen als dat de performance beïnvloedt...

Weinig, heel weinig :)

Anders vergelijk je een AGP kaart met een PCI-E variant op tomshardware. De X1950Pro op AGP & PCI-e verschillen ook zo weinig van elkaar op slot na dan.

Liever bot dan onduidelijk
Reg. datum: 09 november 2005

Onder de 50 euro een DDR3 kaart is te doen, maar dan alleen 64bit membussen. Leuk dan, extreem hoge clocks met een suicide voltmod, maar geen zak aan voor de andere helft van de deelnemers, die niet in een keer dat risico willen nemen of 2 kaartjes gaan kopen.

Nee, dan liever een 128bit kaartje, maar op dat gebied komen we redelijk snel weer uit bij een 6600 of equivalent.

Cio wijzigde dit bericht 26-08-2007 23:18 (20%)

X2 3800+ Windsor @ 2450Mhz; 2GB Corsair Value PC4200 @ 4-4-4-12 612MHz; MSI K9A2 CF-F v1.1; GeForce 9600GSO 384MB; FSP Group Blue Storm 350w; 1,3TB storage; Antec Three Hundred; Logitech G5 v1

oh, cock
Reg. datum: 07 juli 2006

De normale (non-low-profile) 7300GT heeft toch een 128bit's bus? En is wel te krijgen voor rond de 50¤ met DDR3

* OConnor is in ieder geval geïnterresseerd, mits we meerdere rubrieken maken, air, [chilled] water en sub-0...

leuk!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Aikidoka
Reg. datum: 24 november 2001

Uhmmm:
http://www.informatique.n...I&A=501325&FRS=ON

Ik neem aan dat dit een foutje is maar als het toch echt waar is, is het natuurlijk een leuke kaart.
(ook ooit echte 6600GT's zien weg gaan voor 45 euro, wie weet)
Gentlemen...
Reg. datum: 27 augustus 2007

Waarom geen TC modellen?
Kijken wie het snelste gewone ram heeft :+

Mijn specs zijn niet boeiend genoeg voor een sig ;)

oh, cock

quote:
ixl85 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:28:
Uhmmm:
http://www.informatique.n...I&A=501325&FRS=ON

Ik neem aan dat dit een foutje is maar als het toch echt waar is, is het natuurlijk een leuke kaart.
(ook ooit echte 6600GT's zien weg gaan voor 45 euro, wie weet)
Inderdaad een erg leuke kaart (helaas wel pre-overclocked maarja...)! Er zijn er niet op voorraad dus ik hoop dat Informatique er zoveel zou kunnen leveren.

Qua prijs zit 'ie op het randje, maar ik denk dat rond de 60¤ voor de meesten nog wel te doen is?
quote:
The Rebelz schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:46:
Waarom geen TC modellen?
Kijken wie het snelste gewone ram heeft :+
Omdat het idee juist is zoveel mogelijk externe factoren (mobo, ram! en cpu!) uit te sluiten van invloed... Denk dat dat 1 v/d redenen is dat het CPU contest zo vast zit.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Gentlemen...
Reg. datum: 27 augustus 2007

quote:
OConnor schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:55:
[...]

Omdat het idee juist is zoveel mogelijk externe factoren (mobo, ram! en cpu!) uit te sluiten van invloed... Denk dat dat 1 v/d redenen is dat het CPU contest zo vast zit.
Ik zit verder niet in de contests, maar je kunt moeilijk iedereen op precies het zelfde systeem laten werken. Das niet te doen.

Mijn specs zijn niet boeiend genoeg voor een sig ;)

Nee, maar je kunt die factoren wel zo klein mogelijk proberen te houden. Bij een CPU contest heeft een goed moederbord en dure ram veel meer invloed dan bij een GPU contest.

Mooi kaartje overigens, die 6800 XT, misschien dat ze korting geven als we er 10+ tegelijk bestelle?

C0llo wijzigde dit bericht 27-08-2007 17:32 (23%)

teambitstorm.nl

oh, cock

Ik zal ze even mailen.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: