Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel IX

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 24 april 2002

quote:
speedme schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 09:23:
Ik heb nu de T3CH release geinstalleerd, maar ik krijg geen RSS Feed te zien bij het starten van XBMC.
Ik kan in XBMC "enable RSS Feed" ook niet aan of uit zetten (geen optie).

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?
Weet iemand hoe ik in de T3CH release onderin de balk die newsfeed kan laten tonen ?
Ik heb de RSSFeeds.xml al van Bigfoot87 genomen en naar de userdata directory gekopieerd (voor nu.nl newsfeed), maar er verschijnt nog niets onderin de balk.

quote:
speedme schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 19:47:
[...]

Weet iemand hoe ik in de T3CH release onderin de balk die newsfeed kan laten tonen ?
Ik heb de RSSFeeds.xml al van Bigfoot87 genomen en naar de userdata directory gekopieerd (voor nu.nl newsfeed), maar er verschijnt nog niets onderin de balk.
Dat zou dan aan je internetverbinding moeten liggen... kun je wel het weerbericht ontvangen?

Reg. datum: 20 oktober 2005

Zoals gezegd vind je hier de nieuwe mplayer.dll welke in de nieuwste versie van XBMC niet goed werkte.

Hiermee zijn de geluidsproblemen in de nieuwe XBMC Build van T3CH verholpen!

grox wijzigde dit bericht 08-08-2007 21:14 (16%)

quote:
grox schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 20:40:
Zoals gezegd vind je hier de nieuwe mplayer.dll welke in de nieuwste versie van XBMC niet goed werkte.
Oja, bedankt dat je het even zei gisteren, anders was mn versie van gisteren een beetje nutteloos geweest om te posten _/-\o_

Reg. datum: 13 december 2006

Graag wil ik met XMBC de films laten upscalen naar 1080, maar daarvoor moet je een echte HD AV kabel hebben.
Dus ik heb een component cable voor de Xbox besteld van het type Dragon (je weet wel, het Chinese merk die alles namaken), maar nu krijg ik dus GEEN extra opties te zien in het dashboard!

Hebben meer deze ervaring?

Ik heb nu de Koning HD AV Cable gezien, die ook Optical out heeft, wordt deze wel herkend als zijnde een HD AV cable?

live your life
Reg. datum: 19 juni 2002

quote:
bvhnl schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:30:
Graag wil ik met XMBC de films laten upscalen naar 1080, maar daarvoor moet je een echte HD AV kabel hebben.
Dus ik heb een component cable voor de Xbox besteld van het type Dragon (je weet wel, het Chinese merk die alles namaken), maar nu krijg ik dus GEEN extra opties te zien in het dashboard!

Ik heb nu de Koning HD AV Cable gezien, die ook Optical out heeft, wordt deze wel herkend als zijnde een HD AV cable?
Heb je in het originele xbox dashboard de beeldinstellingen al aangepast. DIt moet eerst gebeuren voordat je in XBMC kan kiezen voor HD kwaliteit (720 of 1080) Succes.

edit: is heel lang geleden dat ik dit gedaan heb, en voor zover ik weet kwam ik altijd in het originele xbox menu door xbox aan te zetten mbv de eject knop. Nu krijg ik echter een error 5 pagina te zien als ik de xbox op deze manier aanzet. Ben ik nou gek geworden of hoe kwam je in het originele XBOX menu 8)7
shame on me

robbydw wijzigde dit bericht 07-08-2007 21:48 (19%)

Geen commentaar

Reg. datum: 13 december 2006

quote:
robbydw schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:41:
[...]

Heb je in het originele xbox dashboard de beeldinstellingen al aangepast. DIt moet eerst gebeuren voordat je in XBMC kan kiezen voor HD kwaliteit (720 of 1080) Succes.

edit: is heel lang geleden dat ik dit gedaan heb, en voor zover ik weet kwam ik altijd in het originele xbox menu door xbox aan te zetten mbv de eject knop. Nu krijg ik echter een error 5 pagina te zien als ik de xbox op deze manier aanzet. Ben ik nou gek geworden of hoe kwam je in het originele XBOX menu 8)7
shame on me
Da's dus het probleem, ik zie die extra opties niet in het Dashboard, alsof die Dragon kabel dus nix 'triggert' en de xbox niet weet dat er een AV aan hangt.. :(
Of ik ben abuis, maar ik kan het niet vinden ..

Ik kom bij het Dashbord door de aan knop heel kort aan de stippen, doe ik het langer dan krijg ik XBMC..

quote:
robbydw schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:41:
[...]
is heel lang geleden dat ik dit gedaan heb, en voor zover ik weet kwam ik altijd in het originele xbox menu door xbox aan te zetten mbv de eject knop. Nu krijg ik echter een error 5 pagina te zien als ik de xbox op deze manier aanzet. Ben ik nou gek geworden of hoe kwam je in het originele XBOX menu 8)7
shame on me
In de filemanager kun je op de C partitie kiezen voor xboxdash.xbe. Dat is het orginele dashboard ;)

Edit:

Wil nog even zeggen dat ik het XinBox script helemaal geweldig vind. Het is gewoon een volwaardige mail client. Mail lezen, beantwoorden, doorsturen, bijlagen... het kan allemaal. :)

Er zit een uitgebreid help systeem achter, wanneer je op Y drukt krijg je een verklaring van de button of functie. Ben vandaag flink aan het vertalen geweest, dus binnenkort ook in het Nederlands verkrijgbaar. :)

http://img101.imageshack.us/img101/295/mailnb6.jpg
XinBox in mini (silent) modus, met een vrouwlijke stem die vrolijk roept: "You've got mail!"

Bigfoot87 wijzigde dit bericht 07-08-2007 22:57 (36%)

Reg. datum: 06 april 2007

nu jullie het hier toch over die kabels hebben...

ik heb nu zo'n gewone xbox scart kabel... zou 't beeld er beter moeten uitzien met een component kabel? Is om aan te sluiten op een SD (geen hd-tv) plasma (Panasonic 42PA50)

Zoiets dus... http://cgi.benl.ebay.be/X...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Is dat de moeite waard?

quote:
Wil nog even zeggen dat ik het XinBox script helemaal geweldig vind.
Zeker goed deze functie lijkt mij ook erg geschikt.

quote:
bvhnl schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:30:

Yep, ik heb diezelfde kabel sinds een paar weken, gekocht bij consoleshop.nl.
Werkt super. Inderdaad eerst in de originele dashboard NTSC kiezen en de resoluties die je wilt. Daarna worden de 720 en 1080 opties vanzelf zichtbaar.
De kabel verbeterd het beeld hEEL erg.. Letters waren eerst blurry, nu retestrak...
Dit alles bij mij op een 32 inch Samsung LCD TV... práchtig..

If it ain't broken......... fix it anyway.

quote:
Bigfoot87 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:29:
[...]

In de filemanager kun je op de C partitie kiezen voor xboxdash.xbe. Dat is het orginele dashboard ;)

Edit:

Wil nog even zeggen dat ik het XinBox script helemaal geweldig vind. Het is gewoon een volwaardige mail client. Mail lezen, beantwoorden, doorsturen, bijlagen... het kan allemaal. :)

Er zit een uitgebreid help systeem achter, wanneer je op Y drukt krijg je een verklaring van de button of functie. Ben vandaag flink aan het vertalen geweest, dus binnenkort ook in het Nederlands verkrijgbaar. :)

[afbeelding]
XinBox in mini (silent) modus, met een vrouwlijke stem die vrolijk roept: "You've got mail!"
Bedankt voor jouw versie, hartstikke blij mee weer..
bij mij werkt de apple trailers helemaal niet. na het starten kan ik kiezen voor update en daarna gebeurt er helemaal niets meer.. wel erg jammer...
Ligt denk ik helemaal niet aan jou, maar heb je wellicht een suggestie om het te verhelpen ?

If it ain't broken......... fix it anyway.

quote:
mistered schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:31:
[...]

Bedankt voor jouw versie, hartstikke blij mee weer..
bij mij werkt de apple trailers helemaal niet. na het starten kan ik kiezen voor update en daarna gebeurt er helemaal niets meer.. wel erg jammer...
Ligt denk ik helemaal niet aan jou, maar heb je wellicht een suggestie om het te verhelpen ?
np, weet je wel zeker dat je het script ook mee geupdate hebt?
Bij mij werkt het namelijk wel goed...

Ik heb inmiddels de newfeeds van nu.nl aan de praat.
Nieuwe versie van Bigfoot87 geinstalleerd en echt ontzettend blij met Xinbox.

XinBox nu ook in het Nederlands:
quote:
Click update and get the new 0.95 build , no new cool features but two new languages Finnish and Dutch :-D
Even updaten dus ;)

live your life
Reg. datum: 19 juni 2002

quote:
Bigfoot87 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:29:
[...]

[knip]
Haha dat was het inderdaad. Thnx.

Geen commentaar

Reg. datum: 14 december 2005

Nadat ik het programma Bootchanger heb gebruikt (weet niet of het daar door komt) zijn de X, Y en Z schijven van de xbox harde schijf verdwenen en er staat in plaats van die nu een Q schijf met de XBMC bestanden (userdata, system, scripts, skins enz. enz.)
Hoort dit zo?

quote:
Gabliboeba schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 11:56:
Nadat ik het programma Bootchanger heb gebruikt (weet niet of het daar door komt) zijn de X, Y en Z schijven van de xbox harde schijf verdwenen en er staat in plaats van die nu een Q schijf met de XBMC bestanden (userdata, system, scripts, skins enz. enz.)
Hoort dit zo?
De Q schijf is een fysiek niet bestaande schijf.
Het is eigenlijk een snelkoppeling naar de XBMC map.

De X, Y en Z schijf zijn bij mij ook niet altijd te zien maar zijn wel altijd benaderbaar via FTP.

Reg. datum: 14 december 2005

quote:
Bigfoot87 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:19:
[...]

De Q schijf is een fysiek niet bestaande schijf.
Het is eigenlijk een snelkoppeling naar de XBMC map.

De X, Y en Z schijf zijn bij mij ook niet altijd te zien maar zijn wel altijd benaderbaar via FTP.
Ja, nu zie ik het. Als ik in EvolutionX zit, en dan FTP dan zie ik ze wel. Zit ik in XBMC dan zie ik enkel de Q schijf.

Nu heb ik nog 2 vraagjes:
Bij mij werkt het uitzendinggemist script goed, op 1 ding na: Joox. Alle directory's geeft hij wel goed aan, en ik kan alle films en series ook zien, maar als ik er eentje aanklik, dan doet 'ie niks. Vervolgens kan ik ook met geen mogelijk meer uit Joox komen. Kan dit ligegn aan de revisie van XBMC die ik heb?

Wat is de makkelijkste manier om XBMC te updaten? Kan dat vanuit XBMC of moet dat via FTP?

XBMC is via de bekende plekken te downloaden en dan simpel via FTP op de Xbox te zetten.
Je kunt dan de mag XBMC overschrijven.
Maak wel een backup van je userdata folder, omdat hier de persoonlijke instellingen in staan.

De T3CH versie van XBMC heeft ook een Updater tussen de scripts staan en daarmee kun je ook XBMC updaten direkt via de Xbox

Weet iemand trouwens hoe het zit met de Xbox 360? Zijn er al vorderingen om daar XBMC en homebrew op te draaien? Denk alleen eens aan de fantastische emulatie mogelijkheden. En aan de fantastische nieuwe mogelijkheden

quote:
afterhourpower schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:51:
Weet iemand trouwens hoe het zit met de Xbox 360? Zijn er al vorderingen om daar XBMC en homebrew op te draaien? Denk alleen eens aan de fantastische emulatie mogelijkheden. En aan de fantastische nieuwe mogelijkheden
Homebrew software draaien is nog altijd niet mogelijk, en zelfs als dat mogelijk zou zijn staat het team niet bepaald te springen om XBMC op de 360 te gaan laten draaien. De reden is simpelweg dat XBMC helemaal aangepast/ verweven is aan de hardware van de Xbox. Het is dus bijzonder lastig om XBMC op een ander platform te draaien. Er wordt wel gewerkt aan een versie voor Linux die dan eventueel op de PS3 zou kunnen draaien.

Reg. datum: 26 december 2003

quote:
Gabliboeba schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:26:
[...]
Nu heb ik nog 2 vraagjes:
Bij mij werkt het uitzendinggemist script goed, op 1 ding na: Joox. Alle directory's geeft hij wel goed aan, en ik kan alle films en series ook zien, maar als ik er eentje aanklik, dan doet 'ie niks. Vervolgens kan ik ook met geen mogelijk meer uit Joox komen. Kan dit ligegn aan de revisie van XBMC die ik heb?
Heb precies hetzelfde probleem.
Rebooten lukt daarna niet meer.

quote:
JvdS schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:00:
[...]

Heb precies hetzelfde probleem.
Rebooten lukt daarna niet meer.
Wachten jullie wel netjes totdat alle info aanwezig is? Dan staat de filename onderaan in de description.

Ik ben ook wel benieuwd naar de logs. Zouden jullie die kunnen posten op http://code.google.com/p/xot-uzg/ ?

GroteBozewolf wijzigde dit bericht 08-08-2007 18:18 (11%)

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.

Vraagje: Een snellere CPU (1 ghz) in de Xbox bouwen zodat deze HD films ondersteund,

1. Kun je dat ergens in Nederland laten doen?
2. Kun je dat zelf doen?
3. Zo ja, waar kun je zo'n CPU kopen?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: